Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 27, 2012

Over bloesems en nieuw tapijt

Alweer heel vroeg hoor ik Saskia bezig. Ik vraag of ze thuis wil blijven, want haar stem klinkt nog net zo dik als gisteren. Ze wil echter per se het eerste uur AP World History meemaken. Ik schrijf dus een briefje dat ik Saskia om negen uur weer op zal komen halen. Het is te belangrijk dat ze haar rust krijgt.

Als Saskia naar school is, ga ik nog even terug naar bed en word een uur later door Rick gewekt. Hij zegt zich zorgen te maken over een van onze "zonen". Omdat Kai onze enige echte zoon is, weet ik dat hij het over een van de dieren heeft.

Snickers is onze enige buitenkat en die komt een enkele keer niet 's nachts terug. Dan staat hij echter altijd de volgende ochtend bij de achterdeur te wachten. Zo niet vandaag en Rick maakt zich zorgen. Ik opper de mogelijkheid dat hij in de garage van de buren zit, want dat is al vaker voorgekomen.

Voor hij naar zijn werk vertrekt, gaat Rick aan Lorraine vragen of zij Snickers heeft gezien. Dat is niet het geval en Rick vertrekt bezorgd. Ik blijf Snickers roepen, maar geen schattige zwartwitte kater.

Tot een half uurtje later de deurbel gaat. Het is Lorraine met Snickers in haar armen. Zij blijken een soort zoldertje in hun garage te hebben, waar buurman Chuck gisteren wat dingen op zette. Snickers is dol op zolders en ladders, dus die klom ongezien naar boven. Na afloop haalde Chuck de ladder weg en kon Snickers dus niet meer naar beneden. Gelukkig dat ze hem vonden, anders had hij daarboven kunnen uitdrogen of verhongeren.

Als ik Saskia weer thuis op bed heb geinstalleerd met drinken en haar laptop, vertrek ik naar de sportschool. Sharon wacht me al op en waarschuwt mij om Saskia goed in de gaten te houden.

Een aantal tieners in de omgeving hebben na hun ziekte van Pfeiffer allerlei complicaties gekregen. Nu weet ik dat dit een rotvirus is en vind het alarmerend dat zoveel kinderen hier die complicaties kregen. Nog een reden om haar heel goed te laten uitzieken!

Sharon heeft weer een flink zwaar programma voor me vandaag. Na een kwartier voel ik me opeens helemaal zwak worden, ik kan me er gewoon niet toe zetten de gewichten op te heffen!

Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Sharon schrikt er ook van en haalt gauw een flesje sportdrank voor me. Dat helpt wonderwel en ik kan het uur afmaken. Toch vreemd, hoor, opeens zo'n episode van zwakte.

Na nog een half uur op de crosstrainer ga ik gauw huiswaarts. Rick komt net ook thuis. Saskia's Dell laptop heeft problemen en daarvoor komt een technicien hierheen. Rick wil er zijn om hem uit te leggen wat het probleem is.

Intussen ga ik naar Whole Foods om wat boodschappen te halen. Ze hebben er allerlei lekkers voor zieke, maar vegetarische Saskia. Ik neem linzensoep mee en nog een andere soep met tofu. Verder sms-t zij dat ze de Amy's maaltijden lekker vindt, dus die gaan ook in het wagentje.

Het is weer zulk heerlijk lenteweer dat Rick en ik zin hebben om te grillen. Ik kies een lekker maaltje van kipspiesjes, asperges en brood met veel zaden uit. Heerlijk gaat dat smaken!

Bij het afrekenen wordt me gevraagd of ik een bijdrage wil leveren aan de Whole Planet Foundation. Ik besluit dat vandaag eens te doen, maar doe het lang niet altijd. Veel supermarkten en ook dierenwinkels bijvoorbeeld hebben zulke acties. Het is wel een makkelijke manier om een goed doel te ondersteunen.

Na de lunch (weer een lekkere kop mosterdsoep met zalm voor mij) ruimen Rick en ik de family uit. Net als we klaar zijn komen de tapijtleggers aanrijden. Drie uur later hebben we weer keurig lichtgrijs tapijt liggen zonder vieze bruine plekken. Toch grappig alleen, hoe een kleiner stuk tapijt er zoveel donkerder uitziet. Het is veel lichter dan we hadden gedacht, wat ik fijn vind, want ik houd van een licht huis.

In de tussentijd neem ik Cosmo mee voor zijn wandeling. Dat was er vandaag nog niet van gekomen. Behalve de overduidelijke tekens van bloeiende maplebomen e.d. merk ik de vele pollen in de lucht ook onder mijn contactlenzen. Ik loop de hele tijd met tranende ogen!

Dat weerhoudt me er niet van om mijn fototoestel goed te gebruiken. De rode gloed op de maples is moeilijk weer te geven, maar de narcissen en krokussen wel. Een boom in de buurt staat zelfs al helemaal in de bloesem, prachtig! Ik fotografeer erop los en duidelijk hebben de bijen deze boom ook gevonden, het gonst er letterlijk!

Ook onze magnolia voor het huis begint roze knoppen te tonen. Ik ga op het bankje eronder in het zonnetje zitten lezen. Binnen zijn ze hard bezig tapijt te leggen. Het ziet er super uit, alleen jammer dat het nieuwe meubilair er nog niet is. Hopelijk zal dat niet lang meer op zich laten wachten, dan hoef ik ook niet meer in dit gat (letterlijk) te zitten.

Onze eerste zomerse buiten gegrilde maaltijd smaakt zo lekker! Ik krijg echt het gevoel dat de winter afgelopen is, al gaan Rick en Katja dit weekend nog skien. Zij liever dan ik, dit is mijn idee van een winter! Ik heb inderdaad bij mijn zus en in Nederland echte winter meegemaakt en dat was voldoende. Welkom, lente!

Foto's van de bloesems e.d. staan hier.

10 reacties:

Elke zei

Onze zoon heeft het vorig jaar aan de hand gehad, en aanvankelijk was het advies van de huisarts om minstens een maand thuis te blijven. Maar dat wou hij niet, dus heeft hij 1 van de 4 vakken laten vallen. Ook zijn sociale leven heeft hij toen een tijdje op een zeer laag pitje gezet. Het was zwaar, maar hij is er ook doorgekomen. De dokter bleef het goed opvolgen.
Dus ik hoop dat het bij Saskia ook allemaal goed afloopt.

Margreet zei

Wat heerlijk dat de lente eraan komt bij jullie, ik kan niet wachten en kijk de groene sprieten de grond uit. Voorlopig nog geen groen te bekennen, morgen weer sneeuw en vandaag een ijskoude, snijdende wind, zucht.
Verwen Saskia maar lekker en houd haar goed in de gaten.

Kristel Holsbeek zei

Verzorg Saskia maar heel goed...alle ze vooral goed in de gaten houden!!!
Wow nieuw tapijt, foto?

Anoniem zei

Je heb prachtige foto's gemaakt. Helaas is het weer nog niet zover in Nederland.

De link naar de zonsondergang foto werkt gelukkig. Deze foto's zijn ook prachtig.

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met Saskia.

Anja zei

Wow, prachtige foto’s heb je gemaakt.
Krijgen we een foto van het nieuwe tapijt te zien?

marianne zei

Gelukkig dat ze Snickers gevonden hebben. Kan me goed voorstellen dat je ongerust was, heb ik zelf ook altijd als 1 van onze katjes niet op komt dagen.

Lente, klinkt heerlijk!

Petr@ zei

Prachtig, je lente-achtige foto's. Van mij mag de winter ook voorbij zijn!

Goed dat je Saskia veel laat rusten. Je kunt zoveel (ernstige) klachten krijgen door Pfeiffer. Toch nemen veel mensen die ziekte niet altijd serieus.

Wat heerlijk om je huis een opknapbeurt te geven. Nieuw tapijt maakt gelijk een heel verschil. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Erg fijn dat Snickers zo snel weer is gevonden.

Becs zei

Ik hoop dat Saskia weer snel op de been is!

Tineke zei

Wat een mooie lente foto's ; wij komen eind april naar Washington om de mooie bloeiende bomen / bloemen te zien . zo te zien zijn alle bloeiende bomen dan al uitgebloeid.

Geniet er maar van; wat een heerlijk weer, vandaag een bewolkte misserige dag.
Tineke

Petra zei

@Elke - Saskia moet van de dokter nu ook thuisblijven tot ze zich echt beter voelt.

@Margreet - Brrrr, klinkt erg koud!

@Kristel - Ik denk niet dat het tapijt op de foto uitkomt, het ziet er hetzelfde uit als ons oude, terwijl dat het natuurlijk allerminst is.

@Susan (denk ik) - Fijn dat de link naar de zonsondergang nu wel werkt.

@Anja - Ik heb foto's geprobeerd te maken, maar daaraan zie je geen verschil met het oude tapijt. Even wachten op het nieuwe meubilair maar.

@Marianne - Ja, je hecht je toch erg aan zo'n kat, al zie je hem de hele dag nauwelijks ;).

@Petra - Inderdaad zei de dokter dat het een "serious illness" is. Ik hoop dat Saskia er zonder complicaties vanaf komt.

@Becs - Dank je.

@Tineke - Rond die tijd zullen waarschijnlijk de azalea's bloeien. Het National Arboretum is dan een enorme aanrader!