Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 17, 2012

TGIF

Vrijdag alweer, het lijkt wel alsof ik me deze week vooral realiseer hoe snel de tijd gaat. Dat terwijl het eigenlijk maar een "gewone" week was. Het is alweer meer dan een week geleden dat ik uit Nederland terugkwam, onvoorstelbaar!

De zon schijnt weer en Rick heeft al koffie voor mij gemaakt. Ik voel me een stuk beter dan gisterochtend, wat me toch weer doet denken dat het weer alles te maken heeft met mijn gesteldheid. Gelukkig is het hier zelden dagen achtereen slecht weer.

Sharons core training is vanochtend heel druk bezocht. We werken met de grote bal en de kleine bal en gewichten. Het uur gaat snel voorbij en alle spieren komen aan bod. Met zo'n uur intensief gewichten heb ik echter nog maar 700 stappen op mijn Fitbit.

Een half uur op de crosstrainer maakt dat 5000, maar dat is nog maar halverwege het doel. Thuis lijn ik Cosmo dus aan en loop een stuk met hem. Het is weer bijna lenteachtig weer, zo'n winter vind ik echt heerlijk. Voor zondag wordt sneeuw voorspeld, helemaal onvoorstelbaar op het moment.

Gauw haal ik lunch bij Pho Thang Long, want de verwarmingsmonteur komt er weer aan. We hebben toch maar besloten de kosten van het nieuwe paneel te dragen, want stel je voor dat het toch nog koud wordt en de verwarming er dan juist helemaal mee besluit op te houden. Het wordt ons wel duidelijk dat het na zo'n 12 jaar nodig is om dingen te vervangen in een huis.

Gelukkig duurt het niet lang voor alles weer werkt zoals het moet. Saskia komt thuis als de monteur vertrekt. Zij gaat een lange wandeling maken met Kaylee. Ik kan ook niet binnen blijven, ondanks dat ik nog geen tijd heb gehad voor een douche.

Cosmo en ik gaan in de voortuin zitten. Ik heb lekkers voor hem mee en hij vermaakt zich met kleine snoepjes te vinden, die ik de tuin in gooi. Intussen lees ik meer Suske en Wiskes en Nederlandse tijdschriften. Een daarvan is Royals en ik moet aan Prins Friso denken, die vandaag zelfs Amerikaans nieuws werd, omdat hij door een lawine bedolven werd. Hopelijk komt hij daar bovenop.

Na een paar uur in de warme zon moet ik toch van mezelf de douche in. Dat is een van de dagelijkse dingen, waar ik zo zonder zou kunnen. Niet zozeer het douchen zelf, maar het haar drogen en in model brengen daarna, bah!

Rick stelt voor naar Glory Days te gaan vanavond. Saskia gaat naar een theatervoorstelling op school, waar Niall haar en Aoife heenbrengt en Rick op zal halen.

Er is een lange wachttijd voor een tafel, maar wij vinden een paar stoelen aan de bar. Ik bestel natuurlijk de Vermonter sandwich, maar die hebben ze niet vanavond. Waaat??? Dat is mijn absolute favoriet daar! Ik bestel dan maar de kiptaco's, die ook heel erg lekker zijn.

Intussen kijken we naar de basketbalwedstrijd tussen VCU en Northern Iowa. Dat is een spannende strijd, dus daar gaan we thuis mee verder. Gelukkig wint VCU en hopelijk komen ze weer zover als vorig jaar. Jammer genoeg is Kai niet zo geinteresseerd in de sport van zijn school, als Katja. Hij is meer bezig met muziek en die gaan we zondag weer horen.

6 reacties:

Marieke zei

Nog even n.a.v. m'n reactie van gisteren. De Facebook link werkt inderdaad wel op de iPad, daar heb ik vaker je foto's bekeken. Maar blijkbaar is die me gisteren niet opgevallen
;-)

De kaart van Glory Days ziet er goed uit. Het zou me alleen wel heel veel tijd kosten om iets uit te kiezen van het menu! Ik ben hopeloos met het uitkiezen van mijn eten, omdat ik veel lekker vind en het erg leuk vind om nieuwe dingen te proeven.

Fijn weekend!

Petr@ zei

Heerlijk om weer buiten te kunnen zitten. En fijn dat je je gelijk een stuk beter voelt met beter weer.

Ben je na de wandeling met Cosmo nog aan de 10000 stappen gekomen?

Jammer dat de Vermonter sandwich er niet was, terwijl je je daar juist op verheugd had. Nou ja, zo word je 'gedwongen' eens iets anders te kiezen van het menu.

Leuk dat Kai zo met muziek bezig is. Hij zit echt goed op zijn plek dit jaar op college. Moet toch een erg fijn gevoel zijn als moeder.

Fijn weekend.

naomi zei

Hallo

Hoe was Katja's date met de politie agent. Het is fijn dat het zo goed met de oudste 2 gaat. Je schrijft er daar door ook minder over. Lek dat je morgen naar Kai zijn muziek gaat luisteren.

Heerlijk zulk weer en al buiten kunnen zitten. Merk wel dat de lente gaat kriebelen heb maar zin om te shoppen en naar nieuwe kleding te kijken allemaal leuke kleurtjes.

Groetjes Naomi

Sally zei

Ja de dagen vliegen voorbij ook al hebje het gevoel 'niets' bijzonders te hebben gedaan. Knap hoor dat fanatisme om perse de 10.000 stappen te willen halen terwijl je toch ook je dagelijkse sport routine al hebt gedaan.

Anja zei

De tijd gaat inderdaad heel snel. Wat heerlijk dat jullie al lekke rbuiten kunnen zitten.

Petra zei

@Marieke - Ik zal proberen vaker Facebook links te plaatsen, maar soms zijn mijn foto's echt bedoeld voor dit blog.

@Petra - Ja, ik heb de 10000 stappen gehaald :). En ja, het is heel fijn Kai zo happy te zien.

@Naomi - Katja's date was leuk. Inderdaad schrijf ik minder over ze. Het gaat gelukkig goed met beiden.

@Sally - Die Fitbit werkt "verslavend"!

@Anja - Vandaag was het wel weer even anders, maar het is een heel milde winter hier!