Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 26, 2012

Anika is hier!

Na het druilerige weekend schijnt de zon vanochtend weer vrolijk de kamer binnen. "Ik heb goed nieuws", zegt Rick, "de zon schijnt!" Ja, dat had ik ook al gezien. Het waait wel enorm, de bloesems van onze kersenboom komen als sneeuw naar beneden.


Het is vrolijk wakker worden met al die kleur in de achtertuin

Na mijn ontbijt rijd ik naar Anytime Fitness. Onderweg zie ik dat de kersenbloesems dan wel uitgebloeid zijn, maar een heel aantal andere bomen en struiken komen nu pas uit.

Daaronder de dogwoods, redbuds en al een heel aantal azalea's, er is voor Anika dus nog meer dan genoeg kleur in de natuur. Ik vind het natuurlijk wel echt sneu voor haar dat ze net de kersenbloesems mist, maar de natuur doet haar eigen ding, helaas.

Sharon wacht me al op en we doen voornamelijk bovenlichaam en buikspieroefeningen. Ik merk namelijk dat mijn benen best moe zijn van al het sporten en wandelen van de afgelopen dagen. De komende week zal ik mijn onderdanen ook weer regelmatig nodig hebben, dus een dagje niet zoveel benenwerk is niet erg.

Het uur gaat snel en naderhand doe ik nog een half uur op een van de nieuwe ARC trainers. Dat vliegt werkelijk voorbij en ik vind het jammer als de cool down begint, want ik ben nu helemaal in The Hunger Games. Het is inderdaad een fascinerend verhaal!

Tijd om langer te sporten heb ik niet, want ik ben Cosmo nog een wandeling verschuldigd. Ondanks de wind wordt dat een lekker buitenzijn. Ik geniet zo enorm van alle kleuren! Eigenlijk ben ik wel blij dat het deze week wat koeler zal worden. Zo duurt de boeiperiode ook langer.

Met dit beetje gure weer heb ik wel weer eens heel erge trek in pho. Bij Pho Thang Long bestel ik mijn gewoonlijke vissoep met bubble ijskoffie. Wat een lekker eten is Vietnamees toch.

Voor ik het weet is het tijd om naar het vliegveld te gaan. Op het internet heb ik gezien dat Anika's vlucht een half uur later dan het schema zal aankomen. Precies om twee uur, de tijd dat ze zouden landen, ben ik op het vliegveld.

Gewoonlijk duurt het nog zeker drie kwartier voor ze door de douane komen, maar ik ben blij dat ik op tijd ben. Tot mijn verbazing komt Anika al twintig minuten later naar buiten lopen. Al heb ik haar twaalf jaar niet gezien, ik herken haar meteen.

De klik is er ook meteen weer. Op de terugweg halen we herinneringen op. We zijn op de middelbare school van het begin af beste vriendinnen geweest en later als tieners ook nog een paar keer samen op vakantie gegaan.

Thuis laat ik Anika haar kamer zien en daarna gaan we op het bankje in de voortuin in het zonnetje zitten. Daar is het warm genoeg. We hebben meer dan genoeg te bepraten.

Saskia werkt intussen met een vriendin aan een kleiproject voor Engels. Die gaat ze op een gegeven moment bakken in de oven. Alleen is het geen bakklei en de figuurtjes, waar ze uren aan gewerkt hebben, smelten helemaal. Het ziet er droevig uit, maar gelukkig kunnen de dames er de humor van inzien. Nu wordt het project een Powerpoint, die kan niet smelten.

Rick grilt kipspiesjes en asperges voor het avondeten, waar we zoete aardappelfrietjes uit de oven bij eten. Het smaakt lekker zomers. Anika is nog erg wakker, ondanks dat het voor haar gevoel al midden in de nacht is. Voor haar is het de eerste keer in de VS, dus alles is nieuw. Morgen beginnen we dus aan onze week toeristje spelen.

7 reacties:

Ineke zei

Fijn dat je vriendin goed aangekomen is, heel veel plezier de komende week!

Marieke zei

Veel plezier met je vriendin. Ben benieuwd naar jullie avonturen.

Anoniem zei

Heel veel plezier met Anika!

groetjes,
Marianne

Petr@ zei

Ontzettend leuk om je vroegere beste vriendin weer te zien na al die jaren. Jullie hebben ongetwijfeld veel te bespreken en herinneringen op te halen. Volgens mij is geen vriendschap zo bijzonder als een tienervriendschap tussen meisjes!Mijn vriendin en ik bespraken vroeger echt alles en dat is met mijn huidige vriendinnen toch anders. Bepaalde dingen zijn nu toch echt privé. Bovendien zie of spreek je elkaar nu ook niet dagelijks meer.Heel veel plezier samen.

Ingrid en Michael zei

Ik heb genoten van alle mooie bloesem foto's van de afgelopen dagen. Geniet van de tijd met je jeugdvriendin!
groet,
Ingrid

naomi zei

Ik heb de foto's nu wel gezien. Maar kijk ze nooit als ik je verhaal s ochtends op mijn mobiel lees en meestal later op FB. En daar stonden deze niet op.

Wat leuk dat je vriendin over is en ook nog bij je logeerd. Wel erg stoer van haar om alleen voor het eerst naar Vs te reizen. Wel heel fijn dat jij haar mee op pad kan nemen.

Ik wens jullie een heel fijne week samen.

Liefs Naomi

Anja zei

Wat leuk dat je vriendin er is, veel plezier samen!!