Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 12, 2012

Heerlijk warm weer!

Gisteren heb ik Saskia de optie gegeven dat ik haar vanochtend later naar school zou brengen. Ze stond er echter op op tijd op te staan, want haar eerste uur is AP World History en daarvoor is ze bijgewerkt.

Sowieso is ze voor de meeste vakken bij, wat ik erg knap van haar vind. Alleen fotografie en Engels zijn "zorgenkindjes". Om kwart voor zeven vertrekt Saskia dus naar de schoolbus. Ik besluit mijn telefoon maar bij me te houden voor het geval ze toch vroeger naar huis wil.

Voor mijn ontbijt eet ik vaak Chobani yoghurt. Bij Peapod hadden ze wat nieuwe smaken, waarvan er een passievrucht was.

Die ga ik vanochtend eens proberen. Ik had kunnen weten dat dat geen goed idee zou zijn, want ik houd gewoonlijk al niet zo van passievrucht. Met de yoghurt gaat het helemaal mis. De lucht maakt me misselijk en de smaak doet me kokhalzen. Ik weet niet hoe gauw ik het uit moet spugen! Zo'n reactie heb ik vrijwel nooit op voedsel!

Gelukkig smaakt de yoghurt met kersen wel lekker en na nog een paar koppen koffie ben ik klaar om te gaan sporten. Sharon wacht me al op. Zij is vorige week ook op reis geweest, naar San Francisco. We hebben elkaar dus heel wat te vertellen, maar wat ik altijd zo knap vind van Sharon is dat ze intussen ook een heel strenge trainer is.

Het uur vliegt voorbij. Een van de nieuwe oefeningen is met een heel dik en zwaar touw. Daarmee worden de arm- en schouderspieren geoefend.

Na het uur personal training doe ik nog een half uur op de crosstrainer. Dan verlaat ik de sportschool zo snel mogelijk, want het is weer prachtig weer en er worden ons temperaturen van 21 graden beloofd.

Voor ik van het weer kan genieten gaan Kai en ik nog even snel naar Van's in Tysons Corner. Hij heeft een enorm gat in zijn enige paar schoenen en het weer in Quebec City zou weleens nat kunnen zijn. Gelukkig vindt hij een leuke paar wat ook wat suede heeft, want de meeste schoenen zijn canvas en dat gaat ook niet werken.

Thuis neem ik Cosmo mee de tuin in met een zak Pupperoni. Terwijl ik op het bankje onder de magnolia lees, gooi is stukjes Pupperoni de tuin in. Cosmo vindt het prachtig die op te zoeken. Ik heb pas weer een artikel gelezen over het belang van werken voor hun eten voor honden. Hij krijgt zo ook even lekker beweging.

Terwijl ik hier zit, vallen me onze sneeuwmanvlaggetjes op. De tijd voor sneeuwmannen is gelukkig over, dus ik ruim ze op. Nu is het alleen wel erg kaal, dus ik besluit naar Michaels te gaan. Daar vind ik een paar vrolijke lentevlaggetjes en deurhangers met "SPRING" erop. Heerlijk, alle winterdingen zijn nu weg, binnen ook. Dit voelde echt niet als een winter, ik heb zo vaak buiten kunnen zitten de afgelopen maanden!




Omdat Saskia worstelt met Engels wilde ze daar graag bijles voor krijgen. De lerares komt vanavond voor het eerst. Zij geeft Engels op een andere high school, dan die van Saskia, en kent toevallig Saskia's leraar, die een vriend van haar zoon was. Ze klinkt erg goed, hopelijk heeft Saskia er baat bij.

Kai en ik hebben op de terugweg van de mall bij Whole Foods ingredienten voor een lekkere grillmaaltijd gehaald. Voor mij een zalmburger en voor de anderen gewone hamburgers. Het geeft zo'n lekker zomers gevoel om met de achterdeur open te kunnen grillen. Het is nog niet warm genoeg om buiten te eten, maar het begin is er.

Wat lentefoto's hier.

4 reacties:

Petr@ zei

Ook hier moesten de schoenen van de kinderen vervangen worden. De oudste loopt rustig een paar dagen met kapotte schoenen zonder iets te zeggen. Als het me niet was opgevallen, liep hij er nu nog mee.

Hopelijk helpt de bijles voor Saskia. Ik had er vroeger echt baat bij (wiskunde). Je krijgt de lesstof toch beter uitgelegd, omdat het één op één is.

Heel veel plezier in Quebec. Ben erg benieuwd wat je ervan vindt.

Brin zei

Prachtig hoe jullie magnolia reeds in bloei staat. Buiten enkele krokussen en wat Helleborus is het bij ons nog vrijwel kaal...

Gelukkig voelt Saskia zich al wat beter en hoeft ze niet al teveel schoolwerk in te halen.

naomi zei

Hallo

Wat een leuke lente vlaggen wordt er vrolijk van. Ze hebben zeker leuke schoenen bij Van's maar wat je zegt vooral canvas. Wat een verschil tussen jongens en meisjes he qua schoenen. Ik heb 20 paar schoenen en Ro een stuk of 5 paar.

En meestal altijd dezelfde aan en gaan we op vakantie neemt hij ziin slippers mee en doet ze gympen aan. Ben ik zo jaloers op. Moet er altijd min 5 mee. haha maar kan wat bij hem bij.

Knap van Saskia dat ze zo goed bij is gebleven. Ik hoop dat ze baat heeft bij de bijles en kan jij haar helpen bij de fotografie. Lijkt me een erg leuk vak zoveel te zien en te doen.

Ben benieuwd naar Quebec geniet ervan

Groetjes Naomi

Petra zei

@Petra - Ja, Katja had ook altijd baat bij bijles. Hopelijk Saskia ook. Grappig toch dat jongens niets om schoenen geven.

@Brin - Het is ook wel vroeg bij ons die bloemen. Ik heb even moeten opzoeken wat Helleborus is.

@Noami - Hier net zo. Voor deze drie dagen alleen al heb ik 3 paar schoenen mee!