Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 19, 2012

Tijd om de van netjes te maken

Ook hier kunnen ze geen weer voorspellen, maar gelukkig voor ons vandaag ten gunste. Het zou bewolkt en mistig zijn, maar de zon schijnt vrolijk de kamer binnen. Natuurlijk hoor je ons niet klagen!

Buiten op het deck drink ik mijn koffie en eet mijn Chobani yoghurt met bloedsinaasappel, erg lekker! Ons trouwe cardinaaltje is ook weer terug en zingt me vrolijk toe. Of eigenlijk zijn vrouwtje, dat ik nergens zie. Misschien heeft hij haar hart nog niet veroverd.

Met enige moeite onttrek ik me aan dit idyllische tafereel en begeef me naar de sportschool. Daar wacht Sharon me al op. Ze heeft een routine met intervals en afwisselend gewichten en cardio voor me. Na het uur heb ik het gevoel heel hard gewerkt te hebben. Nog een half uur cardio binnen met dit mooie weer gaat niet gebeuren.

Cosmo is maar al te blij met een lange wandeling door de prachtig bloeiende buurt. Wat een genot is de lente toch! Ik kan in korte mouwen wandelen, maar het is nog niet te warm voor Cosmo om ver te lopen. In deze tijd van het jaar vind ik het ook altijd zo mooi hoe de esdoornbomen dezelfde rode of oranje kleur hebben in bloei, als in de herfst. Er hangt een rode gloed over de buurt daardoor.


We lopen een kilometer of vijf en als ik terugkom zie ik Lorraine in haar tuin bezig. We kletsen wat bij en als ik haar hoor ben ik weer blij dat ik geen last van allergie heb. Voor haar en andere hooikoortslijders is het vreselijk dat alles zo tegelijkertijd uitkomt.

Vandaag staat in het teken van mijn DRAAKJE van. De komende weken zal hij aardig wat kilometers gaan rijden en het lichtje "MAINT REQD" staat al een paar weken aan. Ik breng de van naar Koons Toyota voor een beurt. Vijfenveertigduizend mijlen alweer, het lijkt als gisteren dat ik de van nieuw kreeg!

Koons heeft een shuttle naar Tysons Corner, waar ik vandaag dankbaar gebruik van maak. Ik wil graag schoenen vinden, die steun geven, maar er toch leuk uitzien voor tijdens mijn rondleidingen. Ik heb een uur en drie kwartier voor de shuttle me weer op zal komen halen.

Op de kaart zie ik de schoenenwinkels en besluit ze een voor een af te gaan. Bij Puma hebben ze leuke schoenen, maar ze lijken niet veel steun te geven en de medewerkster is duidelijk meer geinteresseerd in haar prive telefoontje, dan het helpen van een klant.

De ene na de andere winkel, ik had er eigenlijk geen idee van dat er zoveel sportwinkels waren hier, heeft toch net niet wat ik zoek. Niemand lijkt ook echt te weten welke van hun schoenen goed zijn voor mijn doel.

De moed begint me net in de schoenen te zinken (no pun intended), als ik bij Foot Locker een man met heel veel kennis tref. Hij laat me een paar Reebok Zigtechs zien, waar hij mee hardloopt. Ze zijn licht en hebben enorm veel vering in de zool. Ze zitten heerlijk en zijn niet idioot duur, verkocht, dus!

Eigenlijk wil ik ook graag een nieuwe capri broek of bermuda vinden. Ik heb nog meer dan een uur voor de shuttle komt, dus tijd genoeg. Ik loop winkel in, winkel uit en het valt me op hoe enorm kleurig de lentemode is. Een beetje te kleurig voor mij zelfs, met lichtgevend geel en hot pink en heel veel oranje. Dat laatste vind ik dan wel weer leuk en turquoise ook.

Bij Macy's vind ik eindelijk wat ik zoek. Een leuke khaki capri met wat accenten en een zwarte bermuda. Daarmee kan ik ook weer kilometers door de stad lopen. Ik moet nog even aan de gedachte van een neon topje wennen.

De shuttle komt me keurig op tijd weer ophalen en ik heb intussen ook een telefoontje gehad dat de van klaar is. Ook de inspectie is gedaan, nota bene gratis, heel aardig! Deze adviseur is dezelfde als degene, die me hielp, toen de van olie lekte en hij wilde dat nog goed maken. Helemaal goed!

Op de terugweg stop ik bij de enorme Bed Bath and Beyond. Ik wil nieuwe handdoeken voor onze logeerbadkamer. Iedere keer als ik daar handdoeken voor koop worden ze geabsorbeerd in de stapel tienerdoeken. Nu heb ik een speciale kleur, die alleen voor de basement gebruikt zal worden. Eens kijken of dat gaat werken.

Eigenlijk wilde ik meteen door om de van ook een wasbeurt te laten geven, maar ben de coupon daarvoor vergeten. Dat geeft me ook even de gelegenheid om Saskia aan te sporen haar fotografieopdrachten te voltooien. Jimmy komt om haar daarbij te helpen. Gelukkig lijken ze ook inderdaad serieus op zoek te gaan naar goede foto's.

Bij Mr. Wash wordt het zout van de van gewassen. Mijn coupon is voor de super wash en die houdt ook wielen schoonmaken in. Na nog geen tien minuten vindt men dat de van schoon is.

Al vaker heb ik klachten gehad over hun schoonmaakbeurt en nu weer. De wielen zien er nog net zo vies uit als voor de wasbeurt. Ik schiet een van de medewerkers aan en ja, de wielen horen er ook bij. Hij gaat ijverig aan de gang en ik zou willen dat mijn fooi, die ik al in de algemene pot heb gedaan, alleen naar hem zou gaan.

In een lekker ruikende schone van rijd ik naar huis. Het is zo lekker buiten dat ik met mijn laptop op het deck ga zitten. Het mag dan veel te vroeg zo warm zijn hier, mij hoor je absoluut niet klagen! Het is ook niet voor het eerst, want al bloeien de kersenbloesems vroeg, in 2000 was het nog vroeger. En op Katja's verjaardag 22 jaar geleden was het 30 graden.

Rick komt vrij laat uit zijn werk en brengt kabobs van Friends mee. Voor mij de zalm, die mijn favoriet is. Na het eten gaat Rick nog in de tuin werken. Het blijft lekker lang licht nu met de zomertijd. Vannacht begint de lente ook officieel. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar wat een fijne winter hebben we gehad!

De bloesemfoto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Marie zei

Prachtig! Je krijgt er echt een lente gevoel bij, toch? Ik vind het ook een prachtige tijd van het jaar. Hier is het inmiddels ook al een week ontzettend mooi weer, enkel gisteren hadden we veel regen. Goed voor de bloemetjes zullen we maar denken! Vanochtend is het weer prachtig mooi. Ik wens je een goede week Petra, lieve groet uit Zug!

Jeanny zei

Schitterende foto's!!! Compliment. Heerlijk gevoel, dat de winter weer voorbij is. Groetjes!!!

Petr@ zei

Genieten weer van je prachtige lente foto's! Ik ben ook gek op bloesems en vind het altijd jammer dat ze zo snel weer zijn uitgebloeid.

Ik vind al die kleuren in de mode wel leuk, maar neon is iets waar je mij niet mee zult zien lopen. Vreselijk! Ik kan me nog herinneren dat dit vroeger ook helemaal in was en toen droeg ik het wel (tja, nog jong hè ;-)).

Hopelijk heb je de juiste schoenen gekocht voor de rondleidingen. Ze zien er in elk geval comfortabel uit. Maar wat slecht eigenlijk dat je pas bij de zoveelste winkel iemand trof met kennis van zijn koopwaar. Met name bij sportschoenen vind ik het toch heel belangrijk de juiste schoen voor het juiste doel te kopen.

Familie Langens zei

Hoi Petra,

wat fijn dat je goede schoenen gevonden hebt, ikzelf heb hele moeilijke voeten om schoenen voor te vinden, ik kom altijd uit bij wolky's maar dat is volgens mij alleen een nederlands merk. Erg degelijk maar wel een supergoede steun, gelukkig zijn ze een beetje aan het verjongen :-)

Wat een mooie foto's weer van de bloesems. Ik vind het hier nog koud, het ziet er mooi uit, maar de wind is nog erg fris, het schijnt vandaag beter te worden.

Nina zei

Ik vind de schoenen die je hebt uitgekozen wel stoer. Het belangrijkste is natuurlijk dat ze lekker zitten... Welke kleur heb je?
En wat heerlijk dat het bij jullie nu zo mooi is, lekker met Cosmo op stap. Groot gelijk dat je geen zin had in het tweede gedeelte fitness binnen! Hier is het ook prachtig en ik hoef even niet te werken, dus ben ook veel buiten! Wanneer beginnen je rondleidingen weer?

Sandrah zei

Morgen begint de lente alweer! Hoe snel de winter voorbij is gegaan. Ook hier schijnt de zon al lekker, maar de temperatuur blijft nog wel wat frisjes.

Mooie foto's weer!

Sandra

Ann zei

hier voorspellen ze tot 20 graden vrijdag :-)
mag ook wel eens hé - we hebben het verdiend na zo'n intrieste week ...

naomi zei

Hallo

Wat een geweldige kleur in de natuur. Ik heb de afgelopen 2 dagen ook lekker met Stitch gewandeld nog te koud om in de zon te zitten. Maar je ziet nog geen kleur in de bomen. Wel wat knoppen.

Ik ben benieuwd wat voor vele kilometers de DRAAKJE gaat maken de komende tijd. Weer een leuk uitje in het vooruitzicht? Wel ideale service auto in de garage en jij shoppen.

Ik vindt kleur leuk maar geen neon voor mij. Fijn dat je goede schoenen hebt gevonden je gaat denk behoorlijk weer wat lopen.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Marie - Ja, heerlijk dat lentegevoel! Ook de belofte van een lange periode met lekker weer, dat hebben jullie daar vast ook.

@Jeanny - Officieel lente is het nu, volgens mij was dit de kortste winter ooit!

@Petra - Vandaag droeg mijn vriendin een knalrode broek, stond heel leuk. Nu wil ik eigenlijk ook iets knallends, hi hi! Maar neon zeker niet! De schoenen liepen vandaag heerlijk. Ja, het winkelpersoneel in de mall is niet altijd even goed getraind, helaas.

@Anne-Marie - Wolky's ken ik inderdaad niet. Deze schoenen zijn ook niet echt elegant, maar net iets minder massief dan een sportschoen.

@Nina - Ik heb de grijze met een felblauwe zool. Toevallig heb ik donderdag een rondleiding, maar daarna pas weer in april een paar.

@Sandra - Ja, heerlijk, lente! Maar inderdaad de winter is voorbijgevlogen.

@Ann - Het is hier nu wel heel warm, waarschijnlijk zullen we ook nog wel een paar koelere dagen krijgen.

@Naomi - Ja, DRAAKJE gaat volgende week mijn vriendin van de middelbare school de omgeving laten zien en de week daarop gaan we voor Saskia's spring break naar Myrtle Beach rijden.

Anoniem zei

Hoi Petra,

De blosom foto's zijn erg mooi geworden. Ik verlang ook zo naar de lente en als het goed is wordt het vandaag in NL lekker weer. Geniet van je mooie foto's.

Groetjes,
Susan