Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 01, 2012

Weer een heerlijke lenteachtige dag

Bepakt met ski's en andere koud weer benodigdheden vertrekt Rick na afscheid van Saskia en mij te hebben genomen. Hij gaat halverwege de dag naar Snowshoe, West Virginia, rijden, waar vanavond Katja ook heen komt. Morgen en overmorgen gaan zij daar samen skien.

Skien is heel ver van mijn gedachten, want het zal weer een heerlijke lenteachtige dag worden vandaag. Na Saskia van haar natje en droogje voorzien te hebben, ga ik toch maar naar de sportschool voor serieuze cardio. Het is er warm en ik ben echt doorweekt na afloop!

Toch is het niet koud om zonder jas naar de van terug te lopen. Vandaag begint de meteorologische lente en Moeder Natuur lijkt daar helemaal klaar voor te zijn. Zingende vogels en bloeiende bomen en bloemen maken de wereld zo vrolijk.

Traditiegetrouw wordt vandaag ook aangekondigd, wanneer men verwacht dat de befaamde kersenbloesems in Washington op hun hoogtepunt zullen zijn. Door de warme winter vreesde men dat het dit jaar heel vroeg zou zijn, maar zoals het er nu uitziet valt het precies aan het einde van de maand, als mijn vriendin hier logeert. Superleuk!

Thuis lijn ik Cosmo aan voor nog een lange wandeling door de buurt. Door het mooie weer zijn heel wat mensen buiten in hun tuin bezig. Met deze en gene, waaronder Niall en Serena, klets ik even bij. Dat vind ik altijd zo gezellig aan deze buurt, er zijn overdag ook altijd mensen thuis. Niet zoals in onze vorige buurt, waar ik nooit een kip zag en iedereen 's avonds ook na het werk zijn garage binnenreed.

Saskia eet op het moment eigenlijk alleen maar soep, dus ik ga een nieuwe voorraad halen bij Whole Foods. Daar hebben ze veel gezonde vegetarische keuzes.

De dokter heeft gezegd dat Saskia op mooie dagen even buiten in het zonnetje moet gaan zitten. Dat doen we dus na de lunch. Cosmo vindt het prachtig om stukjes "Beggin' Strips", die ik in het gras gooi, te zoeken tot groot vermaak van Saskia.

Na school komen Laura en Matt even bij Saskia op bezoek en gaat zij naar binnen. Ik blijf nog buiten zitten tot de zon achter de huizen verdwijnt. Tot mijn genoegen zie ik bij binnenkomst dat Saskia ligt te slapen op de bank.

Ze heeft vandaag een beetje koorts, maar zegt dat haar keel een heel klein beetje beter voelt. Intussen maakt ze zich zorgen over haar schoolwerk. Van de counselor, met wie ik tot nu toe hierover correspondeerde, kom ik niet verder, dus morgen ga ik de leerkrachten dan maar een voor een benaderen.

Intussen is Rick in Snowshoe aangekomen, maar Katja werkt nog aan papers. Ze heeft een rit van meer dan drie uur door de bergen voor de boeg, dus ik bied aan haar te helpen, zodat ze bijtijds op weg kan.

Nu dat neemt ze graag aan, want ze moet haar paper in minder wetenschappelijke taal schrijven van de professor. Het moet op high school niveau. Ik herschrijf haar paragrafen in meer verstaanbare taal en kennelijk hebben ze een "leesbaarheidmeter". Ik breng het terug van college niveau naar grade 10 (Saskia's niveau, vierde middelbare). Ik ben er niet zeker van of ik daar trots op moet zijn, maar Katja vindt het wel knap en is me dankbaar.

Katja kan dan tenminste op weg. Ik zal geen rustig moment hebben voor ik haar veilig bij Rick weet. Zou dat ongeruste gevoel als de kinderen lange afstanden moeten rijden ooit verdwijnen? Ik vind het ook geen prettig idee dat Katja als vrouw alleen 's avonds in het donker door de verlaten bergen moet rijden. Natuurlijk vindt zij mijn zorgen grote onzin.

Voor Saskia maak ik Amy's erwtensoep klaar, waar ze van smult. Heel on-Nederlands houd ik daar absoluut niet van. Na zo'n warme dag als vandaag heb ik enorme zin in sushi en haal die bij Yama.

Rick vertelt dat het het warmste seizoen in meer dan tien jaar is bij Snowshoe. Morgen wordt het daar zestien graden, lijkt me wel gek om met zulke temperaturen te skien.

Het is een nieuwe maand, dus ook een nieuw thema voor de dagelijkse foto's. Deze vind ik erg leuk: letters. Mijn eerste foto is een A (wie weet welk voorwerp het is?):

11 reacties:

Annemiek zei

Niels moest laatst foto's maken van driehoeken voor zijn wiskundeklas; ik denk wel te weten wat het is, maar zal als eerste reageerder niks zeggen.
En eerlijk gezegd.... iets herschrijven voor mijn kids, nee daar begin ik niet aan. Ze vragen me wel eens om te proeflezen en ik vindt wel eens wat spelfouten en zo, maar verder is het aan hun.

Margreet zei

Een stoel??
Gezellig, even skien, als ik maar niet mee hoef, haha, ik zie al meer dan genoeg sneeuw hier, het houdt gewoon niet op. Ik ben jaloers als ik lees over bloeiende bomen en zo, zucht.

Bente zei

Wat fijn dat het zulk lekker weer is bij jullie. Hier is het ook zalig. Ik wil dit soort winters wel vaker. Alleen jammer dat er nu al zo veel vliegen zijn.

Wat raar dat Katja haar paper moest downgraden. Moest ze voor een bepaalde doelgroep schrijven?

Grappig hoe jij bezorgd bent om Katja. Ik was (en ben) ook nooit bang. Mijn ouders waren in het geheel niet bezorgd dus ik kreeg ook nooit het gevoel dat ik iets gevaarlijks deed.
Nu ik zelf kinderen heb kijk ik daar opeens heel anders op terug. Op mijn 16e ging ik vrolijk in mijn eentje liften door Frankrijk. Dat moeten de meiden straks niet proberen!
Met minder gevaarlijke zaken ben ik nog steeds veel makkelijker dan hun vader. Beetje omgekeerd rollenpatroon hier dus. Maar zelfs de kids zeggen dat hun vader over-protective is. Ik laat ze meer zelf uitzoeken.

Anja zei

Een dakspant denk ik.
Ik maak me ook altijd ongerust wanneer onze kinderen een lange afstand moeten rijden, laat staan in het donker en door de bergen.

Ingrid en Michael zei

De lente en bloesems en die heerlijke temperaturen klinken zalig. Fijn dat Saskia een paar zonnestralen en warmte mee kon pikken. Lijkt mij inderdaad ook heel goed voor haar herstel.
En ja, ik zou me ook zorgen maken als er iemand nog zo'n stuk moet rijden. Denk dat het erg moeilijk is dat niet te doen....
Beterschap voor Saskia!

Els zei

Ben weer even bijgelezen.
Veel beterschap voor Saskia!!
Wat de foto betreft: een draagbalk (van een zoldering of dergelijke)?

naomi zei

Wat leuk om te lezen over de bloesems kan me al stiekem op jouw foto's verheugen en doet me ook erg denken aan onze reis vorig jaar.

Vondt de bloesem zo mooi en liep het al op zijn einde, maar de gehele sfeer van het festival en ook het vlieger feest erbij. Zo mooi. Wat houden ze het allemaal bij op de website.

Het is hier nu al 4 dagen lekker qua temp, maar het blijft maar grijs en mistig. Had de zon wel willen zien.

Ik denk dat je A een steun iets is van een tafel. Het lijkt me ook echt weer een uitdaging die letters.

Wat lief van jouw dat je Katja helpt met haar huiswerk. Wel apart dat ze iets met verlagen qua nivo. Wens jouw een fijn weekend met Sas en de rest een fijne ski weekend.

Groetjes Naomi

Annemiek zei

Zou je het onderwerp van die foto op je webcam zien? :)

Bibi zei

haha ik denk ook dat het de mailbox stand is.

Petra zei

@Annemiek - Dit is heel zeldzaam, hoor, dat ik help met huiswerk. Ik vond het wel een uitdaging en was ook wel gevleid dat ze me vroeg, ze is tenslotte bijna klaar met college en Engels is mijn tweede taal.

@Margreet - Nee, geen stoel, ik zal wel een foto plaatsen vandaag. Sneeuw, bah!

@Bente - De insekten hebben hier ook allemaal overleefd. Wat bezorgdheid betreft, ik durfde zelf ook van alles en nam (achteraf gezien) heel wat risico's. Misschien juist omdat ik me nu realiseer wat die risico's waren? Maar ik probeer ze niet te weerhouden, ze zijn volwassen.

@Anja - Nee, geen dakspant. En toch grappig die bezorgdheid, het is ook echt wat niet weet, want niet deert, want dagelijks rijdt vooral Katja heel wat rond.

@Ingrid - Dank je, het lijkt ietsje beter te gaan.

@Els - Inderdaad, een soort van draagbalk.

@Naomi - Ja, een steun, maar niet van een tafel. Helaas heeft het erg geregend en hebben Rick en Katja nauwelijks kunnen skien :(.

@Annemiek - Jazeker ;)

@B. - Bingo!

Petr@ zei

Skiƫn met zulke lente-achtige temperaturen? Nee hoor, is aan mij ook niet besteed. Maar wel een leuk vader dochter uitje.

Lijkt me nog best lastig, om zo'n stuk tekst te herschrijven in makkelijker taalgebruik.

Ook hier geen liefhebben van erwtensoep.