Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 02, 2012

Dag 7 met Anika: Tysons Corner en afscheid

Anika's laatste dag in de VS had niet beter kunnen zijn qua weer. Felblauwe lucht en alle bomen zijn in bloei. Tijdens het ontbijt bespreken we hoe we haar laatste uren van deze vakantie gaan vullen.

Eerst doe ik een kwart Max Capacity training, wat is dat toch een ideaal programma. Mijn spieren trillen erna! Anika merkt op dat ze mij zo gedisciplineerd vindt dat ik dagelijks sport. Het is werkelijk omdat ik weet dat het helpt, want zo sportief ben ik van nature allerminst.

Als ik klaar ben met de routine gaan de wandelschoenen aan en Cosmo aan de lijn. Anika neemt ook haar fototoestel weer mee, want ze maakt graag foto's van de huizen en tuinen in onze buurt. Ik doe hetzelfde, want het staat allemaal prachtig in bloei. De azalea's beginnen nu ook te komen, zo mooi!

We lopen meer dan zes kilometer en dan gaat Anika inpakken en ik spring onder de douche. Anika's bagage gaat in de van en we gaan op weg. Op het programma staat nog een paar uur winkelen.

Katja had gisteren gevraagd haar bril naar haar te overnachten, omdat ze een contactlens was verloren. Onderweg sms-t ze dat ze een extra lens heeft gekregen en dus haar bril niet meteen nodig heeft.

De vader van een van Katja's huisgenootjes is dit weekend aan een hartaanval overleden. Daar is ze erg van onder de indruk en wij kregen meteen zeer liefhebbende sms-jes dat Katja ons mist. Zo zie je maar weer hoe je iedere dag moet leven alsof het je laatste is. Katja komt overmorgen naar huis voor de begrafenis. Helaas zullen wij er dan niet zijn.

Anika wil al de hele tijd graag een kaart van Virginia, zodat ze kan zien, waar ze deze week geweest is. Ik ben lid van AAA, de Amerikaanse ANWB, en daar kan ik gratis kaarten krijgen. Ik vraag er een van Virginia en DC voor Anika en North en South Carolina voor ons. Ook zie ik dat ze een stadskaart van Myrtle Beach hebben, dus die neem ik ook maar mee.

Dan is het tijd om Tysons Corner eens goed te gaan verkennen. We hebben hier eerder in de week wel gegeten, maar dat gaf Anika geen goede indruk van wat een shopping mall is.

Het is druk bij de mall, duidelijk is het Paasvakantie. Het duurt even voor ik een parkeerplaats vind. Dit is een heel andere kant van de mall, dan waar ik gewoonlijk parkeer en het valt me op dat de Elevation Burger open is. Daar heb ik een jaar of zo geleden de lekkerste burger ooit gegeten. Anika houdt niet zo van hamburgers, dus op haar laatste dag een hamburger eten gaat het niet worden.

Ze heeft wel zin in een broodje, dus ik neem haar mee naar Panera. Daar bestel ik mijn gewoonlijke tonijnsandwich met kippensoep. Anika neemt een uienbagel met cream cheese.

Na het eten gaan we de mall verkennen. We lopen een heel aantal kledingzaken binnen, waar ik wel een paar leuke dingen zie. Ik heb echt nieuwe "tussendoor" kleding nodig. Dingen, die je kunt dragen, als het niet winters is, maar ook niet warm genoeg voor zomerkleding. Die zijn nu natuurlijk te koop, maar alles wat ik zie is net niet wat ik zoek. Ook Anika ziet niets wat ze per se wil hebben.

Als we de mall wel gezien hebben is het nog wat vroeg om al naar het vliegveld te vertrekken. Een winkel, die ik Anika nog niet heb laten zien (ok, er zijn er velen, maar deze is leuk), is de enorme Bed, Bath and Beyond. We gaan daar nog even heen en kijken er rond. Ik koop wat dingen, waarmee ik de droger uit kan zuigen.

Dan is het toch echt tijd om naar het vliegveld te rijden. Onderweg hebben we het over van alles en nog wat. De jaren dat we elkaar niet hebben gezien of gesproken zijn deze week wel weggevallen. Grappig hoe het met sommige mensen niet uitmaakt, hoe lang je elkaar niet hebt gesproken. Ik ben in de gelukkige positie om een aantal van zulke vriendinnen te hebben, waaronder Anika.

Na de van geparkeerd te hebben, lopen we naar de United balie voor internationale vluchten. Daar staat een flinke rij, maar het gaat snel. Ik help Anika met inchecken. Ze krijgt haar begeerde raamplaats. Ik heb haar ook een stripje Jetzone gegeven, hopelijk helpt dat haar net als mij tegen de overgeslagen nacht en jet lag.

Het moment van afscheid nemen komt onvermijdelijk. We hebben een fantastische week gehad. Ik hoop dat Anika er mooie herinneringen aan over heeft gehouden. Ik in ieder geval wel, het was ook voor mij echt leuk om iemand, die nog nooit in dit land was geweest, een deel van onze omgeving te laten zien.

Op de terugweg sms-t Saskia dat ze yoghurt nodig heeft. Ik pas mijn route aan, zodat ik onderweg langs de Giant kom. Ik ben ook dol op yoghurt, maar Saskia eet er bergen van!

Thuis wachten me een aantal huishoudelijke taken, want morgen gaan Rick, Saskia en ik er weer op uit. Dit keer voor Saskia's Paasvakantie, een paar dagen naar Myrtle Beach. Het weerbericht daarvoor ziet er niet zo goed uit, dus we zullen zien hoe lang we blijven.

Als alles klaar is, mag ik van mezelf lezen. Ik heb de Hongerspelen nu uit, dus misschien kunnen we in Myrtle Beach ook die film gaan kijken. Ik ben benieuwd naar het tweede boek. Hoe het het eerste kan overtreffen, weet ik niet.

Rick en ik bestellen kabobs van Friends. Die worden lekker heet bezorgd. Hun zalmkabob is altijd precies goed gegrild. Morgen vertrekken we dus alweer vroeg voor ons volgende avontuur.

Het overlijden van de vader van Katja's huisgenoot heeft ons ook weer met de neus op de feiten gedrukt. We worden er niet jonger op en zolang het nog kan willen we genieten. Zee en strand, hoe dan ook, zullen dat genot brengen!

Foto's van gisteren staan hier.

Foto's van de bloeiende buurt vandaag staan hier.

14 reacties:

Marieke zei

Jammer dat het bezoek van Anika weer ten einde is. Maar gelukkig heb je weer iets leuks om naar uit te kijken. Veel plezier in Myrtle Beach!

Petr@ zei

Wat vliegt zo'n week toch voorbij. Zo te lezen heeft Anika wel een superweek gehad. Gewoon als toeriste, zonder jou erbij, zou ze wellicht lang niet zoveel hebben gezien en gedaan.

Wat een naar nieuws, van de vader van Katja's huisgenoot. Inderdaad, het leven kan soms veel te kort zijn. Je hebt dus helemaal gelijk om er van te genieten!

Heel veel plezier in Myrtle Beach. Hopelijk met een heerlijk zonnetje erbij.

Jeanny zei

Wat een mooie foto's van de buurt. Zon, schitterende kleuren en een blauwe lucht. Heerlijk!! (diepe zucht) :)
Het zal weer wennen voor je zijn, zo zonder Anika. En inderdaad: Carpe Diem..

Els zei

Ik heb weer genoten van je foto's van het nationale park. Hoe mooi is het daar bij jullie! Zoveel bossen, zoveel groen, en die vergezichten, prachtig.

Veel plezier op jullie uitstap de komende dagen!

Annemiek zei

Ja, we hebben niet het eeuwige leven! Je wordt heel gemakkelijk opgeslurpt in het dagelijkse leven en maakt plannen voor morgen maar dat de zon voor je vandaag opgaat betekend niet dat dit morgen ook zo zal zijn.

Anoniem zei

Ja, sinds de broer van mijn man op jonge leeftijd is overleden nemen wij het er ook van wanneer het maar mogelijk is. We wachten met veel dingen niet tot later want misschien komt dat helemaal niet!
Kunnen jullie niet alvast inchecken via internet en zo alvast een stoel vastleggen. Dat doen wij namelijk altijd als we gaan vliegen. Dan weten we zeker dat we fijne plaatsen hebben in het vliegtuig.
Veel plezier in Myrtle Beach!
Groetjes,
Anja L.

Wilma Loeffen zei

Wat een heerlijke week hebben jullie gehad. Jammer dat het dan zo snel voorbij gaat.
Het moet toch een hele ervaring voor Anika geweest zijn, en dan jou als gids te hebben. Hoe goed kun je het treffen.
Mooie foto's!!

Groetjes Wilma

Anoniem zei

Fijn dat het gezellig is geweest met je bezoek, altijd naar om afscheid te nemen.
Groet van Margreet

marianne zei

Goh, wat is dat snel gegaan. Wat hebben jullie veel gedaan! Fijn dat het weer zo als vanouds was. Ben ook benieuwd naar Anika's verhalen.

Veel plezier in Myrtle Beach!

Sandrah zei

Altijd jammer als zo'n weekje weer voorbij is.
Mooie foto's weer. Echt ongelooflijk al die kleuren!

Veel plezier in Myrtle Beach. Hopelijk hebben jullie toch goed weer.

Sandra

Tineke zei

je blooming omgeving is prachtig, mijn tuin is ook een echte voorjaartuin. Maar ik heb nu nog alleen een zalmkleurige azalea en paarse hortensia omdat ik die gekocht heb, de tuin soortgenoten bloeien nog lang niet. Mijn dochter schatte dit weekend, na het skypezicht op onze tuin dat de natuur bij jullie ongeveer 4 tot 6 weken voor loopt bij ons.

Ineke zei

Wat een leuke week heb je samen met je vriendin gehad.
Veel plezier de komende dagen in Myrtle Beach, hopelijk valt het weer mee.

syl zei

Leuk om e afgelopen week te lezen! Vriendschappen blijven speciaal.
Wat betreft deel 2 en 3...... Die boeien ook! Deel 2 heb ik uit, ben nu een aardig eindje in deel 3. En ook bij deel 2 kon ik niet stoppen met lezen en heeft ze het heel pakkend geschreven. Deel 3 heeft een wat langere aanloop, maar wil mijn e-reader nog steeds niet wegleggen!

Petra zei

@Marieke - Ja, het ging wel heel snel! We genieten van het geluid van de oceaan.

@Petra - We hebben inderdaad heel veel gezien en gedaan vorige week. Ons uitzicht hier in Myrtle Beach is in ieder geval al het rijden waard.

@Jeanny - Het is inderdaad op het moment heel mooi overal.

@Els - Het enige dat ontbrak in het nationale park waren dieren, maar gelukkig had Anika die al elders gezien.

@Annemiek - Inderdaad, beter in het moment leven, maar zo makkelijk is dat nog niet.

@Anja - Heel verstandig om nu te doen en niet uit te stellen. Ja, wij kunnen wel altijd onze stoelen tevoren vastleggen, maar Anika vertelde dat dat via haar reisbureau niet kon, heel vreemd.

@Wilma - Een week is eigenlijk ook wel heel kort, maar we hebben er zoveel mogelijk uitgehaald.

@Margreet - Ja, he, partir c'est mourir un peu zeggen de Fransen zo mooi.

@Marianne - Ze heeft honderden foto's en heel veel te vertellen vast! Volgende keer moet jij komen :).

@Sandra - Vandaag was prachtig en voor morgen klinkt het ook goed.

@Tineke - Dat is wat Anika ook schatte, eind april zal het bij jullie ongeveer zo zijn, zei zij.

@Ineke - Zolang het maar droog blijft en dat bleef het in ieder geval vandaag.

@Syl - Ik ben nu ongeveer halverwege deel 2 en jee, weer zo spannend en meeslepend! Ik had dat eigenlijk niet verwacht.