Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 24, 2012

Nederlands eetclubje

Door de lamellen zie ik prachtige stukjes blauwe lucht. Hoera, de zon is terug! Gelukkig blijven lage drukgebieden hier meestal niet langer dan een paar dagen hangen. De regen heeft de pollen voor even weggespoeld. De natuur ziet er letterlijk schoongewassen uit, zo helder zijn de kleuren.

Vandaag heb ik alweer geen plannen. Ik vind het eigenlijk wel lekker een paar dagen helemaal niets bijzonders te hebben. Op mijn gemak eet ik mijn gepocheerde eieren ontbijtje en maak me dan klaar om te gaan sporten.

 
De mooie tulpen, die ik gisteren bij Safeway kocht

Eigenlijk zou ik Cosmo een heel lange wandeling willen geven, maar ik wil de enorme blaar op mijn linkerhiel de kans geven zoveel mogelijk te helen voor de volgende rondleiding. Ik ga mijn tienduizend stappen dus maar weer met een uur op de crosstrainers bij de sportschool maken.

Daar zie ik net de vreemde dame, waar ik al eerder over heb geschreven dat ze de ramen altijd open wil hebben, boos weglopen.  Als ik binnenkom vermoed ik waarom. Travis, de medewerker van Anytime Fitness, plakt aankondigingen op alle ramen dat die ten allen tijde gesloten dienen te blijven.  Er zijn teveel mensen, die last hebben van hooikoorts en met open ramen worden al die pollen naar binnen gewaaid.  Ik vind het heel terecht dat daar rekening mee wordt gehouden, maar die dame kennelijk niet.

Als ik klaar ben met sporten neem ik Cosmo ook nog mee voor een flinke wandeling.  Het valt me op hoe enorm groen de buurt al is.  Het is nog niet eens mei en de meeste bloeiende bomen en struiken zijn al uitgebloeid.  Ook de azaleas zijn ver over hun hoogtepunt heen, maar nu komen de rhododendrons uit.

Na de lunch rijd ik naar Pie Gourmet om de Mexicaanse taart, die ik voor vanavond heb besteld, op te halen.  We hebben weer het "pot luck" etentje met het Nederlandse groepje en dit keer bij ons thuis. 

Omdat ik toch telkens nog veel pijn heb en daardoor erg moe ben 's avonds, heb ik besloten het mezelf makkelijk te maken.  De taarten van deze zaak zijn heerlijk.  De anderen zullen Mexicaans getinte bijgerechten meenemen, dus het wordt vast weer smullen.   Pie Gourmet heeft, behalve vruchtentaarten, ook allerlei verschillende hartige taarten. 

Al is het frisjes buiten met maar zo'n 16 graden, ik ga toch voor het huis in de luwte van het zonnetje genieten.  Cosmo houdt me gezelschap en ik ben alweer helemaal in mijn nieuwe boek, dus de uren vliegen voorbij.  Voor ik het weet komt Saskia terug uit school.

Zij heeft weer een verhaal over een meisje uit haar schooljaar dat geprobeerd heeft zelfmoord te plegen.  Dat is nu de zoveelste.  Ik vind het erg verontrustend dat zoveel tieners het leven niet meer zien zitten.  Gelukkig is dit meisje op tijd gevonden, maar ik vind het ook zwaar voor Saskia dat ze hier telkens mee te maken krijgt.

De tafel staat mooi gedekt en de wijnglazen klaar, de dames kunnen komen!

Om half zeven gaat de eerste bel en al snel zijn alle zes gearriveerd met allerlei lekkers.  We beginnen met een voorafje van oude Goudse kaas met vijgenjam en lekkere olijven.  Intussen bak ik de Mexicaanse taart in de oven.  Daarbij hebben we twee verschillende salades, versgemaakte salsa's en guacamole.  De taart is werkelijk heerlijk!  Ik heb ook nog nooit iets van Pie Gourmet gehad dat niet geweldig smaakte.

Na afloop maak ik koffie en thee en de desserts zien er professioneel uit!  Eentje is een lekker frisse citroen taart, de ander bladerdeeg met spijs, perziken en amandelsnippers.  Het smaakt net zo goed als het eruit ziet! 

Omdat ik vorige maand gemist heb, heb ik heel wat bij te kletsen.  Helaas lukt het met zeven mensen niet om met iedereen goed te praten.   Veel te gauw is het weer tijd om afscheid te nemen.  Zoals altijd worden boeken en tijdschriften uitgewisseld en ik heb dit keer ook een stapeltje Margrieten en Libelles om te delen.  Aan degenen, die tijdschriften voor mij meebrengen, dubbel bedankt, ze worden door de andere NederAmerikanen ook nog met plezier gelezen!

13 reacties:

Sally zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sally zei

oops vorige reactie ging fout. Ik schreef uds dat ik het prachtige tulpen vond. Vooral de kleur geel doet me aan de lente denken. Gezellig zo'n Ned avondje thuis en je borden zijn heel toepasselijk. Wbt zelfdoding onder tieners dat is echt vreselijk. Moet ook moeilijk zijn voor de ouders en vrienden. Gelukkig waren ze voor dit meisje er op tijd bij en kan ze nu geholpen en begeleid worden.

Margreet zei

Leuk, zo'n Nederlands avondje. Ook leuk om tijdschriften te delen. Zou ik hier ook wel leuk vinden, maar ik ken hier geen Nederlanders. Nu doe ik er ook geen moeite voor. We zijn zondag uitgenodigd voor Konininnedag op het consulaat, maar zijn natuurlijk voor de kinderen in de weer. Tja, jammer dan.
Je tulpen vind ik mooi. Jammer dat je toch nog steeds veel pijn hebt.

Anoniem zei

Petra, dat bladerdeeg, perziken, amandelspijs en amandelsnippers klinkt heerlijk. Is er een receptje voor, van een van je vriendinnen?

Anoniem zei

Gezellig zo'n avondje met allemaal Nederlandse dames, zo één keer per maand! Leuk dat jullie elkaar allemaal gevonden hebben bij jou in de omgeving.
Ik kan me voorstellen dat Nederlandse tijdschriften in dat groepje wel gewild zijn.

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Wat een rare vrouw, ik ben blij dat bij onze sportschool geen buitenramen zijn.
Gezellig avondje en die taarten klinken erg lekker.
Sterkte met je blaar.
Groetjes, Bea

Bibi zei

Wat leuk zo'n Nederlands avondje, met allerlei lekkers. Fijn voor de allergische mensen dat de ramen op de sportschool nu gewoon dicht zullen blijven, die boze vrouw zal maar buiten moeten sporten.

Sandrah zei

Jeetje! Wat een naar nieuws voor Saskia. Krijgen ze naar aanleiding hiervan nog wat steun vanuit school?

Lekker een paar van die rustige dagen. En als dan ook het zonnetje nog schijnt... Genieten! :-)

Sandra

Petr@ zei

Vreselijk toch, als je als tiener je leven niet meer ziet zitten. Zo triest dat ze zo in de put zitten dat ze inzien dat ze nog een heel leven voor zich hebben en er nog zoveel kan veranderen.

Gezellig, het maandelijkse Nederlandse etentje. Het eten klonk weer overheerlijk. Super dat de tijdschiften zo gedeeld worden.

naomi zei

Hallo

Wat leuk weer een Nl dames avondje en gezellig bij jouw thuis. Je tafel ziet er netjes uit met de Delfts baluwe servetten leuk accent. Nou ik vindt het een fijn idee dat de tijdschriften nog rond gaan heb ik er meer mensen blij mee gemaakt.

Toevallig al tijd gehad voor de dvd kruistocht in sijkerbroek?

Wat verevelend dat er weer een leerling een zelfmoord poging heeft gedan al weer zo dichtbij voor Saskia heftig hoor.

Fijn dat de manager nu een beslissing heeft genomen over de ramen. Ik zie dat helemaal voor me na jouw eerdere beschrijvingen met haar aparte kleding.

Groetjes Naomi

Tineke zei

Geef de school informatie over de zelfmoorden, begeleiden ze de medescholieren goed?

Wij zijn vandaag naar de preschool van mijn kleinzoon geweest en vanmiddag naar de 'countryside' ; het (niet) platteland en geshopd bij een ' merkenkleding' mall. Buiten gezeten en van de zon genoten. Gesolialised met de buren; gepraat , terwijl de kinderen buiten aan het steppen waren op de stoep.

lekker weer vandaag zonnig en aangename temperaturen.

Petra zei

@Sally - De tulpen hier zijn een stuk duurder dan in Nederland, maar ik kan er zo van genieten! Ja, ik weet niet goed hoe ik Saskia moet begeleiden, ze doet er heel "zakelijk" over.

@Margreet - Ik ken wel wat Nederlanders in jouw omgeving, maar dat zijn beiden mannen, dus die gaan geen tijdschriften hebben, ha ha.

@Jeanine - Ik heb het recept gevraagd, zal het doorgeven als ik het krijg.

@Anika - We hebben elkaar allemaal via internet gevonden, grappig, he

@Bea - Ja, het is een vreemd mens. Bedankt, ik verzorg die blaar zo goed mogelijk.

@Bibi - Wat een asociale mensen zijn er toch, he?

@Sandra - Bij mijn weten geen begeleiding vanuit school, maar ook omdat ze gewoon Saskia's aandeel hierin niet weten.

@Petra - Ik vind het beangstigend hoe vaak tieners uit het leven proberen te stappen. Het lijkt wel een epidemie en niet alleen hier, ik hoor het uit Nederland ook.

@Naomi - Ik heb de dvd meegegeven aan Kai. Ik zal hem eens vragen of hij al gekeken heeft.

@Tineke - Ik hoor eigenlijk niets van enige steun vanuit school. Ik krijg soms het gevoel dat het maar liever geheim wordt gehouden. Het was vandaag zeker een heerlijke dag, heb er ook van genoten!

Kristel Holsbeek zei

Oh zo mooi die gele tulpen...ik kan best geloven dat je daar van kan genieten!!
Pfff hopelijk heeft Saskia het er niet te moeilijk mee...is er op school begeleiding voorzien?
Heel tof dat door iedereen die boekjes nog gelezen worden...