Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 09, 2012

Een rustige maandag

Al heeft Saskia vandaag nog vrij, het voelt toch voor het eerst in een paar weken weer als een "gewone" maandag.  Rick staat vroeg op en vertrekt naar zijn werk.  Ik neem wat langer de tijd met opstaan en Saskia slaapt lekker uit.  Zij heeft Flapjack uit haar kamer gezet en hij ligt nu lekker warm tegen mij aan, waardoor ik me al helemaal niet wil bewegen.

Maar de personal training met Sharon begint vandaag weer, dus ik eet mijn ontbijt, sla een paar mokken koffie achterover en vertrek naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op.  Omdat ik nog last van mijn nek en schouders heb, maakt ze de gewichten niet heel zwaar en doet een circuit van gewichten en cardio met mij.

Als ik een deadlift doe met een bar en beweeg net verkeerd.  Oei, dat voel ik opeens in mijn onderrug!  Sharon laat me strekken, maar het blijft niet lekker voelen.  Ik denk dat mijn spieren door de lange autorit toch wel erg verstijfd zijn. 

We werken de rest van de spiergroepen af en dan gaat Sharon mijn schouders masseren.  Ze vindt meteen het probleem, tussen mijn schouderbladen staan ze zo gespannen dat het volgens Sharon wel een massieve knoop lijkt.  De massage helpt wel iets, maar ik bedenk me dat ik eigenlijk een nieuwe deep tissue masseuse moet vinden, nu Laura alweer lang uit de running is.

Thuis ga ik aan de administratie van de rondleidingen, want er zijn weer een aantal aanvragen binnen.  Volgende week heb ik er twee en dan eind van de maand weer twee.   Ook voor mei staan er al vijf te boek en voor juli zelfs zes.  Gek genoeg nog geen enkele voor juni, maar dat zal ongetwijfeld ook wel komen. 

Erg leuk vind ik het weer, al ben ik een beetje nerveus voor een volgende week, een groepje Belgische chirurgen.  Die willen in een "echt goed" restaurant eten, dus ik neem aan dat Old Ebbitt Grill daar niet aan gaat voldoen.  Gelukkig ligt het prestigieuze Willard hotel ook vlakbij en daar is een restaurant dat wordt gerund door een chef met drie Michelin sterren.  Nu maak ik me alleen zorgen dat mijn rondleiding ook maar amateuristisch gaat zijn in hun ogen.

Het is weer heerlijk zonnig weer, al waait het flink.  Ik neem Cosmo mee voor een lange wandeling, want ik was mijn Fitbit vergeten vanochtend, dus heb nog nul stappen.  Onderweg word ik "bekogeld" met de helicoptertjes van de esdoorns.  Er ligt een hele laag op straat.  In een achtertuin hoor ik een flinke tak vallen, opeens vind ik de wind wat minder grappig.


Miljoenen helicoptertjes

Saskia moet vandaag allerlei schoolwerk doen, want dat heeft ze de hele week uitgesteld.  Ik ga bij Whole Foods avondeten halen.  Ik heb zin in hun heerlijke zalm, die vandaag met dille is bereid.  Daarbij gaan we spinazie en hun stokbrood met heel veel zaden eten. 

Na de intensiteit van de Hongerspelen wil ik even niet in een nieuw boek beginnen.  Die serie komt telkens weer in mijn gedachten op.  Ik vind het schitterende boeken, maar ook wel erg donker over het menselijke ras, al weet ik dat het allemaal zomaar waar zou kunnen zijn.  Misschien is dat het wel. 

Anika heeft nog een lekker stapeltje Libelles en Margrieten meegenomen voor mij.  Die ga ik, uit de wind, op het stoepje voor het huis lezen.  Cosmo houdt me gezelschap en zoekt stukjes Pupperoni in het gras.  Zijn favoriete spelletje en hij is er erg goed in.  Ik neem hem ook nog even mee voor een wandeling om mijn dagelijkse foto te maken, het thema deze maand is "Kleur" en daarvan is nu zeker genoeg te vinden. Het wordt vandaag een paarse azalea.


Een drukke bij



Hoe Whole Foods het doet, weet ik niet, maar  hun zalm is altijd perfect bereid.  Zelfs in heel goede restaurants is het niet zo lekker.  Het kan zijn, omdat ik het koud eet, maar het is zo zacht en ontzettend lekker!  Ook Rick, die meestal niet zo'n zalm fan is, vindt deze erg lekker (althans dat beweert hij).  Tijd om lekker voor de tv te gaan zitten, brein op nul. Ergens vind ik zo'n heel rustige dag voor een keertje ook erg fijn!

13 reacties:

Cisca zei

Ja, ik teken ervoor, zo'n rustig dagje. Misschien over een jaar of vijf. :-)

Margreet zei

Je bent natuurlijk ook wel druk geweest de afgelopen weken. Wel met leuke dingen, maar toch. Heerlijk, zo'n rustig dagje dus!

Anoniem zei

Lekker dat je even een rustig dagje had. Heeft een mens inderdaad op zijn tijd even nodig.
En fijn dat mijn tijdschriften dus nu van pas kwamen.

En maak je maar geen zorgen om de rondleiding met de Belgische chirurgen. Ik zag vorige week dat je zoveel kennis van zaken hebt, dat je rondleiding heus niet door hun als te amateuristisch gezien zal worden.

Anika

Petr@ zei

Hopelijk vind je een goede masseuse,nu Laura uit de running is. Zo te lezen is een massage wel iets wat je goed kunt gebruiken nu.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de rondleiding met de chirurgen. Zo te lezen geven jij altijd hele goede rondleiding met ontzettend veel achtergrondinformatie. En misschien willen ze wel 'een heel goed restaurant' omdat ze bang zijn dat ze anders bij een hamburgertent terecht gaan komen.

Anoniem zei

Hi Petra, ik heb 1,5 week bijgelezen en zie dat je een leuke en gezellige Pasen hebt gehad... ondanks het rotweer hier in NL (ook koud en gisteren bijna hele dag regen) heb ik ook genoten van Pasen en de vrije dagen.....
Groetjes, Evelyn

MSCJ zei

Hi Petra,

Ik ging voor deep tissue altijd bij Roger Simpson bij Northern Virginia Massage Center. Soms kon ik mijn nek niet meer bewegen, en hij kreeg er altijd de knopen uit. Ik kan hem zeker aanbevelen, ze zijn daar super professioneel. De praktijk ligt in hartje Vienna.
Maak je maar geen zorgen over die rondleiding, ze zullen het ongetwijfeld prachtig vinden. Ik overweeg zelfs om volgende keer dat we in DC zouden zijn een rondleiding te boeken, want in die 3 jaar dat we daar gewoond hebben, heb ik lang niet alles gezien wat jij allemaal toont (en wij hadden ook een rondleiding voor onze bezoekers/familie uitgestippeld ;o) - Ik ken old ebbitt grill niet, maar ik zou me qua restaurant niet teveel zorgen maken, zorg maar dat ze typische couleur locale zien, maar dan met goede service. Je kan ze zelfs s morgens 2 verschillende keuzes voorleggen, als je zou twijfelen. Het wordt ongetwijfeld een succes!

marianne zei

Volgens mij weten maar weinig mensen zoveel over Washington als jij, dus maak je geen zorgen!

Tineke zei

De onderste foto laat een 'gebroken hartje 'zien , latijnse naam is 'Dicentra', ze bloeien nu ook in mijn tuin; behoort niet tot de azalea's .
Ook cardiologen zijn heel gewone mensen, maak je geen zorgen!

Anja zei

Een rustig dagje hebben we op zijn tijd allemaal nodig.
Die rondleiding gaat vast goed komen met al jouw kennis over Washington.

Marion2 zei

Ik verwacht dat de chirurgen meer dan tevreden zullen zijn over hun rondleiding!
Prachtige foto van de azalea. Ik herkende het haast niet, dacht even dat het een fresia was.

naomi zei

Heerlijk zo'n rustige dag met het lezen van tijdschriften. Ik heb nu de 3 boeken van de hongerspelen op mijn e-reader gezet ben benieuwd hoe ze zijn.

Prachtige natuur al die kleur echt genieten. Het blijft hier nog erg fris.

Met die chirurgen komt het vast goed. Het zijn ook maar mensen en ze doen vaak wel veel bla bla maar moet je doorheen prikken. Je kan natuurlijk ook evt de menu kaart van de old ebbit grill en het andere restaurant naar ze mailen en zo aan hun de keuze laten.

En je moet je geen zorgen maken over het amateuristische van je rondleiding, want jij kent de stad en alle ins and outs op je duimpje. Wordt vast een leuke dag net als iedere rondleiding tnt.

Liefs Naomi

Petra zei

@Cisca - Ha ha, ja, ik herken dat gevoel. Ik herinner me jaloeziegevoelens jegens moeders die in het zwembad konden lezen

@Margreet - Inderdaad, het was even lekker.

@Anika - Ja, erg leuk, die tijdschriften! Dank je voor het hart onder de riem over de rondleiding!

@Petra - MCSJ gaf al een goede tip, hopelijk werkt die man er nog. Wat jij zegt over de hamburgertent zou zomaar zo kunnen zijn.

@Evelyn - Fijn dat Pasen, ondanks het weer, toch lekker was. Ik moet telkens aan jouw ouders in Leusden-Zuid denken, onvoorstelbaar dat die zo dichtbij woonden.

@MCSJ - Hartelijk dank voor de tip! Ik ga z.s.m. opbellen! En ik leid jullie graag rond :).

@Marianne - Dat hoop ik dus maar :).

@Tineke - Grappig, hier heet het een "bleeding heart" en inderdaad geen familie van de azalea.

@Anja - Ik mag het hopen.

@Marion - Hier bloeien ze in alle kleuren, van vroeger herinner ik me alleen de paarse en rode versies.

@Naomi - Ik ben ook benieuwd hoe je de Hongerspelen vind, zelden hebben boeken me zo getroffen. De menu's heb ik gemaild en wacht nog op antwoord. Ik weet dat ik vrij veel weet te vertellen, maar "verwende" chirurgen maken me toch nerveus.

Sally zei

ik hoop dat je snel een andere masseur(euse) vindt. Lekker zo'n rustig dagje.