Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 26, 2012

Geen gedonder op deze donderdag

Al om kwart over vijf hoor ik Saskia bezig. Dat vroege naar bed gaan gisteren heeft kennelijk ook geleid tot vroeg opstaan. Ook Rick gaat er vroeg vandoor. Ik blijf nog gezellig even liggen met Cosmo en Flapjack naast me. Het is bewolkt en regenachtig buiten, dus ik heb geen zin me te haasten.

De temperatuur is wel heel aangenaam, ik kan zonder jas Cosmo uitlaten.  Het ziet er regenachtig uit, maar er valt geen druppel. Na het uur cardio bij de sportschool lijn ik Cosmo dus weer aan en neem hem mee voor de wandeling, die ik hem al de hele week beloofd heb. Onderweg neem ik wat foto's van de irissen en rhododendrons, die nu bloeien. Ondanks de dreigende luchten wordt het een heerlijke wandeling.

Net als ik de deur weer binnenloop, gaat de telefoon. Met een klein stemmetje vraagt Saskia of ik haar van school kan halen, want ze heeft enorme buikpijn. Inderdaad ziet ze er witjes uit en gaat meteen naar bed. Ze weet niet of ze misselijk is en moet overgeven, dus ik geef haar voor de zekerheid een bowl. Intussen zeg ik een schietgebedje dat het geen buikvirus is.

Omdat ik van alles op mijn lijstje heb staan, laat ik met een zwaar hart Saskia alleen thuis achter en ga het afwerken.  De van heeft bijna geen benzine meer, dus daar begin ik mee.  Bij de Shell krijg ik via onze Giant kaart 20 cent korting per gallon.  Op de radio hoorde ik dat de benzineprijzen weer omlaag aan het gaan zijn en de "expert" dacht zelfs dat het weer onder de $3 per gallon zou gaan.  Nu is het $3,99.

De volgende stop is het postkantoor voor een money order om onze condo in Florida te reserveren.  We hebben eindelijk iemand gevonden, die bereid is van woensdag tot woensdag te verhuren.  Omdat Kai op de maandag van de enige week, die we kunnen gaan, een orientatie van zijn studie in Oostenrijk heeft, kunnen we niet zaterdag tot zaterdag gaan.  Deze condo lijkt wel perfect, recht aan het strand en met twee slaapkamers. 

Eigenlijk wilde ik nu ook de uitgroei van mijn haar laten doen, maar vind het vervelend om Saskia zo lang alleen te laten.  Als ik naar de van terugloop krijg ik een sms van haar.  Ze heeft niet genoeg yoghurt en fruit meer, kan ik dat halen.  Verwonderd dat Saskia daar, als ze misselijk is, aan kan denken, sms ik terug met de vraag hoe ze zich voelt.  Na haar dutje is de pijn en misselijkheid weg en ze voelt zich prima.  Gelukkig!

Dan ga ik toch maar de uitgroei laten doen, want dat is wel weer nodig.  Carmen doet het kleurtje erin en ik lees lekker rustig in mijn boek.  Eigenlijk vind ik het jammer als de wekker weer gaat, want ik zit helemaal in het verhaal.  Met een nat hoofd ga ik huiswaarts en droog mijn haar daar.

Saskia heeft inmiddels een boodschappenlijstje klaar.  Dat neem ik mee, maar eerst rijd ik naar de dierenarts.  Daar ligt Cosmo's hartwormmedicijn, Heartgard, en Frontline tegen teken e.d. al klaar.  Ik krijg het met de korting van 1800petmeds.com, heel handig van de dierenarts, want zo krijgen zij toch de inkomsten.

Bij Safeway haal ik Saskia's benodigdheden.  De voorspelde donder en zelfs de regen blijven uit op deze donderdag. Vast en zeker niet fijn voor de boeren en tuinierders, maar ik ben blij als ik de zon tevoorschijn zie komen.  Ik hoop dat de weersvoorspelling voor zaterdag ook mis gaat zijn, want er wordt regen voorspeld en ik heb een rondleiding en Koninginnedagfeest dat met regen vast niet door zal gaan. 

Rick komt laat uit zijn werk en brengt meteen Saskia naar een toneelstuk waar haar vriendin in meespeelt.  Op de terugweg haalt hij Thais eten bij onze favoriet, Natta Thai.  Ze hebben dumplings (wat is daar in 's hemelsnaam het Nederlandse woord voor?) met groente en een lekkere saus, die ik heerlijk vind.  Als hoofdgerecht heb ik varkenshaas met peperkorrels in een pittige saus.  Het is smullen, vooral omdat het al na achten is en ik enorme trek heb!

Foto's van de bloemen staan hier.

9 reacties:

Anoniem zei

Hallo Petra,
Zo'n mooie foto's om van te genieten. De natuur is bij jullie wel vooruit.
Ik verwonder mij erover dat jij bij de kapster alleen terecht kunt voor de uitgroei te kleuren, dus alleen de wortels en niet de lengten en met een nat hoofd mag vertrekken. Hier bij ons mag je dat niet doen en moet je de volledige behandeling nemen: kleuren, wassen en daarna een brushing. Indien je dit allemaal niet zou nemen moet je het wél betalen.
Nog groetjes van Hilde uit B.

Marion2 zei

Wat ik me nu afvraag: ga je vrijwillig met nat haar naar huis?

Bij mijn kapper is drogen altijd inbegrepen (en ze vragen er niet bepaald de hoofdprijs). Soms heb ik het geduld er niet voor om het helemaal te laten drogen of krijg ik medelijden met de kapster (ik heb namelijk veel en dik haar dat superlangzaam droogt)en dan laat ik het half/half drogen. Zo lang het er niet uitziet alsof ik net onder de douche vandaan kom, vind ik het dan wel goed. Misschien is dat bij jou ook zo?

Alweer op vakantie, wat heerlijk!

Nina zei

Een vertaling voor dumpling weet ik echt niet, ik denk aan het Duitse knödeln, maar wat is daar dan Nederlands voor... Misschien weet iemand anders het. Ravioli dekt de lading niet.

Wat vervelend dat Saskia zich niet lekker voelde, hopelijk knapt ze weer gauw op.

Grappig dat je schrijf dat je Cosmo een lange wandeling had 'beloofd', hij zal er af en toe wel naar smachten, maar volgens mij houd e dat goed in de gaten. Fijn weekend!

Petr@ zei

N.a.v. de reactie van Hilde: ook ik doe regelmatig alleen de uitgroei bij de kapper. Eens in de zoveel tijd laat ik het dan helemaal verven. Ideaal want vaak is helemaal verven helemaal niet nodig en het scheelt zo een hoop geld.

Je had wel een hele drukke dag met allerlei boodschappen enzo.

Gelukkig dat Saskia zich alweer beter voelde. Misschien gewoon oververmoeidheid, wat niet zo gek is met zulke schooltijden.

Dumplings heten hier ook gewoon zo. Oei, je varkenshaas klonk superlekker. Dat bestel ik ook vaak bij de Thai.

Fijn weekend!

Petra zei

@Hilde - Bij de kapster is dit een tussentijds bezoek. Ik mag gratis mijn uitgroei laten bijkleuren en als ik het zou willen laten drogen zou dat $35 kosten, ik bespaar dat dus liever aangezien ik maar vijf minuten van de salon afwoon.

@Marion - Ja, dus, want de uitgroei tussentijds bijverven is gratis, maar foehnen niet. Als ik mijn haar laat verven en knippen zit drogen er uiteraard bij inbegrepen. Ik vind het heel schappelijk dat dit gratis mag. De vakantie is pas eind juni, hoor, maar moest alvast gedeeltelijk betaald worden.

@Nina - Inderdaad zijn die twee het niet, maar Petra schreef al dat het ook dumplings zijn.

@Petra - Het zou inderdaad oververmoeidheid kunnen zijn geweest. Ik word dan ook wel misselijk. Jij ook een fijn weekend!

naomi zei

Hallo

Fijn dat saskia zo snel is opgeknapt. Ik ken dat oververmoeid en dan misselijk zijn. Heb ik al van kleins af aan.

Je had echt weer een klusjes dag, lekker dat jullie een huisje hebben gevonden en er met bijna ze allen er nog 1 weekje uit kunnen.

Heerlijk Florida echt genieten. Lekker dat je zo gratis je uitgroei mag verven. En ik begrijp dat je voor zo'n bedrag met nat haar weg gaat. Suuces morgen met de rondleiding en veel plezier met je koninginnendag feest.


Liefs Naomi

Petra zei

@Naomi - Bedankt! Helaas gaat het Koninginnedagfeest niet door, want er wordt regen voorspeld. Het is uitgesteld naar 12 mei.

Tineke zei

Vandaag de natuurparken bezocht; de great falls; zeer indrukwekkend. We zagen een slang opgerold op een rots lggen zonnen. Verder de sluizen en het kanaal.

Ook bezoekerscentrum van Creek park bezocht; wat een groot stadspark en wat een hoogte verschillen, ook een boswandeling gemaakt.

3 reeen gezien in het bos.

Ons koninginnedagfeest morgen gaat wel door; we vieren zo 2x keer koninginnedag; heel apart; maandag weer met oranje tompoucen thuis.

Petra zei

@Tineke - Wat grappig, misschien hebben we wel naar elkaar gekeken over de rivier, want ik was aan de Virginia kant van Great Falls. Jullie hebben veel moois gezien! Goede reis terug.