Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 23, 2012

Miserabele maandag...

...Dat is hoe de weerman vandaag op het late nieuws gisteren aankondigde. Op maandagen als vandaag ben ik heel blij dat ik de standaard personal training afspraak heb staan, anders zou ik gewoon in bed blijven liggen! 

Het is koud en druilerig als ik Cosmo uitlaat.  Het lijkt waarempel wel winter!  Eigenlijk mag ik niet klagen, want ten noorden van ons is het ook opeens weer winter en valt er een flink pak sneeuw!

Sharon wacht me al op en heeft een rigoureus programma vandaag.  Ik merk echt hoe de massages mijn spieren hebben geholpen, want het gaat me allemaal een stuk makkelijker af dan een week geleden. 

Na het uur personal training ga ik op de Cybex trainer, waarop ik mijn 10000 stappen wil volmaken.  Sharon vertelde dat zij door die machine te zwaar te zetten nu last van haar knie heeft, dus ik laat hem maar op een lage stand staan.  Dat is al hard genoeg werken!  Na bijna een uur zijn de tienduizend stappen bereikt. 

Rillend geef ik thuis Cosmo zijn langere wandeling, want het is maar zes graden en de wind en regen maken het nog kouder.  Wat een verschil weer opeens met zaterdag toen het 26 graden was!  Cosmo vindt het ook maar zeer matig en wil (gelukkig) terug zodra hij zijn behoeftes heeft gedaan. 

Saskia heeft een boodschappenlijstje achtergelaten, waaronder eten voor Flapjack, want gisteravond vond ze "opeens" uit dat dat op was.  Leer mij tieners begrijpen, het is me met de derde nog niet gelukt.  Ze heeft Flapjack toch eergisteravond ook eten gegeven en toen was de zak leeg, zucht!

Bij de Safeway koop ik ook gelijk een paar vrolijke bosjes tulpen en een gerbera.  Verder zoek ik en vind het gelukkig ook een van de apparaatjes, waarmee je eieren in de magnetron kunt pocheren.  Die gaat straks richting Tahiti. 

Het is altijd leuk te lezen hoe dingen, die ik gebruik, ook bij anderen aanslaan.  Zo was daar de slowcooker en de Fitbit en nu ook dit apparaatje.  Ze hebben er ook een om omeletten te maken.  Het leuke ervan is dat je van alles door het ei kunt gooien voor het koken, ik doe er altijd geraspte kaas en Tabasco op.  Soms doe ik er ook een paar blaadjes spinazie bij voor het groene.

Nu ben ik in het winkelcentrum waar Pho Thang Long ook is.  Met dit koude miezerige weer kan ik het niet laten pho te bestellen.  Kennelijk ben ik niet de enige, want voor het eerst ooit staat er een rij voor tafeltjes en moet ik best lang wachten op mijn meeneemmaaltijd.  Teken van een goed etnisch restaurant is dat er mensen van het land zelf komen eten.  Het wemelt van de Vietnamezen, dus dit is duidelijk een goed restaurant, niet dat ik dat niet al wist.

Net op tijd voor Jose ben ik weer thuis.  Jose is Ricks manus van alles en een superaardige, goedlachse Zuid-Amerikaan. Vandaag komt hij onder anderen een raam in de basement maken dat verrot is.  Na zo'n dertien jaar is er wat onderhoud nodig aan het huis.  Jose ziet, als hij klaar is, nog van alles wat gedaan moet worden.  Ik zal zijn vrolijke gezicht dus nog wel vaker zien de komende maanden. 

Wat kan ik nu voor mijn maandthema "Kleur" fotograferen op deze druilerige dag fotograferen?  Ik besluit de regen even te trotseren en foto's van onze rozen in de achtertuin te maken.  Bloemen met waterdruppels vind ik altijd mooi en deze bloemen zijn heel nat!


Hopelijk verbetert het weer morgen, want opeens is de lente ver te zoeken.  Ook hier doet april duidelijk wat hij wil.

Meer foto's van de rozen staan hier.




9 reacties:

Nina zei

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=warempel&lang=nn ;-) Wel flauw van mij, want het is maar een van de weinige spelfouten die je maakt en dat vind ik al enorm knap!

Ik moest wel lachen om de lege zak eten voor Flapjack. Vind het heel lief dat jij dat dan weer gaat halen!

Wat goed dat je nu weer gemasseerd wordt, dat had ik even gemist denk ik. Fijn dat je 'een goeie' hebt gevonden, die wat minder hardhandig is. Hoe gaat het nu met Laura, spreek je haar nog wel?

Ik hoop dat het weer gauw opklaart bij jullie zodat je makkelijker op zoek kunt naar kleurrijke foto's!

Ben trouwens ook wel benieuwd voor welke blaaroplossing je uiteindelijk hebt gekozen en of dat een beetje werkt! En wat die fitbit betreft: ik denk er nog steeds over, maar vind 90 euro nog steeds een groot bedrag...

Petr@ zei

Ik las vanmorgen inderdaad dat er sneeuw was gevallen in o.a. New York! Dat verwacht je toch niet meer eind april. Vervelend dat het bij jullie ook ineens zoveel kouder is. Warme soep is dan wel erg aantrekkelijk.

Marion2 zei

Ach Petra, wij hebben alleen maar zulk weer als jij beschrijft. Koud en heel veel regen. Ik zou er heel wat voor over hebben om eens een warme dag mee te maken!

Petra zei

@Nina - Dank je! Ik vind het fijn om mijn spelfouten verbeterd te krijgen. Ik heb al maanden niet met Laura gesproken, vind het ook wel een beetje vreemd dat ze niet belt voor een afspraak, maar wie weet is haar knie nog niet goed genoeg. Ik heb een pleister met Neosporin op de blaar en hij doet al een stuk minder pijn.

@Petra - Die sneeuw was ook heel zwaar en heeft veel schade aan planten aangericht :(.

@Marion - Ik las het ja, bah! Ik hoop dat het weer snel opwarmt voor jullie.

Anja zei

Wat jammer dat het weer zo is omgeslagen, wij weten niet beter.....lopen nog altijd in winterkleding :-((

Geen eten voor Flapjack........die tieners, je zou ze toch wat doen af en toe.

Kristel Holsbeek zei

Haha tieners...tja ze zullen het wel een keer leren vermoed ik;-)
Ik ben wel blij dat je iemand gevonden hebt die je ook heel goed kan masseren...super gewoon.
Moeder Natuur doet moeilijk want ook in BE is het slecht en koud weer...
Alvast bedankt hé;-))

Tineke zei

De weersomslag is verrassend; wat een stralende dag en wat een lekker weer om de stad te verkennen;de 7 persoons minihuurvan richting ambassade gestald en richting metro naar de mall, beeldentuin, national museum en historisch museum wat afdelingen bezocht. Schitterend gezicht het capitool, de naald en de vliegtuigen naar vliegveld Ronald Reagan , die daar achter langs scheren. Heel wat kilometers gemaakt, het witte huis van beide kanten bekeken en heel veel avenue's gezien om een beetje sfeer van DC te proeven.

Bianca zei

heerlijk regen ! het weiland hier ziet er al verschrikkelijk uit weer, en het begon zo goed dit jaar. konden we maar ruilen (niet te lang ;-), we gaan deze week naar een heatindex van 97, beetje vroeg wel dit jaar pfff ;-)

Petra zei

@Anja - Bah, dat koude weer, ik benijd jullie niet.

@Kristel - Ja, het is opeens weer overal koud, bah.

@Tineke - Wat leuk zo'n dagelijks verslag over jullie belevenissen. Je loopt hier ongemerkt heel wat af!

@Bianca - Wij hebben ook eigenlijk veel meer nodig, we zitten officieel in een droogte