Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 10, 2012

Verwendagje

Alweer heb ik heel slecht geslapen door pijn in mijn rug en schouders. Rick en Saskia vertrekken naar werk en school, maar ik blijf nog liggen om toch maar wat slaap te krijgen. Cosmo en Snickers houden me lief gezelschap op het bed. Voor de zoveelste keer begrijp ik weer, waarom veel alleenstaande mensen zo graag een huisdier hebben. Ze praten dan wel niet, maar zijn toch gezelschap.

Tegen negenen hijs ik me toch maar uit bed. Ik ben vastbesloten een nieuwe massage plek te vinden en ben blij in mijn blogreacties al een aanbeveling te lezen. Siri, bedankt, ik ga naar George Simpson vragen. Ik moest nog wel even checken of dit niet hetzelfde massagebedrijf was in Vienna, waarvan de eigenaren net voor prostitutie en andere seksuele misdaden zijn gearresteerd. Gelukkig is dat niet het geval, dus ik ga deze week nog bellen.

Na een rustig ontbijt rijd ik naar Anytime Fitness. Daar doe ik een uur op de nieuwe Cybex machine, alleen gebruik ik express mijn armen niet. Daardoor kreeg ik vorige keer ook last van mijn schouders, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Intussen ben ik dus in The Help begonnen en gelukkig was ik daar meteen in. De boeken van de Hongerspelen zitten namelijk nog steeds in mijn hoofd. Ik heb er vannacht zelfs over gedroomd. Ik vind het moeilijk het verhaal van me af te zetten, om de een of andere reden.

Op de terugweg haal ik een douaneformulier voor een pakje dat ik morgen of overmorgen op ga sturen bij het postkantoor. Eigenlijk wilde ik het meteen doorsturen, maar er staat een lange rij en ik heb haast, dus besluit morgen of overmorgen terug te komen. Thuis neem ik Cosmo voor een heel snelle wandeling mee en spring dan onder de douche.

Vanmiddag wordt een "verwenmiddagje", hoewel ik dat gepruts aan mezelf eigenlijk helemaal niets vind.  Zoveel mensen zijn dol op massages en andere "verwennerijen" van je lichaam, ik ben meer het "aan mijn lijf geen polonnaise type". Maar ja, ik vind nette nagels en haar zonder een grote zilveren streep door het midden toch ook wel weer erg fijn. Het een gaat nu eenmaal niet zonder het ander.

Eerst ga ik bij Pho Thang Long lunch eten. Altijd als ik pho eet, mis ik Katja. Zij is echt mijn pho kameraadje. De vissoep smaakt weer heel erg lekker en ik bestel er de "bubble" ijskoffie met wat soyamelk bij. Bij het afrekenen vertelt de eigenaresse dat ik een van de twee mensen ben, die die koffie bestelt. Geen van haar medewerkers weet hoe ze het moeten maken, behalve zij. Zij was dan ook degene, die het me aanraadde en ik vind het erg lekker. Dat doet haar duidelijk goed.

Bij Pro Nails begroet T me enthousiast. Ik ben al een tijdje niet geweest, maar vind het, nu dat de rondleidingen gaan beginnen, belangrijk om nette handen en voeten te hebben. Ik schaam me voor beiden op het moment. Anderhalf uur later heb ik weer keurig gelakte tenen en vingers. De moeilijkste beslissing was de kleur van de lak. Het zou fijn zijn als dat de moeilijkste beslissing in het leven was.


Precies op tijd kom ik voor mijn volgende afspraak bij Lofty Salon aan. Mona wacht me al op en mijn zilveren haren worden weer donkerbruin gemaakt. Intussen help ik haar met haar Fitbit, maar die wil niet syncen, dus gaat terug naar de winkel. We zijn het erover eens dat dit langere haar mij goed staat, maar ik ben niet blij met de lange lok, die de hele tijd tijdens het sporten en wandelen in mijn gezicht blaast. Ik heb nu dus weer een pony wat ik leuker vind staan en ook fijner vind voelen.

Rick sms-t of ik zin heb naar Clare and Don's te gaan. Absoluut! Dit restaurant brengt altijd het Florida gevoel naar boven. We delen een heel erg lekker bakje met licht gefrituurde "craw dads" (rivierkreeftjes) en als hoofdgerecht neem ik de ceviche, die zo lekker is! Rick geniet van zijn grouper sandwich en we hebben het over de week, die we in juni in Florida willen gaan doorbrengen.


Vorige keer hadden we een huisje in Indian Rocks Beach, wat heel goed beviel.  Alleen waren daar niet zoveel restaurants in de buurt en dat willen we toch altijd wel graag.  Ook willen we naar Tampa of Orlando kunnen, dus het zal weer in die buurt zijn.  Misschien Clearwater Beach of St. Petersburg, al neig ik weer erg naar hetzelfde huisje.  Alleen zullen we dit keer zonder Katja zijn en dus maar twee of drie slaapkamers nodig hebben.

Op tv is er een nieuwe aflevering van Glee.  Dat is toch wel een van mijn favoriete series.  Nu zit een van de spelers in een rolstoel na een autoongeluk vanwege sms-en tijdens het rijden.  Helaas is dat een veel voorkomende reden voor tienerongelukken op de weg.  Hopelijk zien veel tieners dat, maar hoeveel er gaan luisteren naar een tv show is twijfelachtig.

10 reacties:

Margreet zei

Ik vind het ook altijd een gedoe, die haren en nagels, maar als ik eenmaal bij de nagelstudio zit vind ik het toch wel weer fijn. Het duurt alleen allemaal zo lang.
I love Glee, kijk het alleen per seizoen, alle afleveringen tegelijk op mijn computer, want 's-avonds komen we nooit aan t.v. kijken toe.

Anoniem zei

Ik vind het heerlijk, zo'n verwen uurtje, hier in de buurt heb je geen salon, ze beginnen nu wat meer in de steden te komen.
Als ik in Florida ben is het een van mijn eerste uitjes.
Okay, ik ben wakker, ik ga vanmiddag mijn haar weer kleuren.
Ik doe het tegenwoordig weer zelf want ik vind 70 Euro best veel geld en ik zag het verschil niet met als ik het zelf doe.
Heerlijk vooruitzicht, een week Florida. Wij waren in maart in Clearwater Beach, heerlijk!
Groetjes, Bea

Marie zei

'een zilveren streep door het midden'. haha, daar moest ik eventjes om lachen, leuk gezegd! toch lekker, zo een verwendagje, dat doet een mens goed! en ja, wat een leuke kleurtjes, die nagellak! daar krijg je gewoon een lente gevoel van! Florida is een heerlijke destination! Wij zijn vaker in Sarasota geweest, echt super. Fijne dag en hopelijk zijn je pijnen snel weer weg! een lieve groet uit een regenachtig Zug!

Marieke zei

Heerlijk zo'n verwendagje. Alhoewel ik lang bij de kapper zitten vaak met hoofdpijn moet bekopen.

Grappig dat je vandaag een bubble koffie op hebt. Toevallig is er afgelopen weekend vlakbij mijn woonplaats een bubble tea bar geopend en ik heb die vandaag uitgeprobeerd. Toen ik las dat ze die bar zouden openen was ik meteen enthousiast. Door jouw verhalen was ik erg nieuwsgierig geworden. Ik had een groene bubble tea met mango-smaak en met mango-parels. Het smaakte erg goed.

Sandrah zei

Oh, ik herken dat zo! Ook aan mijn lijf geen polonnaise... Maar het is toch altijd wel weer fijn om bij de kapper vandaan te komen. :-)

Sandra

Petr@ zei

Ik hou ook niet zo van dat gepruts aan mijn lichaam, maar het hoort er inderdaad bij. Wie mooi wil zijn, moet er wat voor over hebben.

Heerlijk vooruitzicht, een weekje Florida. Het komt hier met bakken uit de lucht op dit moment, dus zon klinkt heel aanlokkelijk.

Hopelijk helpt het voorbeeld in Glee om een groot aantal tieners te beletten om te sms-en in de auto. Ik neem nooit de gsm op in de auto, vind het doodeng tijdens het rijden. Hier zie je ook veel fietsers die aan het sms-en zijn: net zo gevaarlijk.
Overigens was er in het nieuws een onderzoek (volgens mij uit Zweden) dat er niet minder ongelukken zijn door het gebruik van een gsm in het verkeer. Ik heb hier echter toch sterk mijn twijfels over.

Marion2 zei

Heerlijk zo'n dag. Maar inderdaad, dat lange wachten vind ik ook waardeloos. Welke kleur nagellak is het geworden? Ik kies in de haast net altijd iets wat ik eigenlijk niet zo mooi vind of ik neem iets wat ik altijd al draag (en dat vind ik dan weer zo saai).

naomi zei

Hallo

Heerlijk zo'n middagje lekkere lunch, mooie nagels en keuze van een kleur is altijd moeilijk, dan je haar en daarna nog lekker dineren.

Wat leuk een weekje Florida in juni. Blijft voor mij ook een droom bestemming. Wij hadden er bijna in juni geweest maar uiteindelijk toch niet geboekt. We weten het nog niet wat het wordt maar hebben dan wel 3 weken zomervakantie. Komt vast wat leuks tegen nu eerst Parijs morgen vroeg.

Ik indt Glee ook top super dat ze in spelen op de actuele problemen. Oprah heeft zich ook erg hard gemaakt voor het sms achter het stuur.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Ja, we zijn duidelijk niet van de geduldigen, lol!

@Bea - Zelf mijn haar kleuren begin ik niet aan. Heb het een keer gedaan en dat was niet voor herhaling vatbaar.

@Marie - Ja, het is schrikbarend hoe grijs ik ben! Wij zijn ook wel in Sarasota geweest, maar dat ligt net iets te ver van Orlando, waar we waarschijnlijk ook een dagje heen willen.

@Marieke - Wat leuk dat je door mijn verhalen de bubble tea bent gaan proberen!

@Sandra - Ja, het alternatief is een stuk minder, LOL!

@Petra - Nou, ik ook! En ik kan me voorstellen dat Florida erg lekker klinkt als het zo regent.

@Marion - Ja, dat heb ik nou ook. Ik heb rood met glittertjes gekozen. Ik wil eigenlijk soms uit de band springen en blauw nemen of zo, maar doe het dan toch maar weer niet ;).

@Naomi - Heel veel plezier in Parijs! Een van mijn favoriete steden!

Kristel Holsbeek zei

Oh na een rustige dag een verwendagje, fijn!!!
Soms heb ik het moeilijk met de tijd die je verliest;-)
Moeilijk he al die kleurtjes...