Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 21, 2012

Een date met mezelf

Gisteravond hadden we nog hoop dat het niet zou gebeuren, maar het weer is vannacht zoals voorspeld omgeslagen. Niet zozeer qua temperatuur, want ik kan Cosmo nog gewoon in korte mouwen uitlaten, maar het miezert. Zoals altijd met lage druk voel ik het meteen in mijn spieren en heb een flinke hoofdpijn bij het opstaan.

Wat ben ik weer blij dat ik Sharons personal training op het programma heb staan, anders was ik zo mijn bed weer ingedoken. Sporten is natuurlijk veel beter dan dat! Sharon heeft weer een aantal nieuwe oefeningen, geen week is hetzelfde met haar. Na het uur gewichten rekt en strekt zij mijn heupen en benen ook nog even goed. Daarna doe ik een half uur cardio en dat is wel weer voldoende sportschool voor vandaag.

Op weg naar huis ga ik nog even langs het postkantoor om een pakketje te versturen. Er staat een lange rij, want de US Postal Service lijdt telkens verlies en bezuinigt steeds meer op personeel.  Gelukkig verzend ik mijn pakketje binnen de VS en kan dus de heel handige machine gebruiken, die het weegt en de juiste frankering afdrukt.

Kai is inmiddels ook op en ik probeer hem over te halen met mij naar de film te gaan.  Hij heeft echter zin om te drummen en andere dingen thuis te doen.  Prima, dan zie ik mijn kans schoon om naar een film te gaan waar de rest van het gezin geen interesse in heeft. 

In Tysons Corner ga ik eerst lunchen bij Wasabi.  Hier heb ik jaren geleden een keertje gegeten en wil het al een tijdje weer doen.  Ik krijg een stoel aan de bar en voor mij langs op een lopende band komen allerlei lekkere sushi en bijgerechten.  Aan de kleur van de schoteltjes kun je de prijzen zien, die me alles meevallen.  Ik laat er een stel voorbijkomen voor ik kies.  Het worden een zalm en avocado rol en "tobiko" (viseitjes) en een heerlijke fruitsalade, allemaal heel vers.


Na de lunch is het tijd voor de film.  Ik heb al maanden uitgekeken naar "Best Exotic Marigold Hotel" na de eerste keer dat ik de voorfilm ervan zag.  Ik ben dol op Britse acteurs en films en dit verhaal leek me ook meteen erg leuk.  De bioscoop is heel rustig, maar ik ben dit keer niet de enige in de zaal.  Dat vind ik eerlijk gezegd wel zo gezellig.

De film is precies wat ik ervan verwachtte.  Lekker droge Britse humor, een romantisch verhaal, maar ook wel confronterend over oud worden en mooie beelden van India.  Maggie Smith steelt de show van Judy Dench in deze film, vind ik, maar beiden spelen goed.  Ik geef Kai en Rick wel gelijk dat zij er geen interesse in hadden, dit is te weinig actie voor hen, maar ik geniet.

Na afloop ga ik nog even naar de Gap, want de bermuda's, die ik vorige week kocht, zitten zo lekker dat ik er nog een paar andere kleuren van wil.  Die zijn perfect voor hete rondleidingen, want netjes, maar ook luchtig. 

Vorige week zag ik ook een leuk oranje topje bij The Limited en daar is nu een koop een topje krijg de tweede halve prijs promotie.  Dat oranje topje staat me niet, maar ik koop wel twee andere topjes, een blauwgroen en een roodoranje.  Behalve nog een leuke rok of jurk ben ik nu wel klaar voor de zomer.  Allemaal lekker felle kleuren zijn het, helemaal mijn smaak.

Omdat ik vandaag nog nauwelijks buiten ben geweest, heb ik mijn Foto van de Dag nog niet gemaakt.  Het thema is "Get Outside", namelijk.  Een van de tuinen hier in de buurt is prachtig en op het moment bloeien de rozen en irissen.  Met de regendruppels erop mooie onderwerpen voor mijn foto's

De regen is inmiddels ook weer opgehouden en de zon schijnt soms door de zeer wild uitziende wolken.  Zolang het donderdag maar mooi weer is, want dan is de volgende rondleiding.  Gelukkig lijkt het na woensdag minder regenachtig te worden. 

In ieder geval vind ik op zulke dagen de overdekte malls een heerlijke uitkomst.  Ik heb deze date met mezelf dan ook erg leuk gevonden en dat had ik een aantal jaren geleden nooit gedacht.  Rick was weer degene, die me hiertoe aanmoedigde, en dat waardeer ik erg in hem.

11 reacties:

Sally zei

Leuk hoor zo gezellig met jezelf naar de film -_-.
En mooie foto's van die rozen. apart ook dat ze wit zijn,meestal plant men rode rozen

Marga zei

Inderdaad een goede film. Heb hem laatst in Maastricht gezien.
gr
Marga

Kristel Holsbeek zei

Mooie foto's van de witte rozen!!
Tof van je man dat hij je hierin aanmoedigt!!

Petr@ zei

Goed van je, om lekker in je eentje te daten! En wat lief van Rick dat hij je hierin stimuleert.

Leuk systeem zo met die sushi. Dan kun je rustig kijken of iets je aanstaat. En zo te zien op je foto zaten er genoeg Japanners, dus zal het eten ongetwijfeld goed zijn.

Jammer van de regen. Wij genieten hier juist van zomerse temperaturen.
Vooral erg fijn voor Kenzo, hij is nu een paar dagen op schoolkamp en moet veel fietsen en slaapt in een tent. Regen is dan het laatste wat je kunt gebruiken.

Lucy zei

Moet hem nog gaan zien, deze film, lijkt me inderdaad ook leuk!

Marie zei

Een heerlijk dagje voor jezelf, dat is genieten he! 'Marigold Hotel' heb ik ook gezien, met twee vriendinnen, en wij vonden het ook een hele leuke film. Niks voor mannen, daar heb je gelijk in!

Ineke zei

Leuk zo'n date met jezelf :-)
Grappig dat de gerechten zo op een band voorbij schuiven en je ze zo kunt pakken.

Annemiek zei

Lijkt me een leuke film, ik heb de trailer bekeken. Zo te zien hebben ze nog genoeg plezier met oud worden.

Marion2 zei

Hé wat leuk, ik ga ook naar deze film. Een tijdje terug heb ik het voorfilmpje gezien en het zag er erg leuk uit.

Ik ben dol op de malls in de VS. In de vakantie ga ik er het liefst elke dag even heen (shame).

naomi zei

Ben trots op je dat je ondanks je pijnen toch gaat sporten en dan ook nog er alleen op uit naar de bios. Super van je.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Inderdaad zijn witte rozen vrij ongewoon. Ik vind ze wel erg mooi. Rood is moeilijk te fotograferen, dat wordt te rood.

@Marga - Ja, he?

@Kristel - Rick is erg goed in het leukste uit het leven halen.

@Petra - De temperaturen zijn hier ook zomers, maar het is enorm vochtig. Net na Cosmo's wandeling droop ik gewoon!

@Marie - Ha ha, ja, in het theater zaten wel een paar mannen, vast door hun vrouwen gedwongen ;).

@Ineke - Het is wel verleidelijk meer te pakken dan je opkunt. Ik moest me echt inhouden!

@Annemiek - Dat hebben ze zeker!

@Marion - Je gaat de film vast erg leuk vinden.

@Naomi - Dank je, het is een goede afleiding.