Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 01, 2012

Gebruik maken van mijn stemrecht

Als ik om half zes wakker word is Saskia's kamer nog helemaal donker.  Zij blijkt vannacht erge hoofdpijn gehad te hebben en vraagt of ze de eerste schooluren mag verslapen.  Zelf weet ik van vroeger hoe moeilijk het is doodmoe in de schoolbanken te zitten, dus stem toe.

Pas om kwart over negen hoor ik Saskia bezig in de badkamer.  Nu weet ik ook meteen waarom ze telkens zo vroeg opstaat.  Ze heeft die tijd ook echt nodig met het maken van haar lunch (nee, ze wil hem niet de avond tevoren gemaakt hebben) en haar toilet.  Ik kom nog bijna te laat voor mijn personal training afspraak van half elf!

Saskia rijdt naar school en doet dat prima.  Alleen heeft ze de pech een heel grote $#*@#$@! naast zich te hebben rijden, die haar compleet afsnijdt om nog snel vanuit de linkerbaan (!) een parkeerplaats op te draaien.  Het scheelt een haar, maar gelukkig remt Saskia op tijd.  Als ze niet had kunnen stoppen dan weet ik niet of ik beleefd had kunnen blijven!!!  Dat was weer genoeg adrenaline voor vandaag.

Net op tijd kom ik bij de sportschool aan.  Sharon wacht me al op.  Omdat ik de afgelopen dagen zoveel gelopen heb, concentreert zij zich dit uur op mijn bovenlichaamspieren.  Dat zullen ze weten!  Maar ja, ik wil net zo sterk worden als Sharon, dus kiezen op elkaar en heffen maar.

Na het uur personal training doe ik nog een half uur op de Cybex crosstrainer.  Het is inmiddels alweer twaalf uur en prachtig en warm weer, zo'n 26 graden.  Bij Whole Foods haal ik een aantal boodschappen en eet dan lunch buiten op het deck.  Wat een verschil met gisteren opeens!

Cosmo heeft ook wel zin in een wandeling, dus we lopen een stuk door de buurt.  Al het groen is inmiddels uit en ik heb soms het gevoel door een oerwoud te lopen, alles is zo dicht begroeid.  De pioenrozen zijn nu aan het uitkomen en de rozen en rhododendrons bloeien ook.  Ook ruik ik over de kamperfoelie, die hier in het wild groeit, zo'n zoete honinggeur, heerlijk.


In de tuin van de mensen met het varken, ik vind hem leuk!

Saskia heeft dit weekend een project gedaan voor fotografie, waarvoor ze een kleurenwegwerpcameraatje moest gebruiken.  Die film kon dus niet in hun zwart-wit donkere kamer op school worden ontwikkeld en Rick bracht hem gisteren naar MotoPhoto.  Daar haal ik hem vanmiddag weer en ik vind het werkelijk waar zo'n verspilling van geld! 

Het project was een hele film schieten van verschillende kanten van een onderwerp.  Saskia koos daar een gebouw in Washington voor.  De man bij MotoPhoto merkt al op dat alle foto's van hetzelfde onderwerp zijn.  Ja, dat was de opdracht, die ons maar liefst $16 aan ontwikkelingskosten kost, om van de camera nog niet te spreken. 

Voor ons niet zo erg, maar er zijn genoeg gezinnen voor wie dat totaal onnodige en onwelkome kosten zijn..  Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel de beschikking over een digitale camera. Ik vind het dus belachelijk en zeer milieuonvriendelijk dat hier zo'n wegwerpding voor moest worden gebruikt!  Ok, van mijn zeepdoos af.

Vandaag vinden ook de verkiezingen voor de burgemeester en het stadsbestuur van Vienna plaats.  Spannend gaat het niet worden, want noch de (vrouwelijke) burgemeester, noch de stadsbestuurslieden hebben competitie.  Toch ga ik stemmen, want dat stemrecht heb ik twaalf jaar geleden met het Amerikaans worden gekregen en ik maak er zoveel mogelijk gebruik van.

Tot mijn genoegen zie ik ook een aantal bekenden bij het Community Center, want er werd gezegd dat er nauwelijks opkomst zou zijn.  In het stemlokaal overhandig ik mijn rijbewijs aan een van de verkiezingsofficieren.  De officier naast mij vraagt me of ik interesse heb in november met de presidentsverkiezingen officier te zijn.  Ik zie er volgens haar als een goede kandidaat uit.

Nou, dat soort vleierijen heb ik vaker gehoord en voor ik het wist had ik dan een project omhanden dat veel groter was dan ik van tevoren kon vermoeden.  Het lijkt me op zich wel interessant, maar wil eerst eens kijken wat het allemaal inhoudt.  Ik glimlach dus vriendelijk terug en zeg dat ik erover na zal denken.

Het stemmen is natuurlijk in twee seconden gebeurd en ik krijg een "I voted" stickertje aangereikt.  Niks spannends aan deze verkiezingen, maar ik denk maar zo dat de mensen waarop ik heb gestemd zich inzetten voor ons stadje en daar veel tijd mee kwijt zijn.  Het minste wat ik kan doen is naar het stembureau gaan en mijn stem laten horen.

Thuis zijg ik dankbaar neer in mijn luie stoel op het deck.  Heerlijk om weer zo buiten te kunnen zitten.  De afgelopen week was me eigenlijk net te koel.  De meimaand begint dus goed.  "Mijn" cardinaaltje is het daar ook mee eens, want hij zingt er lustig op los in de bomen aan de zijkant van de tuin.

Rick heeft van Omaha Steaks via een promotie een heel pakket thuisgestuurd gekregen met biefstuk, vis en andere grilbare dingen.   Vanavond gaat hij de filet mignons grillen.  Ik heb daar spinazie en zoete aardappelfrietjes uit de oven bij.  Het zou een heerlijk maal zijn geweest, ware het niet dat mijn filet mignon welgeteld twee happen lekker vlees heeft, de rest is vet en zenen. 

Zo moet filet mignon toch echt niet zijn!  Omaha Steaks had deze promotie om klanten te werven, maar dan doe je er toch niet zulk slecht vlees tussen?  Ze hebben wel een 100% tevredenheid garantie, dus we zullen wel een paar andere biefstukken of geld terug krijgen.  Dat is dan wel weer netjes.

Zo lang mogelijk blijf ik buiten zitten.  De buren zijn ook allemaal buiten, dus we kletsen bij met deze en gene.  Onze buurjongen aan de linkerkant is dit weekend getrouwd.  Ik had wel al foto's op Facebook gezien, maar nog niet het verhaal van de bruiloft gehoord.  Zijn moeder vertelt het enthousiast. 

Op het moment woont het bruidspaar nog bij hen in, maar zij hoopt dat ze heel binnenkort een eigen onderkomen zullen vinden.  Grappig, want een paar maanden geleden vond ze het nog heerlijk ze onder hun dak te hebben.  Het is gewoon natuurlijk dat kinderen niet bij ouders wonen na een bepaalde leeftijd.

Vienna heeft ongeveer 50000 inwoners en dit zijn de uitslagen van de verkiezingen van vandaag.   Rond 1% daarvan heeft gestemd!  En maar opmerkingen hebben over beslissingen van de stadsraad (dat is inclusief mijn geliefde echtgenoot, die ook nooit stemt).  Write ins betekent dat mensen gestemd hebben op anderen, die niet op het stembiljet stonden.  Bij iedere verkiezing krijgen Mickey Mouse en Donald Duck ook een aantal stemmen, heb ik me laten vertellen:
Unofficial Vote Totals
Mayor: Seeman – 504; Write-ins – 12
Councilmember: Cole – 454; Kelleher – 489; Polychrones – 438; Write-ins - 26

Een paar nieuwe bloemenfoto's van vandaag staan hier.

12 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Zo gelijk over dat fototoestel!! Zeker als je weet dat er vast en zeker gezinnen zijn die elke cent moeten omdraaien alvorens hem te kunnen uitgeven...;-( Triestig...

Verder heb je weer een leuke dag achter de rug!! Mooie bloemen!

Bente zei

Mijn tweede moeder heeft een heel goede opmerking over stemmen: Wij vrouwen hebben er ooit voor gevochten om stemrecht te krijgen dus nu we het hebben zal ik het gebruiken ook!

Daar denk ik elke keer weer aan en dat heeft me vaak over de drempel geholpen als ik weer eens voor iets vaags als de Waterschappen of zo moest stemmen.

Afgelopen jaren niks stemmen want ben geen citizen.

Anoniem zei

Oh zo'n mooie foto's van de bloemen, en wat een kleurenpracht en zo in detail gefotografeerd. Ik lees altijd de reacties op jouw blog. Bij de vorige blog staat in de reacties "Deze reactie is verwijderd door de auteur". Petra verwijder jij die dan wegens niet akkoord?
Nog een prettige dag verder en groetjes van Hilde uit B.

Anja zei

Prachtig die bloemenfoto’s!

Ingrid en Michael zei

Lijkt me echt superfijn, personal training en echt zo persoonlijk gericht op een doel. En van iemand die precies weet wat je aankan. Goed hoor, dat je dat doet!
Wat een prachtige bloemenfoto's heb je weer gemaakt, ik heb er van genoten.

Sandrah zei

Inderdaad, als je het recht hebt, moet je dat aanpakken! Ook ik ben altijd gaan stemmen sinds ik stemrechtig ben, ook al moeten we steeds vaker opdraven tegenwoordig! Ik kan me ook helemaal vinden in de opmerking van Bente.
Wel humor dat Donald Duck ook stemmen heeft gekregen. :-)

Sandra

Ineke zei

Heerlijk, dat mooie weer bij jullie. Prachtige bloemenfoto's heb je gemaakt, schitterend al die felle kleuren

Petr@ zei

Erg leuk dat 'kabouterhuisje' in jullie buurt. Grappig gedaan!

Je hebt helemaal gelijk wat die foto's betreft. Digitaal aanleveren is toch veel makkelijker en inderdaad een heel stuk goedkoper.

1% is wel een heel magere opkomst. En inderdaad: degenen die het hardst klagen, stemmen zelf niet.

Oef, dat was schrikken in de auto. Goed van Saskia dat ze zo vlot reageerde. Je hard vast het hart in de keel.

Hè bah, vet en zenen in je vlees. Echt vies.

Anoniem zei

Mooie foto's van de baard irissen.
Je kunt echt zien dat jullie een paar weken voor lopen op ons, bij mij zie ik net de knoppen komen.
1% opkomst is wel heel erg weinig. En net wat je zegt, als je niet stemt moet je ook niet mopperen.
Groetjes, Bea

naomi zei

Hilde- Ik heb die reactie zelf verwijderd omdat hij er op de 1 of andere dubbel op was gekomen Groetjes Naomi

Hallo Petra

Ik ben het met je eens je moet als vrouw stemmen en ook zeker als je nu stemrecht hebt in USA ik vindt het heel goed van je. Ik ga ook altijd stemmen en ja 12 september mogenw e weer en ik mag dan ook voor mijn ouders en zusje stemmen die zijn op vakantie.

Wel jammer dat de opkomst zo laag is minder dan 1 procent. Vanaf welke leeftijd mogen de kinderen stemmen? Ook 18 of ouder bij jullie. Ik heb vanaf mijn 18e altijd gestemd.

Ik zie nu op tv het huis van de toekomst van microsoft. Ziet er heel gaaf uit. Kent Rick dit ook? Met allemaal schermen in de kamer en bv. behang waar schermen in zit.

Prachtige bloemen foto's en wat een geld voor zo'n wegwerp camera en de ontwikkeling. Lang leven het digitale.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Kristel - Ja, ergerlijk, die fotografieklas van Saskia

@Bente - Inderdaad, je tweede moeder heeft helemaal gelijk!

@Hilde - Nee, ik verwijder vrijwel nooit berichtjes, dat zijn de schrijvers zelf (gisteren was het berichtje dubbel geplaatst).

@Anja - Dank je!

@Ingrid - Het is ook echt fijn en ik zie er resulaten van, wat natuurlijk nog het beste is.

@Sandra - Ja, grappig, he?

@Ineke - Echt genieten is het

@Petra - Het leren rijden van Saskia bezorgt me werkelijk nachtmerries!

@Bea - Die irissen vind ik ook zo mooi. Wij hebben zelf "gewone" dieppaarse irissen, die nu net uitkomen.

@Naomi - Hier is het ook 18 voor stemmen. Rick kent zo gauw het huis niet, ik ga gauw op internet kijken.

Theo zei

Hoi Petra,

Hmm, stemmen, ik was juist zo blij dat dat nog 2 jaar zou duren... Moet ik er al weer over na denken: deze keer echt, want ik denk dat ik dit keer eens moet veranderen...

Ik ga wel altijd, al heb ik ooit eens blanco gestemd, omdat ik echt geen voordelen zag in een van de partijen.

Goede reactie van Saskia: als ze zo reageert op dit soort onverwachte dingen, dan gaat het goed, voor zover ik als buitenstaander kan bedenken.