Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 14, 2012

Het regent het zegent

Gisteravond was het boven niet te harden zo warm en dan kan ik niet slapen. Zoals wel vaker gebeurt in de lente was de airconditioner bevroren. Wij hebben twee airconditioning systemen en die voor beneden werkt fantastisch en boven, tja, niet zo goed, helaas. En voor mij is slapen in een koele kamer heel belangrijk. De ramen konden niet open, want het was vochtig warm buiten en dat wilde Rick niet.

Dus nam ik mijn grote kussen mee naar beneden en ging in de logeerkamer in de basement slapen. Nou, ik kan zeggen dat ik werkelijk in jaren niet zo lekker heb geslapen! Pas om vijf over zeven word ik wakker, een groot wonder. Meestal word ik gedurende de nacht tenminste een keer wakker. Dat niet alleen, maar ik hoef er nog niet uit en val prompt weer in slaap om om half negen wakker te schrikken. Ik voel me helemaal uitgerust wat lang niet voor is gekomen.

Tot mijn verbazing tref ik Rick nog thuis aan. Hij beaamt verschrikkelijk slecht geslapen te hebben, want het was veel te heet. Ik heb hem gevraagd of hij ook in de basement wilde slapen, want ook dat is een queen bed, maar daar wilde hij niets van horen. Nu ik daar zo lekker heb geslapen is de verleiding wel groot om dat vannacht weer te gaan doen. We zullen zien.

Door de goede nachtrust heb ik ook lekker veel energie om er met Sharon tegenaan te gaan. Alleen heb ik erge last van mijn nek en schouders, dus die ontzien we zoveel mogelijk. Na afloop van het uur gewichten masseert Sharon mijn schouders en staat versteld hoe hard de spieren zijn. Dit regenachtige weer helpt ook absoluut niet mee, de lage druk voelt letterlijk als een juk voor mij. Ik doe nog een half uur cardio en dan is het weer genoeg voor vandaag.

Kai is al op en Katja staat net op als ik thuiskom. Voor Katja weer terug naar Blacksburg vertrekt gaan we pho eten bij Pho Thang Long.  Daarna gaan we even de CVS binnen om kaarten te kopen voor Leah en Karins zoon, die dit weekend hun diploma van Virginia Tech kregen. 

We vinden een grappige, die "Shout" speelt.  Kaarten met muziek zijn heel populair op het moment.  Het is hier de gewoonte om geld te sturen na een graduation.  Alle beetjes helpen met betalen voor de dure vervolgstudies.  Leah gaat door naar Law School (rechten studeren) in Richmond.
Als ik afscheid van Katja neem, merk ik dat het eindelijk even droog is.  Ik lijn meteen Cosmo aan voor een wandeling en neem mijn fototoestel mee.  Na regen zitten er altijd druppels op de bloemen en dat maakt mooie foto's.  Ik ben net op tijd gegaan, want het begint net als we binnen zijn weer te regenen en niet zo'n beetje ook.  We hebben de regen nodig, dus ik klaag maar niet te hard.



Gisteren las ik dat de introductieaflevering van de nieuwe boeren van Boer Zoekt Vrouw was uitgezonden.  Die moet ik natuurlijk zien!  Ik kan altijd genieten van de typisch Nederlandse beelden.  Yvon vind ik af en toe wel ergerlijk.  Hoe zal het voelen om een vrouw/man naast je te hebben?  Op hoeveel manieren kun je die vraag stellen en wat een stomme vraag is het (vind ik dan).

Voor degenen, die ook kijken, welke vijf zullen doorgaan, denken jullie?  Ik ga een poging tot voorspellen wagen: Henk, Henrieke, Martin met de kinderen, Johan en Hans.  Ik ben benieuwd of ik er ver naast zit.  Eigenlijk hoop ik dat Willem ook doorgaat, maar denk het niet.

Kai heeft mij naar de Nederlandse tv horen luisteren en is daar ook in geinteresseerd.  We kijken samen het journaal van 18 uur, maar dat is natuurlijk wat saai.  Kai zegt dat hij graag "Money Drop" kijkt op de Italiaanse tv.  Daar heb ik ook wel oren naar, zo kan ik mijn Italiaans gaande houden.  Tot mijn verbazing versta ik heel wat van de show en zeker de geschreven vragen. 

Wat is het toch leuk om zo tv uit allerlei landen op je laptop te kunnen kijken.  We proberen nog een leuk programma op de Duitse tv te vinden, maar dat lukt niet.  Toch erg gezellig zo op een regenachtige middag met mijn twintigjarige zoon buitenlandse tv te kijken.

Rick komt vroeg thuis en we bestellen gemakkelijk Chinees van East Chateau.  Zij hebben organisch eten, dus lekker gezond.  Ik neem de hot and sour soup, edamame en dumplings.  Kai neemt Kung Pao kip en Rick General Tso's kip, allemaal gerechten, die niet op Nederlandse Chinese restaurant menu's staan.  Ik mis babi pangang en mihoen goreng, ongeveer het enige herkenbare hier is Egg Fu Yong (Fu Yong Hai).

Katja ging terug voor een training over zwangerschappen en bevallingen. Daar krijgen ze in de ambulance ook soms mee te maken. EEn van haar collega EMT's maakte deze foto. Het zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaren duren voor Katja er van binnen zo uitziet.

Bloemenfoto's van vandaag staan hier.

5 reacties:

Petr@ zei

Vreselijk om in een warme kamer te moeten slapen. Jammer dat de airco het niet goed doet boven.
Gelukkig heb je heerlijk kunnen slapen in de basement. Wat is het toch fijn om helemaal uitgerust wakker te worden (gebeurt mij helaas ook te weinig). Ben benieuwd of je hier weer hebt geslapen.

Leuk dat Kai zo geïnteresseerd is in andere talen. En inderdaad kun je tegenwoordig uit alle landen wel een programma bekijken via internet.

Leuke foto van Katja. Hopelijk inderdaad voorlopig nog niet in het echt!

Annemiek zei

Dat hoop je dan maar dat die kleinkinderen nog even op zich laten wachten :)

naomi zei

Hallo

Fijn dat je zo heerlijk koel hebt geslapen. Ik ben wel jaloers op de temperaturen bij jullie.

Als je het kan zien op rtlgemist is misschien Buch in de bajes wel leuk om te zien voor Kai. Allemaal in het NL en speelt zich af in een gevangenis hier en gaat gewoon over het dagelijks leven binnen de muren.

Ik heb de nieuwe boeren nog niet gezien ben wel benieuwd. Boer Marcel is heel populair omdat hij zijn vriendin heeft verloren. Las ik op internet.

En ik juist Amerikaanse series terug grappig is dat he dat ieder net iets anders bekijkt.

Vandaag naar the Hunger Games geweest. Erg goede film. Ik snap wat jij bedoeld met de parade had wel iets uitgebreider gemogen. Vondt het ook wat simpel. Ik was blij dat ik het boek had gelezen maar Roberto vondt het goed te volgen. Wijz aten vanmiddag met zijn 5-en totaal.

Leuke foto van Katja en het idee van oma is toch ebst leuk alleen is Katja er nog niet klaar voor.

Groetjes Naomi

Tineke zei

Ik ben het aardig eens met je lijstje van boeren die zullen doorgaan; alleen denk ik dat willem wel door zal gaan; een homo boer is een nieuw item dus de kro zal denk ik ook proberen he erin te laten; daarbij kwam hij leuk over.
Lijkt me heel heftig voor Katja om mee te maken; een bevalling in een ambulance. Hoeveel uur per week werkt ze op de ambulance?
Wij genieten van de duinen, de zee en de texelse zon, de temperaturen zijn wat laag , maar de 30 graden van jullie lokt ook niet.

Petra zei

@Petra - Ja, hoor, ik heb vannacht weer beneden geslapen. Ik ga het vanavond maar weer boven proberen.

@Annemiek - Volgens Katja was haar training gisteren erg goede geboortebeperking ;).

@Naomi - RTL blokkeert vaak programma's voor ons buitenlanders, maar ik zal het Kai doorgeven. Leuk dat jullie de Hunger Games hebben gezien.

@Tineke - Het lijkt me erg leuk als Willem mee zal doen. Die dertig graden vind ik juist heerlijk, als het te warm wordt gaat de airco aan, maar in de schaduw op het deck is het goed toeven. Veel plezier nog op Texel, het enige Waddeneiland, waar ik ben geweest en erg leuk vond.