Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 23, 2012

Stormachtige dag

Al word ik toch weer helemaal in de knoop wakker, het voelt iets minder scherp allemaal dan gisteren.  De zon schijnt vrolijk en ik zoek de warmte op door op het deck ontbijt te eten.  Ik maak gepocheerde eieren met kaas en Tabasco, een van mijn favoriete ontbijten.  Daarbij twee koppen koffie, net gisteren op de radio gehoord dat dat gezond blijkt te zijn, en dan kan ik er weer tegenaan.

Met alle spierproblemen besluit ik vandaag maar alleen cardio te doen, al is het eigenlijk een gewichtendag.  Ik wil mijn spieren even rust geven.  Sowieso voel ik me erg moe van de pijn, dus besluit het een rustige dag te maken. 

Sharon gebruikt na de personal training weleens de foam rollers op mijn rug en benen.  Na het uur cardio besluit ik dat zelf eens te gaan proberen.  Het gaat wat onhandig, maar het helpt wel.  Zoveel zelfs dat ik er thuis meteen een van Amazon.com bestel.  Na de recensies gelezen te hebben wordt het deze.  Ik kan niet wachten tot hij aankomt!  Tot nu toe gebruikte ik altijd een tennisbal, maar dat is het toch niet helemaal.

Vorige week smulde ik van de Kookoo sandwich van Cafe Nemooneh en ik heb daar vandaag weer erge zin in.  Dit Iraanse cafe is ook een mekka voor mensen, die van bakhlava of pistaches houden, in welke categorie ik ook zeker val. Ze hebben bakhlava in alle smaken en maten en ook allerlei smaken pistaches.  Vandaag houd ik me in en bestel alleen de sandwich.  De Kookoo "omelet" zit zo vol groentes dat je het ei er niet eens in ziet!

Na de lunch gaan Kai en ik naar Safeway voor onze midweek boodschappen.  Zoals iedere week krijg ik een sms van Saskia met spullen, die zij nodig heeft.  Kai en ik besluiten vanavond ook taco's te eten en kopen daar de ingredienten voor.  Ze hebben lekkere verse pico de gallo, dus makkelijker kan het niet. 

Dan ben ik zo slaperig dat ik er over denk even te gaan liggen.  Het is echter heerlijk weer buiten, dus ik ga in mijn luie stoel daar zitten lezen.  De mooiste dreigende luchten komen langs en het dondert vervaarlijk in de verte, maar het blijft droog tot na zessen.  Arme Cosmo heeft het niet meer, want hij is nog steeds doodsbang voor onweer.  Vanmiddag moest hij het wel erg verduren, want het gedonder (letterlijk) begon al om drie uur!


Rick komt vroeg thuis en gaat nog even hardlopen.  Terwijl hij weg is, komt het onweer opeens recht boven ons.  Links en rechts bliksemt en dondert het.  Gelukkig was Rick zo slim om niet ver te gaan en hij komt dan ook gauw weer binnen.  Nu krijgen we de volle laag, het plenst zo hard dat de overkant wazig wordt, en grappig genoeg voel ik mijn schouders gewoon minder pijn gaan doen.  Zou het verbeelding zijn?  Ik denk het niet, het is te opvallend, maar het kan natuurlijk ook door de roller komen.

De taco's smaken prima en eindelijk eet Cosmo ook, want de stormen zijn weer vertrokken.  Ik hoop het morgen droog te houden, maar er is weer 40 procent kans op onweer.  Paraplu mee dus maar, koud zullen we het in ieder geval niet hebben, want het zal tegen de dertig graden worden.

8 reacties:

Karin/MT zei

Leuke en informatief stukje weer Petra...mijn fibrio en ischias reageren ook heel erg op het weer, denk dus niet dat het verbeelding is dat je schouders beter aanvoelen na het onweer...

Annemiek zei

Die wolken zien er wel mooi uit. Hier was het ook zo raar, zon, en toen opeens alsof iemand een bak water omschudde!

Ingrid en Michael zei

Jee die wolken zijn echt indrukwekkend! Wel fijn dat je de ontlading van het weer direct kon voelen in je schouders. Ik denk wel dat dat zo werkt eigenlijk, dat je het echt kunt voelen. Hopelijk ga je baat hebben van de foamroller.
En die picco de gallo! Krijg er gelijk trek van, dat hebben ze hier niet zo lekker kant en klaar. Maak het dus wel eens zelf maar ik eet het echt heel vaak als we in de USA zijn. Echt zo ontzettend lekker. En ook vers en gezond dus het doet regelmatig dienst op zo'n dag als groenten. Toch het idee dat ik dan gezond bezig ben. :-)
Groet,
Ingrid

Corry zei

Wat vervelend die pijnen weer. Hoop dat je 'schuimrollertje' snel komt.

Petr@ zei

Zo'n rustdag is ook wel eens lekker en zeker ook goed voor je lichaam om eens niet actief bezig te zijn.
Hopelijk helpen de foam rollers.

Hier hebben we ook eerst een paar uur onweer gehad zonder regen. Ook pas begin van de avond regen. Grappig dat het bij jullie net zo ging.

Anja zei

Prachtig die wolken!! Ik ben benieuwd of je veel baat gaat hebben van je foamroller. Ik gebruik ook altijd tennisballen maar inderdaad, dat is het net niet.

naomi zei

Arme jij en Cosmo met dat weer. De honden kunnen zo angstig zijn maar bij jullie duurde de bui wel lang.

Wat gaaf dat Kai de NL rosetta doet. Wil hij niet oefenen met wordfeud of zo. Je mag hem mijn naam geven hoor. Hij is echt gek op talen. Ik heb nu een spaanse patient liggen die ook NL kan dus oefen nu veel Spaanse woorden. Vindt ik heel erg leuk en een mooie taal. twijfel nu ook over een taalcursus.

Liefs Naomi

Petra zei

@Karin - Ik dacht het ook al niet, maar vind het wel frappant.

@Annemiek - Ja, de lente kan heel woest zijn overal.

@Ingrid - Vandaag was het echt een stuk beter, dus ik denk dat het er veel mee te maken heeft inderdaad. Ik ben dol op verse pico de gallo, zo lekker! Onze smaken komen wel overeen, volgens mij.

@Corry - Ja, gelukkig vandaag wel weer beter.

@Petra - Die rust moet ik ook inderdaad af en toe nemen, vind ik wel moeilijk, maar goed. Inderdaad, ongeveer hetzelfde weer hier, grappig.

@Anja - Bij de sportschool helpt het dus erg, dus nu kijken of het thuis ook zo gaat zijn.

@Naomi - Ik zal Kai je naam doorgeven, ik weet niet of hij ook in het Nederlands speelt nog. Is toch vrij moeilijk. Spaans is de taal die ik ook graag wil leren.