Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 10, 2012

Kai terugverhuizen

Rick heeft vannacht in de basement geslapen, want hij moest al om half zes op en hij gunde mij een goede nachtrust na de pijndag. Die krijg ik ook inderdaad, pas na achten word ik goed uitgerust wakker! De pijn is ook een heel stuk minder gelukkig. Het is echt de lage druk, die me parten speelt op zulke dagen.

Saskia en Rick zijn dus vertrokken als ik opsta, ik heb alleen Cosmo en Flapjack als gezelschap. De andere twee katten zie ik niet, maar dat gebeurt wel vaker. Het komt geen moment bij me op dat zij misschien nog in hun "slaap"kamer vastzitten.  Pas als ik terugkom uit Richmond realiseer ik me dat.  Arme Meike en Snickers hebben de hele dag in het donker gezeten!

Na mijn ontbijt neem ik mijn telefoon mee naar boven.  Al sportend op de crosstrainer daar speel ik maar liefst met elf mensen Wordfeud!  De tijd vliegt gewoon!  Voor ik het weet is er een half uur voorbij.  Zo gaat het nog meer ongemerkt, dan als ik lees!  Na een uur vind ik het wel weer genoeg cardio voor vandaag en spring onder de douche.

Precies volgens mijn schema ben ik om half elf klaar om richting Richmond te rijden.  Ik sms Kai dat ik eraan kom en begin aan de 165 kilometer lange rit naar het zuiden.  Die loopt eerst door Old Town Fairfax en er zijn andere leuke dingen te zien onderweg.  Bij Occoquan draai ik echter de saaie I-95 op, waar ik verder vrijwel de hele weg op blijf.

De I-95 heeft aan weerszijden enkel bomen.  Er is vrijwel niets anders te zien die hele 100+ kilometers.  Dat maakt het een heel saaie weg, al kun je goed opschieten, ware het niet dat dit het wegwerkzaamheden seizoen is.  Ik kom dus al vrij snel in de file te staan, omdat een wegbaan is afgesloten.  Gelukkig duurt het niet lang en ik schiet toch aardig goed op.  De rit duurt langer dan gewoonlijk, maar om half een sta ik voor Kai's VCU gebouw.

Daar is het een drukte van jewelste, want het is de een na laatste dag dat studenten kunnen verhuizen.  Zaterdag om tien uur gaat het gebouw op slot en dan moet iedereen en hun spullen eruit zijn.   Ik parkeer even dubbel om op Kai te wachten, want we gaan eerst lunchen.  Helaas komt er al gauw een politieauto achter me staan en de agent beveelt me met luidspreker door te rijden.  Kai is nog in geen velden of wegen te bekennen, dus tijdens mijn blokje om bel ik hem weer.

Als ik weer voor zijn gebouw ben, staat Kai er gelukkig en stapt in.  Hij heeft een cafe in Carytown op het oog voor de lunch.  Iedere keer hier in Richmond neem ik me weer voor een keer echt te komen om de stad te verkennen.  Het ziet er allemaal namelijk erg leuk en kleurig uit.

We parkeren in de gratis garage en lopen dan Cary Street op.  Het 3325 West Cary Street Cafe ligt even verderop.  Hier hebben we al eerder geluncht vorig jaar, zie ik.  We nemen plaats aan een tafeltje op hun terras.  Ze hebben een lekker ogend menu, ik kies de salade Nicoise, die ik nota bene lekkerder vind, dan de dure, die ik met de chirurgen vorige maand at.  Kai geniet ook van zijn luxe tosti met verschillende kazen en rode paprika.

Na het eten is het tijd om ten eerste een parkeerplaats dichtbij Kai's kamer te vinden.  Dat valt nog niet mee, we moeten de hoek om en een blok verderop gaan staan.  Met dit mooie weer maakt dat niet zoveel uit.  We prijzen ons zeer gelukkig dat het niet regent! 

VCU geeft grote gele rijdende bakken aan de studenten om hun spullen te verhuizen.  Ideaal, alleen zijn er lang niet genoeg.  Kai en ik splitsen op om te proberen er een te bemachtigen.  Ik ga binnen staan en hij buiten.  Kai heeft als eerste succes en we nemen het ding mee naar boven.  Zonder zou het verhuizen zeker tien keer zo lang duren, want er zijn spullen als een ijskastje, magnetron en allerlei electronica, die dan een voor een naar de auto gedragen zouden moeten worden.


Met deze bak hoeven we maar twee keer heen en weer voor zijn spullen.  De derde keer halen we zijn fiets op, waarvoor ik het rek voor achter op de van meeheb.  Terwijl we bezig zijn bedenk ik me hoe dit schooljaar is omgevlogen!  Het lijkt werkelijk wel gisteren dat ik hem hielp naar deze kamer te verhuizen en dat ons restaurant voor de lunch door de aardbeving hard heen en weer schudde!

Kai heeft nog een examen, dus ik neem afscheid van hem en begin aan de terugweg.  In Uptown Richmond had ik een leuk straatje gezien met onder anderen roze en blauwe huisjes naast elkaar.  Een van mijn Facebook vriendinnen spaart foto's daarvan, dus ik maak er een paar.  Het is een erg kleurrijk buurtje.  Grappig toch hoe roze en blauwe zo vaak naast elkaar staan, in vrijwel elk stadje hier vind ik wel zo'n combinatie.

De terugweg verloopt redelijk.  Ik kom weer in de file te staan door wegwerkzaamheden.  Eigenlijk had ik om half vijf een kappersafspraak, maar die heb ik gelukkig naar morgen verzet.  Ik had me helemaal verkeken op hoe lang dit alles ging duren, vooral met het verkeer. 

Niet veel later zie ik op de tegenliggende weghelft ook nog een erg ongeluk, wat natuurlijk "rubbernecking" tot gevolg heeft aan onze kant (het langzamer gaan rijden en een file veroorzaken om te kunnen zien wat er gaande is).  Zo mooi als ik de rit naar Blacksburg (Virginia Tech) altijd vind, zo saai vind ik de weg naar Richmond (VCU)!

Opgelucht rijd ik na een uur of twee onderweg te zijn geweest onze oprit weer op.  Het is toch altijd weer veel verkeer en zo'n naar ongeluk doet me ook weer realiseren dat er maar een fout voor nodig is om levens in een klap compleet te veranderen.  Bah!  Gelukkig komt Kai heelhuids thuis, nu Katja nog.

Beiden hebben het bijzonder goed gedaan dit semester.  Katja weet haar eindcijfers al en die zijn allemaal B+ of hoger.   Dat is heel fijn voor haar, want ze zal straks een heel goed GPA nodig hebben om bij een Medical School aangenomen te worden.  Zij zal morgen Michelle Obama horen spreken tijdens de Commencement Ceremony van Virginia Tech. 

We zijn allemaal moe van de dag en laten Thais eten bezorgen.  Mijn vissoep is heerlijk pittig.  Soms kan Aziatisch eten ook echt "comfort food" zijn.  Het wordt vanavond lekker tv kijken, allerlei seizoens finales, waaronder de Big Bang Theory.

Foto's van Richmond staan hier.

12 reacties:

Pascale zei

Fijn dat Kai en Katja hun studiejaar zo goed hebben afgerond!

Wat is Kai van plan te doen volgend jaar? Weer in zo'n zelfde studentenflat of zoekt hij iets "off campus"?

Gabrielle (otje) zei

Wat een leuke foto's weer van een mooi stadje. Ik word er direct heel vrolijk van, de kleuren doen het 'em.

Wat hebben de 2 oudsten een heerlijk lange zomervakantie. Een maand of 3 schat ik zo ? En wat gaan ze beiden doen volgend jaar ? Terug naar dezelfde studentenflat of iets anders zoeken ?

Claire zei

Fijnom te horendat de weg naar blacksburg leuk is om te rijden.
Die rijden wij in oktober. Ik kan niet wachten om blacksburg te ontdekken.
Zijn jaren gelden op college william and marygeweest en dat was oo Zo'n leuk stadje.
En wat knap van je twee oudste dat het zo goed gaat. Wanneer gaat katja het traject in voor medical school?

Coralie zei

Wat een schattig stadje! Echt iets wat ik dan typically American zou vinden en zou willen zien.
Waarom moet Kai zijn kamer uitruimen? Is hij klaar of moet de kamer aan het eind van het schooljaar leeg? Komen er in de zomer dan summerstudents of zo in?

Wat fijn om te horen dat de kinderen het zo goed doen in hun studie. Lijkt me als ouder toch ook 1 van de zorgen als ze groter worden, gaat het allemaal well goed, kunnen ze het aan, wat willen ze bereiken.

Goed dat je je afspraak had omgezet, zulke dingen duren altijd langer (wel handig, die grote gele bakken trouwens) en dan had je je misschien ontzettend liggen haasten op de terugweg. Een ongeluk zit in een klein hoekje, je schreef het al.
Nog even en de familie is dus weer compleet!
Fijne vrijdag, ik ga nu naar mijn werk.

Anoniem zei

Die leuke saaie weg duurt inderdaad soms veel ste lang;) maar we zuellen er nu wel wat voor over hebben om daar te rijden....
Ik wil je wel rondleiden in Richmond:)
Fijn weekend!
groetjes, BiancaF

Els zei

Ongelofelijk dat de college studenten al bijna gedaan hebben. (Bij ons is dat pas eind juni, ik denk dat hier de examens nog niet eens begonnen zijn.)
Jullie krijgen wel weinig tijd om alle spullen op te halen tussen het laatste examen en de dag waarop ze de flats afsluiten.
Geniet ervan dat binnenkort al je kinderen weer thuis zijn!

Annemiek zei

Dat jaar gaat altijd zo snel om. Tim komt volgende week weer thuis.
Knap dat VT Michelle op de kop heeft weten te tikken voor de commencement speech :)

Nina zei

Alle spullen van Kai zijn ook weer opgeruimd... Ik vind het nog steeds gek, dat je maar een jaar op je campuskamer blijft. Lijkt me een onrustig gevoel, maar als je niet anders gewend bent, is het vast prima. Wanneer vertrekt Kai richting Oostenrijk?

Wat goed dat GPA van Katja. Wat moest Saskia trouwens voor 'carriereoefening' doen op school? Ik vond dat soort dingen altijd maar onzinnig, beroepskeuzetests enzo moesten wij doen. Volgens mij moet je iets kiezen wat je leuk vindt, of interessant en dan komt het vanzelf wel een keer. Weet Saskia al wel een richting? Of weet ze wat het absoluut niet moet worden? Ze heeft nog even de tijd, natuurlijk... En inderdaad: niet op 1 paard wedden!

Ineke zei

Wat heerlijk dat jullie gezin straks weer voor een aantal maanden 'compleet' is!

Petr@ zei

Hè hè, even bijgelezen. Ben er de hele week nog niet aan toegekomen. De avondvierdaagse was hier deze week, dus druk druk druk.

Wat bijzonder om een Bar Mitswa mee te hebben gemaakt. En wat een feest wordt er gegeven, inderdaad net een bruiloft.

Wat fijn dat Kai alweer thuis is van college. Nu alleen Katja nog en dan is het gezin weer compleet.

Gaat Katja deze zomer nog naar het buitenland zoals andere jaren?

Leuke foto's van Richmond. Ziet er inderdaad uit als een gezellige stad. Ach, ooit heb je vast de tijd om hier langer door te brengen.

Petra zei

@Pascale - Hij gaat terug in de studentenflat, dit keer met zijn huisgenoot van dit jaar, Liam, in een kamer.

@Gabrielle - Ze hebben een lange zomervakantie, maar hebben dan ook meestal een baantje of gaan naar het buitenland. Katja blijft waar ze nu zit (voor het eerst!) en Kai gaat wel terug naar zijn studentenflat, maar niet dezelfde kamer.

@Claire - Heel veel te ontdekken is er niet in Blacksburg, maar de omgeving is mooi. Katja zit nu al in het traject, maar wil dit komende jaar haar kansen zo goed mogelijk maken.

@Coralie - Dat de kinderen het goed doen is zeker heel erg fijn!!! Kai woont op campus en die kamers zijn inderdaad nodig voor zomerstudenten. Hij krijgt volgend jaar weer een nieuwe kamer.

@Bianca - Ik kan me voorstellen dat je Richmond mist. Het is een erg leuke stad.

@Els - Ja, het zijn lange vakanties, maar ook bedoeld om of naar buitenland te gaan om te studeren of te werken

@Annemiek - Het was ook een erg goede speech, ik heb de link op mijn blog gezet.

@Nina - De kamers zijn nodig voor de zomerstudenten. Kai vertrekt 30 juni. Saskia moest inderdaad dat soort testen doen.

@Ineke - Niet een paar maanden, hoor, helaas. Hooguit een paar weken.

@Petra - Hoe ging de avondvierdaagse? Dat hebben we hier niet. Katja gaat met ons mee naar Aruba, maar verder niet op reis. Zij werkt juni en juli als gezondheidsadviseuse bij een padvinderskamp.

Petr@ zei

De Avondvierdaagse is altijd erg gezellig, maar na drie dagen is het vooral voor de kinderen wel afzien. Ik loop zelf met de oudste de 10 km en dat loopt toch wat fijner dan de 5 km (meer gesjok achter elkaar aan). Helaas is de intocht niet doorgegaan i.v.m. voorspeld noodweer (wat niet kwam...).

Leuk voor Katja, die baan bij een padvinderskamp. En het past goed bij haar opleiding.