Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 04, 2012

Leuke avond met zus en Katja

Het is bewolkt en mistig als ik opsta en lijkt helemaal niet zo lekker en warm te worden als voorspeld. Bij de sportschool staat Sharon naast mij op de Cybex crosstrainer en maakt er ook een opmerking over. Na een uur intensief sporten, ga ik huiswaarts en spring meteen onder de douche, want mijn zus kan ieder moment bellen dat ze eraan komt.

Als ik uit de douche kom, lijkt het wel of iemand een gordijn open heeft getrokken. Opeens is er van de bewolking geen spoor meer te bekennen en lacht een blauwe lucht me tegemoet. Saskia heeft een boodschappenlijstje achtergelaten en bij Safeway haal ik de spullen gauw.

Mijn maag rommelt en ik kan het niet laten om gauw pho te halen bij Pho Thang Long.  Ze kennen mijn bestelling daar al: vispho en bubble ijskoffie.  Net als ik buiten op het deck zit om het op te eten, belt mijn zus dat ze nu de metro naar ons toe neemt.  Zij had vandaag een presentatie van haar werk en blijft gezellig vannacht bij ons logeren.

Een uurtje later haal ik haar op van de metro.  Het is zo fijn mijn zus weer te zien!  Het is alweer meer dan drie maanden geleden dat we elkaar voor het laatst zagen.  Voor haar is het de eerste keer sinds ze kinderen heeft dat ze alleen reist en een nachtje wegblijft.  Saskia is inmiddels ook terug uit school en haar heeft mijn zus al bijna twee jaar niet gezien.  Saskia is dus ook enorm veranderd voor haar, natuurlijk.

Het weer is inmiddels prachtig en veel warmer dan in Boston.  We besluiten Cosmo een flinke wandeling te geven.  Eerst lopen we richting Nottoway Park, maar dan stel ik voor om naar Great Falls te gaan.  Daar is mijn zus meteen voor te vinden, dus we lopen terug, nemen water voor Cosmo mee en rijden naar het park.

Daar hoeven we tot mijn verbazing mijn parkenpas niet te laten zien.  Het hokje is dicht, dus het park is gratis te bezoeken.  We parkeren de van en lopen eerst richting het adelaarsnest.  Het is heel stil in het park en we komen bijna niemand tegen.  We genieten van de prachtige natuur en het gezellige samenzijn.

Bij het adelaarsnest hebben we geluk, want al gauw komt een van de ouders aanvliegen.  Het zijn zulke mooie vogels met hun in de zon schitterende witte koppen en staarten.  We zien activiteit in het nest, maar helaas is het zo ver weg dat we enkel kunnen zien dat er wel jong(en) moeten zijn, maar ik zou zo graag weten hoeveel.

We lopen terug en gaan de watervallen bekijken.  Er zit voor deze tijd van het jaar wel erg weinig water in de rivier.  De watervallen zijn er prachtig door, maar het is duidelijk dat we nog steeds met een droogte te kampen hebben. 

Voor een aantal kayakers is de lage waterstand reden om over de watervallen te varen.  Eenmaal beneden klimmen ze weer naar boven en herhalen de stunt.  Mijn zus en ik blijven gefascineerd kijken en ik maak een heel aantal foto's.  Het is geen klein watervalletje, waar ze vanaf naar beneden glijden. Gelukkig gaat het wel telkens goed en het is een spectaculair gezicht.

De tijd schrijdt met rasse schreden voort en het is al na vijven als we terug naar huis rijden.  Daar wacht me een enorme verrassing: Katja's auto staat op de oprit.  Nog geen uur eerder had ze op Facebook bij een van mijn foto's geschreven dat het in Blacksburg regende!  Ik had er dus geen idee van dat ze thuis zou komen.  Ze heeft volgende week de laatste examens en vindt dat ze zich thuis beter kan concentreren.

Als Rick thuiskomt gaan we met zijn vijven, Saskia gaat zelfs mee, sushi eten bij Sushi Yoshi.  Het wordt een gezellige maaltijd en mijn zus probeert ook wat van de exotische sushi, die dit restaurant op het menu heeft staan.  Mijn sashimi is weer een heel kunstwerk!


Omdat mijn zus om vier uur vanochtend al op is gestaan, is ze erg moe en gaat vroeg naar bed.  Morgen moeten we ook weer vroeg op (hoewel gelukkig niet zo vroeg) om haar naar het vliegveld te brengen.  Het was dus een bliksembezoekje, maar oh zo leuk.

Foto's van mijn zus en mij en van de kayakers staan hier.

5 reacties:

Anja zei

Leuk zo’n bliksem bezoekje van je zus en wat een verrassing dat Katja onverwachts thuis is gekomen. Fijn weekend!!

Anoniem zei

Klinkt weer erg gezellig! Ik heb geen zus, wel een hele lieve schoonzus die over 2 weken samen met broer weer een paar weken in nederland is.... Ik kan niet wachten
Gerda, Harderwijk

hester zei

Wat een leuke verrassing. Fijn weekend. Hester

Petr@ zei

Wat leuk dat je je zus weer hebt gezien. Ook een bliksembezoekjes is superfijn!
En dan Katja die ook nog thuis is gekomen. Je weekend kan niet meer stuk.

naomi zei

Wat superleuk dat je zus haar terugvlucht een dag later heeft geboekt. En zo dat jullie nog wat tijd samen hebben. Ik denk voor haar wel raar zo een nacht zonder de kinderen. Was ze in de ochtend vroeg naar DC gevlogen?

En helemaal super dat Katja ook nog thuis kwam zo onverwacht. Maar ik ben het met haar eens dat je thuis rustiger leert. En zo heeft ze je zus ook nog gezien.

Groetjes Naomi