Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 13, 2012

Moederdag en een rondleiding

Het is alweer schitterend weer.  Dat wordt weer een mooie rondleiding straks.  Maar eerst verrast Rick mij met een heerlijk moederdag ontbijt.  Hij heeft gepocheerd ei op beschuit gemaakt met daarbij gerookte zalm en vers fruit.  We eten gezellig samen buiten op het deck.


Om de een of andere reden heeft mijn mobieltje de hele nacht aan de oplader gelegen, maar is de batterij toch helemaal leeg.  Ik probeer Ricks oplader, maar krijg maar 20% batterij tegen de tijd dat we weg moeten.  Gelukkig heeft een van Ricks telefoons een bijna volle batterij, dus die neem ik voor de zekerheid dan maar mee.

Dan rijdt Rick me weer naar Washington.  Dit keer is het warm genoeg om zonder jas te lopen.  Ik wil echter altijd graag een flesje water mee en heb geen zin die de hele tijd vast te houden.  Rick komt met een prima oplossing. In de pretparken kun je altijd een soort ketting kopen om je waterflesje aan te hangen en die zijn natuurlijk ook prima te gebruiken tijdens rondleidingen.  We hebben daar nog een aantal van liggen, dus perfect.  Dat ik daar niet eerder op ben gekomen!

Vlot zet Rick me bij McPherson Square af.  Gelukkig hebben we net de problemen van Bike DC gemist, al moet Rick een andere weg terug nemen.  D. en M. staan me al op te wachten en D.'s zoon is onderweg met de metro.  Er was wat misgegaan met de communicatie tussen moeder en zoon, dus het is even zoeken voor we hem vinden, maar uiteindelijk zien we hem.

Het is een heel stuk rustiger in de stad dan gisteren.  Vanwege Moederdag was ik niet in staat een reservering bij de Old Ebbitt Grill te maken vandaag.  Daarom keer ik de volgorde van de wandeling om, zodat we aan 17th Street eindigen, in plaats van 15th.  Aan 17th liggen een aantal lekkere sandwichshops.

Dat betekent dat we na het Witte Huis eerst langs het Washington Monument lopen en daarna langs het Tidal Basin.  We doen zo alleen de Franklin D. Roosevelt en Martin Luther King Jr. Memorials van de achterkant naar de voorkant, maar dat geeft niet zoveel.  D.'s zoon geloofde me voor we begonnen geloof niet zo dat we alle monumenten in een ochtend zouden kunnen zien.  Zoals altijd lukt ons dat wel prima.  Het is een flinke wandeling, maar je ziet zoveel dat je er eigenlijk geen erg in hebt.

Toch zijn we heel blij als we aan een tafeltje op het terras van Potbelly Sandwich Works kunnen plaatsnemen.  Even rust voor de voeten, die we opeens wel voelen.  De sandwiches hier zijn erg lekker.  Ik bestel een tonijnsalade bruin broodje. 

Na de lunch neemt R., D.'s zoon, afscheid.  Hij woont in Charlotte, North Carolina, en moet vandaag nog terug naar huis rijden.  D., M. en ik gaan dus met zijn drieen verder.  Eerst willen we naar de achterkant van het Witte Huis, maar daar mogen we niet bij komen.  We moeten er een heel eind vanaf lopen, dus kennelijk is er iets gaande, al is er niets te zien.  Wel zie ik opeens dat de Nationale Kerstboom er niet meer staat.  Kennelijk was die dus inderdaad dood en zal er een nieuwe worden geplant (hier staat het artikel erover van vorige week).

We lopen langs Pennsylvania Avenue en stoppen even in de White House Gift Store voor een vingerhoedje. Grappig genoeg zijn zij dit jaar al mijn tweede klanten, die daarnaar op zoek waren.  Ze kopen een leuke met het Capitool erop.

Langs de FBI en het Newseum met de voorpagina's van een krant uit alle 50 staten lopen we naar het Capitool.  Daarna laat ik de Library of Congress en Supreme Court gebouwen wel zien, maar beiden zijn zondag gesloten.  Gelukkig zijn D. en M. gisteren al in de Library geweest, dus ze hebben het mooie gebouw wel van binnen gezien.

Aangezien hun hotel dichtbij Union Station ligt, besluiten we daarheen te lopen.  In het station nemen we afscheid en ik wens hun nog een heel fijne reis, want ze gaan verder naar New York en Niagara Falls.  Ik bel Rick dat ik klaar ben en hij komt me een half uurtje later ophalen.  Mijn telefoon is inmiddels ook opgeladen, dus nu pas zie ik de lieve sms-jes, die van alle drie de kinderen voor Moederdag heb gekregen.

Katja is inmiddels ook thuis en Rick gaat, zodra hij mij thuis heeft afgezet, met haar winkelen voor iets voor mij.  Ik installeer me op het deck met een lekkere zwarte frambozen "Raspberry Ice".  Heerlijk even met de voeten omhoog, die het dit weekend weer flink te verduren hadden.  Maar het goede nieuws is dat er geen nieuwe blaren zijn!

Voor mijn Moederdagmaal heeft Rick een reservering kunnen bemachtigen bij Oceanaire, een gerenommeerd visrestaurant in Washington.  Het wordt een heel gezellige maaltijd.  Zoals zo vaak bestellen Katja en ik precies hetzelfde: zes oesters en de soft shell crabs, die krabben zijn in een stadium dat je ze met schaal en al kan opeten.  Ze worden met een salade van jicama en mango geserveerd, erg lekker!


Helaas is er iets mis gegaan en heeft Rick zijn voorafje niet gekregen.  De serveerder lijkt daar ook helemaal niet verontschuldigend over, bovendien haalt hij gewoon de drankglazen weg zonder Rick of Katja te vragen of ze nog een drankje willen.  Het neemt wat om Rick geergerd te krijgen, maar die is dat nu toch wel, dus vraagt om de manager te spreken.

Die komt prompt, maakt zijn verontschuldigingen en biedt Rick aan de gerookte zalm mee naar huis te geven.  Daar wil Rick niets van weten, maar we vinden het allemaal wel leuk om een stuk chocoladecake mee naar huis te nemen.  Dat krijgen we dus ook en niet zomaar een stuk, maar ongeveer een kwart taart!  In ieder geval heb ik genoten.

Saskia rijdt ons bekwaam naar huis.  Daar wacht me nog een verrassing, want iedereen heeft een cadeautje voor mij!  Van Katja krijg ik een mooie Pandora bedel, van Kai een apparaat om sieraden schoon te maken.  Saskia geeft me een "body bean" en Rick een apparaat om een fles wijn gauw te koelen. 

Allemaal erg leuk en inventief, want ik had er zelf niet aan gedacht en kan ze stuk voor stuk goed gebruiken.  Het was dus weer een heel erg leuke Moederdag, maar het grootste cadeau is iedereen weer even (Katja vertrekt morgen weer) onder een dak te hebben!

Vandaag heb ik echte toeristenfoto's gemaakt in Washington en die staan hier.


11 reacties:

Sally zei

wat een verwennerij, een heerlijke moederdag dus.

Danielle zei

Wat een heerlijke moederdag met iedereen onder 1 dak!! En wat een leuke "toeristenfoto's". Ik hoop ze ook nog eens een keer te kunnen maken.

Kristel Holsbeek zei

Amai zo lekker verwend zeg!!
Zalige moederdag;-))!!!

Sandrah zei

Of het nu echte toeristenfoto's zijn of niet, het is altijd genieten om ze te bekijken.

Leuk dat jullie weer even bij elkaar waren voor moederdag.

Sandra

Petr@ zei

Mmm, heerlijk moederdag ontbijtje hoor! En leuk dat de kinderen met zulke leuke maar ook nuttige hebbedingetjes komen.

De jongens hebben voor mij een soort slinger gemaakt van zeepjes en schelpen, om in het toilet te hangen; erg leuk!

Annemiek zei

Die hapjes zien er lekker uit. Leuke moederdag.
Voor Katja zal het wel dubbel zijn om haar vrienden nu te zien slagen. Hoeveel credits moet ze nog? Als het er maar een paar zijn is het misschien mogelijk om ze online bij een andere universiteit te halen, dan zou ze eerder klaar zijn. Je moet dan van tevoren toestemming vragen bij de "thuis" universiteit om de credits mee te laten tellen. Bart heeft zo een online winterles genomen, anders was hij ook niet op tijd klaar geweest, en Tim heeft vorig jaar calculus 2 genomen in de zomer bij het Community college. Kan een idee zijn.

Petra zei

@Sally - Ja, weer eens genieten

@Danielle - Ik zal wel vaker toeristenfoto's maken, want ik mag het dan tig keer gezien hebben, veel mensen natuurlijk (nog) niet.

@Kristel - Was het zeker.

@Sandra - Misschien moet ik vaker zulke "gewone" foto's maken, die geven natuurlijk wel een beter beeld van hoe het eruitziet.

@Petra - Dat klinkt heel erg leuk en creatief. De tijd van zelfgemaakte dingen is voor mij helaas voorbij, maar ik kan je zeggen dat ik alles nog heb en er regelmatig met plezier naar kijk.

@Annemiek - Hoeveel credits ze nog precies moet, weet ik niet. Volgens mij heeft ze nog maar een vak echt nodig om te graduaten, maar VT laat haar daar niet in, zo raar. Ze gaat dat dus bij een andere universiteit in de buurt doen. De rest is betere cijfers krijgen voor vakken, die ze al gedaan heeft om op papier er beter voor te staan voor de Medical Schools.

Petra zei

@Annemiek - Net gevraagd, ze heeft genoeg credits, maar wil dus ook echt de goede vakken en cijfers voor Medical School.

Annemiek zei

Welke vakken gaat ze dan herhalen?

Petra zei

Organic chemistry, physics en ze heeft al sinds high school geen Engels meer hoeven nemen, want genoeg credits daarvoor, maar het schijnt beter te staan voor medical school om nog wel een Engels vak te doen. Ik ben vergeten welk Engels keuzevak ze gaat doen.

Anja zei

Een leuke moederdag!!
Wat een grappige foto van Katja. Voorlopig dus geen kleinkinderen voor jullie......hier ook niet denk ik zo.