Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 18, 2012

Over shoppen, rivierkreeftjes en een gezellige avond

Wat hebben we deze dagen een schitterend weer!  Alweer schijnt de zon in volle uitbundigheid.  Na Sharons core training klas besluit ik dan ook mijn cardio niet binnen te doen.  Telkens hetzelfde op de crosstrainer is toch niet goed voor mijn spieren.  Ik voel mijn heupen erdoor en Sharon klaagt over hetzelfde.

In plaats daarvan besluit ik een flink stuk te gaan lopen met Cosmo en kies daarvoor het W&OD pad uit.  Daar zijn we alweer een tijdje niet geweest.  Het is vrij druk vandaag voor een doordeweekse dag.  Er zijn vooral veel fietsers, want het is vandaag "National Bike to Work Day".

Gisteren heb ik met Pat afgesproken elkaar vanochtend eindelijk weer eens op te bellen.  Het is meer dan een half jaar geleden dat we elkaar spraken!  We hebben wel af en toe gesms-t, maar dat is niet hetzelfde.  We hebben dus heel wat te kletsen en voor ik het weet is er een uur voorbij!  Dan moet Pat weg, maar zo is een groot deel van mijn wandeling al kletsend gedaan.

Onderweg zie ik een heel aantal herten.  Een paar ervan ontgaan aan Cosmo's aandacht, maar de rest is niet zo gelukkig.  Die staan dan ook maar een paar meter van het pad af.  Ze schrikken van zijn blaffen, maar blijven daarna op veilige afstand nieuwsgierig kijken naar dat lawaaierige beest.


Dit hert lijkt drachtig (klik op de foto voor de rest van de hertenfoto's)
Op een gegeven moment komt er een man langslopen en opeens springt Cosmo blaffend op hem af.  Ik kan hem nog net ervan weerhouden tegen de man op te springen.  Natuurlijk is die boos en bijt mij toe mijn hond in bedwang te houden.  Tja, die is aangelijnd en heeft een gentle leader om en ik had hem meteen terug, meer kan ik niet doen, want ik kan moeilijk in Cosmo's brein kijken. 

Als ik de man wat nader bekijk, zie ik dat die een ontbloot bovenlichaam heeft.  Aha, dat is dus de reden van Cosmo's reactie.  Ik zal er wel nooit achter komen waarom hij zo op halfblote mannen reageert, maar zal wel meer op moeten letten en hem heel kort houden, als er zo iemand langsloopt. 

Ook bij skaters reageert Cosmo blaffend, terwijl hij fietsers en andere wandelaars en joggers gewoon negeert.  Vreemd en het maakt dat een wandeling langs het W&OD pad voor mij toch wel minder ontspannend is dan in een van de andere natuurparken, waar alleen wandelaars en joggers zijn.

Intussen zijn Katja en Kai ook in het land der levenden.  Rick vertelde me dat Cafe Nemooneh zulke lekkere lunchsandwiches heeft en die willen we weleens proberen.  Dat niet alleen, ze hebben ook allerlei soorten bakhlava en Iraanse lekkernijen!  Mijn Kookoo sandwich, een soort omelet met allemaal kruiden en groentes, smaakt in ieder geval verrukkelijk en gaat op mijn lijstje van favoriete lunches.

Alle kinderen hebben kleding nodig, dus als Saskia uit school komt rijdt zij ons bekwaam naar Tysons Corner.  Het chaufferen gaat haar steeds beter af, moet ik zeggen (even afkloppen).   Katja en ik beginnen bij de Gap en ondertussen gaat Saskia dingen aanproberen bij American Eagle.  Katja en ik slagen leuk.  Ik vind zowaar twee bermuda's, een kobaltblauwe en een lichtgele, en een kobaltblauw t-shirt.

Saskia heeft ook een aantal leuke dingen gevonden en Katja koopt een jeans short van American Eagle.  Via Foursquare heb ik weer een 15% kortingscoupon hier, altijd meegenomen.  Nu is eindelijk Kai aan de beurt.  Bij PacSun hebben ze een grote uitverkoop en hij slaagt erg leuk voor een lekker lage prijs.  Dat is altijd leuk shoppen, als iedereen zo goed en snel slaagt.

Voor hun goede schoolprestaties heeft Rick de kinderen alle drie een cadeaubon gegeven, die in de mall besteed kan worden.  Kai en Saskia gaan dat bij Barnes and Noble doen, maar Katja wil er graag een Pandora armband voor kopen.  Ze weet al precies wat ze graag wil: een donker zilveren armband met een schildpad bedel en een glazen bedel met de Virginia Tech kleuren oranje en donkerrood.  Hij is erg mooi en Katja is er dolblij mee.


Katja's armband

Kai en Saskia hebben de nodige boeken gevonden, waaronder een reisgids voor Oostenrijk voor Kai.  Het is al na vijven, dus hoog tijd om huiswaarts te gaan.  Het verkeer is overal heel slecht, dus Rick is al thuis als wij eindelijk aankomen.  Saskia gaat gelijk tennissen met een stel vrienden en de rest van ons gaat op weg naar een nieuw restaurant dat Rick van de week ontdekte.

Chasin' Tails is een Cajun visrestaurant.  De tafels zijn er bedekt met wit papier en er is geen bestek.  Op het menu staan onder anderen crawfish (rivierkreeftjes), die iedere dag vers uit Louisiana worden gevlogen.  Verder kun je er ook andere schaaldieren bestellen.  Je kunt kiezen tussen vier verschillende sauzen, waar alles in bereid wordt.  Ook kun je bepalen hoe pittig je het wilt hebben.  Alles wordt dan in een grote plastic zak geserveerd en pellen en eten maar. 


Voor Katja en Rick is dit de eerste keer dat ze crawfish op deze manier eten.  Kai is niet zo weg van schaaldieren, dus die bestelt de gefrituurde "gator bites", alligator, dus.  Het wordt echt smullen, dit restaurant is zeker voor herhaling vatbaar!  Op de weg terug naar huis zien we een heel mooie zonsondergang.  Het geeft mij allemaal een vakantiegevoel, dit, net of we op reis in het zuiden zijn. 


Na Katja en Kai thuis afgezet te hebben, lopen Rick en ik naar Mary en Davids huis.  Zij hebben een buitenhaard en Mary had eerder vandaag een uitnodiging gestuurd om daar vanavond bij te komen zitten.  Als we aankomen zijn er nog drie andere stellen uit de buurt en het wordt een heel gezellig (en veel te laat!) avondje!

7 reacties:

Brin zei

De schotel met schaaldieren ziet er erg lekker uit!

Wat toevallig met Katja's Pandora armband, ik heb onlangs in Florida dezelfde oranje/rode murano bedel gekocht voor mijn armband! Ik vind deze armbanden eigenlijk heel erg leuk, ik kende ze niet tot ik er ééntje kado kreeg van mijn man.

Anoniem zei

Ik ben niet van de vis, maar mijn man zou het heerlijk gevonden hebben.
Dat is nu zo leuk aan het shoppen in Amerika, die kortings bonnen. Heerlijk!
Ik ben in Maart op die manier een Lee spijkerbroek gekocht voor $2.60 dat is toch om je rot te lachen.

Het is inderdaad vreemd hoe de honden kunnen reageren.

Fijne zondag, Bea

Kristel Holsbeek zei

Aiai Cosmo...ken je nog zo honden die op blote bovenlijven reageren?
Zo leuk een cadeaubon voor de kids..hihi ik heb ook de schildpad aan de mijne hangen;-)
Ja idd een fijne dag weer gehad!!

Bente zei

Ik ga je even jaloers maken: wij hadden laatst een hele zak oesters, recht van het schip af.
Enige nadeel was was dat ze erg vies waren dus dat was veel afspoelen. Maar wel een enorme luxe dat je je helemaal vol kan eten aan verse oesters.
De kinderen, op de jongste na, eten ze ook gewoon rauw.
Crawfish is hier ongeveer iedereens favoriet. En op bijna elke straathoek te krijgen.

Verder ben ik overigens meer jaloers op de keuze aan eetgelegenheden die jullie hebben hoor. :-)

naomi zei

Stitch reageerd ook altijd nog op skeelers en skate boarden. Vast het geluid dat die kleine wieltjes produceren. Hij reageerd bv wel op buitenlandse mensen bv Marokkanen. Dan doet hij ook echt lelijk. Het blijven gekke wezens.

Heerlijk zo shoppen en dan iedereen goed geslaagd zijn. En ideaal 15% korting zomaar omdat je inlogt op foursquare. Moeten ze hier nog eens goed gaan invoeren.

Ik heb van de week een nieuwe rugzak gekocht waar ook mijn lap top in past. En kreeg met online een coupon zoeken 4,50 extra korting en gratis verzending. Dus een klein beetje extra moiete loont wel.

Gister een heerlijke dag gehad en de hele dag zonder jas gelopen. Eindelijk joepie. Mooi museum en erg bijzonder al die voertuigen die allemaal orgineel uit 1940-1945 zijn. En nu nog rijden.

Groetjes Naomi

Hester zei

Wat leuk dat Katja en Kai weer thuis zijn. Hebben ze al vakantie?
Fijn weekend!
Hester

Petra zei

@Brin - Jee, dat is zeker toevallig! Ik wist niet eens van het bestaan ervan, terwijl ik inmiddels heel wat Pandora bedels heb.

@Bea - Ja, Kai had ook van die heel goedkope dingen gisteren en toch van heel goede kwaliteit.

@Kristel - Nee, hoewel Naomi schrijft dat haar Stitch ook zo is. Ik heb ook een schildpad, grappig.

@Bente - Ja, ik weet het, die schaaldieren in New Orleans, mmmmm!!!

@Naomi - Stitch en Cosmo hebben toch best veel gemeen. Ik denk dat het een soort angst is. Leuk dat je het museum zo interessant vond.

@Hester - Ja, de collegestudenten hebben lang vakantie. Beiden zijn echter niet de hele zomer "vrij". Katja heeft twee maanden werk en Kai gaat een maand in het buitenland studeren.