Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juni 23, 2012

Busch Gardens Tampa

Net als gisteren ben ik al vroeg wakker en heb dus geen moeite om Rick om acht uur te wekken. Ook de kinderen moeten op, want we gaan vandaag naar Busch Gardens Tampa, openingstijd half tien. Het is iets meer dan drie kwartier rijden hiervandaan en we willen er zijn als het open gaat, dus...

Alleen is die "dus" enkel voor mij. Iedereen neemt zijn of haar tijd en later dan ik van plan was (ik ben altijd de drijfveer om op tijd te zijn) gaan we op weg. Rick geloofde mij niet zo dat de 34 mijl meer dan drie kwartier zou duren, tot we op weg zijn en stoplicht na stoplicht rood is of we hebben in beide banen mensen, die niet zo'n haast hebben. Tja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Niet getreurd, we komen weliswaar meer dan een kwartier na de opening aan, maar kiezen voor "preferred parking" wat ons heel dicht bij de ingang plaatst. Het is wat duurder, maar die kosten gaan het ons later vandaag helemaal waard maken. Dat weten we alleen nu nog niet. Terwijl Rick met mijn AAA kaart $3 korting krijgt op ieder kaartje, smeren Kai en Saskia in met zonnebrand.  De zon schijnt uitbundig en het is al flink warm en vochtig.

Niet voor niets wordt Busch Gardens keer op keer uitgeroepen tot mooiste pretpark ter wereld.  Niet alleen zijn hier natuurlijk allerlei attracties en achtbanen, maar je waant je ook in een botanische tuin en in dit park ook in een dierentuin. 

De nieuwste achtbaan is de Cheetah Hunt, dus daar lopen we eerst heen.  Onderweg zien we het cheetah onderkomen en vertelt een van de dierenverzorgster over deze prachtige dieren.  Bij de ingang van de achtbaan zien we dat er een half uur wachttijd is.  Dat valt ons alles mee en we sluiten aan in de rij.  Intussen kun je je vermaken met allerlei weetjes over cheetahs en de achtbaan te lezen, of de video, die speelt te kijken.

Het halve uur is dan ook zo voorbij en voor we het weten worden we letterlijk de lucht in geschoten.  Deze achtbaan gaat binnen een paar seconden van 0 tot 60 mijl per uur!  Het is een superleuke en ook lange rit, waarbij je nog twee keer heel hard wordt weg"geschoten".  Deze gaat zeker in mijn rijtje van favoriete achtbanen!  Ook de anderen zijn er zeer enthousiast over.

 Onderweg naar de volgende attractie komen we onder anderen langs de leeuwen, die net een snack krijgen.  Prachtige dieren zijn het en het is leuk om ze in actie te zien.  De leeuw Simon wringt zich in allerlei bochten om zijn stukje vlees op te vangen.  Veel dieren zijn vandaag lekker actief, zelfs de reuzenschildpadden.

De volgende achtbaan, die we gaan doen, is weer heel anders, maar ook erg leuk.  Voor Montu staat helemaal geen rij, dus we kunnen er direct in.  In deze baan ga je maar liefst zeven keer over de kop en hij is lekker lang. 

Voor Rick is twee achtbanen achtereen het maximum en het loopt al tegen lunchtijd, dus we besluiten naar het Crown Colony restaurant te lopen.  Onderweg stoppen we regelmatig om naar dieren te kijken en ik vind de beplanting hier ook prachtig.  Overal bloeien hibiscus en orchideeen en er staan van groen en bloemen gemaakte standbeelden van dieren. 

In het restaurant krijgen we een tafeltje aan het raam met uitzicht op de "Serengeti" safari.  In de verte zien we de giraffes en zebra's, dichterbij de gazelles.  We bestellen allemaal de salade, ik met zalm, de anderen met garnalen of kip.  Hij is erg lekker met allerlei verschillende groentes en de zalm is ook precies goed bereid.

Als we weer buiten komen, zien we dat de wachttijd voor de Cheetah Hunt nu slechts een kwartier is.  Natuurlijk gaan we daar dan nog een keer in!  De tweede keer is net zo leuk als de eerste.  Ik zou wel nog een keer willen, maar de anderen willen door.

De chimpanzees wachten op hun eten en een gorilla peutert in zijn neus, terwijl de ander vlak bij het glas mensen kijkt.  Het valt me op dat de dieren allemaal erg mooie en ruime verblijven hebben.  Bij de gorilla's klateren watervallen van een muur, net als in hun thuisland.


De Sheikrah achtbaan is bijna hetzelfde als de Griffon bij Busch Gardens Williamsburg.  Bovenaan hangen we even en hebben mooi uitzicht over de Tampa Bay.  Dan "vallen" we zo'n 70 meter recht naar beneden.  Ook hier staat geen rij, we hebben echt een goede dag uitgekozen, want het is helemaal niet druk.

Nu is er nog een achtbaan, die we willen doen, de Kumba.  Dat is duidelijk de oudste baan hier, want het is een echte "oorbokser", zoals Rick en ik die noemen.  Dat vind ik helemaal niet prettig, dus ik ben blij als het ritje voorbij is.  Er is nog een achtbaan, de Scorpion, maar die vinden de kinderen er saai uitzien en ze vinden dat we genoeg achtbanen hebben gedaan vandaag.


Fotogeniek is de Scorpion wel

We willen wel graag meer zien van het safari gedeelte, maar hebben geen zin om de extra $33,95 per persoon voor een safari ritje te betalen.  De trein gaat ook door de "Serengeti", dus daar stappen we bij het Congo station in. We komen vlak langs de neushoorns en zebra's en zien de giraffes verderop.

Na het volle rondje met de trein gedaan te hebben, stappen we bij hetzelfde station uit.  We hebben ongeveer alles, wat we wilden doen, gedaan en besluiten langzaam naar de uitgang te lopen, onderweg nog verschillende dierenverblijven bekijkend.

Bij de tijgers kunnen we op een laddertje staan en door een soort glazen torentje het verblijf in kijken. Vlak naast dat torentje ligt een van de tijgers. Zijn of haar kop is letterlijk centimeters van mij af, als ik eenmaal in het torentje sta. Eerst slaapt hij, maar dan gaan zijn ogen open en kan ik een paar prachtige foto's maken. Echt bijzonder om zo dicht bij een tijger te zijn!

Als we naar de lorikietenvoliere lopen wordt er via de luidsprekers omgeroepen dat alle achtbanen tijdelijk gesloten zijn vanwege naderend onweer.  Zijn wij even blij dat we het allemaal al gedaan hebben!

Bij de lorikieten kun je nectar kopen om aan deze heel kleurige vogeltjes te voeren.  Dat doen Kai en ik en Rick neemt foto's.  Saskia heeft geen zin om de nectar te voeren, maar krijgt wel een vogel op haar schouder.   Buiten de voliere wijs ik Rick op de naderende pikdonkere lucht en terwijl ik dat doe horen we de eerste donder.

Kai wilde eigenlijk ook graag nog de kangaroes voeren, maar die attractie gaat net dicht vanwege het weer.   Dat is maar goed ook, want de donder klinkt al een stuk dichterbij en de eerste spetters regen beginnen te vallen.  Gauw haasten we ons naar de uitgang en rennen naar de van, de "preferred parking" zegenend!  Nog geen minuut nadat we allemaal nog vrij droog binnen zitten begint het te stortregenen!

Horen en zien vergaat ons.  Het wordt zelfs zo erg dat Rick langs de kant moet stoppen, omdat hij de auto voor zich niet kan zien.   We kunnen er niet over uit wat een geluk wij hadden, we hadden ook helemaal 100% doorweekt kunnen zijn.

De weg terug naar Indian Rocks Beach gaat tergend langzaam.  Duidelijk is het vrijdagmiddag en gaat iedereen naar het strand.  Pas na bijna twee uur zijn we weer terug.  We hebben nog een uurtje voor onze restaurantreservering en ik benut dat door een lange douche te nemen.  Het was zo vochtig, ik ben helemaal plakkerig.

We hebben voor het avondeten bij Guppy's on the Beach gereserveerd.   Helaas heeft Saskia erge hoofdpijn en blijft thuis.  Dit restaurant werd ons van alle kanten aangeraden en stelt zeker niet teleur.  Ik had verwacht dat het heel duur zou zijn, vooral omdat er valet parking is, maar dat valt alles mee.

Als voorafje delen we de gerookte vis dip, die hier overal op het menu staat.  Die is werkelijk heerlijk!  Als hoofdgerecht neem ik een half dozijn oesters, die zijn hier zo lekker goedkoop, en de kreeft- en garnalensalade, die erg leuk gepresenteerd wordt en ook prima smaakt. 

We zijn allemaal moe van de lange dag, dus maken het niet laat.  Strand afgewisseld met pretparken is wat zo'n vakantie in Florida helemaal fantastisch maakt!

Foto's van vandaag staan hier.

11 reacties:

Petr@ zei

Busch Gardens ziet er echt geweldig leuk uit! Maar jee, zoveel geld extra voor de safari; dat had ik ook niet gedaan!

Prachtige foto's van de tijgers. Zo dichtbij zie je ze zelden.

Wat zullen jullie blij zijn geweest met die paar extra dollar voor valet parking. Vreselijk om drijfnat te worden.

Jammer dat Saskia hoofdpijn had en niet mee kon naar het restaurant. Maar liggen helpt inderdaad het beste bij hoofdpijn. Hopelijk is ze nu weer opgeknapt.

Sandrah zei

De foto van de slapende gorilla en de foto's up close and personal van de tijger, geweldig!

Gelukkig waren jullie weer snel bij de auto.

Sandra

Vita zei

Je weet het wel te verkopen, ik krijg helemaal zin in een keertje Florida. Zelfs met noodweer :)

Hopelijk voelt Saskia zich vandaag weer wat beter!

Anoniem zei

Wat ziet dit park er prachtig uit.Die foto van die tijger is werkelijk schitterend, wat een ogen .En zo mooi in die natuurlijke omgeving. Doet me denken aan Zuid Afrika waar we jaren geleden waren.
Ik begrijp nog steeds niet wat mensen nu aan oesters vinden. Als ik ze alleen maar zie, hoef ik ze al niet meer. Geef mij maar zalm of tonijn. En nu de nieuwe haring er weer is valt die ook niet te versmaden.Maar smaken verschillen .
groeten
Wil

Tineke zei

Wat een prachtige foto's van een prachtig park; wat een aparte combinatie: een dierentuin met een pretpark. Als ik de achtbaan zie , word ik al onpasselijk. De geknipte diervormen zijn schitterend; hoe doen ze dat met verschillende tinten groen; het wordt toch niet geverfd? De vlinder is een echt kunstwerk.
Gezellig zo met z'n viertjes , mist Katja jullie niet erg, heeft ze het naar haar zin ? Gaan jullie haar nog bezoeken op haar scoutingkamp?

Marion2 zei

De foto van de witte bloem met het rode hart zou ik zo aan de muur willen hangen. Wat is die mooi!

Ik vind Florida ook een ideale vakantiebestemming. Er is zo ontzettend veel te doen; je verveelt je er nooit. En die temperatuur, heerlijk!

Veel plezier nog!

Anita zei

Zag net de weerforecast for Florida, ziet er niet echt goed uit voor jullie. Stuur maar door naar het westen. Nooit goed als de weatherchannel op het strand in Florida staat.
Veel plezier!!

Ingrid en Michael zei

Wat een geluk inderdaad met het weer zeg! Alle attracties kunnen doen en op tijd in de auto. Leuk dat je afgelopen dagen een keer pangius filet heb gegeten. Vind ik toch zo lekker! Hier bij AH hebben ze die gemarineerd in knoflook/citroen. Zalig....
Jammer dat het weer niet zo mooi is als het ook kan zijn, maar er is toch genoeg te genieten. Die gerookte visdip klinkt trouwens ook erg lekker.

Petra zei

@Petra - Saskia's hoofdpijn had misschien ook te maken met de huidige tropische storm. Ik heb ook meer pijn door de lagere druk, echt balen.

@Sandra - Die dieren waren zo leuk!

@Vita - Vandaag had je er niet willen zijn, hoewel, het is wel spannend, eigenlijk.

@Wil - Tja, ik vind eigenlijk heel veel dingen lekker. De oesters hier zijn erg smakelijk.

@Tineke - Heel ongewoon horen we erg weinig van Katja. Zij heeft een dag per week vrij en is dan zo moe dat ze vooral slaapt. Ik denk niet dat ze tijd heeft om ons te missen.

@Marion - Dat het hier ook flink kan huishouden maken we vandaag zeker mee.

@Anita - Inderdaad, geen goed weerbericht.

@Ingrid - Nou kan het weer eigenlijk niet slechter zijn, tenzij er een orkaan is ;). Maar ach, wat doe je eraan?

Ingrid en Michael zei

Haha Petra, inderdaad, slechter kun je het niet treffen met het weer, dus mijn reactie lijkt wel raar zo! Maar ik bedoelde eigenlijk dat jullie geluk hadden op dat moment omdat het precies die paar uur droog was waardoor jullie dus veel hebben kunnen doen in Busch Gardens :-). Verder is het echt erg veel pech dat die orkaan er is dus zeker geen geluk met het weer. En eng ook.....

Petra zei

@Ingrid - Ik snapte je reactie, hoor. Het was alleen een beetje ironisch dat we toen jij die schreef middenin een tropische storm zaten. Soms is het moeilijk met woorden iets plagerigs over te brengen, maar vandaar mijn ;) aan het einde van de zin :).