Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 18, 2012

Een druilerige maandag

Wat hebben we een geluk gehad met het weer dit weekend!  Deze maandag begint bewolkt en druilerig.  Ik vind het wel prima, want zo word ik niet in de verleiding gebracht andere dingen te gaan doen, dan die op mijn lijstje staan.

Dit weekend heeft vriendin C. een relatiecrisis doorgemaakt.  Deze man was al eerder gewelddadig tegen haar, dus ik vroeg haar of ze wel veilig was.  Dat was volgens haar wel het geval, maar of ze wat belangrijke papieren langs mocht brengen.  Natuurlijk mocht dat en ze gaf ze zaterdagavond aan Kai.  Ze zou ze vanochtend voor negenen weer op komen halen.

Negen uur komt en gaat en geen C.  Ik begin me al zorgen te maken, maar dan FB't ze mij gelukkig dat die man nog niet naar zijn werk is en zij niet weg wil voor hij gaat.  Hij woont dus nog bij haar.  Saskia geeft later in de ochtend de papieren aan haar. Ik zou vanmiddag een glas wijn bij C. gaan drinken om een schouder te bieden, maar ze heeft allerlei problemen en moet in plaats daarvan naar haar advocaat.  Ik hoop echt dat het dit keer zonder geweld verloopt, want ik vrees voor haar veiligheid!

Door dit alles komt ik wat laat op de sportschool aan.  Sharon staat me al op te wachten en we besluiten mijn schouders weer zoveel mogelijk te voorzien.  Dat lijkt de afgelopen week wel geholpen te hebben.  Dat betekent niet een makkelijk uur, want Sharon is geen zachte heelmeesteres.  Mijn benen vooral zijn zo moe na afloop dat ik nog met moeite mijn gewoonlijke halve uur cardio afmaak.

Het is net weer droog als ik Cosmo meeneem voor zijn lange wandeling.  Het is wel koel opeens met maar 20 graden.  Gek, hoe je toch aan warmte gewend raakt, want voor julllie in Nederland en Belgie voelt 20 graden vast niet zo koel.  Wij gaan het missen, maar voor woensdag en donderdag worden temperaturen ver in de dertig voorspeld met een gevoelstemperatuur van tegen de veertig!  Hoewel, in Florida zal het ook niet bepaald koud zijn, ha ha!

Kai is al vroeg vanochtend naar Richmond vertrokken voor een cursus over zijn reis naar Oostenrijk eind deze maand.  Dat is de reden dat we morgen pas op vakantie gaan en niet vrijdag al.  Omdat Kai nog maar een halve dag zal hebben om in te pakken en dergelijke, nadat we thuiskomen, ga ik vandaag alvast wat dingen regelen voor hem. 

Bij Rite Aid haal ik zijn acne medicijnen op, maar er is een probleem.  Ze hebben niet genoeg van de antibiotica voor het aantal pillen dat de dokter uitschreef en de verzekering vergoedt niet meer dan een maand tegelijk.  Ik neem dus een maand aan pillen mee en dan moeten we toch op de 28e of 29e terug voor de rest, zucht!

Verder duurt het bij onze bank een paar dagen om euros te bestellen en het zal handig zijn voor Kai om niet meteen naar een ATM te hoeven zoeken bij aankomst in Oostenrijk.  Ik ga dus langs ons filiaal van SunTrust.  Daar is maar een persoon, bij wie ik de euros kan bestellen en zij heeft duidelijk een langdurige klant bij zich.

Het is inmiddels al na enen en ik rammel van de honger.  In dit winkelcentrum bevindt zich ook Cafe Nemooneh met de lekkere kookoo sandwich.  Ik besluit later terug te komen bij de bank en die sandwich te gaan halen voor mijn lunch.  Door Foursquare krijg ik nog 20% korting ook, het heeft zo moeten zijn vandaag.

Thuis smul ik van de sandwich en bedenk alternatieven voor de euro situatie (gelukkig niet van het formaat dat in Europa speelt!).  Ik weet dat American Express in de mall euro's verkoopt, maar dat is toch weer een end rijden.  Dan bedenk ik me dat de Safeway ook een SunTrust branche heeft.  Ik bel ze op en jawel, hoor, ook daar kan ik euros bestellen.  Daar staat nooit een rij, dus ik ga er meteen heen.

Inderdaad word ik meteen geholpen en ze willen de euros best een paar weken voor ons vasthouden, waar de wenkbrouwen bij "ons" filiaal ook al bij omhoog gingen.  Nu ik toch in de supermarkt ben haal ik ook een paar snacks voor morgen onderweg en Saskia's geliefde rijstcakes. 

Safeway heeft ook een eigen benzinestation en met $3,39 per gallon een erg goede prijs in dit gebied.  Ik besluit de van dus vol te gooien. Met mijn Safeway kaart krijg ik volgens de pomp ook nog tien cent korting per gallon, helemaal goed, dus. 

En dat gebeurt er iets vreemds.  Als ik het octaangehalte benzine kies, verandert de prijs opeens van $3,39 naar $3,45, terwijl op het bord voor het station nog heel duidelijk $3,39 staat.  Ik tank dus voor $3,35 in plaats van $3,29.  Nu maakt mij dat niet zoveel uit en ik maak er ook geen werk van, maar ik vraag me wel af of dit een eenmalig iets is of een flessen van de klant.

Het is gelukkig weer droog en op zulke natte dagen neem ik Cosmo herhaalde malen mee voor een wandeling.  Gewoonlijk krijgt hij een lange wandeling en de rest van de tijd laat ik hem even in de cul de sac uit.  Vanmiddag moet ik ook nog mijn abstracte foto voor vandaag vinden.  Dat is toch wel vrijwel elke dag een flinke uitdaging.  Als ik een brandkraan met groen en rood vind, weet ik dat dit hem is.

Dan is het toch echt tijd om was op te vouwen en in te pakken. Morgen willen we halverwege de ochtend op reis.  Ik heb enorme zin in deze reis, want ik ben dol op de westkust van Florida.  Eerst moeten we wel een heel lange rit doorstaan, maar met inmiddels vier chauffeurs moet dat goed gaan.  En mijn tennisbal gaat mee voor als mijn schouders of heupen vervelend gaan doen. 

13 reacties:

Annemiek zei

Je hebt gelijk als je vreest voor je vriendin's veiligheid, iemand die eerder geweld gebruikt heeft doet dit gemakkelijk weer, en de tijd van vertrekken is het riskantste. Heeft ze een nummer van de lokale hotline voor domestic abuse? Het is moeilijk in te schatten, mensen zijn onvoorspelbaar.

Dat gezegd, een hele goede reis voor jullie alvast!

Bente zei

Oh man, dat kan ik zo niet uitstaan. Een man die geweld gebruikt tegen een vrouw! Durf je wel!
Hoop dat je vriendin snel weg is en blijft. Hebben ze kinderen?

Waar gaan jullie naartoe in FL? Ik ben net aan de kust bij Miami geweest. Niet veel gezien want het was een werkvakantie. Vond het er redelijk saai uitzien en enorm veel bejaarden (we zagen erg snel af van ons voornemen om een knipbeurt te nemen toen de kapsters evenoud als de clientele bleken). Strand was wel lekker en het was zalig rustig.

Kristel Holsbeek zei

bah ik hoop dat je vriendin veilig is.
Over hoe lang spreek je als je zegt een heel lange rit? Hoe lang gaan jullie?
Veel plezier in ieder geval

Petr@ zei

Hè, wat een akelige situatie waar je vriendin zich in bevindt. Hopelijk is de relatie definitief over nu. Maar vooral is te hopen dat hij geen geweld meer zal gebruiken tegen haar. Ik kan me goed voorstellen dat je je erge zorgen over haar maakt.

Fijn dat je de euro's hebt kunnen bestellen. Elke luchthaven heeft natuurlijk pinautomaten, maar het is prettiger om alvast wat lokaal geld bij je te hebben, zodat je hier niet van afhankelijk bent.

Ik vond de westkust van Florida ook zo heerlijk met prachtige stranden. Geniet ervan.

Hoe heeft Katja het trouwens op het kamp/

Anoniem zei

Wat vervelend voor je vriendin. Wat een laffe vent zeg, geweld gebruiken tegen je vrouw.
Mooie foto heb je gemaakt.
Goede reis morgen en heel veel plezier in Florida!
Anja L.

Marieke zei

Goede reis en fijne vakantie!

Marie zei

Wat fijn dat je er voor je vriendin kan zijn. Een vreselijke situatie voor haar natuurlijk. Ik wens jullie een heerlijke vakantie en veilige reis naar Florida!

Ingrid en Michael zei

Knap dat jij na zo'n intensief uur training ook nog een half uur cardio voor elkaar krijgt met vermoeide benen. Je bent echt een bikkel!
En inderdaad zouden we 20 graden hier heel erg lekker vinden. Hoewel we gisteren en vandaag een aantal best mooie uren hebben gehad. Gisteren zelfs in de zon in het bos buiten kunnen zitten!
Goede reis naar Florida, hoop dat je niet teveel last van pijn zult hebben.

Anoniem zei

Veel sterkte voor je vriendin, run and never look back (been there done that helaas....)
Ik wens jullie een hele fijne vakantie in Florida en verheug me op de reisverslagen en prachtige foto's
Groetjes, Evelyn

naomi zei

Goede reis en veel plezier in Florida.
Geniet ze xxx

groetjes uit zonnig gran canaria
liefs naomi

Natasja Valentijn zei

Heel veel plezier in Florida! Geniet van je tijd daar.

Becs zei

Goede reid en heel veel plezier in Florida gewenst!

Petra zei

@Annemiek - Ja, ik weet het, ik vind het ook heel stom dat ze terug is gegaan naar die man. Maar dat gebeurt vaak volgens mij. Zij denkt dat het wel los gaat lopen dit keer, laten we het hopen.

@Bente - Die man is echt een engerd, wat ze in hem zag heb ik nooit begrepen. Wij gaan naar de westkust van FL, die we mooier vinden dan de oostkust.

@Kristel - De rit is bijna 2000 km. We gaan voor een week.

@Petra - Katja heeft het heel druk op het kamp. Ze moet iedere dag vier lessen geven en is van half zeven tot laat in de avond aan het werk. Ze vindt het gelukkig wel erg leuk, maar zeer vermoeiend.

@Anja - Dit is al de tweede slechte relatie voor haar, ik heb echt met haar te doen.

@Marieke - Dank je!

@Marie - Ik wou dat ik er meer kon zijn, maar ja, we zijn nu negen dagen weg. Hopelijk blijft hij met zijn tengels van haar af!

@Ingrid - Tot nu toe gaat het prima gelukkig, ik heb zelfs uren lang gereden.

@Evelyn - Dat hoop ik dus, dat ze nu inderdaad hem haar rug toekeert. Ik weet niet of ze daar sterk genoeg voor is.

@Naomi - Jij ook lekker nog genieten van je vakantie!

@Natasja - Dank je wel, ik kan niet wachten tot we dat staatsbord weer zien!

@Becs - Bedankt, dat gaat wel lukken!