Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 12, 2012

Een productief dagje

Voor het eerst in dagen word ik niet gewekt door de zon.  Aan de ene kant jammer, maar ook wel lekker, want zo slaap ik ook meteen langer.  Niet te lang, want ik heb mijn gewoonlijke maandagse personal training naar vandaag verzet.

Als ik naar de sportschool rijd, miezert het wat.  De weersvoorspelling is inderdaad het gros van de dag regen.  Gewoonlijk zou ik daar flink van balen, maar ik houd me voor dat het een dag is, want morgen wordt het weer mooi.  Bovendien is het een warme regen, want het is 24 graden.  Na wat ik over het weer in Nederland heb gelezen de afgelopen dagen mogen we absoluut niet klagen.

Sharon wacht me al op en vraagt hoe het met mijn nek en schouders is.  Niet goed, dus we doen voorzichtig daarmee.  Maar mijn benen, armen en buik krijgen het te verduren onder Sharons "zweep".  Zonder schouders is een intensief uur gewichten ook nog goed mogelijk.  Na afloop valt Sharon mijn trigger points in mijn schouders aan en het voelt daarna echt een stuk beter. 

Na nog een half uur cardio op de crosstrainer zit mijn sporten er voor vandaag weer op.  Ik heb een ellenlang "nog te  doen" lijstje af te werken.  Wat dat betreft is dit weer perfect, ik word niet afgeleid door zon en zwembad. 

Zo handig hoeveel dingen tegenwoordig via het internet gedaan kunnen worden.  Zo zet ik het bezorgen van de krant stil tijdens onze vakantie en via USPS.com vind ik uit dat dat voor de bezorging van de post ook kan.  Voorheen stak ik een geel papier met die informatie in onze brievenbus, maar die zijn op.  Even wat letters intypen op mijn laptop is natuurlijk nog makkelijker.

Cosmo's reservering bij de kennel is ook geen probleem en ik krijg zowaar de schoonmaaksters zover om op maandag in plaats van dinsdag te komen.  Mijn lijstje wordt rap korter, maar ik doe natuurlijk ook nog maar de taken, die weinig tijd nemen.

Eergisteren viel de nummer 7 van onze grootvaderklok, dus ik bel de Vienna Clock Shop om advies.  Daar hebben we die klok 13 jaar geleden gekocht en ze zijn geschokt dat hij het zonder onderhoud van hen nog doet.  Wist ik veel dat zo'n klok onderhoud nodig heeft.  Je windt hem toch gewoon op, wanneer het nodig is?  Gewoon met Crazy Glue terugplakken, zeggen zij, maar pas op, want dat is moeilijk.  Het lukt me redelijk, maar niet zonder een beetje smeren, helaas.  Ach, dat draagt bij aan de antiquiteit grapt Rick later.

Saskia heeft haar examen van vandaag klaar en komt daarna terug uit school.  Met zijn drieen eten we lunch.  Donderdag wordt haar zwaarste dag met Latijn en Engels.  In tegenstelling tot haar broer heeft Saskia niets met talen (hoewel zij op zich het beste Nederlands spreekt, maar er minder moeite voor doet dan haar broer en zus).  Net als Katja is ze meer van de exacte vakken.

Voor we op vakantie gaan wil ik ook de al geboekte rondleidingen voor juli voor elkaar krijgen.  Sommigen daarvan zijn vorig jaar al geboekt, dus ik check of de interesse er nog is op die data.  Dat blijkt allemaal zo te zijn, dus ik maak vijf reserveringen bij de Old Ebbitt Grill.  Ik vraag altijd om half een, maar krijg als antwoord dat ze kwart over twaalf of kwart over een hebben.  Het blijkt dat half een niet een van hun reserveringstijden is.  Knap onhandig!!  Gelukkig doen ze niet moeilijk als je wat later aankomt.

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mijn reserve paren contactlenzen binnen waren.  Ik draag harde lenzen, maar verlies er weleens een of er breekt er een stukjes, zoals laatst.  Dan is het fijn om wat reserve te hebben.  Door de stromende regen rijd ik naar Falls Church.  Hopelijk krijg ik spoedig ook een telefoontje dat mijn nieuwe bril klaar is.

Onderweg stop ik met een lijstje bij de Rite Aid.  We gaan weliswaar in eigen land op vakantie, maar ik wil toch een goede voorraad zonnebrandsprays mee.  Hopelijk zullen we zo vlak aan het strand niet zoveel muggen hebben, maar ik neem voor de zekerheid ook maar een spuitbus Off! mee.   Ook vind ik er een stel leuke vaderdagkaarten voor zondag.

Intussen is Kai gekortwiekt bij de "barber" en heeft Saskia boven gesport met vriendinnen.  Saskia's Rainbow teenslippers, die ze al een paar jaar bijna constant droeg, zijn stuk.  We gaan dus naar Tysons Corner en Saskia slaagt binnen vijf minuten bij Journeys voor exact hetzelfde paar slippers als ze eerst had.


Soms kunnen vuilnisbakken niet lelijk zijn

Zondag is het dus vaderdag en ik wil wat leuke dingen voor Rick vinden.  Brookstone is daar meestal een heel goede winkel voor.  Inderdaad zijn Saskia en ik al heel gauw geslaagd daar.  Ik weet zeker dat Rick blij gaat zijn met onze keuzes.  In de mall vind ik gelukkig ook mijn abstracte foto voor vandaag, want met die regen is het moeilijk buiten zoeken.

Na Saskia thuis afgezet te hebben rijd ik door naar de nagelsalon.  Daar maakt "T" handen en voeten weer keurig.  Op mijn teennagels neem ik een zeeblauwe kleur en op mijn vingers weer oranje. ik ben toch wel bijgelovig, kennelijk.  Ik heb vandaag ook de hele dag mijn nieuwe Nederlandse armband gedragen en kreeg daar erg leuke reacties op.  Ook van de Vietnamese dames, die volgens mij geen idee hebben, waar Nederland ligt.

Tussen de bedrijven door heb ik ook bergen was weggewerkt en opgevouwen.  Ik ben heel erg trots op mezelf, want op dagen als vandaag heb ik meestal helemaal geen energie.  Mijn laatste puntje op de lijst is het boeken van onze hotelkamers in Aruba.  Dat is dus een leuk puntje en gelukkig zijn onze favoriete kamers nog te reserveren.

Alles op mijn lijst is afgestreept, hoera!  Ik had niet verwacht het allemaal in een dag gedaan te krijgen.  Rick belt dat hij Thais eten mee naar huis neemt, voor mij mijn favoriet "pu nim", soft shell krabben met een heerlijk zoet-pittige gember-basilicum saus.  Die wordt met gestoomde groentes bezorgd, een verrukkelijke maaltijd is het.

Katja's Zorro zorgt iedere dag voor lol, hier zit hij in een pc doos, die Rick weg wilde gooien

Met een voldaan gevoel kijk ik nu tv.  Een nieuw seizoen van Hell's Kitchen is begonnen en America's Got Talent is in de voorrondes en erg leuk.  Ik had niet verwacht dat ik Howard Stern een leuk jurylid zou vinden, terwijl Rick juist om hem kijkt, want hij is grote fan.  Howard valt me alles mee, ik mis Piers Morgan zelfs niet.

14 reacties:

Becs zei

Jeetje, je hebt inderdaad veel voor elkaar gekregen zo in een dag tijd. Wat leuk ook dat voor alle reserveringen nog altijd intresse is!

Sally zei

inderdaad altijd een heel fijn gevoel als je alles kunt afstrepen van je 'to do-list'. leuke foto ook van Zoro.

Margreet zei

Ik vind het eigenlijk best een fijn gevoel als je alles op je lijstje hebt kunnen doen die dag, heerlijk. Dan kun je inderdaad lekker tv kijken.

Bente zei

Het is nu bijna half twaalf en ik heb mijn to-do lijstje voor vandaag grotendeels af. Ben ook wel doodmoe. :(
Hoop dat ik morgen eerder klaar ben mijn "woensdag-lijst".

Ben blij te horen dat jij ook harde lenzen hebt. Ik ga maandag voor het eerst naar een Amerikaanse opticien sinds me ooit in 2003 is verteld dat men hier niet aan harde lenzen doet.
Heb toen twee maanden met 1 zachte lens in mijn oog gelopen en dat was een ramp.

Unknown zei

Hey Petra,

Wanneer gaan jullie precies naar Aruba? Ik ben er in augustus 1,5 week voor mijn werk en het zou wel grappig zijn als dat juist is als jullie er ook zijn.

groet,
Carla Haelermans

Anoniem zei

Wow, busy woman. Heerlijk dat de lijst dan afgestreept is.
Vaak pot je zulke klusjes op, maar als je dan aan de gang gaat geeft dat goeie voldoening.
Leuk dat je al 5 boekingen hebt voor juli.
Nou zonnige dag gewenst, hier is het grauw en 15 graden.
Groetjes, Bea

Petr@ zei

Dat was een hele productieve dag, Petra. Geeft een fijn gevoel als je alles van je to-do lijstje kunt schrappen, hè!

Zo te horen ben je helemaal klaar voor je vakantie in Florida. Heerlijk vooruitzicht, een weekje vakantie. Ik ben ook aan het aftellen; nog 5,5 week.

naomi zei

Hallo Petra

Mijn complimenten voor je super productieve dag. Heerlijk dat je alles van je lijst hebt afgewerkt. Super gedaan. Klaar voor je vakantie en al 5 rondleidingen voor juli super. Ik ga ook hard op mijn lijst voor de vakantie moet nog even de koffer pakken maar alles is schoon dus zo gebeurd.

Ik ga me nu om kleden in het oranje en dan naar me zus waar we haring gaan eten en dan klaar zitten voor DE match. Hoop zo dat we winnen en verder gaan.

Wat leuk dat Kai alles zit te kijken en dat het ook bij julie wordt uitgezonden. Hij kan je prima op de hoogte houden. Ga je vandaag ook weer in het oranje?

Groetjes Naomi

Anja zei

Dat was inderdaad een drukke dag.
Heerlijk vooruitzicht om naar Florida te gaan!

Petra zei

@Becs - Ja, heerlijk zo productief.

@Sally - Zorro en Flapjack zijn zo heerlijk fotogeniek.

@Margreet - Echt zo'n feeling of accomplishment inderdaad.

@Bente - Jee, wel erg laat daar gisteravond! Ik heb zachte lenzen even geprobeerd, kreeg prompt oogontsteking en ben sindsdien alweer meer dan 25 jaar aan de harde.

@Carla - Hee, dat zou zeker leuk zijn! Wij komen 4-8 aan en vertrekken 16-8.

@Bea - Een klusjesoppotster ben ik zeker! Ik doe het liever allemaal achter elkaar.

@Petra - Ja, ik heb helemaal zin in Florida!

@Naomi - Oh, haring, het water loopt me in de mond! Nee, ik had vandaag jouw armband aan en mijn Delfts blauwe ketting en klompjesoorbellen. Iets minder opvallend, maar wel Nederlands.

@Anja - Dat vind ik zeker!

Unknown zei

Oh, dat is jammer. ik ben er voor mijn werk va 18 tot 25 augustus. Ik blijf waarschijnlijk een paar dagen langer aansluitend, of ga van te voren al een paar dagen eerder. Ik ben er echter op zijn vroegst op woensdag 15 augustus, dus het wordt denk ik lastig om dan iets af te spreken, aangezien dat jullie laatste avond is.

Anoniem zei

[p]Seulement vous en votre for int茅rieur v锚tir mais aussi touchant 脿 partir et aussi entier sans difficult茅 ze donner concernant le pas du tout Poss猫de efficaces To, aus caban charbon touchant 脿 茅corce ze r茅v猫le 锚tre la selection touchant 脿 classe . Couvre-chaussures dans la derme pour obtenir agneau [url=http://www.uggfrclassictall.info]ugg bottes pas cher[/url] UGG se r茅v猫lent 锚tre abordables chaque jour au sein du secteur . Ceux-l脿 aiment un ensemble [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de garnis laquelle se trouvent 锚tre con?us au moment d鈥檈space compl茅mentaire avec aus slip-on relatives au look afin de presque bien-锚tre . 鈥?Je imagine uniquement c鈥櫭﹖ait un bon mishap weird, tel que je l鈥檃i mis mes bottes dans votre broche relatives au votre p茅dale celui-ci tenu au sein des coutures . Types dans la move pour obtenir laine m茅lang茅e se r茅v猫lent 锚tre un 茅l茅ment maximal de nombreuses recueil innovantes du stylisme UGG . Juste exactement ce que les fabricants australiens concernant uggs bon march茅 saisir est certainement un discret, mais le concept avanc茅 . La plupart du temps, la distribution enti猫rement gratuit utilisent souvent pour 锚tre en mesure 脿 des clients potentiels 脿 l'int茅rieur revendications Usa, au cas o霉 vous pratiquez zone 脿 habitez 脿 l'ext茅rieur de la maison impliquant le combin茅 [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg pas cher france
[/url] sugg猫re, il ne faut pas 锚tre timide de sorte que vous pouvez demander pour les r茅ception 茅tant pr茅sent茅 脿 fait gratuitement . C e d e r n i e r p o s s d e a u s s i [url=http://www.frclassicuggstocker.info]chaussure fille pas cher

[/url] a u s g r a p h i s m e l a q u e l l e s e r v l e t r e c o n ? u d e s i r e d d e s t i n a t i o n d e s d a m o i s e l l e s v o c a t i o n p l u s f m i n i n e s g r a c e n o t r e c h e v e l u r e c o n c e r n a n t l e x t r i e u r d e b o n n e s p r e s t a t i o n s d e t r o t t i n e r.[/p][p]Lisez les nouveaut茅s de sorte 脿 prendre connaissance de une bonne furthermore grande fa?on relatives au rechercher ces diverses gammes de service mais aissi des voir la majorit茅 [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg bottes pas cher[/url] des atouts d鈥檃cheter UGGs authentiques . Le domaine fabricant celui le as well as souvent rencontr茅 afin p donner touchant 脿 vrais bottes sous peau d鈥檃gneau m茅rinos ze r茅v猫le 锚tre
Bottes touchant 脿 laine m茅rinos australiens ze trouvent 锚tre incontestablement accentuation strange afin p passer concernant [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] correctement la plupart des apparences authorities mais aussi informel . Je pouvais sentir [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg femme pas cher
[/url] l鈥檈ssence horribles odeurs, je pensais uniquement votre voiture allait acqu茅rir foyer, j鈥檃i song茅 uniquement je allait mourir . Les divers biens茅ance se [url=http://uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] pr茅sentent comme concernant le magnum . Les gens ont vraiment un plaisir tr猫s, exclusif ainsi que d'aimer appara卯t ainsi comme une am茅lioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de v锚tements d'hiver intemp茅ries . Dans de nombreux cas, pour les points de vente dans le monde entier-web poss猫dent une page Web remises n茅anmoins ils ont rarement le soutenir . 脡tonnamment, Uggs pas cher sp茅ciaux seront 芒ges pr茅c茅dents, ainsi que sur l'ic么ne de fausser sera encore beaucoup plus intrigant.[/p]

Anoniem zei

[p]Dawn [url=http://www.ghdstraightenershop.co.uk]ghd hair straightener uk[/url] had been efficient,and Charlsie just couldnt keep up with the pace . Castles appear nutritious, young, it reminds [url=http://www.officialghdstore.com]cheap ghd straighteners store au[/url] the child locks soft, smooth and healthy . Let's [url=http://ghdstraighteneraustralia.webstarts.com]ghd straightener australia[/url] hope the next generation of GHD MK4 hair straighteners don't talk! Then we'd be up the creek wouldn't we? Imagine that, a talking hair straightener . Ze night that Jolly chic cherry smile as if too busy to open in August in the sunflowers look [url=http://www.icheapghdstraighteners.co.uk]cheap ghd straighteners uk[/url] attractive . 7% and 13% earlier mentioned the earlier InStyler Curling Irons Black year . Wearing a light green robe shop waiter politely say hello to the night they cherry blue . Ergonomically designed, it's uncomplicated to press, flip, twirl and curl [url=http://www.officialghdstore.com]officia ghd straighteners sale[/url] the hair . I earned a ton of mone cheap ghd straighteners uk y in tips that evening and on into the night [url=http://www.officialghdstore.com]official ghd straighteners store[/url] when people found out Id actually di ghd hair straightener price scovered the body . Should [url=http://www.allbuyghdonline.com]buy straighteners ghd gold online
[/url] you really have to have one of the most useful hair straighteners you should glance to buy the actual expert pink good hair days straighteners.[/p]

[url=http://www.honolulunews.net/index.php?sid/208427850/scat/a5a14b1515940e55]There Offer the cheap MBT sandals for men online with good quality 1b[/url]
[url=http://www.adrasec57.fnrasec.org/index.php/htshop.com/ameblo.jp/spip.php?page=forum&id_article=18]Here Offer the cheap MBT sandals for men online with high-quality 6u[/url]
[url=http://catherinescareercorner.com/2012/01/23/5-easiest-ways-to-develop-your-staff/]There Offer the discount MBT sandals for women online with good quality 9p[/url]
[url=http://scienceblogs.com/illconsidered/2012/09/another-week-of-gw-news-september-23-2012/]Here Offer the cheap MBT online with good quality 6k[/url]
[url=http://members5.boardhost.com/AcmeHouseOfCats/index.html?1349362873]Here Offer the discount MBT sandals for men online with high-quality 5w[/url]

Anoniem zei

[p]Since Kim Cattrall wear Ugg boots with wedding, it really shock the world . Internet retailers offer these boots in a variety of styles, colors and different [url=http://uggbootsgrey.webstarts.com]ugg boots grey[/url] sizes . Dip a piece of clean sponge in this mixture and wipe the boots [url=http://uggbootspink.webstarts.com] ugg boots pink[/url] with it . Now we invite your kid to be part of through three million happy Bob Textbooks audience, who can announce in pleasure, I examine the entire book! It is possible to't just jump into reading mainly because you're ready, or due to the fact the neighbor's little one is browsing, or since some relatives customer thinks it can be time . These two styles point once have UGG 70% market share, while pushing the other style is mediocre, UGG according to the material, pattern attributes to re-introduce [url=http://uggbootssaleamerican.webstarts.com]ugg boots sale american[/url] a similar style to another paragraph number for sales . I would wear UGGs, sweat pants including a North Face [url=http://ukuggsaleoutlet.webstarts.com聽]uk ugg sale outlet[/url] jacket . Here, we consider some of the outfits that look fantastic when teamed with a pair of genuine UGG boots . the most well-known winter weather boots, ever-changing boots should be amid the [url=http://uggbootsforsaleusa.webstarts.com]ugg boots for sale usa[/url] autumn, regardless of the powerful high-key show up on traditional tall shoes or boots or dapper ugg gissella exquisite short boots in more detail, at new provides coincide.[/p]