Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 28, 2012

Pijndag

Heel vervelend vind ik het dat zo'n lange autorit me altijd weer opbreekt qua pijn.  Ik had er gisteren al wat last van, maar vanochtend staat mijn hele lichaam in vuur en vlam.  Eigenlijk denk ik een beetje weemoedig terug aan de dagen dat ik dan in bed "mocht" blijven liggen, want het vergt al mijn doorzettingsvermogen om op te staan.  Ik ben ook al meteen moe, niet handig op deze dag met veel uitpakken en andere dingen op de agenda.

Rick gaat een Starbucks ontbijt voor ons halen, want we hebben niets in huis.  Intussen neem ik wat Excedrin Migraine in de hoop dat dat genoeg zal helpen om energie voor de sportschool te krijgen.  Dit is eigenlijk het enige pijnbestrijdende medicijn dat af en toe wel wat wil helpen.  Gelukkig haalt het ook vanochtend de scherpe pijn een beetje weg.

Kai begint aan de voorbereidingen voor zijn reis naar Oostenrijk morgen en tot mijn grote verbazing heeft Saskia haar bed keurig opgemaakt!  Dat is volgens mij in 16,5 jaar nog niet voorgekomen.  Ik vraag verbaasd waar ze vannacht geslapen heeft, maar dat was echt in dat bed.  Zou ze opeens netjes worden?

Rick heeft vandaag een vergadering bij zijn nieuwe manager thuis hier in Vienna.  Ver hoeft hij dus niet te gaan.  Ik praat even met buurvrouw Lorraine over onze katten, die haar dochter Patricia heeft verzorgd.  Ze hebben zich erg vermaakt om Zorro en Flapjack, de twee jonge katers, maar ze hadden erg te doen met onze enige poes Meike, die het van die twee flink te verduren kreeg.

Met veel moeite hijs ik me daar in de van.  Ik ben gewoon misselijk van de pijn, maar weet ook dat sporten me echt goed gaat doen.  Ik ben veel later dan gewoonlijk dus moet verder weg parkeren, maar niet getreurd.  Hier is het heel zomers weer en zal de komende dagen zelfs heel heet worden.  Wat een verschil met het regenachtige Florida, hoewel het daar vandaag natuurlijk ook mooi weer was, zul je altijd zien.

Eigenlijk moet ik van mezelf een vol uur cardio doen, maar dat houd ik niet vol.  Na vijftig minuten kan ik echt niet meer, dus geef mezelf die tien minuten vrij.  Het heeft mijn spieren wel iets geholpen, maar niet zoveel als ik had gehoopt.

Saskia vraagt thuis om haar zakgeld en dat komt mooi uit, want ik moet toch Kai's euro's ophalen bij de SunTrust bank in de Safeway.   Saskia rijdt erheen en bij het benzinestation van de Safeway gooien we de van vol.  Intussen was ik ook wat van de vele insektenlijfjes ervan af, maar de van moet hard nodig de wasstraat in!

Intussen is het ver na lunchtijd, ik ben vandaag helemaal van slag.  Gauw haal ik een sandwich bij Starbucks en Saskia en ik nemen een passion ijsthee mee.  Buiten op het deck eet ik lunch en ga met mijn benen omhoog zitten lezen, af en toe mijn ogen sluitend.  Ik heb nul komma nul energie vandaag en stel de rest van mijn taken even uit.

Kai kijkt intussen de voetbalwedstrijd tussen Duitsland en Italie.  Ik zou eigenlijk ook willen kijken, maar zit en lig veel te lekker, dus ik vraag Kai mijn updates te geven.  Ik vind het wel erg leuk dat "gli Azzurri" winnen.  Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd zondag, maar dan heb ik een rondleiding, dus ik hoor de uitslag wel later.

Rick weet hoe naar ik mij voel en belt om te zeggen dat hij Cosmo op gaat halen.  Kai en ik gaan dan gauw even naar Rite Aid om Kai's medicijnen op te halen.  De verzekering weigert daarvoor te betalen, ondanks dat Kai een maand het land uitgaat.  Wij kunnen dus fijn $166 uit eigen zak ophoesten, grrr!!!  Goed is dat vandaag het Hooggerechtshof van de VS heeft besloten dat de Obama wet dat iedereen gezondheidsverzekering moet hebben rechtsgeldig is.  Maar ja, zulke praktijken als van onze verzekering kunnen nog altijd en erger.

Dit is dus Kai's laatste avond hier voor zijn Oostenrijkse avontuur.  Hij mag dus kiezen waar we gaan eten.  Dat wordt Seasons 52, tot mijn grote genoegen, want dat is een van mijn favoriete restaurants.  Het is ook vanavond allemaal weer erg lekker.  Ik heb garnalen gevuld met crab en artisjokken en die smaken super.  Ik proef ook meer van Ricks en Kai's gerecht, allemaal even lekker.  Dit restaurant is werkelijk heel erg goed!

Thuis gaan Rick en Kai verder met inpakken.  Ik ga languit op de bank en straks vroeg naar bed, hopend op een betere dag morgen.  Helaas geen foto's vandaag, behalve onze mooie margrieten voor het huis:

13 reacties:

Reny zei

Wat vreselijk dat je zoveel pijn hebt Petra.
Hopelijk wordt morgen een betere dag voor je!

Marieke zei

Vervelend dat je een leuke week moet bekopen met zo'n pijn. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

naomi zei

Balen van je pijn maar ik geef je groot gelijk dat je jezelf wat rust gunt. De was loopt niet weg komt vanzelf wel goed. Wens Kai een goede reis en hij kan misschien ergens op een terras on Wenen naar de finale kijken.

groetjes naomi

marianne zei

Veel sterkte met alle pijn Peet, hopelijk gaat het gauw beter!

En veel plezier voor Kai in Oostenrijk! Hoe lang gaat-ie eigenlijk?

Karin L zei

Bah, wat een domper zo'n pijndag :( Ik hoop dat je je je gauw weer beter voelt.
Wens Kai veel plezier in Oostenrijk!

Anoniem zei

He, wat vervelend dat je zo'n pijn dag hebt gehad.
Ik hoop dat het vandaag beter met je gaat.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat naar als je je zo ellendig voelt.
Wat een bedrag voor Kai z'n medicijnen. Hakt er toch weer lekker in.Hoorde vandaag van een vriendin dat ze voor haar dochter $ 980 moest betalen voor een allergietest.
En nu maar hopen dat Obama herkozen wordt en hij zijn plannen verder kan doordrukken.
Wens Kai een fijne tijd in Wenen en misschien heeft hij de kans wat cultuur op te snuiven daar.
Sterkte Petra,
groetjes Wil

Petr@ zei

Jammer dat je altijd moet 'boeten' na zo'n lange autorit. Ik blijf het zeggen: ik vind het echt super van je dat je dan toch gaat sporten. Petje af!

Balen dat je zelf de medicijnen voor Kai moet betalen. Het was ook een behoorlijk bedrag. Er zijn genoeg mensen die dat bedrag niet kunnen ophoesten.
Hopelijk brengt de nieuwe wet veel voordelen, vooral voor de arme(re) bevolking, maar het zal jaren duren voor alles enigszins werkt. Bovendien is zo'n wet ook niet zaligmakend, want ook hier in NL is de ziektekostenverzekering niet (meer) geweldig. We moeten steeds meer zelf betalen en met name voor mensen met een laag inkomen of chronisch zieken is dit vaak niet meer mogelijk.

Rust lekker uit, geniet van de zon en dan ben je hopelijk weer helemaal fit voor je rondleiding zondag.

Petra zei

@Reny - Dank je, ietsje beter vandaag, hopelijk een trend, zodat ik zondag goed kan rondleiden.

@Marieke - Dank je, ik werk er hard aan.

@Naomi - Kai gaat vast een manier vinden om te kijken. Hij heeft zicht tot een ware voetbalfan ontpopt.

@Marianne - Hij gaat voor vier weken, die ongetwijfeld om zullen vliegen, maar ik mis hem nu al :).

@Karin - Dat gaat hij vast en zeker hebben.

@Bea - Ietsje beter, hopelijk morgen nog beter en dan zondag prima, zodat ik goed kan rondleiden.

@Wil - Ik hoop ook dat Obama herkozen wordt, Romney is een ongeloofwaardige kandidaat.

@Petra - Ja, er zijn ook nadelen aan deze wet, want duurder, maar ja, het is een stap in de goede richting.

Tineke zei

Goede morgen , hoe is het bij jullie? Ik hoor net op het journaal dat jullie noodweer hebben en gehad en de stroom is uitgevallen. Met de hittegolf die jullie hebben komt dat extra hard aan, ze vertelde dat het mogelijk dagen gaat duren voor de stroom er weer is. Kan Kai dan nog wel naar Oostenrijk vliegen. Liggen alle metro's eruit? Wat een effect een dagelange stroomuitval hebben?

Marga zei

Hoi Petra,
Zag net op nieuws het weer bij jullie. Heftig zeg. Hopelijk zijn jullie er goed vanaf gekomen en is Kai nog op tijd vertrokken?

Petra zei

@Tineke en Marga - Bedankt dat jullie aan ons dachten. Het was inderdaad heel heftig gisteravond en we hebben de hele nacht en ochtend zonder stroom gezeten. We zijn wel een van de weinige gelukkigen, die nu wel weer electriciteit hebben. Zelfs heel veel winkels, restaurants en hotels e.d. zitten nog in het donker.

Anja zei

Wat vervelend die pijnen, hopelijk gaat het snel beter met je. Ik moet even bijlezen want we zijn net terug van vakantie. Veel plezier voor Kai in Oostenrijk!