Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 04, 2012

Amerika's 236e verjaardag

Met het vooruitzicht op een lekker ontspannen Onafhankelijkheidsdag blijf ik vanochtend lekker lang liggen.  Rick is er al een stuk eerder uit, maar pas om kwart voor tien vind ik het tijd worden om mijn luie lijf uit bed te slepen. 

Rick stelt voor een Starbucks ontbijt te halen en daar zeg ik nooit nee tegen.  Een venti iced Americano, six shots, light ice, skim milk en sugar free caramel gaat er op deze hittegolf dagen al zeker goed in.  Alleen heb ik niet zo'n zin in een warme sandwich, want alles is overal al warm.  Ik probeer een de yoghurt parfait met verse bosbessen en aardbeien en wauw, die is lekker!  Precies goed in deze hitte.

Als ik niet veel later naar de sportschool rijd, hoor ik dat er voor vandaag weer een "heat advisory" is en voor de komende drie dagen "dangerous heat" op komst is.  Hoe leuk ik de rondleidingen ook vind, ik had ze graag wat minder heet.  Vrijdag zal het weer tegen de veertig graden worden en ik zoek naarstig naar methodes en kleren om er niet als een verzopen rat uit te zien.  Ik voel me dan zo onprofessioneel.

Het is druk bij Anytime Fitness en Sharon is er ook.  Zij vraagt of ik gisteren echt een rondleiding heb gedaan.  Op mijn beamende antwoord zegt ze dat ze niet of zij het had kunnen doen.  Nu vond ik het gisteren een eitje vergeleken bij de volle dag.  Ik duim dat het het weekend van 14 juli iets koeler wordt, want dan heb ik er maar liefst vier achter elkaar!  Juli is absoluut de vakantiemaand, kennelijk.

Na het uur cardio heb ik mijn heel leuke boek uit en ben doorweekt.  Rick is dat ook, want die heeft in de volle zon in de voortuin onkruid gewied.  We besluiten onze zwempakken aan te trekken en een verfrissende duik in het zwembad te gaan nemen.  Rick vindt het water te warm, maar voor mij is het precies goed.  Het is ook erg druk, dus lang blijven we niet.

Saskia wil vanavond met vriendinnen een potluck houden, waarbij de andere meisjes bijgerechten mee zullen nemen en wij de kipkabobs verschaffen.  Rick en ik willen ook graag grillen, want dat is toch wel het traditionele avondmaal op 4 juli.  Met zijn drieen gaan we dus naar Whole Foods om daar de inkopen te doen.  We zijn duidelijk niet de enigen, want het is er flink druk. 

Rick wil zijn traditionele biefstuk, maiskolf, komkommer-tomatensalade en watermeloen.  Ik heb meer zin in zalmburgers en we zien ook krieltjes, die we gaan grillen.  Het is maar zelden dat ik die hier zie, dus heb er enorme zin in!  Saskia verzamelt intussen haar benodigdheden. 

Thuis nestel ik me met mijn Kindle, een ijskoude Coke Zero en de fan op me in de Adirondack stoel op het deck.  Wat een luxe toch, dit zomerse weer!   Christine belt en we kletsen lekker bij.  De arme ziel is helemaal alleen op deze feestdag, manlief is gaan golfen en dochterlief is de hort op met vriendinnen.  Op zulke momenten zou ik weer zo graag dicht bij elkaar wonen, dan kon ze hier lekker komen eten en vanavond het vuurwerk bekijken met ons.

Iedere 4 juli is er een soort braderie in Vienna met biertent.  Tegen vijven besluiten Rick en ik eens te gaan kijken of we er bekenden zien.  Het is er een drukte van jewelste met bierdrinkende en rokende mensen.  We zien niemand, die we kennen, en hebben het er dus al gauw gezien.  Eigenlijk is het ook gewoon te heet en benauwd om hier lang onder het tentdak te staan.

Op de terugweg stoppen we nog bij Walgreens en Giant.  Ik krijg regelmatig de vraag of de winkels hier op feestdagen open zijn.  Het antwoord daarop is bevestigend.  De enige dagen dat de meeste zaken gesloten zijn zijn Thanksgiving en Kerstdag.  In mijn eerste baan werkte ik ook regelmatig op feestdagen om klanten te helpen.  Heel erg vond ik dat nooit, want er hing dan altijd wel een speciaal sfeertje.

Saskia's vriendinnen zijn inmiddels gearriveerd en er wordt flink gekokkereld.  Rick helpt met het grillen van hun spiesjes, maar de rest doen ze zelf.  Ze maken ook heel leuke "Amerikaanse vlag" fruitspiesjes als toetje.

Als de dames uitgegeten zijn is het de beurt aan Rick en mij.  Ik maak de komkommer-tomatensalade, terwijl Rick zich bezighoudt met de grill.  Daar komen de lekkerste dingen vanaf, waaronder de krieltjes, die heerlijk smaken!  Het lijken wel aardappelsnoepjes.  Ricks steak is zo groot dat ik er een foto van moet maken (er zit ook wel een groot bot in, hoor) en mijn zalmburgers zijn superlekker.  Met de fan op ons eten we lekker buiten, zonder fan was dat waarschijnlijk niet te doen geweest, zo vochtig en heet is het. Dit zomerse maaltje sluiten we af met een stuk sappige watermeloen.

Tegen negenen lopen we richting Southside Park, waar Vienna tegenwoordig het 4 juli vuurwerk afsteekt.  Dit is heel dicht bij ons huis, dus lekker makkelijk.  Geen gedoe met parkeerplaats vinden of wat ook.  We vinden een plekje met goed uitzicht en dan begint het vuurwerk, volgens onze horloges iets te vroeg.  Het is prachtig, maar mijn hemel wat is het vochtig!  Zelfs om negen uur 's avonds lijkt het wel een sauna. 

Binnen het kwartier zijn we weer thuis en gaat Rick nog naar het vuurwerk van de buren kijken.  Ik heb genoeg van het plakkerig zijn en blijf bij mijn bange Cosmo, dit is het voor hem het equivalent van Oud en Nieuw voor Nederlandse honden.

Foto's van het vuurwerk staan hier.

Filmpje van de finale:

9 reacties:

Karin zei

Leuk te lezen! Ook wij zijn vandaag onze BBQ boodschappen gaan doen bij Whole Foods en de onze was ook lekker druk. Temperaturen waren hier rond de 100F maar gelukkig zo nu en dan een briesje. Goed idee die fan buiten! We hebben het gered om buiten te eten! We waren wel de enigen in onze buurt:-)

Petr@ zei

Wat een heerlijke dag, Petra. Lekker relaxen met een goed boek en een koud drankje binnen handbereik. Het lijkt wel vakantie.

Gezellig dat Saskia met vriendinnen thuis ging eten. Hun fruittoetje zag er leuk uit. Creatief hoor.

Theo zei

Klinkt lekker. Hoe bereid Rick die krieltjes op de BBQ/Grill? Lijkt me een goed idee, ik gooi er bijna altijd alleen maar vlees of vis op (eventueel op een spies).

Theo

Sophie zei

Happy Fourth of July, Petra! Klinkt als een hele warme dag. Succes met alle rondleidingen, pff, dat moet pittig zijn. Het is hier de laatste dagen ook vrij benauwd en iedereen zegt al dat het zo goed is dat ik kan hardlopen in die vochtigheid, maar kan me niet voorstellen hoe warm het bij jullie moet zijn! Maar geniet van de zomer!

Anoniem zei

Ik heb na het sporten ook heerlijk zitten lezen op mijn balkon. Helaas ging het regenen!
Dan maar Wimbledon en de Tour de France kijken.
Succes met je ronleidingen, ik hoop dat de warmte meevalt.
Groetjes,
Anja L

Sandrah zei

Wat een heerlijk ontspannen dagje, maar ach, wat heb ik meelij met Cosmo. Onze hond is ook zo bang voor vuurwerk (en harde geluiden), dus ik weet hoe het is.

Ik hoop voor je dat de warmte mee zal vallen tijdens de rondleidingen.

Sandra

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijk relax dag. Ongelovelijk die warmte en wat is het dan heerlijk om even te zwemmen. Lekker koelen. En dan gezellig boodschappen doen. Ik vondt die fruit spiesjes erg leuk gemaakt. Kan ook als NL vlag zo.

Toch een bizar idee dat je buiten zit met de fan aan voor verkoeling. Je hebt het flink druk met de rondleidingen. En ik denk dat het best lekker was van de week een half rondje te doen. Ik zal me niet te veel druk maken om het zweten het hoort erbij met dit weer.

Een idee een klein handdoekje mee om af en toe af te vegen en zo'n waterfles met ventilator erop. Ik heb ze in disneyworld Orlando toen gezien met de hitte. Liepen veel mensen mee als verkoeling. En qua kleding 100% katoenen dingen. Verder weinig tips en kan je alleen maar succes wensen.

Prachtig vuurwerk en de foto's zijn goed gelukt.

Liefs Naomi

Petra zei

@Karin - Ik hoorde vandaag op het nieuws dat jullie de heetste dag ooit hadden. Stay cool!

@Petra - Ja, het was een heel fijne dag en inderdaad, vakantiegevoel, had ik vandaag ook weer.

@Theo - Hij heeft ze een paar minuten gekookt en daarna een paar minuten in aluminiumfolie op de grill gelegd. Hier kennen we ze eigenlijk niet, dus het was een gok, maar erg lekker.

@Sophie - Gelukkig ziet het weerbericht voor volgende week er een stuk beter uit. Het is werkelijk ongewoon zoveel hitte achtereen.

@Anja - Jammer van de regen! Zie ik het nu goed dat een Nederlander het goed doet bij de Tour de France?

@Sandra - Ja, het is heel zielig voor de bange honden. Gelukkig maar een dag hier, hoewel we vrijdag ook met de buurt gaan afschieten.

@Naomi - Zoals je inmiddels weet zag ik die fan vandaag, maar heb een beker met spray verkozen. Een handdoekje heb ik over gedacht, maar ga nu een polsbandje dragen. Eens kijken of dat wat is.

Anoniem zei

Je hebt het goed gezien, Bauke Mollema doet het erg goed.
Groetjes Anja L.