Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 29, 2012

De een vertrekt, de ander komt terug

Zaterdag

Rick en ik hebben zoveel leuke dingen samen gedaan de afgelopen tijd, maar vandaag moeten we voor zes dagen afscheid van elkaar nemen.  Ik heb daar best moeite mee en vind mezelf erg kinderachtig, want ik ken legio mensen, die veel en veel langer zonder hun partners moeten zijn.  Ik weet ook dat het het afscheid is wat ik zo moeilijk vind en het daarna prima zal gaan.

We eten samen nog een Starbucks ontbijt en dan rijdt de taxi voor, die Rick naar Dulles zal brengen.  Dat blijkt ook een Toyota Sienna (net als mijn van) te zijn en we bespreken met de chauffeur of hij volgende week 7 grote tassen en vijf personen erin zal kunnen vervoeren.  Naar Aruba hebben we altijd heel veel bagage met de duik- en snorkelspullen.  De chauffeur denkt van wel, dus Rick krijgt zijn kaartje.

Na nog een laatste zwaai naar Rick loop ik weer naar binnen.  Een beetje met mijn ziel onder mijn arm en ik weet wat daar de remedie voor is.  Tijd voor de sportschool, waar ik een half uur op de Cybex en daarna een half uur op de Life Fitness crosstrainers doe.  Beiden zijn crosstrainers, maar heel anders.

Inderdaad voel ik me na dat uur een stuk beter en zit ik ook weer helemaal in mijn nieuwe boek, "When in Doubt, Add Butter" van Beth Harbison, een superleuk verhaal over een prive kokkin.  Deze schrijfster heeft nog meer boeken, dus ik heb nog wat te lezen, want ik kan dit boek bijna niet wegleggen.

Na de lunch probeer ik Saskia mee naar het zwembad te krijgen, maar daar heeft zij geen zin in.  Zij zit nu helemaal in Divergent en wil op de bank doorlezen.  Prima, dan ga ik wel alleen.  Het is warm en volgens het weerbericht ook vochtig, maar dat vind ik alles meevallen. 

Kennelijk wen je toch echt aan hitte, want ik kan zelfs in de zon zitten lezen en krijg zo eindelijk wat kleur.  Met die temperaturen van tegen de veertig graden gaat dat echt niet, waardoor ik nog vrij "wit" ben.  Ik wil voor Aruba toch wat kleur hebben, dus ben van plan de komende week vaker te gaan, want gelukkig wordt het ietsje koeler.

Met mijn Kindle in de waterdichte hoes ga ik in het water staan lezen, lekker koel.  Ik ben niet de enige, een andere dame staat er ook met haar boek.  Een jongetje springt vlak naast mij in het water, waardoor ik wat spetters op de hoes krijg.  Hij krijgt een flinke berisping van zijn moeder.  Ik vind het zielig, dus vertel dat het geen kwaad kan.  Zij vindt (terecht, hoor) dat hij toch moet leren op te letten.

Het zwembad gaat vandaag helaas al om half vijf dicht, want het is het einde van het zwemteamseizoen.  Dat wordt met een buffetmaaltijd gevierd.  Het is ook wel prima, want inmiddels is het bewolkt en begint wat te regenen, al is dat tegen de tijd dat ik thuis ben ook weer afgelopen.  Langzamerhand wordt de droogte hier ook erger, al is het nog niet zo erg als in het midden van het land, waar ze vee moeten afmaken, omdat er gewoon geen eten voor is.

De vier weken dat Kai in Oostenrijk was zijn alweer voorbij!  Vanavond komt hij thuis en ik zie op het internet dat zijn vlucht een half uur voor op schema aan zal komen.   Ik besluit met het avondeten te wachten, want Kai heeft vast wel trek na het niet zo smakelijke vliegtuigeten.

Om half zeven gaan Saskia en ik richting Dulles Airport.  Zij rijdt, zodat ze nog wat meer snelweg ervaring krijgt.  Het is op zaterdagavond helemaal niet druk, dus perfect om van baan veranderen te oefenen.  Dat moet Saskia wel doen, want de weg naar het vliegveld ligt links van de gewone snelweg.

Net voor Kai's vliegtuig zal landen komen we aan.  Je weet het ook maar nooit hier, soms komen mensen al heel snel naar buiten, zoals Anika in april, maar nu moeten we drie kwartier wachten tot we eindelijk Kai naar buiten zien komen.  Het is zo goed hem weer te zien en hij is ook duidelijk blij ons weer te zien. 

Saskia brengt ons bekwaam thuis en Kai geeft ons de cadeautjes, die hij mee heeft gebracht.  Voor mij heeft hij een fles wijn mee en blijkt aan Rick gevraagd te hebben of dat wel mocht.  Rick dacht van wel, maar ik ben blij dat niemand Kai's tas doorzocht, want het bezit van alcohol, of het nu een cadeau is of niet, is verboden onder de 21 jaar hier in de VS.  Ik neem meteen een glas wijn en het smaakt heerlijk.

Niet alleen wij zijn blij Kai weer te zien, maar Cosmo ook!  Kai gaat met mij de Olympische Spelen kijken en Cosmo gaat direct tegen hem aan liggen.  Zo schattig!  We hebben pizza van Pizza Hut besteld en die gaat er goed in.  Soms is hun thin crust veggie echt erg lekker!

Zondag

Beide kinderen zijn nota bene al op, als ik om negen uur naar beneden kom.  Kai heeft kennelijk last van jet lag, want die is anders nooit zo vroeg.  Tijdens het ontbijt kijken we naar het wielrennen van de Olympische Spelen.  Wat een race en wat leuk dat Marianne Vos won!  Eerste goud voor Nederland, hopelijk volgen er meer.

Als de race voorbij is heb ik geen excuus meer, op naar Anytime Fitness.  Ik heb twee Max Capacity trainingen achter elkaar gepland en na afloop voel ik mijn spieren trillen.  Hopelijk is dit genoeg tot ik weer met Sharon kan trainen.  Na nog een half uur cardio zit mijn sporten voor vandaag er weer op.


Kai heeft wel zin om samen ergens te gaan lunchen en kiest Panera.  Saskia is intussen alweer met Ricks auto naar een vriendin, die wat verder weg woont, vertrokken.  Ze geniet echt van haar nieuwe vrijheid en ik moet toegeven dat ik het ook wel fijn vind niet meer de hele tijd chauffeur te spelen.  Nu Ricks auto beschikbaar is, is het helemaal handig.

Bij Panera kies ik eens de halve kreeftsandwich en krijg daar geen spijt van, want er zit heel veel kreeft op.  Ik vraag me af hoeveel er dan wel niet op de hele sandwich zit!  Ook Kai heeft een lekkere sandwich en soep. 

Intussen hebben we het natuurlijk over talen.  Kai vindt het vreemd om opeens niet mee Duits te hoeven praten.  Hij is ook vastbesloten om Nederlands zonder anglicismen te spreken van nu af aan.  Ik mag hem verbeteren, dus ga hem daarbij helpen.

Het is vandaag heerlijk weer, lang niet zo vochtig en warm als gisteren.  Ik speel met de gedachte om naar het zwembad te gaan, maar eigenlijk wil ik Olympische Spelen kijken, alleen niet binnen.  Ik besluit eens uit te zoeken, hoe ik via NBCOlympics.com online kan kijken.  Dat blijkt heel makkelijk te gaan door ons Directv account te gebruiken.

Eindelijk kan ik zonder irritante er niet toe doende interviews en commentatoren kiezen welk evenement ik wil zien.  Ik kies het synchroonduiken en installeer me met laptop en drinken op het deck.  Als het duiken (wat ik niet live zag, trouwens) voorbij is, kijk ik de zwemfinales live.  Spannende races allemaal en het BBC commentaar erbij ook leuk.  Ik kan het de Neder-Amerikanen hier aanraden.

Als ik Cosmo's eten maak, valt me op dat er opeens een heel aantal vlinders op de vlinderstruik zitten.  Eindelijk mogelijkheden tot vlinderfotografie!  Ze fladderen wel erg, maar het lukt me een paar mooie plaatjes te schieten. 

Helaas zijn andere insekten ook weer ruimschoots aanwezig, namelijk de muggen.  Die vinden mij zo lekker.  Niets helpt er afdoende tegen en ik wil mezelf ook weer niet zo vol met Deet spuiten, dus ik vlucht tegen zonsondergang toch maar naar binnen.   Vanavond het damesturnen op tv, vind ik altijd erg leuk.  Het was een rustig, maar lekker weekend.  Morgen weer een rondleiding, ik heb er zin in.

PS: Tijdens het avondeten, gewoon Chinees met garnalen en varkenshaas voelde ik iets raars bij een van mijn kiezen, maar dacht er niet verder bij na.  Een paar uur later voel ik opeens dat een deel van die kies (een kroon) is afgebroken. 

Enorm balen zo vlak voor de reis naar Aruba!  Ik belde meteen mijn tandarts en liet een berichtje achter en ik was zeer onder de indruk toen ik om tien voor half elf vanavond nog een berichtje terugkreeg.  Morgen zal ze me bellen en hopelijk kan ik dinsdag terecht.  Gelukkig doet het geen pijn, dus hopelijk kan ik er in het ergste geval mee door tot half augustus.
Vlinderfoto's staan hier.

15 reacties:

Anoniem zei

Leuk dat Kai weer thuis is. Het zal best een ervaring geweest zijn.
Annemiek

Petr@ zei

Wat heerlijk dat Kai weer terug is. Fijn te lezen dat hij het zo naar zijn zin heeft. Zal inderdaad even wennen zijn om geen Duits meer te praten. Dat heb ik ook als ik van vakantie terug ben in NL en dat ik dan weer Nederlands moet praten. Alhoewel, deze vakantie komen we erg veel Nederlanders tegen dus praten nog voldoende Nederlands.

Even de dagen aftellen en dan komt Rick weer thuis. Ga leuke dingen doen om je af te leiden. Waarschijnlijk komt Katja ook gauw thuis?

Wat zielig dat er vee afgemaakt moet worden vanwege de droogte.
Voor ons zijn de temperaturen nog heel wisselend geweest. In LA en San Diego was het heerlijk weer, in Palm Springs en Phoenix was het veel te warm (115 graden) en nu in de Grand Canyon hebben we de laagste temperaturen tot nu toe (ca 73 graden). Ook de eerste regen van de vakantie hebben we vandaag gehad.

Hopelijk kan ik je blog morgen weer lezen, maar het hangt een beetje af van de WIFI verbinding.

Tineke zei

Mooie vlinderfoto;s weer heel andere vlinders als hier. vervelend dat je kroon afgebroken is en fijn dat Kai er weer is.
Ik vind de amerikaanse trainingspakken in grijs en zwart wel erg somber de pakjes van de turnsters zijn wel erg leuk.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Gezellig dat Kai weer thuis is. Saskia maakt echt goed gebruik van haar rijbewijs zeg. Ze heeft groot gelijk, heerlijk voor haar. Nu nog een paar dagen en dan is Rick weer thuis en Katja natuurlijk ook en kunnen jullie je opmaken voor een heerlijke vakantie op Aruba. Heel veel plezier daar!
Bedankt voor de nieuwe boekentips. Je leest wel flink door zeg. Ik kan je amper bijhouden haha.

Groetjes, Jacqueline

Anoniem zei

Fijn dat Kai weer thuis is. En succes bij de tandarts. Bah. Nooit prettig en zeker niet voor de vakantie! Groeten uit Harderwijk van Gerda.

Anja zei

Fijn dat Kai weer thuis is en wat heb je prachtige foto’s gemaakt!

Ineke zei

Ja, dat zal je altijd zien dat er een kroon breekt net voordat je met vakantie gaat. Wie weet valt het allemaal wel mee en kan die kroon er gewoon weer opgezet worden.
Fijn dat Kai weer veilig thuis is.

Ingrid en Michael zei

Dat herken ik wel, gedag zeggen is altijd het lastigste moment waar je dan tegenop ziet en daarna gaat het wel weer.
Saskia lijkt helemaal niet bang om ook in verschillende auto's te rijden. Ik kan me van mezelf herinneren dat ik dat toch wel had toen ik net mijn rijbewijs had. Stoer van haar!
Fijn dat Kai weer thuis is, en gelukkig ging het goed met de wijn.. Wel heel attent van hem om dat mee te nemen!
Hoop dat je kroonprobleem verholpen kan worden voordat je weggaat; dat er op zijn minst een prettige, tijdelijke oplossing komt.

Anoniem zei

ik had hier helemaal niet meegekregen dat het zo droog is bij jullie.
hopelijk duurt dat niet lang meer.
Het is altijd er leuk om te zien in welk boek je aan het lezen bent.
Zelf lees ik ook erg graag en tips zijn altijd welkom..
Fijn dat kai weer thuis is en alvast een hele fijne vakantie (zonder tandproblemen!)

Groetjes Saskia

`Marion2 zei

Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je man maar 6 dagen weggaat! Zoals je al zei: het kan veel erger. Nog heel even en dan moet ik voor de zoveelste keer voor ruim 2 maanden afscheid nemen :(

naomi zei

Hallo
Wissel van de mannen in je huis. Waar is Rick 6 dagen heen? Fijn dat Kai terug is en zo genoten heeft. Snap dat hij moet wennen aan het niet Duits praten. Leuk dat Cosmo ook zo blij is dat Kai er weer is.

Groot gelijk dat je buiten bent gaan kijken en zijn trots op marianne.

Ik heb eens gegoogled naar anglicisme en op wikipedia staan veel woorden en uitdrukkingen. maar die gebruik ik ook echt in mijn dagelijkse taal gebruik. Zit er helemaal ingebakken. dus helemaal zonder kan je nooit praten maar wel goed dat hij er bewuster in wil oefenen, Ik hoop dat het hem lukt.

Liefs Naomi

Bianca zei

brrr die kies, sterkte ermee en hopelijk kun je inderdaad snel terecht gelukkig dat het geen pijn doet

Ik vind het niet kinderachtig van je hoor dat je het moeilijk vind om Rick zo'n tijd niet te zien, het is toch gezelliger om niet alleen te zijn
maar leuk dat Kai weer terug is

Petra zei

@Annemiek - dat was het zeker!

@Petra - Katja komt waarschijnlijk ongeveer tegelijk met Rick thuis. Jullie hebben een mooie route!

@Tineke - Inderdaad, die trainingspakken, daar vind ik niets aan!

@Jacqueline - Als ik eenmaal in een boek zit vind ik het moeilijk het weg te leggen.

@Gerda - Morgen naar de tandarts, ik ben benieuwd.

@Anja - Dank je

@Ineke - Nu nee, ik heb de afgebroken helft doorgeslikt ;). Maar het doet geen pijn, dat scheelt al.

@Ingrid - Van mij mag ze wel iets minder zelfverzekerd zijn ;). Ik houd mijn adem soms in.

@Saskia - Ik zal de tips blijven geven!

@Marion - Ja, jij was een van degenen, waar ik aan dacht. Sterkte, lijkt me erg lang.

@Naomi - Rick is in Phoenix, was nog leuk voor hem, want hij zag zijn beste vriend weer eens.

@Bianca - Het is gewoon het kameraadschap inderdaad. De kinderen zijn ook gezellig, maar niet hetzelfde.

Marie zei

Ouch Petra, wat vervelend dat je net nu een kroon afbreekt. Gelukkig doet het geen pijn, en hopelijk kan je tand nog voor de Aruba vakantie gerepareerd worden! Ik wens jullie alvast een super fijne Aruba vakantie! Wij zijn eergisteren weer terug gekomen uit de BVI- wat is dat toch een heerlijk gebied om op vakantie te gaan he?!

Petra zei

@Marie - Gelukkig kan het morgen allemaal gedaan worden. Ik heb er geen zin in, maar ben wel blij dat het zo voorbij gaat zijn.