Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 02, 2012

En dan was het weer maandag

Denk eraan dat we het water nog moeten koken, kondigt Rick aan, als ik mijn ogen opendoe. Ja, dat is ook echt mijn eerste gedachte bij het wakker worden natuurlijk (niet). Rick kookt het water voor zijn thee in een electrische koker. Volgens hem kookt een koffiezetapparaat het water ook.

 Daar ben ik nog niet zo zeker van en Wikipedia geeft mij gelijk. In een koffiezetapparaat wordt het water niet warm genoeg om bacterieen te doden. De kans op infectie is klein, maar ik wil die toch niet lopen, dus kook eerst mijn koffiewater in Ricks koker en doe die dan in mijn apparaat.

Helaas lijkt dat apparaat daar niet op bestand, want het houdt er halverwege mee op. Gelukkig zit er nog genoeg koffie in voor een kop, want ik wil mijn caffeine voor ik aan mijn sporten begin. Hopelijk is dit een tijdelijke rebellie van dit apparaat, maar we hebben al meer problemen ermee gehad.

De sportschool heeft sinds gisteren weer stroom, dus Sharon wacht me al op. Onderweg hoor ik dat er nog steeds allerlei problemen zijn met stoplichten en winkels zonder stroom. Wij hebben echt geluk dat we zo snel weer electriciteit hadden. Aan Sharon is het helemaal voorbij gegaan, want zij was bij een meer in Zuid Virginia, waar de storm niet kwam en hier in Vienna viel de stroom bij hen niet uit. Daardoor had ze wel allerlei familie over de vloer, die geen stroom hadden.

Sharon heeft weer een intensief uur gewichten voor mij gepland. Ze vertelt dat ze deze zomer een aantal certificaten gaat halen, waaronder Tabata. Daar ben ik zeer enthousiast over, want de vrijdagse core training is prima, maar ik vind het al wat saai, ik kan me voorstellen dat het dat helemaal wordt als je het iedere week moet onderwijzen. Sharon beaamt dat.

Na het uur gewichten doe ik mijn halve uur cardio.  Weer buiten merk ik dat het een stuk minder vochtig is, dan gisteren.   Dat helpt de twee miljoen (!) mensen zonder stroom aan de oostkust hier natuurlijk niet.  Op Facebook lees ik dat een paar van mijn plaatselijke kennissen ook nog zonder zitten en wij bieden onze logeerkamer aan.  Ze wonen allemaal wat verder weg en bedanken ons vriendelijk, maar in ieder geval weten ze dat het een optie is.

Voor de lunch haal ik snel een dunne bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel, eet die gauw in de auto op, en rijd dan naar Koons Tysons Toyota.  De van heeft de 50.000 mijl beurt hard nodig, het lichtje "maint reqd" (maintenance required = beurt nodig) brandt al sinds we in Florida waren.  Ik bereid me ook voor op wat kosten dit keer.  De routine olieverversing e.d. zijn nog altijd gratis, maar DRAAKJE begint "oud" te worden in de ogen van de autoindustrie met vijf jaar.

Mijn serviceadviseur John is een heel aardige man.  Hij luistert naar mijn vragen. De gewoonste is een nieuwe staatsinspectie (eigenlijk al twee dagen te laat),  geen probleem.  Maar kunnen ze ook even kijken naar de riem van de stoel waar Kai in zat , want die deed raar toen we meer dan 130 km/u reden, en we zagen de afgelopen dagen telkens een rood autootje met een sleutel erin als we de van uitzetten.  Die laatste moet er van Rick bij, want volgens mij is dat gewoon het alarmsysteem.

Volgens mij denkt heel aardige John dat ik een beetje raar ben, want vorige keer dacht ik al dat de lekkende olie benzine was.  Maar hij is dus heel erg aardig en ik merk niets van zijn inwendige hilariteit. Ik krijg in ieder geval wel gelijk met het rode autootje en ik ben dan ook wel weer zo dat ik gewoon Rick de schuld geef van die stommigheid.  Olie voor benzine aanzien is genoeg stommiteit op mijn rapport!

De shuttle naar de mall is net weg, dus ik besluit de twee uur maar te blijven wachten.  Ik heb toch wel een leuk boek.  John komt me na anderhalf uur vertellen dat er inderdaad het een en ander gedaan moet worden wat niet onder de garantie valt.  Hij adviseert de meest urgente ingrepen, waaronder de remblokken.  De rest kan de volgende keer gedaan worden, gelukkig, want het totaal loopt tegen de $1000.

De reparatie zal de rest van de middag nemen, dus John biedt mij een leenauto aan.  Die accepteer ik gretig, want hier in de wachtruimte zitten is niet mijn idee van plezier.  Ik krijg van de huurafdeling een mooie zwarte Toyota Camry.  Het vergt nog even wennen, want de rem van deze auto is vrijwel onmiddellijk.  Ik voel me net als een beginnend chauffeuse, schokkend rijd ik weg.

Dan bedenk ik me dat mijn zonnebril nog in de van ligt en die heb ik morgen nodig!  Bij Walgreens kies ik een goedkoop model uit, want zonnebrillen en ik zijn nooit een lang leven beschoren.  Naast Walgreens ligt Petco en ik bedenk me dat Cosmo bijna geen eten meer heeft.  Ik haal een 30 pond zak van zijn eten en ook wat botjes voor hem.  De caissiere bij Petco herkent mijn naam, want haar moeder heet ook Petra en is Duitse.  Ze spreekt de naam ook meteen goed uit, heel zeldzaam hier.

Cosmo is heel blij met zijn botje en gaat hem meteen in de achtertuin begraven.  Leer mij honden kennen!  Het is lekker buiten en niet zo vochtig, dus ik neem mijn computer mee naar buiten.  Cosmo houdt me natuurlijk gezelschap.  Het zou veel koeler voor hem zijn om binnen te liggen, maar hij moet bij mij zijn.  Ik hoop deze week ook eens wat meer tijd voor hem te krijgen.

Intussen zoek ik naar een onderwerp voor het nieuwe dagelijkse foto thema voor deze maand.  Dat is "patterns", dus motieven (denk ik?).  Ik vind er zowaar een in onze keukenkastje en ben benieuwd of jullie weten wat het is.



We eten ons avondeten ook nog buiten, maar dan lokt America's Got Talent.  De live optredens beginnen vanavond en Rick en ik zijn fan.  Ik had mijn bedenkingen, toen Howard Stern Piers Morgan verving, maar hij blijkt een erg goede toevoeging te zijn. 

En dan tot slot, welterusten allemaal:



13 reacties:

Marieke zei

Voordat ik je tekst bij de foto las, had ik geen idee, maar door de hint zag ik het. Volgens mij heb je een rasp op de foto gezet.

Sterkte met de hitte en fijne dag!

syl zei

Al die reparaties elke keer aan auto's. Daar loop je op leeg (maar ze zijn wel handig....).

Patterns is idd motieven of patronen.

succes met de warme dagen, hier hebben we ook een redelijke temperatuur, alleen wel veel wolken en plaatselijke buien, dus dat zomergevoel komt maar niet echt! Wil gewoon eens een dag in de tuin kunnen zitten met alle kussens op de stoelen en banken!

marianne zei

Ben net weer bijgelezen, wat een weer/weekend. Gelukkig dat jullie al zo snel weer stroom hadden! Waarom stoppen ze de electriciteitskabels eigenlijk niet onder de grond?

Mooie foto, van een rasp denk ik ook.

Marie zei

golfclubs!

Theo zei

Een glas, denk ik.

Theo

PS vergeet het water niet te koken :-)

Tineke zei

Ik denk dat het een bordje met een koe erop is, maar hoe je die zo kan vermenigvuldigen (?)
Mijn dochter en gezin hebben gelukkig ook weer stroom,waren ook al veel naar vrienden/kennisen met wel stroom geweest en basement is zonder airco dan nog het koelst, met 2 kleine kinderen is het extra hevig.
Ga je nog wat leuks doen op de nat feestdag 4 juli?

Petr@ zei

Had je toch mooi twee keer gelijk vandaag in plaats van Rick. Eerst met het water in het koffiezetapparaat en daarna met het lampje in de auto.

Heel herkenbaar; rijden als een beginner in een andere auto. Ik rij nu tijdelijk in de auto van mijn ouders en hun rem werkt een stuk sneller dan die van mij. Ik heb al een aantal keren bijna een noodstop gemaakt terwijl ik gewoon af wilde remmen :-)

Annemiek zei

Mooie foto, een schaaf?
Duur altijd, die autoreparaties. Alleen daarvoor heb ik al een hekel eraan.

Ineke zei

Wat een bof dat jullie (weer) normaal stroom hebben.
Enig, je gapende kat.

Margreet zei

Hier ook nog steeds erg heet en we hebben geen airco! Dus zweten, vooral boven.
Die autoreparaties word ik ook niet goed van, wij moeten ook weer.
Ik denk ook een rasp...

Els zei

Ik gok ook op een rasp.

Petra zei

@Marieke - Helemaal gelijk een rasp

@Syl - Zonder auto kunnen we hier echt niet, dus het is een must, helaas. Kan me voorstellen dat je kunt verlangen naar een echt zomerse dag.

@Marianne - Veel buurten in deze omgeving, waaronder de onze, zijn ouder. Met iedere nieuwbouw gaat de electriciteit wel onder de grond. Maar dan nog zorgt zo'n storm voor enorme uitval ook van telefoonverkeer. De windkracht was tussen de 120 en 160 km/u.

@Marie - Nope :)

@Theo - Ook niet. En ja, we hebben netjes gekookt.

@Tineke - Ook dat niet, het was een rasp. We gaan morgen natuurlijk vuurwerk kijken en misschien naar de braderie in Vienna, maar verder lekker relaxen en grillen.

@Petra - Ha ha, ja, ik moet me inhouden om niet "told you so" te zeggen. Maar mannen houden daar niet zo van heb ik gemerkt, althans Rick niet ;).

@Annemiek - Inderdaad, een bezoek aan de dealership staat net onder een tandartsbezoek ;).

@Ineke - Hij blijft een heerlijk dier, bijna een jaar nu!

@Margreet - Geen airco? Hoe overleef je het? Ik zou het niet kunnen, echt niet!

@Els - Inderdaad, goed gegokt.

Bianca zei

dat is behoorlijk eng weer geweest bij jullie, volgens de "watermannen" hier kun je ook als je een waarschuwing hebt het water gewoon zonder gevaar drinken maar het zijn "state regulations", wij hebben meestal een voorraadje flessenwater staan. Gelukkig hebben jullie weer electriciteit want met zo'n hitte en humidity is het niet te doen zonder airco, zal voor Cosmo helemaal wel erg zijn dan.
Is dat heeeel groooote rode gapende "monster" ;-) die niet zo lang geleden kleine flapjack ?