Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 09, 2012

Een stuk "koeler" en Flapjack is een!

Midden in de nacht heb ik nog een uur met een hijgende Cosmo wakker gelegen.  Om een uur of drie moest ik naar de wc en vond ik het al zo vreemd hoe nerveus hij was.  Gewoonlijk slaapt hij gewoon aan de voet van ons bed.  Zodra ik weer in bed lag werd me duidelijk waarom.  Felle bliksemschichten werden afgewisseld met harde donderslagen.  Gelukkig bleef de stroom wel de heel tijd werken!

Een beetje geradbraakt sta ik dus op vanochtend.  Voor het eerst in een paar weken is het bewolkt, maar als ik Cosmo uitlaat is het een heerlijke temperatuur.  Een graad of 24 voelt koel aan na alle hoge temperaturen van de afgelopen twee weken.

Bij de sportschool wacht Sharon me al op.  Het wordt een intensief uur met gewichten en ik leer ook een aantal nieuwe staande buikspieroefeningen.  Als ik mijn mobieltje na afloop uit de personal training kamer haal, zegt een van hen dat ik zo'n leuke ringtoon heb.  Dat is "Always look on the Bright Side of Life" van Monty Python, maakt me iedere keer dat ik hem hoor weer vrolijk, ongeacht wie belt. 

Duidelijk heb ik dus een telefoontje gemist.  Tijdens mijn cardio luister ik naar het berichtje van Mona, die vertelt dat hun airconditioner niet werkt en mijn afspraak van half twee vanmiddag wil verzetten.  Eigenlijk ben ik daar niet happig op, want ik wil mijn haar voor woensdag gedaan hebben.  Ik bel Mona terug en denk dat het vandaag toch niet zo erg kan zijn, zo warm is het niet.  Maar Mona zegt kribbig te zijn door de hitte en wil voor morgen afspreken.  Ook goed.

Na mijn halve uur cardio haast ik me naar huis, want C. zal langskomen.  Zij wil dat ik foto's maak van agressieve sms-jes en de auto, die haar ex ernstig heeft beschadigd.  Zelf heeft ze geen goede camera.  Ze heeft een heel moeilijke ochtend en ik heb zo met haar te doen.  Ik hoop dat de rechter donderdag het juiste besluit neemt om C. verder tegen deze gek te beschermen. 

Intussen is het alweer ruim lunchtijd.  Ik haal pho en een bubble ijskoffie bij Pho Thang Long, zo ontzettend lekker!  Buiten op het deck eet ik het op.  Het mag dan "maar" 28 graden zijn, het is natuurlijk nog steeds heel zomers.  De zon is er inmiddels ook weer en daarin voelt het een stuk warmer door de vochtigheid.

Flapjack is vandaag alweer een jaar!  Ik "nodig" zijn vriendjes Zorro en Snickers (Meike is nergens te vinden) uit en geef ze lekkere hapjes, waar ze gretig van genieten.  Het doet me opeens aan een van de kinderverjaarspartijtjes denken.  Katten zijn alleen wat minder veeleisend, na een paar snoepjes zijn ze al tevreden!


Er ligt een grote was voor mij klaar en een aantal andere huishoudelijke taken.  Als die gedaan zijn  bel ik Scarlett.  Rick hoorde van haar man, die zijn collega is, dat ze ernstige rugproblemen heeft.  Sinds wij een paar maanden geleden samen naar de Hillwood Mansion gingen is het steeds erger geworden.  Toen had ze er al last van.  Nu hoopt ze binnenkort geopereerd te kunnen worden.  Erg vervelend voor haar, ze heeft zoveel pijn dat ze er letterlijk ziek van is. 

Toen ik hoorde dat ik vandaag mijn haar niet kon laten doen, sms-te ik Rick of hij zin had om naar de bioscoop te gaan met mij.  Daar was hij voor te vinden, zolang het aan het einde van zijn werkdag is.  We spraken af elkaar bij de TGI Friday's naast de AMC bioscoop in Tysons te ontmoeten. 

Het gesprek met Scarlett duurde langer dan ik had gedacht, dus ik haast me naar de mall.  In de parkeergarage zie ik dat Rick er al is en parkeer naast zijn auto.  Hij zit al aan de bar bij TGIF en heeft de bioscoopkaartjes al.  Er staat al een glas witte wijn voor mij klaar ook. Wat een leuke spontane "date" is dit, Rick vindt dat duidelijk ook.

Het feit dat onze kinderen er niet zijn en wij naar een kinderfilm gaan ontgaat ons ook niet.  Madagascar 3 3D is onze keuze.  Die krijgt goede recensies en speelt gedeeltelijk in Monte Carlo, waar wij een paar jaar geleden ook waren.  "Ons" hotel is zelfs te zien in de film. 

Die stelt absoluut niet teleur.  Hij is grappig en ik moet hardop lachen als de Franse gendarme opeens met een heel Amerikaans accent "Je ne regrette rien" van Edith Piaf zong.  Volgens mij ben ik de enige in de zaal, die dat lied kent.  Het is ook een lekker kleurige en vrolijke film, een aanrader wat ons betreft.

Inmiddels is het etenstijd en we nemen een tafeltje aan de bar bij Seasons 52.  Hun hele menu vind ik lekker en vandaag kiezen we champignons gevuld met spinazie, crab, garnalen en Parmezaanse kaas, echt heerlijk.  Mijn hoofdgerecht is een flatbread (heel dunne pizza) met biefstuk, champignons, spinazie en blauwe kaas, ook heel erg lekker!

Saskia is dus aan het strand in North Carolina en sms-t om te vragen of wij de AP oefenboeken voor Psychologie en Scheikunde kunnen kopen voor haar.  Zelfs aan het strand denkt zij aan het volgende schooljaar!  Barnes and Noble ligt vlak naast ons restaurant, dus dat komt mooi uit. 

Rick en ik gaan erheen, maar het merk boeken dat Saskia wil is er niet.  Ik bel haar op en ze vindt het duidelijk fijn mijn stem te horen.  Ze vertelt trots hoe ze samen met Laura het avondeten aan het maken is, een aardbeien-garnalensalade.  Niet veel later stuurt ze me een foto en het ziet er lekker uit.  Saskia belooft het thuis ook te maken voor ons, want het is "delish".

Rick en ik volgen elkaar naar huis en ontspannen ons dan lekker voor de tv.  Vanavond geen onweer en vannacht lijkt het ook rustig te worden, dus hopelijk wordt dit een hele nacht doorslapen voor ons beiden.

Onze gladiolen zin gisteren omgewaaid, dus ik heb ze in een vaas gezet:

9 reacties:

Danielle zei

Wat een heerlijk weer hebben jullie! Ik ben jaloers, hier in Nederland wil het maar niet lukken deze zomer. Gezellig zo'n onverwachte date klinkt als een leuke film om heen te gaan. O, en gefeliciteerd met Flapjack!!

Anoniem zei

Ik ben ook jaloers op jullie mooie weer. Leuk om onverwacht naar de film te gaan, ik wil ook nog naar Madagascar.
Mooie gladiolen! Zonde hè dat die lange stelen zo gauw last van de wind hebben.
Groetjes,
Anja L.

Petr@ zei

Gefeliciteerd met Flapjack. Een jaar alweer, dat gaat snel!

Fijn dat je dit voor C. kon doen, ook al is het iets kleins. Je kunt al zo weinig doen in zo'n situatie. Hopelijk beslist de rechter in haar voordeel. Het zou raar zijn als het anders is, maar helaas gebeurt dat nog wel eens.

Inderdaad grappig dat je naar een kinderfilm gaat terwijl je kinderen allemaal weg zijn. Maar Madagascar is natuurlijk wel een hele leuke film, ook voor volwassenen.

Anoniem zei

Wat gaat de tijd toch snel, dat die kleine rode rakker alweer een jaar is.
Grappig dat je kapper afzegt vanwege de hitte.
Dat is nu iets wat je hier niet mee maakt, hahaha, die zijn allemaal blij dat ze klanten hebben!
Groet, Bea

Becs zei

Oh 24 graden lijkt me op het moment heerlijk. Ik begin hier en daar wat moeite te krijgen met de hitte, maar dat ook wel met de zwangerschap te maken hebben.

Wat leuk zeg dat jullie naar Madagascar zijn geweest. Leuk om met de kinderen te gaan, maar ik geef toe, ik vind een kinderfilm net zo leuk als de kinderen

Anoniem zei

Wat leuk dat jullie het weekend naar Katja zijn gegaan. Lijkt me een mooe omgeving. Die kant van Amerika hebben we nog niet gezien, maar staat zeker op ons lijstje.
Wij vonden Seattle ook mooi, vooral 'Bellevue'. Maar wat een wir-war aan snelwegen!
Onze favoriete stad is San Fransisco, zo'n bijzonder stad. Het ruikt er ook zo lekker,door al die eucalyptus.
En inderdaad, de bloemen in de berm, zijn prachtig. Het wil bij ons maar niet lukken om zo'n mooie border te krijgen ;)
Het is altijd leuk om je blog te lezen, want zo ben ik weer een beetje terug in ons favoriete vakantieland.
Hebben jullie in de buurt ook 'einstein brother'? Wij waren weg van hun 'everything bagel'.
Marjon

José zei

Ja jaloers op het weer ben ik ook. Weer een belabberde zomer. Hopenlijk wordt augustus voor ons een betere maand!

Fijn zo'n spontane date. Volgensmij is dat wel Amerikaans om een uitje met je eigen echtgeno(o)t(e) een date te noemen haha!

Mag ik zeggen dat ik het een rare reactie van Mona vind? Kribbig? Waar is de klant-is-koning-instelling gebleven?

naomi zei

Hallo

Lekker dagje weer, wel balen van de nacht arme Cosmo. Gezellig met de katten en het mini feestje. Kinderfeestjes is weer heel wat drukker.

Geweldig naar de film samen en Madagascar lijkt me gewelidg. Wil ook naar de nieuwe disney film over 2 weken Brave. En ook dat doe ik zonder nichtje want dan moet het in nederlands. En zulke films moeten in engels met ondertiteling.

Klinkt lekker 24 graden wij gaan naar de zomerse temperaturen van 16graden.

Liefs Naomi

Petra zei

@Danielle - Ja, het is echt erg lekker, ik zit nu ook weer buiten. Het is 30 graden en wat vochtig, maar na vorige week voelt het heerlijk.

@Anja - Ja, ik vind gladiolen prachtig, maar erg duurzaam zijn ze niet.

@Petra - Ik duim ook voor haar, die man is echt een gek. Ze had hem drie jaar geleden nooit terug moeten nemen, maar ja, liefde doet vreemde dingen.

@Bea - Ja, die Mona, het is een uniek mens.

@Becs - Het is hier eerder 30 graden, hoor, 24 is 's ochtends vroeg. Ik weet nog dat ik de hitte ook moeilijk kon verdragen toen ik zwanger was met Saskia.

@Marjon - Volgens mij zouden jullie deze kant van Amerika ook erg leuk vinden, als jullie Seattle en San Francisco zo leuk vonden. Einstein hebben we hier, Manhattan Bagel, waar ik vaak lunch haal, is ook van hen en ze hebben ook de Everything bagel.

@Jose - Mona is Libanees en is een verhaal op zich, ha ha. Maar haar salon loopt goed, want ze is gewoon een heel goede kapster. Ik ga voor zomers weer voor jullie duimen!

@Naomi - Het verbaast me dat Ice Age uit is bij jullie, die komt hier pas vrijdag uit. Ze moeten zo'n film toch nog nasynchroniseren, al denk ik dat dat tegenwoordig een stuk sneller gaat dan vroeger.