Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 13, 2012

Vrijdag alweer!

Het is alweer vrijdag!  De kinderloze week van Rick en mij vliegt om.  We eten vanochtend gauw ontbijt op het deck en dan vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool.

Vandaag doe ik mijn cardio eerst, een halfhartig half uur op de Cybex machine.  Als ik aan Sharon vertel dat het maar halfhartig was, besluit zij ,mij allesbehalve halfhartige cardio intervals tussen de gewichtenoefeningen door te laten doen.  Oef!  Sharon dacht vast dat dit goed moest zijn voor meer dan een week, want zij gaat volgende week op vakantie.

Na Cosmo weer een lekkere wandeling gegeven te hebben, maak ik me klaar om naar het Reston Town Center te gaan.  Daar is net een Athleta winkel geopend en ik hoorde dat ze daar goede bikini's voor de grotere cupmaten verkopen.  Mijn huidige bikini's zijn erg uitgelubberd, dus ik heb hard nieuwe nodig.  Ik schaamde me er gisteren in het zwembad een beetje voor. 

Ricks Virginia kantoor is vlak naast dat winkelcentrum en hij werkt daar vandaag toevallig ook.  Dat is dus perfect voor een lunch rendez-vous!  Ik ontmoet hem in de lobby van zijn gebouw en samen lopen we naar het winkelcentrum.  We willen graag op een terrasje zitten met dit lekkere weer en de meeste restaurants hier hebben er een.

Onze keuze valt dit keer op Clyde's.  Er is nog net een tafeltje open op hun gezellige, grote terras.  Old Ebbitt Grill valt ook onder deze lokale keten, dus er staan een aantal dingen op het menu, die daar ook te krijgen zijn.  Rick neemt dan ook de heirloom tomatensalade, die ik woensdag at.  Ik neem een kop gazpacho met crab en de bruschetta, geen van beiden verkrijgbaar bij OEG.  Het smaakt allemaal heerlijk!


Intussen komen er allerlei bekenden voorbij lopen, waaronder iemand, die we al jaren niet hebben gezien.  We kletsen even bij en rekenen daarna af.  Rick heeft een vergadering en ik ga op zoek naar Athleta.  Die winkel heb ik al gauw gevonden en tot mijn vreugde zie ik dat ze er ook badkleding verkopen.  Sommige ketens hebben die alleen online.

Helaas echter hangt er wel een poster van de bikini, die ik op hun website zag, maar die hebben ze nu net niet.  Gelukkig zijn er nog wel een paar andere stijlen, die aan mijn eisen voldoen en ik pas er een paar aan.  Niets zo moeilijk als zoeken naar een zwempak, maar een ervan zit heel goed en die kies ik.  Ik weet nu ook welke maat ik heb, dus zal de andere bikini via de website bestellen. 

Op de terugweg stop ik bij Mr. Car Wash, want het DRAAKJE is hard aan een bad toe!  De insektenlijkjes van de Florida reis en het stof van de rit naar Katja's kamp maken dat de van er eerder bruin, dan groen uitziet.  Ik betaal tien extra dollars voor de top schoonmaakbeurt en ze werken er hard aan.  Met een glanzende, lekker ruikende auto vertrek ik weer.

Thuis trek ik mijn nieuwe bikini meteen aan en ga naar het zwembad.  Het is bewolkt, maar een aangename temperatuur en na een snelle en koele, want het water is flink afgekoeld sinds gisteren, duik lees ik op een van de ligstoelen mijn boek uit.  Wat een heerlijke luxe, alleen moet ik nu weer een nieuw boek vinden, zucht!  Ik vlieg op het moment door de Kindle boeken heen, ik heb volgens mij nog nooit zoveel gelezen, als het afgelopen jaar!

Vandaag heb ik zowel met Saskia, als Katja gesms-t.  Saskia had vandaag een regendag aan het strand.  Dat niet alleen, maar de politie was op zoek naar een lijk in de omgeving van hun huis.  Ja, je leest het goed.  Een man claimde haar gewurgd te hebben en de man zelf is ook zoek.  Nu om half negen 's avonds is er nog niets gevonden.

Katja had ook een interessante dag, want haar eerste sms is "ik heb een schedel gezien".  Het blijkt dat een van de kampeerders een steen tegen zijn hoofd kreeg, waardoor een stuk van zijn schedel open kwam te liggen.  Katja sms-t dit vanuit de Urgent Care Clinic, waar ze met een van de vrouwelijke camp counselors is, die van een ladder is gevallen en sindsdien nekpijn heeft.  Niet saai, dat health officer zijn!

Rick komt lekker vroeg thuis en vertelt dat Kai dit weekend naar Bratislava in Slowakije gaat.  Zo hebben we met alle drie de bloedjes contact gehad.  We hebben een coupon voor Nostos, dus gaan daar eten. 

We krijgen een tafeltje in de bar en bestellen taramosalata als voorafje.  Dit is een mousse van visseneieren en zo licht en lekker!  Daarna nemen we vier van de mezzedes, kleine gerechtjes om te delen.  We nemen er twee, die we inderdaad zullen delen, en twee, die we zelf erg lekker vinden.  Die laatste wordt voor mij de gegrilde octopus, want die vind ik heerlijk.  Ik ben trots op Rick, want hij neemt ook een hapje en vindt het eigenlijk ook niet zo vreselijk als verwacht, maar het blijft bij een hapje voor hem.

Op weg naar huis zien we een mooie zonsondergang, maar als ik thuis mijn Weatherbug check word ik niet vrolijk van het weerbericht.  Buien in de ochtend en meerdere onweersbuien in de middag voor morgen, zou dit dan mijn eerste verregende rondleiding worden?  Hopelijk niet!  Ik moet wel lachen om het weerbericht voor volgende vrijdag.  Iemand maakte een grapje of een grote typvergissing, van 90F (32C) naar -80F (-80C of zoiets) is wel een heel bijzonder weerfenomeen:
Friday
Partly sunny. Highs in the lower 90s. Temperature falling to around 80 below in the afternoon.

10 reacties:

Petr@ zei

Leuke bikini heb je gekocht. Inderdaad altijd lastig om te kopen. Of er zitten cups in die niet drogen in de zon of het topje is wel leuk, maar het bijpassende broekje niet... daar kun je uren druk mee zijn.

Fijn om van alledrie de kinderen wat te horen. Ze hebben het alledrie allesbehalve saai. Gelukkig maar, alhoewel Saskia's verhaal eng was en Katja's verhaal ook wel een beetje, maar op een andere manier. Nou maar hopen dat Kai geen vampiers tegenkomt in Bratislava ;-)

Een heel fijn weekend gewenst! Wanneer gaan jullie naar Aruba?

Nel zei

Het is een crime om zwemkleding te kopemn, net als Petr@ al zei. Ik koop ook het liefst online, maar dikwijls past het niet goed. Je hebt geluk dat je nu precies de juiste maat hebt.

Nog even en dan heb je alvast weer één van de kids terug thuis. Komt Saskia maandag of zondag weer thuis ?

Met of zonder kids wens ik jullie een gezellig weekend. Wij kunnen hier weer "genieten" van regen :(

Ineke zei

Brr, jullie zullen het vast wel koud krijgen de komende dagen :-)
Fijn dat je er in geslaagd bent een bikini naar je zin te kopen en makkelijk dat je nu precies de juiste maat weet.
Fijn weekend!

Anoniem zei

Ik kijk naar jullie webcam en zie regen, maar het is nog vroeg.
Hopelijk valt het allemaal mee en heb je weer een leuke rondleiding.

Groetjes, Bea

Anoniem zei

Leuke kleurige bikini heb je gekocht.Van zo'n kleur word je helemaal vrolijk, ja toch.
Al ben je deze week helemaal zonder kinderen je hebt toch wel'n leuke week achter de rug.
Gezellig met Rick uit eten.
Fijn weekeend,
groetjes
Wil

Sandrah zei

Leuke bikini en sowieso een winkel met leuke bad/sportkleding.

Hopelijk was het weer beter dan verwacht tijdens je rondleiding.

Sandra

Bianca zei

Gave bikini ! dat ziet er inderdaad niet zo fraai uit als ze uitlubben ;-) moet er hier nodig ook een aantal weggooien.

Hopelijk is het droog met je rondleiding, ik geloof dat wij hier de natste juli hebben in ikweetniethoeveel jaar. Ongelooflijk hoe mooi groen alles is weer

Petra zei

@Petra - We gaan 4 augustus naar Aruba, aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant is dat ook weer het einde van de zomer

@Nel - Ik ben blij iets gevonden te hebben. Saskia komt morgen (zondag) thuis.

@Ineke - Die voorspelling was heel grappig, maar nu weg, helaas,want we kunnen wat koelte gebruiken (al is -80 misschien wat veel).

@Bea - Het heeft vannacht geregend, maar vandaag gelukkig nauwelijks

@Wil - Inderdaad, we hebben van deze week samen genoten. Toch zal ik heel blij zijn Saskia morgen weer te zien!

@Sandra - Het weer was heel veel beter, geen druppel gevallen!

@Bianca - When it rains it pours, gaat zeker op voor jullie!

naomi zei

Oh wat een ramp is dat bikini kopen. Heb cup D en is best moeilijk. Nu 1 gekocht die mooi zit maar de cup droogt niet snel dus je blijft nat van boven. En vaak heb ik dan een leuk topje is het zo'n mini broekje erbij die je billen niet ebdenkt. En ik wil ook niet zo'n truttig ding. Eigenlijk te veel eisen. Maar jij bent goed geslaagd en een leuke kleur.

Je week is om gevlogen zelfs zonder kinderen. Wat leuk dat Kai een weekend weg gaat. En Katja verveeld zich zeker niet. Wel heftige dingen en dat van Saskia klinkt ook niet geweldig.

Liefs Naomi

Petra zei

@Naomi - Ik heb ook een D cup en Athleta heeft daar dus goede bikini's voor. Ik weet nog niet hoe gauw het topje droogt, maar het is een sportwinkel, dus hopelijk gauw.