Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 26, 2012

De hitte is terug

Kennelijk staat de link naar mijn foto's van ons reisje naar Delaware niet correct in dat blog.  Hier nog een poging om de juiste link te plaatsen.  Klik hier.  Hopelijk werkt het nu wel.

Vandaag zal een rustig dagje worden.  Ook is de hitte weer helemaal terug en verwacht men zelfs dat er records verbroken zullen worden.  Ik ben dus heel erg blij dat we ons boottochtje gisteren hebben gemaakt!  Gevoelstemperaturen zullen tegen de 45 graden lopen.

Deze maand hebben Sharon en ik moeite om personal training sessies af te spreken.  Vanmorgen is de enige keer dat het tot na de 16e lukt.  Volgende week gaat Sharon op vakantie en daarna gaan wij alweer naar Aruba.  Deze zomer vliegt weer voorbij!

Sharon heeft TRX mee en hangt die op voor mij.  Het is weer een heel ander uur met oefeningen, die ik nog nooit heb gedaan.  Het lijkt allemaal heel simpel, maar oef, dat is het zeker niet!  Dit bijvoorbeeld is lang niet zo makkelijk als het eruit ziet, weet ik nu uit ervaring.

Het uur vliegt wel voorbij en Sharon geeft mij nog suggesties voor routines om zelf te doen in de weken dat ik niet met haar kan trainen.  Dat vind ik fijn, want ik doe sneller gewichten, als ik een schema heb.  Na nog een half uur op de Cybex crosstrainer zit mijn sporten er weer op voor vandaag.

Saskia wacht me al met smart op, want zij wil naar Barnes and Noble om Divergent te kopen.  Zij moet dat dus voor school lezen en ik heb het op mijn Kindle, die ik haar natuurlijk niet wil lenen.  Het geeft Saskia ook weer gelegenheid om auto te rijden, maar voor ze gaat wil ik haar was gedaan zien. Ik heb al een voordeel van dit voorrecht van autorijden gevonden, want opeens is er helemaal geen protest als ik haar vraag eerst haar was te doen.

Even voelt het vreemd om helemaal zonder auto thuis te zijn, want dat is alweer een tijd niet voorgekomen.  Dan bedenk ik me dat Kai's auto hier nog is, dus als ik echt ergens heen wil kan dat.   Saskia's vriendinnen proberen ook al te profiteren van haar rijkunsten, maar daar steek ik een stokje voor.  Ze wonen allemaal binnen loopafstand, dus geen reden om benzine te verspillen daarvoor, hoe heet het ook is.

Mijn uitgroei heeft weer eens aandacht nodig en zodra de van terug is, is het tijd om Mona bij Lofty Salon te bezoeken.  Doordat ik telkens zonnebrandspray op mijn scheiding doe is mijn haar daar helemaal hard.  Zelfs met meerdere keren shampoo wassen krijg ik het er niet uit.  Gelukkig lukt dat Mona wel en ik koop maar gauw een Phyto zonnebrandspray speciaal voor haar.  Het grijs aan mijn slapen en scheiding wordt weer gratis weggewerkt en ik haast me naar huis om mijn haar te drogen.

Daar zijn de schoonmaaksters net bezig en Saskia zit, in spijkerbroek met 38 graden, buiten op het deck te lezen.  Op mijn vraag of ze de fan buiten wil hebben, knikt ze enthousiast.  De luchttemperatuur is 38 graden, maar de gevoelstemperatuur is 43.  Het is zonder fan echt te heet, maar Saskia wilde zich op haar boek concentreren.  Ze is nu ook in Divergent begonnen, maar vindt het tot nu toe saai.  Smaken verschillen duidelijk!

Lang houden we het, ondanks de fan, niet uit buiten.  Zelfs ik moet toegeven dat het gewoon te warm is.  Rick moest vandaag in pak en een stuk lopen naar zijn afspraak en vertelt dat hij werkelijk het gevoel had te smelten. 

Met dit weer hebben we goed functionerende airconditioners nodig.  Wij hebben er twee, een voor boven en een voor de twee benedenverdiepingen.  Die boven heeft met dit weer enorme moeite het echt koel te krijgen, maar die beneden is nu al twee keer in even zoveel weken helemaal afgeslagen en met veel moeite kreeg Rick hem weer aan de praat. 

Daar belde Rick vandaag dus over en tot zijn verbazing zendt Air Treatment Company meteen een technicien.  Die vindt inderdaad wat losse draden, dus hopelijk is het probleem nu opgelost.  Ons contract met Air Treatment Co. dekt ook de kosten, dus dat is mooi meegenomen.

Het is dit keer Rick, die voorstelt naar een Japans restaurant te gaan om sushi te eten.  Ik ben net een hond, die een wandeling wordt aangeboden, want ik sta al klaar bij de deur voor de "s" van sushi van zijn lippen komt! 

Saskia vertrekt ook net, want zij gaat met vriendinnen bij Season 52 in de mall eten en zal Laura daarheen brengen.  Volgens de wet mag zij tot haar 18e niet meer dan een leeftijdgenote in de auto hebben, als er niemand van 21 of ouder bij is. Kaylee en Aoife gaan ook en moeten dus in een andere auto.
Aan Rick stel ik voor Yirasai weer eens te proberen voor sushi.  Daar zijn we een paar jaar geleden geweest, maar toen waren ze pas open en niet zo georganiseerd.  Nu zijn ze dat wel meer, maar er is maar een sushi chef en een handjevol klanten, terwijl ik weet dat de andere sushi restaurants in Vienna op donderdagavond vol zitten. 

Het eten is best goed, maar sommige van de dingen, die ik bij sushi restaurants erg lekker vind, zijn hier niet voorradig.  De kwarteleitjes bijvoorbeeld, de serveerster verzekert me dat ze die hebben, maar ze staan niet op het menu en zijn er ook niet.  Ook vergeet de sushi chef twee van mijn bestellingen te maken, ik moet hem eraan herinneren. 


Lekker fris met komkommer


Erg aardige mensen, maar hoe zij gaan overleven met drie andere heel goede sushi restaurants in een straal van twee kilometer is me een raadsel.  Er is ook niets bijzonders wat hun anders maakt.  Dat gezegd smul ik toch van mijn favoriete eten, natuurlijk.

7 reacties:

Danielle zei

Ja, de link werkt!! Leuke foto's. Bizar om die Nederlandse gevels in het buitenland te zien. Wat een hitte trouwens zeg, wij beginnen in Nederland vandaag aan de voorlopig laatste mooie zomerdag en daarna gaat het weer plenzen. Zeggen ze.... maar boven de 40 graden is ook niet alles. Spannend, Saskia zo alleen op pad met de auto, maar het geeft ook wel weer een stukje vrijheid.

Anoniem zei

Hi Petra,
En wij maar denken dat het hier warm is......heb heerlijk op het strand gelegen van de week en ook een prachtige vaartocht gemaakt, weliswaar niet over de Potomac(wat een prachtige foto's weer) maar wel over de Vecht ook met prachtige landhuizen en hele mooie in bloei staande hortensias...Zondag een sloepenpuzzeltocht dus dan ook weer lekker varen, ben het wel eens met Rick hoor, bootje varen is te leuk...
Wens jullie een goed weekend!
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Ja , de link werkt. Wat een leuk plaatsje en enige huizen. Die trapgevel zo uit de vorige eeuw.Die rood-witte luiken doen me denken aan Haarzuilen.Je hebt niets te veel gezegd over jullie 2-daagse bezoek.Ziet er allemaal zo gezellig uit.
Moet lachen om je opmerking over
s....sushi. Alleen de s-klank en je staat bij de deur.Mijn hond destijds, een prachtige teckel, hoefde alleen de r van riempje te horen en hij stond al bij de kapstok.Dat is al heel wat jaren geleden.
Fijn weekend
Groetjes, Wil

Sandrah zei

Haha! Wij lopen te klagen omdat het hier wel 30 graden is!

Heerlijk sushi! Daar kun je mij voor wakker maken.

Sandra

Hester zei

Wie weet heb ik de volgende keer wel wat aan je tips :-) Maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat ik de volgende keer naar West Amerika/ Canada ga of naar Alaska. Maar goed, ik heb net mijn eerste week werken na de vakantie er op zitten, dus het gaat wel even duren. Tijd genoeg om nieuwe plannen te maken :-)!
Ben blij dat het hier niet zo warm is als bij jullie. Fijn weekend! Hester

ps dit is een reactie op je reactie van vorig weekend

naomi zei

Hallo
Ik zit dit te tikken terwijl de sporters net binnen komen wandelen in london zijn pas bij de C. Maar de openings show is een echte aanrader. Ik begreep via twitter dat hij bij jullie 6 uur later wordt uitgezonden door NBC dat twitterde Erik Mouthaan vanuit New York. Het gaat over de geschiedenis van England op allerlei vlakken zoals arbeid/ muziek/ kinderboeken enzv. Als je kans ziet ga zeker kijken. Zit ook echte Engelse humor in.

Relax dagje maar wat een warmte. hier is het al weer over wel weer 5 warme dagen gehad en het regend weer. Jammer kan ik morgen met het vieren van mijn verjaardag niet buiten zitten.

Fijn weekend
Liefs Naomi

Petra zei

@Danielle - Gelukkig, ik begon me al af te vragen wat er mis is. Saskia is dol op haar nieuwe vrijheid ;).

@Evelyn - In Nederland kun je ook zo mooi varen. Veel plezier dit weekend!

@Wil - Hi hi, ja, Cosmo heeft ook maar een "w" nodig en dan staat hij bij de deur.

@Fredje - Een heel fijne vakantie gewenst!!

@Sandra - Vandaag was het hier gelukkig ook een stuk lekkerder.

@Hester - Alaska! Echt doen!

@Naomi - Het begint hier nu net (20 uur), ik ben benieuwd. Jij ook een fijn weekend en ondanks het niet buiten kunnen zitten een fijne verjaardag gewenst!