Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 27, 2012

Lazy days of summer

Het voelt eigenlijk heel vreemd om gewoon een paar dagen te hebben zonder ook maar iets in mijn agenda te hebben staan.  Luie zomerdagen noem ik ze maar en deze zomer heb ik er eigenlijk nog niet zo heel veel gehad, dus besluit er goed van te genieten.

Saskia heeft vannacht bij Kaylee gelogeerd en heeft de van daarheen genomen.  Het is toch wel handig, zo'n rijdende tiener, want nu hoef ik haar niet op te halen.  Volgende week zal het ook fijn zijn om naar de metro gebracht en opgehaald te worden.  Nu nog even over die bezorgdheid als ze achter het stuur zit heenkomen, maar die heb ik met Katja en Kai ook nog steeds.

Als ik mijn van eenmaal terugheb, rijd ik naar Anytime Fitness. Daar zie ik Sharon ook weer en vertel haar dat ik spieren voel, waarvan ik niet wist dat ik ze had, na de TRX training van gisteren!  Vandaag wordt het een uur cardiotraining. 

Emily Giffins "Where we Belong" is weer zo'n fantastisch boek, waar ik helemaal inzit.  Het is bijna uit als ik klaar ben met mijn uur.  Gauw lees ik het uit.  Ik kan deze schrijfster van harte aanraden en heb al haar boeken gelezen.  Op het moment lees ik wel heel erg veel, wat een luxe!  Ik download "When in doubt, add butter" van Beth Harbison en zit daar ook meteen weer in.

Vorig jaar is mijn "shorty" (wet suit zonder mouwen of pijpen) gescheurd en in Aruba zal ik er een nodig hebben.   Daar zijn ze echter veel duurder dan hier in de VS, dus ik ga bij de Dive Shop kijken wat ze hebben.  Helaas is mijn maat niet voorradig, maar ze verwachten halverwege volgende week een nieuwe lading.  Op tijd voor mij, dus.

Als ik thuis kom staat Saskia alweer te popelen om de van naar de mall te nemen, dit keer met Kaylee.  Ik laat het maar toe, want de verveling is een beetje toegeslagen bij de dames.  Ik heb de auto toch niet nodig, want ben van plan lekker te gaan luieren aan het zwembad.

Als ik daarheen loop, komt Chris ook net aanlopen.  Haar ken ik al sinds haar jongste een baby was en die jongste is ook in het zwembad en nu vijftien!  Dat vind ik zo fijn aan onze buurt.  Hij is vrij "on-Amerikaans", want veel mensen wonen er generaties lang. 

Chris vertelt me trots dat haar doel deze zomer was om honderd mijl te zwemmen en dat gaat ze vandaag halen na nog 83 (!) banen.  Ik vind mijn record van 66 banen (een mijl) gelijk in het niets vallen.  Honderd mijl (161 km) is echt veel om in een maand te zwemmen!

Het is warm, maar volgens mij niet zo vochtig als men verwachtte.  Ik begin met in het zwembad te lezen, maar bedenk me dan dat ik alweer een tijdje niet met Christine heb gesproken.  Ik bel haar en zij is daar heel dankbaar voor, want ze had net een dipje. 

Haar man is tot half augustus op reis en zij zal de 11e hun dochter alleen naar college moeten verhuizen.  Ik heb echt met haar te doen, want ik vond het afscheid van Katja destijds best moeilijk en om dan in een leeg huis terug te moeten komen...  Ik had toen Rick en de twee andere kinderen nog om me heen.  Helaas zijn wij dan ook op vakantie en ben ik moeilijk te bereiken, dus ik zeg Christine me te skypen als ze wil praten.

We hebben ongemerkt een paar uur volgekletst.  Het is al na vijven en ik heb enorme trek, dus ga huiswaarts.  Met een snack ga ik buiten zitten, maar word al gauw weer gevonden door de muggen, ondanks mijn Off! Clip On.   Rick en ik eten onze zalmburgers met spinazie dus maar binnen op.

Een tweede reden daarvoor is de openingsceremonie van de Olympische Spelen, die hier vertraagd wordt uitgezonden.  We moeten vooral hard lachen om Rowan Atkinson, hi hi.  Dan natuurlijk de parade van atleten, waaronder de vier Arubanen, Belgie (ik wist niet dat de IOC president Belgisch is, trouwens), Nederland (mooie pakken!) en dan onze Amerikanen, die wel erg saai gekleed zijn door Ralph Lauren.  Vergelijk dat met de prachtige kostuums van Cameroen, bijvoorbeeld, het land, waar ik als kind malaria opliep.


Matt Lauer, de commentator van NBC, heeft een Nederlandse vrouw



De Olympische Spelen zijn weer begonnen.  Het blijft bijzonder, die competitie tussen zoveel landen.  Er doen een aardig aantal atleten uit ons gebied mee.  Het wordt weer veel kijken de komende twee weken.

Het was ook nog wel erg leuk om te lezen dat Washington DC tot de een na "coolste" stad van Amerika werd uitgeroepen.  Ik heb het altijd al geweten, want dat is mijn mening al jaren.  New York staat op nummer tien. Dus, mensen, boek eens wat langer in onze hoofdstad, het zal niet teleurstellen.

8 reacties:

Anoniem zei

Ik heb me ook rot gelachen om Rowan Atkinson. Wat een heerlijke man is dat. Paul McCartney vond ik tegenvallen.
Vanavond duimen voor de Nederlandse estafette dames.
Fijn weekend!
Anja L.

Anoniem zei

IOC voorzitter is Jacques Rogge, een belg waar wij wel fier over zijn.
Cameroen? Petra hoe komt het dat jij in zoveel verschillende landen hebt gewoond in jouw jeugd of was dat een vakantie in Cameroen en dan nog malaria opgelopen daar. Wat een nare ervaring.
Groetjes van H. uit Belgie en een fijn weekend en een blij weerzien met je zoon.

Petr@ zei

Heerlijk zo'n luie zomerdag.

Fijn dat Saskia zichzelf nu kan vervoeren. Ik kan me voorstellen dat ze zich gaan vervelen; die zomervakantie duurt wel heel lang bij jullie.

Wat sneu voor Christine dat ze er alleen voor staat met de verhuizing van Mallory. Dat zal niet meevallen. Jullie zijn dan zeker in Aruba. Lang leve skype!

Floor zei

Hoi Petra,

Bedankt voor je tip van Divergent! Ik ben nu halverwege (ze zijn vrijdag eindelijk geleverd) en ben het nu al met je eens dat het een geweldig verhaal is! Kan niet ophouden met lezen. Heerlijk!

Groetjes, Floor

naomi zei

Hallo Vondt de opening echt verrassend mooi en heb ervan genoten. Rowan was hilarisch maar ook hoe de queen uit de helicopter sprong.En vondt het heel mooi hoe de vlam aanging. Enz eer bijzondere kleding. Ik vond Hollan er ook top uit zien en niets te oranje. USA was wat saai en rare baretten. Mag welw at moderner terwijl het een top ontwerper is.

Ik zit ook al 2 dagen heerlijk te kijken echt genieten en wil zoveel mogelijk zien en volgen. Vondt het ook leuk om met de opening Willem en Maxima te zien maar ook de Obama's. Verder duikt Michelle Obama de afgelopen 2 dagen her en der op zoals bij zwemmen en basketball.

Ik heb net genoten van USA turn dames mooie pakjes en super goed. En verder natuurlijk het dream team. Verder vanmiddag onze Marianne Vos op de fiets. Ook erg leuk dat gister Willem, Maxima en de kinderen bij het zwemmen waren maar ook vandaag bij het fietsen. Kwamen ze uitgebreid in beeld.

Ik heb me ook verbaasd over de bikini tops bij beachvolleybal team USA. Alleen voorkant is bedekt wel heel klein.

Verder heerlijke dag heb je gehad en fijn dat Kai weer thuis is.

Liefs Naomi

Anja zei

Groot gelijk om eens van die luie zomerdagen te genieten! Honderd mijl zwemmen......knap hoor!

Petra zei

@Anja - Die Britse humor is toch wel erg leuk, he?

@Hilde - Mijn vader was civiel ingenieur en ik heb in mijn jeugd zo'n vijf jaar in Afrika gewoond, in Gabon en Senegal. Cameroen was een bezoek vanuit Gabon. En ja, malaria was heel erg en ik vraag me soms af of sommige van de problemen, die ik nu heb, er nog mee te maken zouden hebben.

@Petra - Het is een mixed blessing dat Saskia kan rijden, want nu wil ze de hele tijd een auto, hi hi.

@Floor - Graag gedaan! Saskia vond het eerst saai, maar heeft het nu toch ook in een keer uitgelezen.

@Naomi - Het was een mooie avond, inderdaad. Vanavond gaan we vast het USA turnen zien, daar had ik vanmiddag geen tijd voor om te kijken.

@Anja - Het is heerlijk weer op het moment, dus genieten is het zeker.

Cardboard Fan zei

Fijn af en toe zo'n dagje kunnen luieren. Ik ken volgens mij verder niemand die ooit malaria heeft gehad, dat moet wat zijn geweest zeg!