Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juli 10, 2012

"Schoonheids"dagje

Nu het niet meer zo heel heet is en 's nachts afkoelt tot een graad of 21 wordt het in onze slaapkamer eindelijk ook weer eens lekker koel. Vandaag belooft het kwik tot rond de dertig graden te stijgen en het is grappig hoe je je grenzen verlegt. Een paar maanden geleden zou ik dat heel heet hebben gevonden, nu is het een aangename temperatuur.

Op mijn gemak eet ik buiten ontbijt. Het zomerse cicadenconcert is er weer. Die insekten maken opeens allemaal tegelijk geluid en zijn dan weer stil. Het is net een lied. Soms kan het bijna oorverdovend zijn als er een periodieke lichting (meestal cyclussen van 13 of 17 jaar) cicades is.  Dat is dit jaar in ons gebied niet het geval.

Als mijn laatste slokje koffie op is, moet ik van mezelf toch dit idyllische plekje verlaten.  Het is tijd voor mijn uur cardio en ik rijd naar de sportschool.  Hiervoor moet ik door Vienna en over Center Street.  Die is echter versperd door een enorme omgevallen boom.  De boom heeft een telefoonpaal meegesleept, maar heeft zo te zien de auto waar hij op viel gespaard.  Er is vannacht geen storm geweest, dus kennelijk waren de wortels al los door de stormen van de afgelopen week. 

Na omgereden te hebben, parkeer ik de van niet ver van de andere kant van de boom.  Na afloop van mijn uur op de crosstrainer moet ik er natuurlijk ook even wat journalistieke foto's van maken.  De eigenaar van de van heeft enorm veel geluk gehad!


Thuis neem ik Cosmo mee voor een lange(re) wandeling.  Eindelijk is het niet veel te heet voor hem meer.  Hij gaat dan ook met plezier mee.  Onderweg poept er nota bene een vogel op Cosmo's rug, bah!  Een mooie gelegenheid om hem weer eens goed te kammen, want door de hitte haart hij enorm uit.  Er komt zo ongeveer nog een Cosmo uit hem, qua haar!

Bij Whole Foods haal ik wat benodigdheden en kan het niet helpen een zakje Somersaults mee te nemen.  Die heb ik vorige week voor het eerst geprobeerd en smaken naar meer!  Het zijn zoutjes gemaakt met o.a. zonnebloemzaden, die in verschillende smaken verkrijgbaar zijn.  Ik neem dit keer de salsa mee, vorige keer had ik zout en peper.  Een grote aanrader, maar dat is vrijwel de hele Whole Foods winkel eigenlijk, als ik erover nadenk.

Tot mijn schrik zie ik dat het later is dan ik dacht.  Ik heb geen tijd meer om thuis te lunchen voor ik bij Mona wordt verwacht.  Ik heb zin in iets lichts en bestel een halve kip met fruit salade en een kop lemon chicken orzo soep bij Panera.  Het is er druk en ik kan nog net een tafeltje bemachtigen.  Het smaakt prima en is perfect zomers eten.

Mona wacht me al op en haar antwoord op mijn vraag of de airconditioning gemaakt is is negatief.  Het blijkt nu dat er slechts een ruimte geen airco heeft, het kapsalon gedeelte zelf wel.  Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat Mona gisteren weinig klanten had en mij daarom naar vandaag verzette.

Het is dat ze werkelijk een goede kapster is en ik altijd tevreden ben over mijn kleur en kapsel.  Mona heeft zelf namelijk nauwelijks werk aan mij, behalve het even bijknippen van mijn haar.  Haar hulpje mengt de kleur en verft mijn haar.  Zij krijgt dan ook mijn fooi, want ze zal het ook een stuk beter kunnen gebruiken dan Mona. 

Terwijl ik wacht tot de verfbeurt succesvol is, komen Saskia's vriendin Shannon en haar moeder Liz binnen.  Ik heb hun al een tijdje niet gezien, dus we kletsen bij.  Daarna knipt Mona mijn haar bij.  Er verandert verder niets aan mijn kapsel, want ik vind dit langere haar leuk staan en ook handig als het warm is, want ik kan het in een paardestaart doen.

Precies op tijd voor de rest van mijn "self beautification project", zoals Rick dit soort dagen noemt, ben ik klaar.  Ik rijd naar Pro Nails 3 (waar die 3 vandaan komt is me nog steeds niet duidelijk, want er bestaat geen Pro Nails 1 of 2), waar "T" al klaar zit om mijn nagels te doen. 

Mijn teennagels zien er niet uit, dus ze maakt ze weer mooi.  Ik heb dit keer een zeeblauw kleurtje uitgekozen.  Over mijn vingernagels krijg ik een vermaning.  Ik heb de gel er de vorige keer afgetrokken en nu zijn mijn nagels heel dun.  Ze drukt me op het hart de volgende keer aceton te gebruiken.  Nu zit er weer een mooi roze-oranje kleurtje op en kan ik morgen helemaal netjes mijn rondleiding doen.

Op het deck ga ik zitten computeren tot Rick thuiskomt.  Dat vinden de muggen erg leuk, want voor ik het weet heb ik vijf beten!  Gisteren heb ik een Off! Clip On gekocht op aanraden van een van mijn vriendinnen.  Ik doe hem aan mijn broek en voila, geen mug meer te bekennen!  Dit heb ik toch liever dan die Deet de hele tijd op mijn huid te moeten sprayen. 

Rick en ik maken het onszelf makkelijk vanavond en bestellen van Zpizza.  Hun pizza's zijn absoluut mijn favoriete van alle pizzazaken in de omgeving met de mogelijke uitzondering van CPK.  Ze gebruiken ook nog eens alleen biologische produkten, dus helemaal goed. 

Als het weer het toelaat, want ik zie donkere luchten en hoor af en toe donder, ben ik van plan vanavond lekker lang buiten te blijven zitten.  Het is er een heerlijke temperatuur voor.  En net als ik dit schrijf voel ik de eerste druppel.  Gauw naar binnen en maar goed ook, want binnen de kortste keren plenst het!  Dan maar America's Got Talent kijken, ook erg leuk (hoewel we de helft van de tijd geen satelliet hebben door te dichte bewolking).

9 reacties:

Anoniem zei

haha Petra, ik zei gisteren al tegen L dat ze zo ongeveer nog een hele Charlie kan maken van al het haar dat uit hem komt.. Charlie is een pony en geen hond maar evengoed veel haar dat ze nu loslaten!

groet,
Ewa

Jurgen zei

Hahahaha, Ja, sinds wij hier een wok (satelliet ontvanger) hebben is dat ook soms het geval. Bij onweer, sneeuw of zware regen kunnen we weer ouderwets een boek gaan lezen.

Annemiek zei

Ik had laatst buiten geslapen met zo'n clip on in de buurt en geen enkele muggenbeet opgelopen. Het werkt echt.

Ineke zei

Heerlijk toch, zo'n schoonheidsdagje? Wat handig zo'n anti-muggen clip on. Gelukkig hebben wij hier (even afkloppen) weinig last van muggen.
Lekker dat de temperatuur nu weer een beetje normaal is. Hier wil het nog steeds maar niet lukken.

Anoniem zei

Jullie nachttemperatuur halen wij hier op het moment overdag niet eens!
Verharen jullie katten ook zo erg? Ik heb net het huis gezogen en nu liggen er overal alweer plukken haar.
Succes met je rondleiding.

Groetjes,
Anja L.

Petr@ zei

Fijn hoor dat de temperaturen wat aangenamer zijn. Hier heeft de herfst zijn intrede al gedaan, lijkt het wel.

Heerlijk zo'n beauty dagje. Altijd een fijn gevoel om weer tip top voor de dag te kunnen komen.

Cardboard Fan zei

He jakkes, dat die vogel nou net wat laat vallen op Cosmo! Die anti-muggen clip zou handig zijn als het ook voor vliegen werkt, want daar hebben we hier veel last van en van die zweetwespen.

Els zei

Lijkt me heel interessant, die anti-muggen clip on. Zou ik ook goed kunnen gebruiken, want muggen weten mij altijd als eerste te vinden.

Petra zei

@Ewa - Grappig dat paarden ook een zomervacht krijgen, maar natuurlijk eigenlijk wel te verwachten ook.

@Jurgen - Dat is inderdaad wel een nadeel, maar gelukkig komt het niet veel voor.

@Annemiek - Dat hoor ik ook van iedereen, gisteravond heb ik ook geen beten erbij gekregen met die clip aan.

@Ineke - We hebben hier zelfs tijgermuggen, echt rotdieren!

@Anja - De katten verharen minder dan Cosmo, of althans ik zie het veel minder.

@Petra - Ik hoop voor jullie dat er nog wel zomer inzit gauw!

@Bibi - Zweetwespen ken ik geloof ik niet. Ja, vliegen, hier ook, heel ergerlijk!

@Els - Ja, mij ook. We hebben kennelijk lekker bloed!