Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 21, 2012

24 jaar getrouwd!

Na alle Mineral Ice en massages van mijn nek en schouders had ik werkelijk gehoopt vandaag met minder pijn wakker te worden.  Helaas is dat niet het geval, integendeel zelfs.  Voor ik wist dat sporten helpt zou dit beslist een dag in bed geweest zijn.  Maar dat maakt het juist erger, dus eruit met mijn pijnlijke spieren! Het ligt vast ook aan het weer wat ook vandaag onkarakteristiek somber en regenachtig is. 

Katja vertrekt al vroeg om op tijd te zijn voor haar interview.  Later belt ze dat dat erg goed is gegaan, maar ze bieden maar tien uur per week werk.  Ze gaat dus ook nog op sollicitatiegesprek bij de andere CVS daar, dat gesprek zal zaterdag plaatsvinden. 

Sharon wacht me al op bij Anytime Fitness en past het programma wel een beetje aan vanwege mijn klachten.  Ik merk ook dat mijn bovenlichaamspieren lang niet zo sterk zijn als anders.  Zoals altijd helpt het sporten wel en voel ik me een stuk beter als ik een uur later weer huiswaarts rijd.

Daar is Kai al bezig met zijn auto in te pakken.  Saskia helpt ook mee en binnen de kortste keren zijn we klaar om Kai naar Richmond terug te verhuizen.  Eerst halen we nog even benzine bij het Safeway benzinestation.  Daar merkt Kai dat hij zijn credit card is vergeten.  Gelukkig zijn we pas een paar minuten van huis en kan hij hem nog op gaan halen.

Intussen halen Saskia en ik een vroege lunch bij Starbucks.  Een tomaten en mozzarella panini voor mij, een "raw bar" (reep met allerlei rauwe zaadjes en nootjes) voor Saskia en een ham en kaas panini voor Kai.  Nu kan de 160 kilometer lange rit beginnen.  Ik ben blij dat Saskia ook mee is om te helpen.

Met een paar files onderweg duurt het twee uur voor we bij Kai's dormgebouw voorrijden.  De meeste mensen zijn dit weekend al aangekomen, dus we kunnen rustig voor parkeren.  Kai gaat zijn sleutel halen en Saskia en ik een paar van de grote gele rollende bakken. 

Die zijn precies genoeg voor al Kai's spullen, want veel heeft hij niet mee.  Hij gaat nota bene heel toevallig in precies dezelfde unit wonen, als vorig jaar.  Alleen moet hij dit keer een kamer delen met zijn huisgenoot van vorig jaar, Liam. 

Liam ligt nog te slapen als we om half drie de kamer binnenlopen.  De jongens hebben dus wel dezelfde slaapgewoontes, want Kai kan ook zo enorm lang uitslapen.  Binnen de kortste keren staan Kai's spullen in de kamer en kunnen de gele bakken terug. 

Langs de deuren lopend valt mij twee deuren van Kai's appartement verwijderd op dat een van de meisjes daar "Marjolijn" heet.  Die moet toch wel tenminste van Nederlandse afkomst zijn.  Ik ben benieuwd of Kai haar gaat ontmoeten.



Dan is het moment van afscheid weer gekomen.  Ik vind het toch altijd weer even moeilijk, dus houd het kort.  Kai zullen we in ieder geval over een paar weken weer zien, omdat Saskia en hij een race gaan lopen.  Saskia rijdt terug naar huis, zodat ik mijn schouders wat rust kan geven.  Ook nu komen we weer een paar keer in de file terecht, de I-95 is echt verschrikkelijk!

Vierentwintig jaar geleden was dit wel een heel andere dag, dan vandaag!  Wie had toen kunnen denken dat wij nu twee kinderen op college en eentje in high school zouden hebben.  Die 20e augustus 1988 was het ook bewolkt en regenachtig, net als vandaag.  Maar dat deerde ons niet en we hadden een prachtig huwelijksfeest.

Rick heeft voor vanavond een romantisch etentje geregeld en met alle files heb ik nog net een uurtje om me daarvoor op te tutten.  Als ik beneden kom staat er een rode vaas met 24 prachtige rozen.  Een voor ieder jaar dat we getrouwd zijn.  Ze ruiken hemels!


Dan komt de chauffeur voorgereden.  Ja, je leest het goed, Rick heeft een prive chauffeur ingehuurd om ons naar Restaurant Eve in Alexandria te rijden.  In de heel gerieflijke auto zoeven we even later over de Beltway.  Omdat je in dit gebied nooit van het verkeer op aan kunt, heeft Rick ruim de tijd genomen.  Natuurlijk is het uitgerekend nu helemaal niet druk en we komen een half uur voor onze reserveringstijd al bij het restaurant aan.

Dat is geen probleem, we kunnen meteen in de Tasting Room plaatsnemen.  We krijgen een heel bijzondere tafel met zicht op de hele kamer.  We zitten naast elkaar op een bankje en voor ons staan kleurrijke borden.  Onze maaltijd zal bestaan uit allerlei kleine gerechtjes.  We krijgen het menu en bovenaan prijken onze namen en "Happy Anniversary", zo attent.

We beginnen met een Kir Royal en toasten op onze huwelijksverjaardag.  Erbij krijgen we een verrassing van de chef: mini canape's, die zo lekker zijn dat ik er wel vijf van op zou kunnen.  Vooral de meringue met een kaasmengsel smaakt zo bijzonder dat ik het nog lang zal onthouden.

Op het menu kun je kiezen uit 5, 7 of 9 gerechten.  Wij kiezen de middelste en laten ons verder verrassen door de chef (je kunt ook kiezen uit bepaalde gerechten).  Het wordt een van de lekkerste maaltijden, die we ooit hebben gegeten en dat wil wat zeggen.  Alles is even bijzonder en de smaken gaan zo goed samen!  De presentatie, die ik ook altijd belangrijk vind, is bij ieder gerecht weer een kunstwerkje. 

Het is een paar uur intens genieten en het schaaltje met bonbons dat we na ons dessert krijgen maakt het helemaal af.  Alleen kan ik die met de beste wil van de wereld niet meer op!  Onze chauffeur staat ons al op te wachten en zet ons een half uurtje later weer thuis af.  Gauw naar bed, zodat we verder nog kunnen dromen van deze sprookjesachtige avond!

18 reacties:

Ineke zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, wát een romantische avond en wat een schitterende rozen!
Gaat het volgend jaar een groot feest worden?

Fijn dat Saskia naar huis kon rijden.

Anoniem zei

Het klinkt weer heerlijk Petra! Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Groetjes, Gerda.

Petr@ zei

Fijn dat Katja en Kai helemaal geïnstalleerd zijn. Hopelijk kan Katja bij de andere CVS beginnen met wat meer uren.

Op FB al gedaan, maar hierbij nogmaals: van harte gefeliciteerd met jullie 24 jarig huwelijk. En wat hebben jullie heerlijk en bijzonder gegeten 's avonds. Dat heeft Rick super geregeld.

Margreet zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat lief geregeld van Rick, en lekker ook dus.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat een romantische man heb je toch :) Groetjes, Julia

Wendy zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wij zijn op 23 augustus 10 jr getrouwd en gaan ook ieder jr lekker samen uit eten!

Misschien kan Kai zijn Nederlands nog oefenen met Marjolijn! :)

Marenko zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! Zo te zien was het eten echt lekker!

naomi zei

Hallo

Wat fijn dat Saskia mee was om te helpen. En heerlijk dat ze terug kon rijden. Wel balen dat je nog zo in de knoop zit ik hoop dat het snel weer rustig wordt met je spieren.

Wat is Rick een super romantische man. Flinke bos rozen, prive chauffeur en zo'n geweldig romantisch diner. Geweldig zo'n bank (teta a tete) samen.

Ik ben wel benieuwd waar volgend jaar jullie honeymoon opnieuw heen gaat.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Groetjes Eugène

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Jullie diner klinkt heerlijk en het zijn inderdaad kunstwerkjes.

Sandra

Unknown zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Rick heeft deze weer extra bijzonder gemaakt met de privé chauffeur. En attent ook van het restaurant om jullie bij het bord te feliciteren. Alle gerechtjes zien er heerlijk uit. Ik hou ook zo van veel kleine hapjes. Hoop dat je pijnvrij wakker zal worden.
Groet, Ingrid (vanaf Eugène zijn telefoon)

Anoniem zei

Wat een romanticus die Rick, rozen, prachtig en de kunstwerkjes die je kan eten. Ondanks je pijn toch een mooie dag.
Dat er nog veel mogen volgen.
En of het zo moet zijn zie ik dat ik 24 in moet typen om te bewijzen dat ik geen robot ben!
Groet, Bea

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd!!!!
Liefs, Silvia.

Sally zei

Nog van hart gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Prachtige rozen hoor, heel attent van Rick.

Petra zei

@Ineke - Volgend jaar gaan we op een speciale reis naar Hawaii, maar een feest zoals in Nederland gewoonlijk is kent men hier niet.

@Gerda - Dank je!

@Petra - Inderdaad, die maaltijd is er zo een, die in je geheugen gegrifd blijft.

@Margreet - Heel erg lekker!

@Julia - Dat is zeker, hij verrast me altijd weer.

@Wendy - Gefeliciteerd over twee dagen en alvast plezier met het etentje. Ik ben wel benieuwd of Kai gaat proberen die Marjolijn te ontmoeten.

@MarenKo - Ja, dat was het zeker.

@Naomi - We willen naar Hawaii volgend jaar. Hopelijk kunnen we met de hele familie.

@Eugene - Dank je wel!

@Sandra - Jij ook bedankt!

@Ingrid - Mijn favoriete maaltijd zijn die kleine hapjes.

@Bea - Dat is wel heel toevallig.

@Silvia - Dank je wel.

@Sally - Vooral de roze met rode randjes vind ik prachtig.

Bente zei

Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Wat leuk dat Rick zo romantisch is.

Marie zei

Petra and Rick, Happy Anniversary!

Kristel Holsbeek zei

Nog eens van harte proficiat!! Zalig bloemen krijgen, dat mis ik hier het meest dus nu kan ik even meegenieten!!
Wow jullie borden zien er idd wel HEEEEL lekker uit hoor!!