Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 27, 2012

Meadowlark Gardens

Om tien voor half negen word ik wakker door Ricks afscheidskus.  Ik denk, verward, dat er iets mis is, maar hij is helemaal in pak en das gekleed en klaar om naar zijn werk te gaan.  Een bezoek aan het Ministerie van Defensie in het Pentagon staat op het programma, vandaar de keurige kleding.

Het gebeurt maar heel zelden dat ik tot zo laat ook echt slaap.  Ik heb dan ook even moeite uit mijn droomwereld te komen.  Ik droomde dat ik voor een familie in Australie werkte en voor eentje in de VS en dat ik moest kiezen waar ik wilde blijven wonen.  Waar dat nu weer vandaan komt?  Ik ben nooit in Australie geweest, al zou ik er wel graag op vakantie gaan.

Rick heeft de koffie al klaar staan en met een mok in mijn hand laat ik Cosmo uit.  De regen van gisteren heeft plaatsgemaakt voor een blauwe lucht, al hangen er hier en daar nog mistwolken.  Het belooft in ieder geval een prachtige zomerse dag te worden. 

Sharon wacht me al op bij de sportschool en merkt meteen dat ik me vandaag goed voel.  Ik kan veel meer dan vorige week, toen mijn nek en schouders helemaal in de knoop zaten.  Het wordt dan ook een uur hard werken met de gewichten.  Intussen kletsen we natuurlijk over onze kinderen en dergelijke.  Soms is het gewoon heel fijn om te weten dat tieners nu eenmaal tieners zijn en dat wij moeders ook niet altijd het engelengeduld daarmee hebben.

Na het uur personal training doe ik nog een half uur cardio en zit meteen weer helemaal in mijn nieuwe boek, "Blue Bistro" van Elin Hildebrand.  Van haar heb ik al eerder een boek gelezen wat me goed beviel.  Haar boeken spelen op het eiland Nantucket waar ik jaren geleden ben geweest.  Dat was een kort bezoek, dus ik denk niet dat ik daarom die boeken lekker leesvoer vind. 

Op het deck eten Saskia en ik lunch en dan vertrekt Saskia naar de sportschool.  Dit is de laatste week dat het zwembad open is, dus ik besluit daar nog even gebruik van te gaan maken.  Alleen is het water me te koud, dus ik ga alleen met mijn benen erin. 

De rest van de tijd ga ik op een ligstoel onder een parasol liggen lezen.  Er zijn vooral moeders met kleinere kinderen aanwezig.  Naast mij ligt een van die moeders te zonnen, als haar zoontje opeens heel opgewonden aan komt rennen. 

"Mommy!", roept hij, "Halloween and Thanksgiving are just around the corner!"  Kreunend antwoordt zijn moeder dat dat inderdaad het geval is.  Ze zal er zo lekker in het zonnetje nog wel niet aan willen denken.  Ik ook niet, maar gisteren zagen Rick en ik op onze wandeling een huis dat nu al versierd is voor Halloween! 

Met moeite onttrek ik me tegen vieren aan mijn boek.  Ik heb namelijk al sinds vorige week een bezoek aan Meadowlark Gardens willen brengen.  Vandaag is daar de perfecte dag voor.  Ik haal mijn fototoestel thuis op en rijd erheen. 

Onderweg belt Christine en we kletsen de hele wandeling, die ik door het park maak, door.  Intussen fotografeer ik ook het een en ander.  Hopelijk is het scherp, want ik heb natuurlijk mijn mobieltje tussen mijn oor en schouder onderwijl.  Het is zo fijn weer eens een goed gesprek te hebben en we verzuchten beiden dat we het zo missen dicht bij elkaar te wonen.  Hopelijk gaat het lukken elkaar begin volgend jaar in ieder geval weer te zien.


Rick is al thuis als ik de oprit weer oprijdt.  Hij gaat een stuk hardlopen, training voor de Tough Mudder race, die maar twee weken van nu is.  Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden, want tien mijl met allerlei obstakels zou ik zelfs moeilijk vinden en ik sport toch heel wat meer dan Rick, hoewel hij de laatste tijd goed bezig is.

We bestellen makkelijk Zpizza.  Saskia eet ook mee, want ze hebben een veganistische pizza.  Hun pizza's zijn werkelijk de lekkerste en ook de gezondste.  De mijne komt met tomaat, artisjokharten, olijven, champignons en feta kaas. Heerlijk!

Vanavond kijken we naar een nieuwe serie van Gordon Ramsay, Hotel Hell.  Gordon doet het hier in de VS wel erg goed met zijn programma's.  Ik zou graag eens in een van zijn restaurants eten.  Rick heeft dat een keer gedaan in Londen en had daar toch ook wel opmerkingen over. 

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Karla zei

Ik heb hotel hell ook gezien, je zult maar in zo'n hotel terecht komen, jakkie.

Petr@ zei

In hotel Paris zit ook een restaurant van Gordon Ramsey. Ik had eigenlijk verwacht dat het enorm duur zou zijn, maar ik vond het nog wel meevallen. We hebben er overigens niet gegeten.

Lekker dat je nog even hebt kunnen zwemmen. Dat is hier toch wel voorbij. Het moet voor mij toch wel 25 graden zijn minimaal om te zwemmen en hoewel het nog best lekker is qua temperatuur, 25 graden of meer gaan we vast niet meer halen.

Anja zei

Zo raar soms die dromen, ik vraag me ook altijd af waar ik het vandaan haal.
Gisteren heb ik vijftig tinten grijs gekocht, ik ben benieuwd!

Ingrid en Michael zei

Je hebt de 3 vijftig tinten boeken echt supersnel uit! Ik ben nu bijna klaar met het 3e deel.
Tja, ik wil er ook nog niet aan, maar de herfst is echt in aantocht. Soms ruik je het al in de lucht. Maar met alle mooie kleuren en de leuke halloween decoraties vind ik het toch wel leuk.

Becs zei

Grappig waar we over kunnen dromen! Kan me voorstellen dat die dame naast je kreunde wat betreft Halloween en Thanksgiving. Ik ben wel toe aan iets koelere temperaturen, maar ben nog niet klaar om het helemaal op te geven!

Petra zei

@Karla - Nou, inderdaad! Ik kan eerlijk zeggen dat nog nooit meegemaakt te hebben, gelukkig.

@Petra - Hier zal het nog wel even boven de 25 graden blijven, maar het zwembad gaat hoe dan ook na Labor Day dicht.

@Anja - Ik ben ook benieuwd wat je ervan denkt. Vooral het eerste boek vond ik regelmatig wat te veel.

@Ingrid - Saskia ziet uit naar de herfst. Ik vind er ook leuke dingen aan zitten en daarna de feestdagen, ook leuk, maar dan januari en februari, oef!

@Becs - Saskia vindt de herfst zo gezellig en dat is ook wel weer zo, maar de zomer is gewoon zo makkelijk altijd.