Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 21, 2012

Neus piercing

De zon schijnt weer buiten en mijn pijnen zijn gelukkig meteen een stuk minder.  Het lijkt steeds meer echt met weersverandering te maken te hebben.  Ik moet toegeven dat ik er ook weer even aan moet wennen dat de twee oudsten weer naar school zijn.  Het is altijd zo gezellig als iedereen thuis is.  Gelukkig heeft Saskia nog twee schooljaren te gaan!

Gauw ga ik sporten dat helpt mijn gemoed altijd net zoveel als mijn spieren.  Ik ben in "Fifty Shades of Grey" begonnen en weet nog niet wat ik ervan moet denken.  Katja heeft de boeken in een ruk uitgelezen en vrijwel iedereen, die ik ken, is er lyrisch van.  We zullen zien.  Het uur op de crosstrainer gaat in ieder geval snel.

Saskia wacht me ongeduldig op.  Zij heeft Rick eindelijk overgehaald om een neus piercing te mogen nemen.  Wat mij betreft was dat al prima.  Het is haar eigen geld (en lichaam) en ik vind het eerlijk gezegd ook best leuk staan bij zo'n tiener.  Als ze er genoeg van heeft groeit het wel weer dicht.

Bij Marlowe Ink tekenen we de nodige formulieren en dan mag Saskia mee met Phil, die haar piercing gaat doen.  De mensen hier passen helemaal in een tattoo parlor, want ze zitten zelf ook helemaal onder de versieringen.  Gek hoe je er toch aan went, want vroeger had ik toegegeven toch altijd een bepaald beeld bij iemand met tatoeages.  Nu fascineert het me eerder waarom mensen bepaalde tatoeages nemen en mijn eigen zoon heeft er een.

De neus piercing ziet er pijnlijk uit.  Saskia's oog traant ervan en het bloedt ook meer dan bij de andere piercings.  Als ik al interesse gehad zou hebben er een te nemen, ben ik na het bekijken van de procedure helemaal genezen.  Maar het staat Saskia goed en ze is er dolblij mee.  Ze heeft Rick nu wel moeten beloven dat er verder voor haar 18e niets gepierced of getatoeeerd gaat op haar lichaam.


Een clandestiene foto van tevoren, want het mag eigenlijk niet


(klik op de foto voor de grotere versie)

Op de terugweg stoppen we bij de Russian Gourmet.  Ik heb gehoord dat de prijs voor caviaar hier idioot laag is en Rick en ik zijn daar dol op.  Inderdaad kost een potje ongeveer de helft van wat we in de supermarkt zouden betalen!  Dat wordt vanavond lekker op een toostje!

Ook neem ik een pakje maatjesharing in olie mee.  Die heb ik bij iemand thuis gegeten en deed me aan Nederlandse haring denken.  De Russische medewerkster kan volgens mij nauwelijks Engels of ze is niet erg vriendelijk, want ze beantwoordt mijn vragen nauwelijks.

Saskia heeft een vriendinnetje beloofd om naar de mall te gaan, dus ik ben mijn van weer eens kwijt.  Prima, maar ik wil dan dat ze mijn Pandora armbanden en ketting meeneemt om schoon te laten maken.  Dat doen ze bij die winkel gelukkig gratis, want ik heb het zelf al geprobeerd en krijg met geen mogelijkheid de laag zonnebrandspray eraf, vooral niet van de ketting.  Ik doe mijn sieraden altijd af bij het insmeren, maar kennelijk komt het er naderhand toch aan. 

Het is heerlijk weer buiten, dus Cosmo en ik gaan op het deck zitten.  Ik bedenk me na een uurtje dat het een perfecte middag is om naar Great Falls te gaan.  Ik loop zelfs de garage in en zie dan de lege plek, waar gewoonlijk de van staat.  Natuurlijk, Saskia heeft mijn auto mee.  Geen Great Falls voor Cosmo en mij dus vandaag, maar ik zet het meteen voor later deze week op mijn programma!

Als Saskia weer terug is, gaan we naar Whole Foods.  Ik wil creme fraiche en toostjes voor de caviaar kopen en haal ook gelijk burgers (voor mij "cramon" (mix zalm en crab) en voor Rick lams) met paprikasalade voor vanavond. 

Saskia is sinds dit weekend een veganistisch dieet begonnen en koopt daar een aantal dingen voor.  Ik dacht dat ze het vooral deed voor haar gezondheid, maar in de winkel verklaart Saskia dat dat niet haar hoofdredenatie is.  Ze heeft dingen gelezen over hoe dieren worden behandeld en wil daar geen deel meer in nemen.  Ze wil het veganisme dan ook 100% doorvoeren in haar levensstijl, niet alleen in haar dieet. 

Het is voor mij interessant dit kind haar eigen persoon te zien worden.  Als ons derde kind zou je denken dat ze een mengeling van Katja en Kai zou zijn.  Maar nee, Saskia is weer een heel ander individu met haar zeer eigen meningen en gedachten.  Ik ben heel benieuwd hoe haar schooljaar zal gaan en helemaal waar ze na haar high school terecht gaat komen (maar heb zeker geen haast dat te weten te komen, ik wil uitgebreid van de jaren dat ze nog thuis is genieten).

Saskia gaat een wandeling maken met vriendinnen en daarna bij Kaylee logeren.  Rick en ik eten onze burgers gezellig buiten op met het gezang van de krekels op de achtergrond.  Daarna kijken we America's Got Talent.  Mensen, die er eerder uitgestemd zijn, krijgen een tweede kans en wauw, wat een talenten!  Het is dit jaar echt een heel interessante competitie met heel veel bijzondere artiesten.  Ik zou echt niet kunnen voorspellen wie er gaat winnen!

12 reacties:

Bente zei

Poeh, een veganistisch diet. Dat is behoorlijk aanpassen. Onze oudste (13) eet nu geen vlees meer, maar nog wel vis, eieren en melkproducten. Zou anders erg lastig worden en eerlijk gezergd vind ik volledig vegetarisch voor een kind nog zo in de groei ook niet zo gezond.

Heb je het idee dat Saskia wel goed bezig is met welke voedselgroepen ze moet eten?

Margreet zei

Leuk, die piercing! Lijkt me wel erg pijnlijk...staat haar goed.

Unknown zei

Veganisme, mee uitkijken! Dan heb je extra vitminen nodig, vooral vit b12. Veel over lezen, want je hebt heel veel kennis nodig om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Hebiets teveel nare verhalen erover gehoord.

Groet, ewa

Anoniem zei

Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met jullie 24e huwelijksdag.Wat een lieve en romantische man is Rick toch. Erg leuk zo'n diner voor 2.
Groetjes
Wil

Sophie zei

Ik zag de foto van Saskia's nieuwe neuspiercing dus wilde even gauw de blog lezen over die nieuwe 'aankoop'. Staat haar leuk!
Ik heb als tiener in Amerika ook een neuspiercing laten zetten. Ik had toen toestemming van m'n hostmom en ik was 18, dus dat mocht. Vond ik ook hartstikke leuk destijds. M'n ouders had ik niets verteld, zij kwamen een aantal weken later op bezoek en het leek me grappig om te kijken hoe lang het duurde tot ze het zouden zien. Dat was 10 minuten :)

Maar eenmaal terug in Nederland na een aantal jaar was de lol er toch wel af en heb ik 'm er uit gehaald, en nu zie je er niks meer van.

Dus mocht Saskia het over een aantal jaar zat zijn, is er geen man overboord. Maar voor nu lekker tiener laten zijn, ze wordt zo groot!

Groetjes,

Sophie

Anoniem zei

Hi Petra, van harte nog met jullie 24e huwelijksdag! En wat heb je toch een top vent die dat allemaal zo regelt, zo lief! Het water liep me in de mond bij de zwezerik foto, heerlijk en wat zag het er mooi uit allemaal, deed me terugdenken aan een culinair weekend dat ik een keer in de Librije in Zwolle had met hotel erbij, allemaal even lekker en ook fantastische serviezen etc... heerlijk zo'n avond! Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Groetjes, Evelyn

Marion2 zei

Tjonge, wat een overeenkomsten toch tussen onze jongste dochters. Ook hier een meisje met piercings in haar oren, een in haar lip en interesse in tatoeages (gelukkig heb ik dat tot op heden tegen kunnen houden).

Mijn dochters en ik eten (altijd al) vegetarisch. Toevallig kregen we vandaag in het vliegtuig veganistisch eten, maar ik moet zeggen dat me dat toch te ver gaat. Een goede kok kan er vast iets van maken, maar ik vind het echt niet lekker meer. Teveel ingrediënten mag je dan niet hebben.

Ik ben niet op de hoogte van argumenten voor of tegen veganistisch eten, het is voor mij puur een gevoel (het gaat te ver en het lijkt me moeilijk uitvoerbaar) dat ik het niet wil. Maar ik bewonder Saskia om haar principes.

naomi zei

Zo heeft Saskia er nog een piercing erbij. Staat haar wel goed. Wat klinkt het weer toch heerlijk bij jullie. Hier alw eer over en komt weer 18 graden en regen. Jammer hou er wel van lekker buiten zitten en warmte.

Balen he dat je auto even weg was maar dat is wennen.

Groetjes Naomi

Becs zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijks jubileum.

Leuk die piercing bij Saskia. Doet me erg aan mijzelf denken en mijn ouders die ik ook moest beloven om niets meer te doen totdat ik 18 was.

Paul zei

Gefeliciteerd met jullie 24e!

Klasse zo'n puber die principes heeft en ook nog de kracht om ernaar te leven, goed voor haar persoonlijke ontwikkeling. Vele mensen zijn het met haar eens, maar kunnen dat niet opbrengen. Vooral niet bang laten maken. Tuurlijk is een evenwichtig dieet belangrijk. Ik ben zelf vegetarier en ben er zeker van dat mijn dieet vele malen gezonder is dan de gemiddelde vleeseter. Zovele studies die dat hebben aangetoond, mn ook het belang van veel vers fruit en groenten.
Geweldig van Saskia!

Petra zei

@Bente - Ja, ik ben benieuwd hoe lang ze het gaat volhouden. Ze wil ook voor ons koken, dus ben benieuwd. En ja, ik denk dat ze er heel goed mee bezig is, houdt het ook allemaal bij online.

@Margreet - Het zag er inderdaad pijnlijk uit en vannacht voelde ze hem ook. Niets voor mij, maar haar staat het leuk.

@Ewa - Saskia leest er enorm veel over en houdt alles bij online. Ze is iemand, die zoiets serieus bijhoudt. Ik zou het geduld er niet voor hebben.

@Wil - Inderdaad, ik geniet nog steeds na van dat diner!

@Sophie - Ja, dat is mijn redenering ook, als ze er genoeg van heeft haalt ze hem er gewoon uit. Dat ze groot wordt is zeker zo!

@Evelyn - Dat zijn toch ook echt avonden, die in je geheugen gegrift blijven staan. Ik ben dol op zulke culinaire avonden.

@Marion - Daarom laten wij het haar ook doen. Ik weet niet of het iets blijvends gaat zijn, ze is op het moment erg bezig haar "eigen ik" te ontwikkelen. Zolang ze de juiste voedingsgroepen binnenkrijgt mag het van mij.

@Naomi - Echt? Het lekkere weer is alweer voorbij? Dat is balen!

@Becs - Dank je en voor Saskia is het niet meer heel lang voor ze 18 is.

@Paul - Leuk dat je dat berichtje schreef. Inderdaad kom ik veel "angst" tegen als ik vertel dat Saskia vegan wil zijn. Winkels als Whole Foods hebben een heel uitgebreid assortiment vegan eten en gisteren was de caissiere daar duidelijk ook vegan.

Bianca zei

Super, leuk die neuspiercing, hoe gaat het er nu mee ? ik had heel lang geleden ook zoiets, maar dat waren andere tijden toen ;-) het werkte niet hoor, mijn neusvleugel werd zo dik dat het knopje erin verdween bijna, daarna echte indaise piercings, die hadden een soort spiraaltje wat je in je neus moest draaien, voelde me net een vis aan een haak ;-) inmiddels is het onzichtbaar dichtgegroeid.

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijks jubileum !