Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 28, 2012

Laatste vakantieweek is ingegaan

Ssakia en ik nemen het er nog even van deze week en Rick is dus de enige, die vroeg opstaat.  Het zal weer wennen worden voor Saskia, die wekker om half zes!  We hadden nog gehoopt dat de latere bel er voor de high schools door zou komen dit jaar, maar dat is niet het geval, helaas.  Maar goed, we hebben nog bijna een week.

Het weer begint wat grauw en het heeft vannacht weer geregend, maar als ik naar de sportschool rijd, begint het op te klaren.  Na het uur cardio op twee verschillende crosstrainers stap ik naar buiten in de volle zonneschijn.  De benauwdheid van eerder is ook weg en het belooft een supermooie dag te worden.

Nu Saskia veganistisch eet, wil ze ook telkens mee naar Whole Foods.  Dat is natuurlijk een mecca voor dat soort produkten.  Ik heb Saskia dan ook nog nooit eerder zo enthousiast gezien in een supermarkt.  Als een kind in een snoepwinkel, zoals we hier zeggen.  Intussen trakteer ik mezelf op een sushi rol voor mijn lunch en sla avondeten voor Rick en mij in. 

Thuis zie ik dat onze vlinderstruik opeens vol vlinders zit.  Letterlijk tientallen vliegen van de ene naar de andere bloem.  Veel ervan zijn "saaie" kleine bruine vlinders, maar er zijn ook Eastern Tiger Swallowtails, de zwarte versie daarvan (wat geloof ik het vrouwtje is) en Painted Ladies.  Gauw grijp ik mijn camera en schiet een heel aantal plaatjes. 

De zwarte vlinder blijkt een probleem voor mijn fototoestel om de een of andere reden.  Ik krijg er wel wat ok foto's van, maar ben er niet heel tevreden over.  De andere vlinders zijn zeer medewerkzaam en ik heb heel wat foto's, waaruit ik een selectie zal moeten maken.

Terwijl ik daar aan het fotograferen ben, komt de ijscowagen de cul de sac binnenrijden.  Hij speelt zijn vrolijke muziekje en de kinderen komen links en rechts hun huis uit voor ijsjes.  Opeens heb ik ook enorme zin in een ijsje.  Ik kies een roomijsje met sinaasappel eromheen. 

Alleen heb ik enkel een $20 biljet en daar heeft de ijscoman geen wisselgeld voor.  Oei, ik heb geen $2 en zie dat ijsje al mijn neus voorbij gaan.  Ik heb even een kinderlijk teleurstellingsgevoel, maar denk dan "ach, het is maar een ijsje".  Saskia vindt het echter zielig en gaat gauw binnen $2 in kwartjes uit haar spaargeld halen.  Natuurlijk zal ik haar terug betalen en het ijsje smaakt extra lekker.


Saskia en Laura maken pindakaasballetjes met chocolade chips en kokosnoot en bieden er mij ook een aan.  Erg lekker, moet ik zeggen!  Zo heb ik meer zoet op op een middag, dan ooit, want ik ben gewoonlijk niet zo'n zoetekauw.

De rest van de middag lees ik buiten op het deck mijn boek uit.  Om me heen vliegen de vlinders af en aan, maar ook de muggen.  Dit jaar is het aantal West Nijl virus gevallen hier in de VS veel hoger dan andere jaren.  Al zijn er in dit gebied nog geen mensen ziek van geworden, ik vind het, nog afgezien van de jeuk, toch niet prettig om lekgebeten te worden.  Ik spuit Off!, maar dat werkt niet afdoende, dus brand ik ook maar een Off! spiraal.  Uiteindelijk jagen die rotbeestjes me toch naar binnen, grrrr!!!

Saskia gaat naar haar "Fall Kick Off" bij Madison High School.  Ze rijdt Laura en zichzelf erheen, voor het eerst zonder een van ons ouders.  Met een grote glimlach komt Saskia thuis.  Ze heeft een aantal vakken met vriendinnen, altijd fijn.  Alleen heeft ze iedere dag Latijn, daar is ze minder blij om.

Rick komt net thuis en we kletsen bij met buren, die we al een tijdje niet hebben gezien.  Zij hebben alweer een "senior" en zullen na dit jaar een leeg nest hebben.  Ik herinner me nog dat ik toen Kai naar college ging dacht: "Gelukkig heeft Saskia nog vier high school jaren voor de boeg.".  Daarvan is alweer de helft voorbij.  Onvoorstelbaar dat zij alweer een junior is!

Ons avondeten vandaag is makkelijk, taco's.  Maar wel wat bijzonder, want met bisongehakt gemaakt.  Ook heb ik verse salsa van Whole Foods en ontzettend lekkere maistortilla's.  Het mag dan allemaal wat duurder zijn bij Whole Foods (niet eens zoveel), maar hun produkten smaken ook echt een stuk beter dan de bleke maistortilla's van bijvoorbeeld Safeway.

Vanavond kijken we weer eens America's Got Talent.  Dit jaar is dat een favoriete show van zowel Rick als mij.  Er zijn zoveel goede acts! 

Foto's van de vlinders staan hier.

9 reacties:

Margreet zei

Jullie hebben dus nog een week, voor ons alweer de tweede week hier.
Die beginnende rijders zijn inderdaad zenuwslopend. Vind ik dan. Vic kan niet wachten 16 te worden (december) zodat hij zijn rijbewijs krijgt. De een na de andere vriend komt hier nu zelf voorrijden in een eigen (!) auto. Hij wil ook!
Geniet nog van de laatste vakantieweek.

Coralie zei

Oh, een Splitijsje! (zo heten die hier, mijn favoriet ijsje, omdat je dan zowel room- als waterijs hebt). Leuk dat de ijscoman dat ook verkoopt, hier (als er al een komt), is dat alleen met schep.
Heerlijk nog een weekje uitslapen! Maaltijd klinkt bijzonder, met dat tacogehakt.
Saskia gaat serieus met haar rijen om, heb je het idee dat er ook veel 16- jarigen dat niet doen en veel roekeloos en risicovol gedrag vertonen?

Anja zei

Prachtige vlinderfoto's!! Geniet van de laatste vakantieweek met Saskia.

Anoniem zei

Lekker zo'n ijsje!
Ik ben nu in Schotland en ik wilde iets hebben tegen de muggen. Wat ze hier verkopen is Avon Skin so Soft. Het is een body lotion die, zo bleek, heel goed helpt tegen de muggen. Ik ben tot nu toe nog niet geprikt. Ik weet niet of dit te koop is in Amerika.
Groetjes,
Anja L.

marianne zei

Lekker dat jullie nog een weekje hebben. Floor is gisteren begonnen, voor het eerst naar de middelbare, en vandaag gelijk op kamp. Spannend wel!
Dapper van Saskia om veganistisch te gaan leven. Misschien wel goed om op te letten dat ze genoeg vitamine B12 binnen krijgt, kan nog wel eens lastig zijn.

Anoniem zei

Hi Petra, een SPLIT heet zo'n ijsje hier die je gisteren gegeten hebt......Geniet nog van je vakantieweek.. hier vandaag ook topweer maar mag van mn baas geen vrij om te gaan varen vanmiddag gggrrrrr..... Fijne dag, Evelyn

naomi zei

Hallo

Gezellig dat Saskia mee boodschappen gaat doen. En zo heeft ze zelf goed beeld wat wel en niet kan qua eten. En jij ook voor de toekomst. Die taco's klinken heerlijk. Ik houdt wel van mexicaans eten. Echt genieten.

Heerlijk hoe je dat ijsje beschrijft een split vindt ik echt genieten waterijs en roomijs in 1. Lief dat sas het even voor schiet.

Geniet nog maar van je uitslaap dagen.

Groetjes Naomi

Karin zei

Geniet nog even van de laatste week. Marloes haar wekker (en de mijne) gaat alweer een week om 5:30 uur. Het is zooooo vroeg:-)

Ja Whole Foods heeft ook mijn voorkeur en het is ook veel gezonder dan al die processsed foods.

Petra zei

@Margreet - Ja, die eigen auto, dat is de volgende stap, want nu ben ik constant mijn van kwijt!

@Coralie - Oh, ja, nu herinner ik me dat ze zo heten. En nee, ik ken eigenlijk geen andere kinderen, die roekeloos zijn, al zijn die er natuurlijk zeker wel.

@Anja - Doen we.

@Anja - Avon Skin So Soft is geloof ik zelfs Amerikaans, maar onze muggen laten zich er absoluut niet door weerhouden.

@Marianne - Ook weer een mijlpaal voor jou, middelbare school. Succes voor Floor! Op die B12 letten we inderdaad.

@Evelyn - Dat is balen om geen vrij te krijgen. Hopelijk blijft het mooie weer daar.

@Naomi - Ik ben ook dol op Mexicaans eten, gelukkig kan dat hier volop.

@Karin - Ja, gaap, die vroege wekker! Ik weet ook niet hoe Saskia dat straks weer gaat doen, pff.