Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 16, 2012

Color Run en Rick op reis

Zaterdag

Al voor Ricks wekker om 7 uur afgaat ben ik klaarwakker.  Ik moet zeggen, ik heb heerlijk geslapen en maak Saskia en Rick wakker.  Gauw pakken we in en eten beneden een haastig ontbijt.  Veel soeps is het niet, maar de roereieren met kaas en een paar happen banaan zijn genoeg voor mij.  De koffie gaat mee de auto in, want we lopen achter op ons schema.

Omdat ik niet weet of Kai ontbijt heeft gehad, neem ik voor hem een banaan en een bakje yoghurt mee.  Via sms weten we dat hij ook onderweg is naar de Richmond International Raceway, waar de Color Run zal starten.  Kai heeft gelukkig gisteren al het pakket met t-shirt, hoofdband, startnummer en meer gehaald voor hem en Saskia. 

Voor ongeveer een mijl staan we in de file, maar dat haalt natuurlijk niet bij de tien mijl van vorige week.  Het verkeer wordt hier ook een stuk beter geregeld door de politie, die we vorige week niet eens zagen.  Toevallig parkeren wij dichtbij Kai, dus we hebben elkaar al snel gevonden.

Kai en Saskia hebben hun Color Run witte t-shirts aan.  Iedereen, die aan de race meedoet, moet een wit t-shirt aan.  We zien ook allerlei groepen met hun eigen t-shirts.  Kai heeft alleen zijn veiligheidsspelden, om het startnummer mee aan zijn shirt te doen, vergeten.  Gelukkig vinden we na even zoeken een enorme bak vol daarvan.

Het is ongeveer twintig minuten voor het begin van de race.  We nemen nog een schone foto van Kai en Saskia voor de hagelwitte boog ballonnen van de start.  Dan wensen wij ze succes en kijken Rick en ik op de kaart waar wij het best heen kunnen.  Terwijl we dat doen zie ik een prachtige adelaar boven ons vliegen.  Daar moeten we natuurlijk ook foto's van nemen!

Deze race heet de Color Run, omdat de deelnemers iedere kilometer met een felle kleur poeder worden bekogeld.  Die poeder blijft overal aan zitten.  De eerste kilometer is geel en daar blijf ik op de kinderen wachten.  Rick loopt door naar de tweede kleur, roze.

De mensen, die geel poeder strooien, zijn er wel heel royaal mee.  Volgens mij zullen die voor de latere lopers geen poeder meer overhebben.  Door wolken geel lopen de deelnemers.  Opeens, na een minuut of twintig, zie ik Kai en Saskia aankomen.  Saskia had gezegd dat ze wilde lopen in plaats van rennen, maar ze rennen toch. 

Helaas zien ze mij niet en lopen een beetje uit mijn beeld.  Toch lukt het me een aantal foto's te nemen.  Nu gauw naar kleur nummer vier, oranje.  Rick en ik hebben besloten nummer drie, blauw, over te slaan, want daar halen we het niet voor de kinderen erlangs lopen. 

Terwijl ik bij oranje wacht, loopt Rick naar de finish.  Als eerste zie ik Kai naderen en dan een heel kleurrijke Saskia.  De oranje poeder gooiers doen ook erg hun best en iedereen heeft enorme lol.  Ze noemen dit niet voor niets de "happiest 5k in the world".  De kinderen genieten duidelijk ook volop.

 
Door de finish!

Door mijn rechterenkel, die nog flinke pijn doet, loop ik wat minder snel, dus ik mis de finish.  Deze race wordt niet getimed, dus heel belangrijk is dat niet.  Kai en Saskia hebben er ongeveer veertig minuten over gedaan.

Het Finish Festival, waar een dj iedereen oproept hun kleurpakketten in de lucht uit te strooien, is in volle gang en hier vind ik de anderen weer.  Ik probeer er een beetje van weg te blijven met mijn fototoestel, maar Rick wordt geraakt door een gele "bom", waarvan ook een deel op zijn SLR terechtkomt. 

Kai en Saskia dansen mee in de menigte en gooien hun eigen pakketjes kleurig poeder de lucht in.  Als ze ons weer komen opzoeken, zijn ze bijna onherkenbaar!  Kai's tanden zijn zelfs groen en Saskia's gezicht heeft vooral veel paars.  Natuurlijk moet dat ruimschoots op de gevoelige plaat vast worden gelegd.

Als de kinderen uitgedanst en gekleurd zijn, zien we een paar mensen met blazers, die de poeder van mensen afblazen.  Saskia wil haar kleur op zich houden, maar Kai laat zich afblazen.  Er komt heel wat poeder van hem af, maar hij is nog net zo vies als ervoor.

We kijken nog even bij de winkel, maar daar vindt Saskia niets van haar gading.  Dan verlaten we de vrolijkheid en lopen terug naar de auto's.  Kai wil graag een douche nemen in zijn dorm, dus de rest van ons gaat Richmond een beetje verkennen. 

Voor mijn dagelijkse foto maak ik wat foto's van het Virginia Capitool en we rijden door leuke buurtjes, zoals Shockoe Slip, het oude gedeelte van de stad. Hoe meer ik van deze stad zie, hoe leuker ik hem vind.  Ik neem me iedere keer voor hier eens wat langer dan een uurtje door te brengen, maar dat komt er telkens niet van.

Intussen is Kai weer helemaal schoon, dus we halen hem op. We willen graag een restaurant met een terras vinden, want het is schitterend weer.  Dat komen we al heel gauw tegen.  Mulligan's heeft een gezellige bar op hun terras en een lekker menu. 

Voor mij worden het de oesters, want die zijn veel goedkoper dan bij ons en heel erg lekker, en de zwarte bonen burger, ook zeer smakelijk. Terwijl we op het eten wachten, kijken we de wedstrijd van Virginia Tech tegen Pittsburgh.  Helaas verliezen de Hokies vandaag.

Na de lunch is het alweer tijd om afscheid van Kai te nemen.  Hij heeft vanavond een bandoptreden, waar hij zelfs voor betaald wordt.  Jammer, dat we er niet voor kunnen blijven, maar Saskia voelt zich nog niet lekker en Rick is erg moe. 

Op de terugweg komen we af en toe in langzaam rijdend verkeer te staan.  Het kan gewoon niet missen op de I-95!  Gelukkig valt het oponthoud wel mee en na een paar uur rijden we ons gebied weer binnen.  We halen Cosmo op van de kennel en dan zijn we weer thuis. 

Het was een leuk uitje. Ik denk dat dit niet de laatste keer was dat Kai en Saskia de Color Run hebben gelopen, zoveel lol hadden ze!  Hopelijk de volgende keer hier in Washington, maar die races zijn al maanden uitverkocht, dus dat moeten ze er op tijd bij zijn.  Katja zou ook wel mee willen doen.

Rick is zo moe dat hij even gaat slapen.  Saskia vertrekt naar vrienden en ik ga met Cosmo op het deck zitten lezen.  Langzaamaan wordt het weer hier ook koeler, dus ik wil iedere keer als het warm genoeg is om in de schaduw op het deck te zitten uitbuiten. 

Voor ons avondeten haalt Rick van Four Sisters.  Ik leer nu ook hoe je rijst"papier" zachter maakt, want dat komt helemaal ongekookt mee.  Een telefoontje naar het restaurant wijst uit dat het enkel een minuut in warm water moet liggen.  Zou handig zijn om als aanwijzing mee te geven bij het ophalen.  Dit blijft een van mijn favoriete cuisines.  Rick vindt het gelukkig ook lekker, want er is niet zoveel rijst (als bij andere Aziatische cuisines).

Saskia gaat vannacht bij een vriendin logeren.  Ik ben daar niet heel blij mee, want ze is verkouden, maar volgens haar is het slechts allergie.  Tieners!  Rick en ik kijken de Michigan State versus Notre Dame football wedstrijd, maar dit lijkt niet de dag voor "onze" teams te worden, want Notre Dame staat ver voor als we naar bed gaan.

Zondag

Moe van de lange dag gisteren slapen we vanochtend tot tien uur uit.  Althans, Rick is vergeten het alarm van zijn horloge uit te zetten, dus dat gaat vrolijk om zeven uur af.  Daarna lukt het me niet weer in slaap te vallen, maar ik heb wel vreemde slaap-waakdromen.  Zo vreemd zijn die, je bent wakker, maar toch niet.  Herkent iemand dit?  Rick zegt dat het hem nooit overkomt.

Het is heerlijk weer en we eten ons bij Starbucks gehaalde ontbijt lekker buiten op.  Eigenlijk had ik daarna naar de sportschool gewild, maar Rick heeft een plan voor ons om net voor de lunch samen te gaan.  Ergens weet ik wel dat dat niet gaat lukken met de hele lijst dingen, die Rick nog wil doen voor hij vanmiddag op reis gaat, maar ik stem toch in.  Ik heb stiekem wel zin in een heel luie zondag.

Die krijg ik dus ook, want Saskia haalt Rick over met haar naar de mall te gaan voor nieuwe jeans.  Haar enige oude paar heeft een stukke rits en het wordt nu weer koel genoeg om lange broeken te dragen naar school.  Ik vind het wel grappig dat ze haar vader vraagt, want ik zou natuurlijk ook makkelijk morgen of overmorgen met haar kunnen gaan. Kennelijk heeft ze even behoefte aan wat vader-dochtertijd en Rick vindt dat natuurlijk ook leuk.

Het neemt allemaal alleen wel veel meer tijd in beslag dan ze hadden gedacht.  Pas na enen zijn ze terug.  Tja, en nu is de keuze sportschool of gezellig nog even samen gaan lunchen.  Raad eens wat de voorkeur heeft?  Morgen ga ik er wel weer extra hard tegenaan, dan.

Begin deze maand is er een ware creperie geopend hier in Vienna.  Rick en ik gaan eens kijken of dat wat is.  Crepe Amour is een heel klein restaurantje met acht zitplaatsen, maar een lang menu met verschillende gevulde crepes.  Er gaat net een gezin weg, dus wij kunnen zitten. 

Het duurt even voor ik mijn keuze heb gemaakt, want veel ziet er superlekker uit.  Uiteindelijk wordt het de crepe met gerookte zalm, cream cheese, spinazie en kappertjes.  Rick neemt er een met gerookte kalkoenborst, gruyere en dijon mosterd.  De crepes zelf zijn flinterdun en van boekweitmeel gemaakt, ze doen me denken aan de crepes, die Kai en ik in Quebec aten.  We zullen hier zeker terugkomen!

Thuis pakt Rick gauw in en neemt dan afscheid.  Hij gaat tot donderdag naar Redmond, Washington, voor training.  Het is alweer even geleden dat hij voor zijn werk moest reizen.  Saskia en ik zijn de komende dagen dus met zijn tweetjes.  Wat vind ik het dan helemaal fijn dat zij nog thuis woont!

De rest van de middag geniet ik van het lekkere warme weer en lees alweer een boek uit.  Ik heb nog nooit zoveel gelezen als sinds ik de Kindle heb.  Zelfs niet als tiener, toen lezen mijn grote hobby was.

Voor het avondeten bestel ik makkelijk Chinees.  Al Boer Zoekt Vrouw kijkend eet ik het op.  Ik zie uit naar volgende week, als ze op de boerderijen zijn.  Ssakia maakt boven huiswerk en komt vertellen dat er telkens niets in Flapjacks kattenbak ligt, ondanks dat ze hem erin ziet gaan.  Ik heb zo'n donkerbruin (no pun intended) vermoeden dat dat iets met viervoeter, waarvan de naam met een C begint, te maken heeft.  Iemand ideeen hoe je een hond kunt tegenhouden "snacks" uit de kattenbak te eten?
 
Mijn vriendje, ligt altijd naast mij 's avonds

En met die smakelijke noot eindigt weer een druk, maar leuk weekend.

Foto's van de adelaar staan hier.

Foto's van de Color Run staan hier

9 reacties:

Margreet zei

Oh bah, hier hetzelfde probleem. In de zomer zijn de poezen buiten, maar in de winter poepen ze in de sneeuw en Mia vindt dat wel smakelijk. Zoooo vies. Trouwens, ze eet ook kattebrokken ipv haar eigen voer.
Leuk, die races, van de Color Run heb ik nog nooit gehoord, maar ziet er erg leuk uit.

Petr@ zei

Wat een leuke race weer. Eerst die van Rick vorige week en nu deze van Kai en Saskia. Wat zagen ze er mooi kleurrijk uit!

Ja, ik herken die dromen zoals jij beschrijft. Die komen volgens mij (bij mij althans) alleen voor bij korte slaapjes, waarbij je niet diep genoeg slaapt. Het is trouwens ook alleen dan dat ik mijn dromen nog herinner.

Jammie, crepes. Zo heerlijk!

Ga lekker veel doen de komende week, dan is Rick weer thuis voor je het weet.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Hoe kan het dat je met een e-reader meer boeken leest? Je zou toch zeggen dat het lezen van een e-readerboek even veel tijd in beslag neemt dan een gewoon boek.

Heb je toch nog wel het gewone, papieren boek gelezen dat ik je in maart gaf? Is een mooi boek, hoor!

Groetjes,

Anika

Els zei

Knap van Kai en Saskia dat ze die race hebben uitgelopen, zag er wel leuk uit.
Die slaap-wakker dromen herken ik heel goed, heb ik heel vaak, je denkt dat je wakker bent maar toch heb je rare dingen gedroomd, heel kort; omgekeerd heb ik ook soms, dat ik heel raar gedroomd heb en dan lange tijd nog gevoel heb dat ik nog in die droom zit, nog niet echt wakker ben.

naomi zei

Hallo

Wat een grappige race en al die kleuren poeders. Vorige week moeder en nu poeder. Leuke foto's.

Stitch wil als hij de kans krijgt bij mijn schoonouders ook uit de katten bak en het voer van de kat eten. Maar dan zetten we alles op de wasmachine en kan hij er niet bij. En de kat. Wel misschien een idee om het omhoog te zetten. Verder eet Stitch als hij de kans krijgt ook graag de keutels van het konijn op. Mag hij niet maar ondeugend als ze zijn doen ze het wel.

Ja een e-reader leest heerlijk je pakt hem ook ff snel. Die slaap die je beschrijft herken ik wel. Je denkt dat je niet in slaap bent gevallen maar is toch een half uur later of je valkt heel diep weg denk je en wordt een kwartier later wakker. Is meestal als ik in de middag even een uurtje op de bank ga liggen.

Fijne week hou lekker je zelf bezig met leuke dingen en Rick is zo weer terug.

Liefs Naomi

Anoniem zei

Wel dat ziet er in ieder geval erg kleurrijk uit!!!

Petra zei

@Margreet - Cosmo is ook dol op kattenbrokken. Ja, die Color Run was ook iets nieuws voor ons.

@Petra - Het is inderdaad wel een racemaand tot nu toe.

@Anika - Een e-reader is makkelijk overal mee te nemen. Het lezen van het boek neemt net zoveel tijd in beslag, maar ik lees ook bijvoorbeeld wachtend in de rij etc. Ik ben nog niet aan jouw boek toegekomen, wil er de tijd voor nemen, want ik heb al jaren geen Nederlandstalig boek meer gelezen.

@Els - Omgekeerd heb ik inderdaad ook weleens.

@Naomi - De kattenbak hoog zetten is helaas geen optie.

@Anoniem - Dat was het zeker!

Tink zei

Ik IND het iedere keer weer grappig om door jou herinnert te worden asn tv uitzendingen. Dan denk ik weer, oh ja we hebben geen tv meer! Sinds the overstroming van ons huis en we een half jaar in de RV gewoond hebben vergaten we de tv weer asn te sluiten. We mistten hem absoluut niet! We hebben zoveel andere dingen te doen in de avond. Ik maak digitaal artwerk, doe stuff met m'n foto's en als we wat willen zien gebruike we Hulu of Amazon on demand, als Prime members heb je recht op gratis films en dat is heerlijk. Toen ik geveld was door longontsteking keek ik via Amazon naar the Bride flight. Heel interessante film als jezelf ook geïmmigreerd bent. Deze film gaat over een groep vrouwen die hun verloofdes volgen naar New Zealand met een speciale vlucht, The Bride Flight.
Ik mis vooral nu tijdens de verkiezingen de tv niet, heerlijk on je niet druk te hoeven te maken over domme of hatelijke uitspraken. Dus we hebben de cable/satelliet opgezegd, dat scheelde toch weer $75 per maand en hebben een Apple tv kastje gekocht zodat alles via laptop of tablet of phone gestreamed wordt naar de tv.
Ik kan zo ook mooi al jou foto's levensgroot zien op m'n tv scherm! Mooi hoor! :-)

Tink zei

Even op je vorige blog terugkomen. Wist je dat je met je Kindle ook boeken van de bieb kan lezen en dat je je eigen boeken aan iemand kan uitlenen?
Plus dat je ook boeken van Amazon kan lenen voor nop als je Prime members bent. Geen rommel boeken maar echt best snellers. Toch makkelijk!