Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 03, 2012

Labor Day

Saskia en Rick wilden gisteravond zo vroeg mogelijk op om toch nog van deze laatste vrije dag gebruik te maken.  Grappig genoeg ben ik echter degene, die het eerst wakker wordt.  Of eigenlijk niet zo grappig, want het is omdat mijn schouders en nek weer helemaal in de knoop zitten.  Wat een pijn!  Ik zie enorm tegen de bijna 300 mijl in de auto, die we nog moeten, op!

Rick en Saskia maken zich klaar, terwijl ik hoop dat de ibuprofen zijn werk een beetje zal doen.  We checken uit het hotel en halen voor de zoveelste keer ontbijt bij Starbucks.  Al is mijn favoriete zomer koffie nog steeds de ijs-Americano met extra espresso, caramelsmaak en wat melk (weinig ijs!), ik heb genoeg van de wraps.  Gelukkig heb ik eergisteren een nieuwe lekkere sandwich ontdekt, de veggie artisan.  Veel groentes zie ik niet, maar het is een lekkere omelet met kaassandwich.

Nog 294 mijl te gaan voor we thuis zijn.  Rick doet zijn best die zo snel mogelijk af te leggen.  Het is wat somber weer, bewolkt en af en toe wat regen, maar wel warm met bijna 30 graden.  Dit zijn de overblijfselen van Isaac, die flink huishield in het zuiden van het land.  Bij Christine in Alabama waren er gisteren weer heel wat tornado waarschuwingen door.

 
Het blijft een van mijn favoriete beelden, die rode "Oma Duck" schuren

Bij Frederick, Maryland, stoppen we nog even voor een snelle lunch van Subway.  Ik kies een ham sandwich met veel groentes.  Ik eet hier niet vaak, maar vind hun sandwiches toch altijd wel heel erg lekker.  Een uurtje later zien we eindelijk het "Welcome to Virginia" bord en dan rijden we onze cul de sac weer in. 
 
Zo blij dit bord weer te zien!

Eigenlijk zou ik moeten gaan sporten, maar ik ben doodmoe.  Rick is meer gedisciplineerd en gaat na het ontruimen van de van een stuk hardlopen.  Saskia gaat gauw boodschappen doen, zodat ze lunch heeft voor morgen op school.  Ik ga op het deck zitten lezen, want zit opeens weer helemaal in mijn boek "Summer Secrets" van Barbara Freethy.  Een roman met een mysterie erdoorheen verweven.  Ik ga meer lezen van deze schrijfster, dat is zeker.

Om drie uur kan ik Cosmo ophalen van de kennel.  Hij heeft, zoals altijd, een gratis bad gehad en is nog wat nat.  Na zo'n bad komt er ook altijd veel haar vrij, dus op de parkeerplaats "pluk" ik hem even.  Hij is zo blij mij weer te zien, de schat!

Zodra ik aan kom rijden, claimt Saskia de van.  Zij gaat met Laura de laatste vrije middag van de zomer vieren bij de mall en daarna bij de Cheesecake Factory eten.  Saskia heeft inmiddels een website gevonden met gerechten, die zij als veganist kan eten.  Tot haar genoegen zijn dat er een heel aantal bij dat restaurant.  Ik kan me zo voorstellen hoe lekker volwassen en onafhankelijk de meiden zich moeten voelen. 

Rick en ik ontspannen ons gewoon thuis.  Ik denk er nog over om naar het zwembad te gaan, want dat gaat vandaag om zes uur weer dicht tot volgende zomer.  Toen we er langs reden was het er erg druk en ik zit lekker te lezen op het deck, dus besluit het te laten voor wat het is.  Ik zou toch het water niet ingaan en dat is wel het doel van een zwembad.  Ik vind het wel jammer dat ik er deze zomer minder ben geweest dan anders, maar ja.

Als avondeten  bestellen we makkelijk kabobs van Friends.  Hun zalm is altijd heerlijk en vanavond ook weer.  Na het eten kijken we naar de footballwedstrijd van Virginia Tech tegen Georgia Tech.  Katja kijkt daar op de tribune naar en bezoekt zo twee footballwedstrijden tijdens dit lange weekend.

Op het moment van dit schrijven staat het gelijkspel, ook een spannende wedstrijd, dus, net als die van vrijdag.  En zo eindigt deze Labor Day, het onofficiele einde van de zomer hier, al zullen de temperaturen nog een tijdje zomers blijven (hoop ik althans).

Foto's van dit weekend staat hier.

10 reacties:

Danielle zei

De foto's bekijken lukte helaas niet, de inhoud was niet beschikbaar? Lekker om weer thuis te zijn, maar wel balen dat dat met pijn gepaard moet gaan. Hopelijk ben je er weer snel vanaf.

marielle zei

Nog even een reactie op je blog van gister, maar lees inmiddels 2,5 jr je blog.
Ik zocht info over Florida en via het AA forum vond ik je leuke reisverslagen en heb er een aantal nuttige tips afgehaald.
Waarschijnlijk gaan we in april weer en mede door je blog zitten we erover te denken om dan via Washington te gaan en dan een rondleiding bij je boeken.
Maar mocht het zover zijn dan laat ik het weten .
Voor nu , Ga zo door , het is altijd weer leuk en gezellig om je blog te lezen. En om je mooie foto's te bekijken.
Groeten Marielle

Marie zei

Home Sweet Home!

Anoniem zei

Nog een reactie op je blog van gisteren. Ik denk dat ik al zo'n 6 á 7 jaar je blog aanklik. Ik lees je meestal tijden de lunch, heel gezellig!
Ik reageer ook niet zo vaak maar ik merk wel dat als jij een vraag stelt ik het màkkelijker vind om te reageren. (Ben wel 'n fervent lezer maar niet zo'n schrijver ;-)
Met groeten,
Lian

Els zei

Hallo,
Eindelijk weer wat bijgelezen en tijd om te reageren.
Ik reageer nog even op je log van gisteren: ik denk dat ik je blog al iets meer dan een jaar lees, misschien zelfs al 2 jaar en ben er denk ik op gekomen via alles.america forum, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het nog altijd heel fijn en interessant om lezen, doe zo verder!
Hier heerlijk weer, geniet van het zonnetje op een vrije dag.

Anoniem zei

Ik kan jouw foto's van het voorbije weekend niet bekijken. Doe je daar wat aan. Al dank bijvoorbaat en groetjes van Hilde uit B.

Petra zei

Als het goed is werken de foto's weer :).

naomi zei

Hallo

Ik heb weer even tijd om te reageren paar drukke dagen gehad. Wel tijd om te lezen maar schrijven schiet erbij in. Ik heb eens even flink zitten denken maar ik lees je blog al weer 5 jaar. Sinds 2007 toen ik naar Las Vegas ging en via via je reisverslag over Las Vegas vondt en daarna verder gevolgd via het AA-forum. Gaat de tijd hard.

Thanks voor de tijd en je geweldige verhalen geniet er nog steeds van. En ik vindt het heel bijzonder om te noemen dat ik je al 2x hebt ontmoet en hoop dat het in de toekomst nogmaals gaat gebeuren.

Ik zie je ondertussen als mijn vriendin in de USA en waardeer erg onze vriendschap.

Balen dat je zo'n last van je spieren hebt na die stomme auto ritten. Heerlijk dat lange weekend je hebt er weer alles uitgehaald. Wel jammer dat er met zo'n weekend de einde van de zomer in luid. Maar ach herfst brengt ook leuke dingen. (zoals voor mij San francisco). Ik zit de verkiezings debatten te kijken maar blijft vreselijk veel gepraat overw einig.

En de boer zoekt vrouw uitzending gekeken. 1100 brieven voor 1 boer wel heel veel. Leuk dat de homoboer door gaat. Nou heb geloof ik mijn niet reacies weer goed gemaakt met deze lange.

Veel liefs Naomi

Anoniem zei

Wat een vol en druk weekend hebben jullie gehad.
Jammer dat je daar dan weer de vruchten van plukt met je schouder en nek.
Hopelijk gaat het na een nacht in je eigen bed weer beter.
Groet, Bea

Petra zei

@Danielle - De foto's zouden nu moeten werken. Ja, die pijn, het was gewoon teveel in een positie zitten.

@Marielle - Klopt het dat een van mijn rondleidingen binnenkort mensen zijn, die jij mijn site hebt aangeraden? Alvast bedankt daarvoor!!

@Marie - Dat kun je wel zeggen, ja!

@Lian - Ik zal vaker een vraag proberen te stellen :).

@Els - Helemaal goed om zon te hebben op een vrije dag.

@Naomi - Door jullie heb ik ook weer helemaal zin gekregen weer eens naar San Fransisco te gaan. Zo'n leuke stad!

@Bea - Het was vandaag nog hommeles, hopelijk morgen beter.