Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 27, 2012

Lunch in Clifton

Rick neemt Cosmo vanochtend zodra hij opstaat mee naar beneden. Ook hebben we met het raam dicht geslapen, zodat we de lawaaierige buurhond niet horen.  Hierdoor heb ik heerlijk geslapen, dat had ik echt nodig!

Het is gewoon zomers warm als ik voor het eerst naar buiten stap.  Alweer is het zonnig, terwijl men bewolking en mogelijk regen voorspelde.  Mij hoor je natuurlijk niet klagen!

Mijn voeten zijn echter helemaal niet happy na de lange wandeling van gisteren.  Eigenlijk had ik Cosmo een lange wandeling willen geven in plaats van naar de sportschool te gaan, maar ik besluit toch mijn cardio maar op de crosstrainer te gaan doen. 

Daarna maak ik me gauw klaar om op pad te gaan.  Ik heb voor de lunch afgesproken met Scarlett bij het Clifton Cafe.  Clifton is een leuk oud plaatsje hier zo'n twintig kilometer vandaan.  Scarlett woont er en we gaan crepes eten. 

Scarlett en ik hebben elkaar al maanden niet gezien.  Zij heeft heel erge rugproblemen gehad en de hele zomer nergens heen gekund, vreselijk!  Het gaat nu wel wat beter, maar ze kan nog steeds niet lang autorijden of zitten, vandaar dat we dichterbij haar huis hebben afgesproken.

Het is een prachtige landweg, die naar Clifton leidt, dus ik klaag absoluut niet.  Ook al niet omdat het een heel pittoresk dorpje uit het midden van de 19e eeuw is.  Het Clifton Cafe ligt aan Main Street en Scarlett komt net aanlopen als ik de van parkeer.


We krijgen een tafeltje met zeer gerieflijke stoelen en bestellen de bessenijsthee en bestuderen het uitgebreide menu met verschillende crepes.  Onze eerste keuze is er een met zalm en feta kaas.  Helaas is zalm op, dus Scarlett kiest er dan een met kip en spinazie en ik Matt's Meatless Madness, die gevuld is met verschillende groentes en cheddar kaas.  Het smaakt prima en we hebben elkaar heel wat te vertellen.

Na het eten kijken we nog even in het sieradenwinkeltje All That Glitters naast het cafe.  Scarlett vertelt dat de eigenaresse pas 22 is en enorm succesvol.  Het is inderdaad een leuk winkeltje met veel aparte sieraden en andere hebbedingetjes. 

We lopen wat langs de historische huizen en kijken rond in een winkel, waar mensen hun oude spullen proberen te verkopen.  Het is werkelijk net alsof we over mijn oma's zolder lopen.  Alles is ook belachelijk duur.  Ik zie een Anne Geddes prent, die in onze badkamer hangt en ik nog geen $5 voor heb betaald, hier hangt die voor $25.  Toch is het leuk rondkijken.  Zo staat er ook een blauwe mannequin en een heel eng Halloween beeld op "zolder".

Daarna nemen Scarlett en ik afscheid.  Op de terugweg stop ik bij Walmart voor wat toiletspullen en het valt me op hoeveel goedkoper onder anderen mijn contactlensvloeistof hier is.  Misschien moet ik toch wat vaker de rit maken nu deze Walmart ook een mooi Supercenter is.  Vroeger was dit een verschrikkelijk ongeorganiseerde Walmart, maar hij heeft duidelijk een metamorfose ondergaan.

Thuis wacht Saskia me al op om naar Whole Foods te gaan.  Het is onvoorstelbaar hoeveel vegan produkten er op de markt zijn!  Er is zoveel in deze supermarkt dat ik ook heerlijk vind, dus ik ben trots dat ik me nergens toe laat verleiden dit keer.

Daarna neem ik Cosmo weer mee voor een korte wandeling en heeft hij opeens diarrhee.  Dat heeft hij (gelukkig) vrijwel nooit, want meteen is zijn "broek" ook helemaal vies. Zo kan hij niet naar binnen.  Gelukkig is Saskia er om hem vast te houden, zodat ik hem schoon kan sproeien. 

Cosmo is niet dol op water, maar ondergaat zijn lot gelaten.  Ik ga dan ook maar gelijk buiten lezen om hem gezelschap te houden.  Het is nog zo warm dat Cosmo's vacht vrij snel opdroogt.  Gelukkig lijkt hij niet ziek en lijkt het een eenmalig geval van diarrhee.  Het arme dier!

Rick komt thuis met Thais eten van ons favoriete restaurant dat helaas niet thuis bezorgt.  Ik ben onder de indruk van het feit dat hij zonder te vragen precies mijn favoriete gerechten meeheeft.  Sate met lekkere pindasaus en hun Thai dumplings, gevuld met groene groente en niet verkrijgbaar bij de andere Thaise restaurants.

Vanavond begint het nieuwe seizoen van een aantal van onze favorieten weer: The Big Bang Theory, Two and a Half Men en Glee.  Intussen heb ik ook weer een heel bange hond tegen me aanliggen, want er komt een heel langzaam voortbewegend onweer met veel bliksem en donder over. 

5 reacties:

Petr@ zei

Geef je voeten maar genoeg rust, voor je rondleidingen volgende week.

Leuk dat soort kleine stadjes met van die leuke winkeltjes met snuisterijen. En leuk om weer eens af te spreken met Scarlett. Ze zal het wel fijn hebben gevonden er even uit te zijn.

Nieuwe afleveringen van The Big Bang Theory: altijd leuk. Viel het uiteindelijk nog mee met het onweer?

Anoniem zei

Hopelijk gaat het beter met je voet, nu je 2 rondleidingen achter elkaar hebt.

Mijn vriendin in Florida zegt altijd dat de Wallmart voor rednecks is, hahaha, nou vaak hebben ze echt goeie aanbiedingen ook voor "gewone" mensen.
Mooi weekend, Bea

naomi zei

Wat een heerlijke dag weer en jammer dat Scarlet zo'n rot zomer heeft gehad. Doe het maar lekker rustig aan met je voeten je hebt ze nog hard nodig.

Schattig stadje ook weer zoveel leuke dorpjes bij jouw in de omgeving.

Arme Cosmo met de onweerbui weer.

Liefs Naomi

Petra zei

@Petra - Met die voeten ben ik zeker voorzichtig. Het onweer was niet zo zwaar, maar bleef maar doorgaan!

@Bea - Ja, maak me wel een beetje zorgen om die rondleidingen, maar komt tijd komt raad. Ik kom eerlijk gezegd ook niet zo graag bij de Walmart.

@Naomi - Ja, Scarlett heeft echt geleden. Inderdaad zijn er hier veel leuke plaatsjes.

Tineke zei

Leuk uitje voor je met crepes eten , wij zijn gisteren met dochter en kleindochter poffertjes gaan eten; smullen.
Sterkte met je voet ;pas als je er wat aan mankeert besef je pas hoeveel je ze gebruikt.
Prettig weekend; lekkere temperaturen krijgen jullie ; niet meer zo heet.