Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 17, 2012

Mosaic District

Na Saskia een goede dag gewenst te hebben, slaap ik nog even door.  Dan maak ik me klaar om naar de sportschool te gaan.  Maandag is tenslotte personal training dag.  Tot mijn verbazing staat Sharon echter niet zoals gewoonlijk al klaar.  Ik vind haar in de klasruimte, in gesprek met een paar andere bekenden. 

Haar middelste zoon heeft weer eens voor een crisis gezorgd.  Hij is net zo oud als Kai en ik ben toch altijd wel erg blij met mijn rustige zoon, als ik die verhalen hoor.  Er is hier een gezegde "kleine kinderen, kleine problemen, grote kinderen, grote problemen" en dat gaat toch wel heel vaak op inderdaad.  Ik hoop voor Sharon en haar zoon dat alles weer met een sisser zal aflopen.

Dit alles weerhoudt Sharon er niet van mij flink hard te laten werken.  Het uur vliegt voorbij en na afloop doe ik nog een half uur op de crosstrainer.  Er wordt echter slecht weer voorspeld voor vanmiddag en morgen en nu schijnt de zon nog, dus ik haast me daarna naar huis om Cosmo uit te laten.

Tegelijkertijd met mijn buurvrouw Lorraine en haar Deense dog Apollo stap ik naar buiten.  Apollo is pas een maand of acht oud, maar al een stuk groter dan Cosmo.  Dat weerhoudt de honden er niet van lekker te spelen, terwijl ik bijklets met Lorraine.  We besluiten dan ook gelijk de honden maar samen uit te laten.  Goede oefening voor Apollo om te leren met een andere hond te lopen.  Cosmo is daar wel goed in, maar natuurlijk ook al bijna zes (waar blijft de tijd?).

Al meer dan een jaar kijken we uit naar de opening van het Mosaic District, hier een paar kilometer vandaan.  Dit is een openlucht winkelcentrum met onder anderen een Target (die 14 oktober opengaat) en allerlei restaurants. 

 
Ik kan niet wachten, eindelijk geen half uur om bij Target te komen!

Gisteren zag ik online dat Le Pain Quotidien daar al open zou zijn.  Dat lijkt me heerlijk voor de lunch en ik ben sowieso benieuwd naar hoever het winkelcentrum is gevorderd, dus begeef me erheen.  De organische supermarkt MOM's is al open, maar verder zie ik nog maar heel weinig open en al helemaal geen Le Pain Quotidien, helaas.  Na even zoeken vind ik waar ze zullen komen, maar er staat november 2012 op de deur.  Nog even wachten, dus, toch raar dat ze op Facebook schrijven dat ze open zijn.

Gelukkig zijn er vlakbij al een paar jaar andere restaurants open, dus ik loop naar Pastry Xpo.  Daar serveren ze quiches en gerechten uit het Midden-Oosten voor de lunch.  Ik bestel een kop linzensoep, die met een heel lekker kaasbroodje komt.  Het verbaast me op hoeveel verschillende manieren linzensoep gemaakt kan worden.  In deze zijn de linzen gepureerd.  Het smaakt heerlijk.

Hier hebben ze ook mijn favoriete macarons.  Er zijn de gewoonlijke vanille en chocolade smaken, maar ook allerlei vruchten en noten.  Ik kan het niet helpen er vijf te kopen.  Ik kies framboos, pistache, citroen, vanille en lavendel.  Ik ben vooral heel benieuwd naar de laatste. 

Die MOM's organische supermarkt intrigeert me ook wel, dus ik loop daar nog even heen.  Hier gaat Saskia vast ook lekkere vegan dingen vinden.  Ze hebben zelfs organische spullen voor huisdieren.  Er is ook een juice bar, die ik weleens uit wil proberen.  Vandaag koop ik alleen een botje voor Cosmo, heeft hij ook wel weer eens verdiend.

Cosmo is er zo blij mee dat hij zelfs spontaan wat kunstjes doet ervoor (omrollen, high five).  Zo schattig!  Flapjack ligt weer eens heerlijk te slapen en Meike ook, Snickers is weer eens op pad om cadeautjes voor ons te jagen.  Huisdieren maken thuiskomen zo gezellig, ik ben blij dat ze er zijn.

Saskia komt thuis en heeft een nare hoest en bijna geen stem.  Ze vertelt dat bijna iedereen op school diezelfde verkoudheid heeft.  Ze vertrekt bijna meter om bij Caffe Amouri met Kaylee haar geschiedenisproefwerk te gaan leren.  Ik vind het grappig dat de kinderen bij Starbucks of Caffe Amouri gaan leren.  Ik kon vroeger toch het beste in alle stilte op mijn kamer "stampen".

Intussen voel ik het lagedrukgebied aankomen.  Als de luchtdruk daalt voelt het alsof er een juk op mijn nek en schouders rust.  Morgen schijnt het zwaar weer te worden en zo te voelen hebben ze gelijk.  De radar laat inderdaad flink wat slecht weer zien.

Op de site van CW zie ik dat het nieuwe seizoen van America's Next Top Model weer is begonnen.  Vier weken geleden nog wel, dus ik ga de achterstallige episode kijken.  Het is helemaal anders dit seizoen.  Niet alleen de juryleden en de deelneemsters (allemaal collegestudenten, helaas niemand van Virginia Tech of VCU, maar wel van Michigan State), maar nu mag via social media ook het publiek meestemmen.  Ik moet zeggen, het maakt voor een spannende en weer heel andere show. 

 Saskia eet met Kaylee, dus ik maak makkelijk wat soep en brood voor mezelf.  Daarna kijk ik naar The Voice.  De "blinde" afleveringen vind ik het leukst en wat een talent is er weer!  Een goed programma dat uit Nederland is "overgevlogen". 

PS: Ik blijf reacties erg leuk vinden, of je nu dit blog net ontdekt hebt, er slechts een keer komt of al jaren meeleest.

15 reacties:

Karin zei

Fijn dat er binnenkort een Target dichterbij komt! Ik ben zo verwend dat er Super Target is op nog geen 10 minuten van me vandaan :-) Die macarons zien er lekker uit!! Ik herinner me die uit Parijs en zijn zoooo lekker. En dan nog binnenkort een Pain Quotidien, bofferd!!
Ik verbaas me ook altijd over die studenten die leren bij de Starbucks etc, kon ik vroeger ook echt niet hoor! Net als jij was het 'stampen' in stilte op de slaapkamer:-)

Sally zei

ik hoop dat Saskia niet verder ziewk wordt. Hier heerst blijkbaar ook weer de griep en zelfs de H1N1 variant.
Grappig dat de studenten nu in een koffiehuis studeren, hier bij Starbucks zie ik ze ook steeds zitten. Handig want het is tegenover school en ze hebben dan ook wifi.

Anoniem zei

Hallo Petra,

Het gezegde 'kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen, is in Nederland ook een bekende uitspraak, die helaas ook maar al te vaak opgaat.

Fijn dat je je favoriete warenhuis zo dicht bij krijgt. Altijd handig, goede winkels dichtbij.

Hier wordt het weer ook ineens herfstig. Afgelopen maand hadden we prachtig na-zomerweer.

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

Gisteren heb ik mijn man weer uitgezwaaid. (Voor zijn werk een paar dagen naar Parijs.) Hij stuurde mij net een foto van een prachtige toren gemaakt van macaroons.
Het valt mij ook op dat steeds meer mensen gaan leren of werken in een eetgelegenheid. Ik vind alleen dat de sfeer in zo'n zaak er niet gezelliger op wordt.
Wij zijn een keer naar opnames geweest van de blind auditions van the voice kids. Leuk!
Marjon

Nel zei

tiWat ben ik jaloers op jullie plekje, nog meer winkels erbij. Wat dat betreft zou ik meteen willen verhuizen...

Heb je alle macarons al geproefd ? Ik heb ooit eens die lavendel gemaakt maar dat was geen succes (ik ben dan ook geen pattisier)

Het water loopt me altijd in de mond bij het zien van macarons.

En, het gezegde gaat ook in ons gezin op. Allebei getrouwd en dan nog zorgen om ze.

Gaat het al wat beter met Saskia ?

Anoniem zei

Heerlijk al die winkelcentra in de buurt, nog 4 weekjes en dan gaan we daar weer volop van genieten in Florida.
Wij hebben sinds een jaar een Hema in ons dorp. Nou dat was al een beleving!
Sterkte met het lage drukgebied en je spieren.
Groet, Bea

Ingrid en Michael zei

Er is echt zoveel exotisch aan eten te krijgen bij jou in de buurt. Leuk hoor al die keuze!
Zou de Starbucks nou blij zijn met al die mensen binnen vraag ik me wel eens af. Want op een kleine bestelling uren zitten, geeft Starbucks toch geen inkomsten..

Anoniem zei

Elke dag lees ik jouw verhalen, maar reageer niet altijd.
Ook aangenaam voor jullie dat er kortelings een "Le Pain Quotidien" gaat openen in jullie buurt. Bij ons in België is deze keten ook vertegenwoordigd in de grote steden en ze staan voor gezelligheid en vooral kwaliteit.
Jouw kinderen lijken mij wel plichtsbewust en makkelijk in de omgang dankzij jullie opvoedingsmethode en het goede voorbeeld van hun ouders, wat ook belangrijk is lijkt mij.
Groetjes van Hilde uit B.

Anoniem zei

Hi Petra,
Wat heerlijk een Target om de hoek, wil ik ook.....Maar ik kan vanaf morgen weer naar de "El Corte Ingles" in Marbella.... (vakanties dus).
Groetjes, Evelyn

jolanda zei

Ik weet niet of het gunstiger is voor de portemonnee als de favoriete winkel om de hoek komt te zitten. Mijn vriend is juist heel blij dat mijn Ikea op een klein uurtje rijden zit...

naomi zei

Even lekker gesport. Fijn he dat de kinderen zich zo goed gedragen. Ja dieren geven je veel plezier en zeker een hond ze praten bijna.

Ik leerde altijd met de radio aan dathielp mij goed. Beetje muziek en dan lekker leren.

Liefs Naomi

Anja zei

Fijn dat je de Target zo dichtbij krijgt, ik kwam er wekelijks. Beterschap voor Saskia!!
Hopelijk valt de storm mee, ik zal duimen.

Petra zei

@Karin - Er komen hier steeds meer Europese ketens, erg leuk. Hebben jullie dat in Chicago niet?

@Sally - Oei, gelukkig is het geen gripe. Het is natuurlijk wel leuker om in zo'n koffiehuis te studeren, maar of het ook goed lukt?

@Anika - Inderdaad, helaas een vaak opgaande spreuk. We hopen maar dat we die met onze kinderen niet te vaak hoeven te gebruiken. Voor ons is 23 graden al koel en dat is natuurlijk nog lekker weer voor jullie.

@Marjon - Heerlijk, Parijs, dat blijft toch een van mijn favoriete steden. Ik ben altijd blij Washington er een beetje mee te kunnen vergelijken. Voice Kids hebben we hier (nog) niet.

@Nel - De lavendel heb ik vanmiddag gegeten en die was werkelijk heerlijk, misschien wel mijn favoriet, een heel subtiele smaak. Saskia lijkt vanmiddag wat beter.

@Bea - Het is natuurlijk ook wel een verleiding, al die winkels, gelukkig ben ik niet heel dol op gewoon winkelen. Het zal fijn zijn geen half uur te hoeven rijden voor de Target!

@Ingrid - Tja, ze moedigen het zelf ook aan en ik denk dat het ook wel iets gezelligs geeft om altijd mensen aanwezig te hebben.

@Hilde - Wist je dat Le Pain Quotidien zelfs van origine Belgisch is? Ik zou graag denken dat onze kinderen zo zijn door onze opvoeding, maar ik zie genoeg kinderen van heel begane ouders ontsporen (zoals Sharons zoon).

@Evelyn - Een heel fijne vakantie gewenst!

@Jolanda - Dat is ook wel weer zo. Misschien wordt het minder bijzonder als het dichterbij is? One can hope ;).

@Naomi - Grappig, voor mij moest (en moet, zelfs met lezen) het vrijwel stil zijn om te leren.

@Anja - Je, hoe kleine dingen als een winkelopening je blij kunnen maken.

Anoniem zei

Ben ik helemaal met je eens dat het gezellig thuis komen is als je begroet word door een huisdier.
Wij werden altijd begroet door 'n heel lieve beagle...
En ik kan weer genieten van je foto's, ik weet niet waar het aan lag maar ze verschijnen weer op m'n scherm als ik ze aanklik.
Lian

Karin zei

@ Petra, nee we hebben die nog niet hier. Ben wel gelijk even gaan kijken op hun website maar Chicago staat ook nog niet bij de coming soon.