Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 25, 2012

Nog een prachtige herfstdag

Nog een prachtige herfstdag daagt.  Natuurlijk zal het mooie weer waarschijnlijk net vertrekken, als ik morgen een rondleiding ga geven!  Murphy's Law, zoals we dat hier noemen.  Gelukkig zal het geen hele regendag worden, maar ik zal wel een paraplu mee moeten sjouwen zo te zien.

Afijn, vandaag genieten we dus nog van volle zonneschijn.  Na rustig te hebben ontbeten en de sociale media te hebben gelezen kan ik mijn sporten niet meer uitstellen.  Gelukkig doen mijn voeten, denkelijk door de inlegzolen, minder pijn. 

Buurvrouw Susan is er ook en we kletsen even bij.  Het blijkt dat massa's schoolkinderen Saskia's verkoudheid hadden en er meer afwezigen waren dan met de griepepidemie twee jaar geleden.  Saskia vertelde mij inderdaad al zoiets.  Susans dochter heeft er bronchitis van, maar Saskia lijkt er gelukkig vrijwel helemaal overheen. 

Voor we huiswaarts gaan spreken Susan en ik af binnenkort iets leuks samen te gaan doen.  Ik mag haar altijd graag, dus hoop dat dat door zal gaan.

Bij Starbucks haal ik een grote ijs groene thee en zie dat ze een nieuwe sandwich hebben, gegrilde groentes.  Die moet ik proberen.  Het is inmiddels 24 graden, dus ik eet mijn lunch buiten op hun terras.  Ik heb mijn Kindle mee, dus lees even lekker in het zonnetje.

 
Een foto van onze achtertuin met de herfstachtige dogwoods

Op de terugweg stop ik bij de Shell, want het lichtje dat mijn banden niet genoeg opgepompt zijn is aan in mijn van.  Ik probeer ze zelf op te pompen, maar snap het spanningsmetertje niet.  De medewerker hier is superaardig en pompt de banden voor me op.  Hopelijk zit er geen lek, want een ervan was aardig leeg.

Tegelijk met Saskia kom ik weer thuis.  Haar beide armen hebben groen medisch band om de ellebogen.  Ze zou vandaag bloed geven op school, maar liep zoals andere keren tegen het probleem aan dat men haar ader niet kon vinden. 

Het arme kind, ze hebben in beide armen gevroet en er nog geen pint uitgekregen.  Halverwege de tweede is ze nog flauwgevallen ook.  Mijn kleine heldin zegt nog dat ze het volgende keer weer gaat doen.  Ik vind het super dat zij dat vrijwillig doet. 

Intussen ben ik helemaal geen heldin, want ik heb een tandhygieniste afspraak waar ik als een berg tegen opzie.   Natuurlijk valt het allemaal erg mee en ziet mijn gebit er weer helemaal als nieuw uit na afloop.

Bij Whole Foods haal ik eten voor vanavond.  Ik kies kipworstjes met spinazie en feta voor mij en bratwurst voor Rick, daarbij tomatensoep en stokbrood.  Heel makkelijk dus, maar zoals Rick ze op de barbecue grilt zijn ze heerlijk!

Nu weer lekker relaxen voor de tv en The Voice kijken.  Er zijn dit keer weer heel veel goede zangers bij, ik ben benieuwd hoe het verder gaat.


8 reacties:

Tesla zei

Gelukkig gaat het beter met je hielspoor, mijn tennismaatjes hebben er last van en het is helaas een langdurige kwestie :(
Hier aan de andere kant van de oceaan ook ernstig verkoudheidsvirus met bronchitis - balen!

Tineke zei

Veel succes met je rondleiding vandaag en hopelijk zonder al te veel pijn.
Het beren op de weg zien is heel bekend en door hormonen ga je meestal ook minder slapen 's nachts en die combinatie is geen goede.
Ik duim voor Rick z'n baan, ik zie om me heen zoveer werkgevers die niet respectvol omgaan met hun oudere werknemers.
Bijzonder dat je al zoveel herfstkleur in je tuin hebt met al dat zomer weer. Hier komen langzaam de eerste herfstkleuren

Coralie zei

Wauw, lijkt wel een gefotoshopte foto met dat roze en paars, prachtig zeg!
Kan me de herfstkleuren van Shennandoah van vorig jaar nog levendig herinneren, indrukwekkend mooi!

Wat goed dat je op highschool al bloeddonor kunt worden en knap van Saskia dat ze toch volhoudt.
Ik mag het niet, omdat ik ooit als au-pair 9 maanden in Engeland geweest ben en ze niet weten hoe het dan zit met 'gekke koeienziekte'.
Hoop dat je vandaag een droge rondleiding kunt geven, veel plezier in ieder geval!

Sally zei

En hoe was de nieuwe sandwich? Ik hoop net als de anderen dat het voor de rondleieing toch goed weer blijft en je vooral geen te veel last van je voeten krijgt.

Els zei

Amai, dat vind ik heel moedig van Saskia! Dat ze toch nog opnieuw wil bloed geven. Ik zou het eerlijk gezegd niet zien zitten en het opgeven.

naomi zei

Hoi

Prachtige foto's vand e struiken in de achter tuin zo onrealistisch paars en roze.

Dapper van Saskia dat ze toch weer bloed wil geven ook al lukt het niet. Ik moet wel lachen om jouw opmerking en er is nog geen pint uit. Ik denk dan aan een biertje en gelukkig komt dat er niet uit. Maar google verteld me dat het een inhoudsmaat is, die we hier eigenlijk niet gebruiken behalve voor bier dan.

Heerlijk dagje heb je weer gehad en lekker nog buiten kunnen zitten. Gister heerlijk gehad in de Efteling redelijk wat zon. En 1 grote bui van 20 minuten (zeg maar zo'n Florida stortbui) en dan weer zon en droog. Tijdens de bui zaten we net wat te drinken dus helemaal top. "s avonds helemaal rozig en gloeiende wangen van de buitenlucht.

Liefs Naomi

Petra zei

@Tesla - Beterschap! Ik weet niet of dit een hielspoor is of een infectie van een van de pezen, die aan mijn hiel vastzitten. Ik denk het laatste.

@Tineke - Inderdaad, ik herken de symptomen, heb de halve nacht wakker gelegen, bah! Ik hoop ook dat Ricks baan blijft, hij is er zelf positief over, dus ik probeer dat ook te zijn. De piek van de kleuren komt pas tegen november hier.

@Coralie - Die kleuren kwamen een beetje door de tijd van de dag, tegen zonsondergang. Het is meer een rood en dieppaars. Ik mag ook geen bloed geven want heb malaria gehad en andere dingen, die er altijd in zullen blijven zitten.

@Sally - Die sandwich was erg lekker!

@Els - Inderdaad, zo zou ik ook zijn.

@Naomi - Ha ha, ik had er niet bij stilgestaan dat pint niet voor zoiets gebruikt wordt in het Nederlands.

Anja zei

Mooie herfstkleuren in je tuin.
Knap dat Saskia een volgende keer toch weer bloed wil geven!