Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 24, 2012

Voetperikelen

Om kwart over vijf staat Saskia naast mijn bed en ik schrik wakker.  Of ze wat later naar school mag, want ze heeft slecht geslapen.  Zij en Rick zijn beiden nog flink verkouden, ik ben blij dat ik tot nu toe nog gevrijwaard ben daarvan (even afkloppen!).  Ik vind het goed en we rusten nog tot een uur of acht uit.

Rick is inmiddels vertrokken, maar mijn koffie staat klaar, altijd een heel fijne verrassing als hij die maakt!  Gauw lepel ik een bakje Griekse yoghurt naar binnen en dan is het tijd om Saskia weg te brengen.  Alweer is het een schitterende blauwe lucht dag, maar wel weer een koele herfstochtend met zo'n 16 graden.

Vanaf de school rijd ik meteen door naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op.  Nu doet ook mijn linkervoet pijn en wel voornamelijk de hiel.  Ik baal echt enorm!  Sharon denkt dat de linkervoet plantar fasciitis kan zijn en wat betreft de locatie van de pijn klopt dat wel.  Ik heb al zooltjes voor in mijn schoenen gekocht en hoop echt dat ik woensdag een rondleiding kan geven.  Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

Het uur gewichten doen we zoveel mogelijk met mijn voeten stabiel.  Er zijn zo ook genoeg oefeningen te bedenken.  Ook het halve uur op de crosstrainers daarna gaat snel voorbij.  Thuis zie ik mijn buurvrouw Lorraine aan het onkruid trekken in de voortuin.  Ze geeft toe dat wij haar inspiratie daarvoor waren zaterdag.  We kletsen even bij, maar ik heb nog een boodschappenlijstje af te werken, dus lang is het niet.

Om te beginnen ga ik naar Safeway.  Onder anderen haal ik daar een zak met honey crisp appels waar Saskia (vooral) en ik dol op zijn.  Die appels zijn alleen vrij duur en bij Safeway zijn ze tot morgen in de uitverkoop.  Nog steeds $2,99 per lb en volgens mij is een lb maar 2,5 appels of zo.  Ze zijn dan ook wel echt de lekkerste appels ooit.

Daarna rijd ik naar Whole Foods.  Ik heb de laatste maanden veel last van negatieve gevoelens en spanning en zie overal beren op de weg.  Mijn reumatologe stelde voor dat ik daarvoor de Bach bloementherapie te proberen.  Daar heeft zij goed succes mee en ik heb er ook een aantal mensen enthousiast over gehoord. 

Whole Foods heeft alle essenties en Rescue Remedy.  Ik koop die laatste en Aspen, en White Chestnut en de Rescue Remedy.  Die laatste heb ik al vaker gebruikt vroeger toen de kinderen klein waren.  Inderdaad hielp die goed de gemoederen te kalmeren.  We zullen zien.

Zodra Saskia uit school komt vertrekken we naar de mall.  Gisteren heeft zij met Laura gezocht naar een jurk voor haar Homecoming dans over twee weken.  Bij Urban Outfitters heeft ze er een gevonden.  Ze probeert hem nog eens aan voor mij en hij zit haar als gegoten.  Wel een beetje kort naar mijn smaak, maar ja, dat is de mode. 

We kopen de jurk en dan zijn er natuurlijk ook schoenen bij nodig.  Eerst kijken we bij DSW, maar dat is allemaal erg duur en van leer en Saskia wil dat als veganist niet.  Dan maar naar Payless vlakbij.  Daar vindt Saskia een paar rode faux-suede pumps met hakken van zeker tien centimeter!  Ik zou er niet op kunnen lopen, maar Saskia verzekert me ervan dat dit "ze" zijn.

Zoals wel vaker is er hier ook een special van Foursquare.   Die onverwachte kortingen vind ik erg fijn.  Saskia's schoenen zijn er nog wat goedkoper door, want Payless is al verbazingwekkend voordelig.  Met een blije jongedame, die me niet genoeg kan bedanken, altijd leuk, rijd ik huiswaarts.

Nu heb ik het verdiend om de Boer Zoekt Vrouw aflevering van gisteren te kijken.  Het is weer een leuke serie.  Vooral is het leuk om een homoboer mee te hebben doen.  Wel een interessante manier van elkaar begroeten daar, eerst twee op de wang, dan een op de mond.  Zou van mij niet hoeven, maar dan ben ik ook al helemaal niet zo'n liefhebster van drie zoenen aan vrijwel vreemdelingen.

Met dit koelere weer had ik enorme zin in pasta als avondeten.  Bij Whole Foods heb ik twee soorten verse ravioli gekocht, met ricotta en asperge en met wilde champignons.  Die eten we met Paul Newman's Sockaroni saus en voor het groen smakelijke even gekookte spinazie.  Het is echt smullen geblazen, want die ravioli's vind ik de lekkerste, die ik ooit heb gegeten in welk restaurant dan ook.

Inmiddels is het herfstseizoen begonnen op tv.  Rick vooral ziet daar altijd enorm naar uit.  Veel nieuwe sitcoms, maar ik vind vooral "How I Met Your Mother" erg leuk.  Het verbaast me hoeveel seizoenen ze die show kunnen uitrekken.  Ooit moet die "moeder" toch eens verschijnen.  De "vader" in die serie was trouwens een van de hoofdpersonen in de film, die Rick en ik zaterdag zagen, Josh Radnor.

17 reacties:

Cisca zei

Wat vervelend dat je je wat gespannen voelt, hoop dat de kruiden helpen.

En ja, ik ben ook blij dat het maandag is. Vooral vanwege Two Broke Girls... :-)

Karin zei

Ja ik had hetzelfde met Marloes haar homecoming jurk, ze zijn allemaal wel erg kort. En ook zij gaat op giga hoge hakken en alhoewel ze er prima op kan lopen ben ik benieuwd hoe lang:-)

Ik gebruik ook regelmatig Rescue Remedy als ik last heb van anxiety en het helpt me dan ook! Sterkte met je voet, niet prettig, Laurens heeft het ook en het gaat de ene keer goed en dan weer tijden niet :-(

Margreet zei

Naar hoor, dat je je wat gespannen voelt, hopenlijk gaat het snel beter.
De homecoming jurkjes zijn hier nog even niet aan de orde!

Bente zei

Wat vervelend dat je nu ook al last hebt van je linkervoet!
Nu meen ik me te herinneren dat je schreef dat je hardloopschoenen koopt voor je rondleidingen. Als dat inderdaad zo is dan kan daar het probleem liggen. Voor wandelingen moet je echt stevige wandelschoenen hebben en geen sportschoenen. Sportschoenen zijn gemaakt om grote schokken op te vangen en hebben daarom vaak veel vering. Voor gewoon wandelen is dat echter niet goed.

In NL ging ik altijd naar een zaak waar ze precies meten hoe je je voet afwikkelt. Hebben ze zoiets ook bij jullie in de buurt?

Hoop dat je er snel iets op vindt.

Jammer dat we geen foto krijgen van Saskia in haar nieuwe jurk.

Danielle zei

Oei, hielspoor, pijnlijk. Ik heb het aan beide voeten gehad na een operatie (te lang en teveel gelopen met mijn gypspootje verzin het maar. Ik heb een flink aantal maanden met van die siliconen inlegzooltjes voor onder de hiel gelopen, maar dat heeft wel geholpen. Sterkte ermee.

Anoniem zei

Wat balen van je voet, hoop dat het snel beter wordt....
Mooie schoenen van Saskia hoor en door de dikke voorzool is het prima te doen, ik heb gisteren de hele dag op 13 cm gelopen en nergens last van gehad....
Rescue Remedy helpt goed, ik gebruik het ook regelmatig als ik denk dat de wereld vergaat en het glas halfleeg is :-)
Fijne dag,
Evelyn

Anoniem zei

Wat bij mij goed geholpen heeft zijn MBT schoenen. Ze zijn niet echt elegant maar ze lopen heerlijk en ik ben van de pijn in mijn hiel af. Ik weet niet of Sketchers in Amerika worden verkocht maar die vind ik wat minder zwaar. Ik heb nu zelfs een paar schoenen voor het sporten gekocht.
Ik hoop dat de Rescue Remedy helpt.
Groetjes,
Anja L.

Marion2 zei

Vervelend van je voet, zeg. Hopelijk kun je iets vinden om de pijn te verlichten.

Wat zijn de schoenen van Saskia hoog! Ongelooflijk dat ze er op kan lopen. Ze zijn wel heel mooi.

Goede tip van de Bach Bloesemtherapie. Ik ben nogal nuchter en zou denken dat het niet helpt. Ik maak een heel moeilijke tijd door, waardoor ik continu gespannen ben en weinig slaap. Echte medicatie vind ik te heftig, maar dit wil ik och eens proberen.

Petr@ zei

Het is echt de tijd van het jaar voor verkoudheid, lijkt het. Hier om me heen ook allemaal gehoest en gesnotter. Zelf heb ik helemaal geen stem meer, heel vervelend.

Hopelijk helpen de zooltjes in de schoenen zodat je toch je rondleiding kunt doen morgen.

Wow, Saskia wordt echt al een beetje een vrouw; schoenen met
12 cm hakken. Die droeg ik op die leeftijd nog niet hoor!

Vervelend als je niet goed in je vel zit. Hopelijk helpt de therapie je hiermee.

Els zei

Ik vind het moedig van je dat je zo eerlijk schrijft over je spanningen en gevoelens. En ook heel goed omdat anderen dan weten dat ze niet alleen zijn, ik onder andere, heb ook vaak spanning en angsten, iemand raadde me ook al de Bachbloesems aan, oa de Rescue, maar weet niet goed of je dat zomaar kan gaan kopen, of je dan de juiste dosering hebt.

Anoniem zei

Hopelijk wordt je voet snel beter!

Annemiek

Anoniem zei

Balen van je voet zeg, hopelijk is het gauw beter.

Ik ben benieuwd naar de foto van Saskia in haar jurk. Wat een mooie schoenen, vroeger liep ik ook op zulke pinnen. Nu niet meer. Nou ja heel soms, als we een etentje hebben ofzo. ;-) Dan zijn het "zitschoenen" LOL.

Ben benieuwd of de Bachbloesems helpen. Ik ben daar ook wel voor.

Groetjes Tine.

Herna zei

Iemand is mij al voor geweest maar toch maar even herhalen,gewone zooltjes helpen niet als je hielspoor hebt. Hier in Spanje heeft de apotheek speciale siliconen hakjes die je in je schoon legt. Mij heeft het heel goed geholpen.

Hester zei

Vervelend van je voet en dat je je zo gespannen voelt. Ik ben dit jaar met yoga begonnen, omdat ik snel in de stress schiet. Dat helpt mij goed om te ontspannen en ik vind het ook fijn voor mijn rug, nek en schouders.

Hopelijk gaat het snel beter.

Hester

naomi zei

Hallo

Balen van je voet steeds lopen met pijn in je hiel. ik herken het wel heb alleen last van mijn linker hiel. Hangt er ook echt vanaf welke schoen ikd raag. En vooral op mijn werk. Dus op zoek naar nieuwe werkschoenen maar is ook altijd moeilijk.

Leuk dat je mag beoordelen of de jurk goed is, mooie schoenen. Ik zou er niet ok kunnen lopen. Te veel pijn.

Goed dat je ebschrijft dat je minder in je vel zit ik hoop dat je er iets aan hebt. Homeopothie is altijd beter.

Succes morgen met de rondleiding.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Cisca - Oh, ik ben helemaal vergeten Two Broke Girls te kijken!

@Karin - Het zal de trend zijn, ik weet zeker dat mijn moeder het niet had toegestaan, LOL. De voet voelt wel een stukje beter met het lopen op een speciaal zooltje

@Margreet - Ik denk dat het hormonaal en het seizoen is.

@Bente - De hele zomer heb ik zonder problemen op Teva hiking sandals gelopen. Die zijn bedoeld om lange afstanden mee te hiken, dus. Maar de afgelopen paar weken (niet rondleidend, dus) heb ik op sportschoenen gesport, die denk ik niet genoeg steun gaven. Op 6 oktober hoop ik een foto van Saskia te nemen.

@Danielle - Zo'n inlegzooltje heb ik nu ook en het helpt al meteen.

@Evelyn - ik merk nog niet veel baat van de Rescue Remedy, hopelijk komt dat nog.

@Anja - Ja, Skechers hebben we hier ook, ik zal er eens naar gaan kijken, iemand anders noemde dat ook al.

@Marion - Wat naar dat je zo'n moeilijke tijd doormaakt! Ik zal aan je denken en hoop dat de bloesemtherapie wat helpt. Eerlijk gezegd merk ik er nog weinig van, maar misschien moet het opbouwen.

@Petra - Beterschap! Ik zou ook niet zulke hoge schoenen kunnen dragen!

@Els - Ik vind het ook fijn om te horen (en in dit geval lezen) dat ik niet de enige ben. Ik denk dat de verandering van seizoen er ook wat mee te maken heeft, jij?

@Annemiek - Dank je.

@Tine - Omdat ik vrij lang ben heb ik eigenlijk bijna nooit echt hoge hakken aan gehad. Ik wil niet boven Rick uittorenen ;) (hij is maar een paar centimeter langer dan ik).

@Herna - Dank je voor het meedenken. Ik heb zulk soort hakjes denk ik besteld. Nu heb ik er Dr. Scholl zooltjes voor arthrose in en dat helpt ook wel.

@Hester - Yoga lijkt me ook goed, maar ik heb een hekel aan de yoga lerares bij de sportschool en om er nu nog een klas ergens anders extra bij te betalen doe ik ook liever niet.

@Naomi - Ja, ik hoop met natuurlijke middelen me beter te voelen. Ik had vandaag bij de tandarts ook erg hoge bloeddruk, dus het is wel zaak het onder controle te krijgen.

Els zei

Ik denk bij mij persoonlijk dat het seizoen er niet zoveel mee te maken heeft, heb er regelmatig wat last van, ook in de zomer.
Ik duim voor jou dat het snel betert en dat de bachbloesems helpen!!