Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 18, 2012

Wild weer!

Het is eindelijk 's nachts koel genoeg om met het raam open te slapen.  Ik hoor om kwart over vijf Saskia bezig en ook dat het weer inderdaad is omgeslagen.  Het waait vooral heel hard, waardoor ik het raam toch maar dichtdoe, want de lamellen gaan hard te keer. 

Na me ervan verzekerd te hebben dat Saskia een goede paraplu mee heeft, draai ik me nog eens om.  Althans, dat dacht ik, want pas een paar uur later word ik weer wakker.  Ik heb heel leuk gedroomd, maar zou niet meer weten waarover.

Als ik Cosmo naar buiten neem voor zijn eerste wandeling van de dag is het nog droog, al zien de wolken er zeer dreigend uit.  Saskia vertrok al hoestend, dus ik ben niet heel verbaasd als ik tijdens de wandeling een sms-je krijg met de vraag of ik haar om half een op kan halen.  Ik schrijf terug dat dat prima is.

Dat geeft mij ruim de tijd om te gaan sporten.  Er staat een uur cardio op mijn programma.  Intussen zie ik het buiten flink plenzen.  Als we hier regen krijgen is het meestal meteen zoveel dat je de overkant praktisch niet meer kunt zien.  Er wordt verwacht dat we vandaag zo'n vijf centimeter regen zullen krijgen, dus de waarschuwingen voor overstromingen zijn er al.

Als ik thuiskom, zie ik dat er ook een tornado watch is.  Een watch betekent dat de weersomstandigheden dusdanig kunnen worden dat er tornado's kunnen ontstaan.  Dat er zwaar weer aankomt is dus wel duidelijk.  Het is weer even droog, dus ik neem Cosmo gauw mee voor nog een wandeling.  Ik blijf dicht bij huis, want de radar ziet er zeer kleurrijk uit.

Keurig om half een sta ik bij Saskia's school.  Ik sms haar dat ik er ben, maar om kwart voor een heb ik nog niets vernomen.  Ik probeer haar te bellen, maar geen antwoord.  Eindelijk beantwoordt ze mijn sms-je.  De stroom in de school is uitgevallen en ze mag het lokaal niet verlaten.  Er zijn nog twee schooluren en we spreken af dat ze maar blijft en ik haar straks op zal komen halen.

Dat geeft mij twee uren om wat boodschappen te doen.  Bij Giant werk ik een lijstje af en rijd dan naar Whole Foods.  Eigenlijk ging ik hier alleen wat Griekse yoghurt voor mijn ontbijt kopen, maar dan zie ik allerlei lekkers voor mijn avondeten, dus neem dat ook meteen mee.  Hopelijk wordt het weer niet zo slecht dat wij ook geen stroom hebben straks.

Om de menigte voor te zijn, sta ik twintig minuten voor de bel gaat weer bij de school.  Ik ben nota bene niet eens de eerste, er staan al vier auto's te wachten.  Die rij wordt later een heel stuk langer weet ik uit ervaring.  Saskia vindt me al gauw, maar lijkt zich gelukkig ook een beetje beter te voelen.  Ze is in ieder geval niet zo schor als gisteren.

Thuis verkleedt Saskia zich snel, want ze heeft om drie uur haar eerste interview voor een echt baantje ooit.  Natuurlijk heeft ze wel opgepast en vrijwilligerswerk gedaan, maar een betaalde baan mag je hier officieel pas met je zestiende hebben (met vijftien heel beperkt en alleen met toestemming van ouders en school). 

Gisteren zag Saskia bij Michaels dat ze personeel zochten.  Ze vroeg naar de manager, die haar uitnodigde voor een sollicitatiegesprekje vanmiddag.  Heel zenuwachtig vertrekt Sas, nadat ik haar ook wat antwoorden op moeilijke vragen heb meegegeven. 

Iets meer dan een uur later komt ze blij terug.  De manager mocht haar graag en zal volgende week, na de verplichte "background check" (of er politierapporten e.d. over haar zijn), terugbellen.  Saskia heeft er een goed gevoel bij.  Ze heeft ook meteen een verfdoek gekocht en maakt daar een mooi kunstwerk op.

 
Intussen heb ik met een heel nerveuze Cosmo te maken, want het is pikdonker en dondert en bliksemt vervaarlijk.   De regen en wind slaan tegen de ramen.  Toch blijft de electriciteit gelukkig aan en houdt het hier een stuk minder huis dan slechts mijlen bij ons vandaan, waar een tornadowaarschuwing is afgegeven.  Deze zware stormen zijn zo typisch voor de lente en herfst hier.  Morgen zal het waarschijnlijk prachtig weer zijn.
Als Rick hoort wat ik als avondeten ga hebben, is hij blij niet thuis te zijn, want hij houdt niet van spruitjes.  Daarom heb ik die ook gekozen, natuurlijk.  Ik ben dol op spruitjes en lever.  Dat laatste heb ik al helemaal vele jaren niet gegeten.
 
Het wordt een moot zalm met een of andere Joodse saus (voor Rosh Hashanah, wat hier uitgebreid wordt gevierd), waarvan de Zuid-Amerikaanse medewerkster achter de balie absoluut niet wist hoe die smaakte.  Daarbij heb ik spruitjes in honing en jalapeno's gekookt en een broodje met allerlei zaden.  Het is een maaltijd een restaurant waardig!
 
Het weer is inmiddels helemaal gekalmeerd, gelukkig.  Na alle waarschuwingen viel het voor ons helemaal mee.   Om de een of andere reden ontlopen wij vrij vaak het heel zware weer hier.  Ik vermaak me met The Voice en klets online met Katja. 
 
Met haar gaat alles goed, maar ze moest allerlei prikken halen voor haar baantje en met alle nare dingen, die Katja als EMT te zien krijgt, is ze nog steeds als de dood voor de naald.  Maar ze heeft de kwellingen van vandaag goed doorstaan.

5 reacties:

Sally zei

hier is het regenseizoen ook volop bezig. Het spookt af en toe enorm en ik hoop dat we niet met zulke floodings te maken krijgen als vorig jaar. De hond is gelukkig niet bang voor onweer en harde wind. Ik hoop dat Saskia idd aangenomen wordt bij Michaels. enne ik geef Rick groot gelijk, spruitjes daar ben ik ook niet dol op -_-

Els zei

Vroeger lustte ik ook totaal geen spruitjes, maar sinds kort eet ik ze graag, heb het mezelf leren eten. Ze zijn bovendien heel erg gezond, zijn echte vitaminebommetjes.

naomi zei

Hallo

Gelukkig zijn wij beiden dol op spruitjes. Eet ze nu de winter komt weer regelmatig. Ik zat me net te verheugen om morgen avond op het werk zuurkool te eten. Roberto heeft daar zo'n hekel aan dus bewaar ik het voor het werk.

Ik hoop dat Saskia wordt aangenomen leuk in een hobby winkel. Wat een vreselijk weer bij jullie

Hier is het al herfst steeds regen/ wind veel bladeren vallen al en echt al frisser met max 15 graden.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Die spruiten waren zo lekker!

@Els - Aan Saskia heb ik wel gezien dat je jezelf inderdaad dingen kunt leren eten.

@Naomi - Zuurkool is ook niet mijn iievelingseten. Alle andere stamppotten wel. Het weer was vandaag prachtig.

Karla zei

Heerlijk spruiten! Ik kan er met mijn schildklieraandoening niet meer zo goed tegen maar af en toe kan ik het toch niet laten.