Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 30, 2012

Halloween versieringen en een grote verrassing

Zaterdag

We slapen lekker uit, zelfs Saskia.  Op zaterdag geen blaffende buurhond gelukkig en ik heb Cosmo's halsband afgedaan, want die maakt lawaai.  Daardoor slaap ik het lekkerst in weken!  Als Rick om half tien opstaat, volg ik hem met moeite.

Vandaag heb ik me voorgenomen niet te gaan sporten om mijn voeten genoeg rust te gunnen voor de rondleidingen de komende twee dagen.  Het sporten is zo'n gewoonte dat me dat best wat moeite kost. In plaats daarvan computer ik lekker wat en Saskia en ik kijken tv. 

Jose, onze "handy man", komt met een medewerker ons deck met een harde waterspuit schoonmaken.  Binnenkort gaat hij het beitsen wat hard nodig is, nadat Cosmo er vele keren overheen heeft gerend.  Nu Jose de waterspuit toch mee heeft, doet hij ook maar gelijk de bakstenen stoep voor ons huis.  Ook die ziet er nu weer keurig uit.

Op ons programma vandaag staat het versieren van de voortuin voor Halloween.  Daarvoor ga ik naar Michaels om wat versieringen te kopen.  Er zijn een aantal leuke dingen, maar ik besluit toch te wachten en te zien wat we allemaal nog hebben.  Uiteindelijk verlaat ik de winkel met enkel twee "spinnenwebben". Ik ben trots op mezelf, want de verleiding om meer te kopen was groot!

Hier ben ik in hetzelfde winkelcentrum als Pho Thang Long en ik bestel een garnalen pho voor de lunch.  Rick heeft zijn eigen lunch gehaald en we eten samen buiten voor het huis.

Dan begint Rick met de Halloweenspullen van zolder halen.  Ik neem de taak van het versieren op me.  Dat is toch altijd zulk leuk "werk".  Saskia belooft ook te komen helpen, maar ik heb alles al staan als zij naar buiten komt.  Na een paar uur ziet de tuin er weer heel spookachtig uit met spinnenwebben, spookjes en grafzerken. 

Dag en nacht
Al weken zien Rick en ik ernaar uit Hotel Transylvania te gaan zien.  We hebben de film van vijf voor half vijf uitgekozen en rijden ruim op tijd (denken we) naar Tysons Corner.  Terwijl Rick de kaartjes gaat kopen, ga ik naar de bar bij TGI Friday's naast de bioscoop en bestel een paar biertjes voor ons, voor mij een Blue Moon, een van de weinige bieren, die ik ook echt lekker vind.

Rick komt terug met slecht nieuws, onze voorstelling is uitverkocht.  Hij heeft nu kaartjes voor kwart voor zes.  We besluiten in de tussentijd naar Gordon Biersch te gaan, want Rick is dol op hun bier.  Hier kijken we naar de college footballwedstrijden.  Helaas verliezen zowel Michigan State als Virginia Tech, dus geen goede football dag voor onze teams!

Op tijd zijn we terug bij de bioscoop en krijgen goede zitplaatsen voor de film.  Rick gaat nog even naar buiten om Saskia, die met Laura de volgende voorstelling van deze film gaat kijken, haar kaartjes te geven.  Hotel Transylvania is een leuke film, maar ik had er meer van verwacht.  De stukjes in de voorfilm zijn eigenlijk de grappigste delen van de film, jammer.

Als we naar buiten lopen, bespreken we waar we zullen gaan eten.  Nietsvermoedend stap ik op de roltrap naar beneden en zie dan opeens op de roltrap naar boven... Katja!  Mijn hemel, wat een verrassing!  Rick en Saskia wisten dat ze er was, maar ik dus helemaal niet!!!

Eerlijk gezegd kan ik mijn tranen van vreugde niet onderdrukken, zo blij ben ik om Katja weer te zien.  Ik sta dus midden in de mall te snotteren, men zal wel gedacht hebben! Saskia heeft haar naar de mall gereden en zij heeft gewacht tot onze film klaar was (en intussen naar de Virginia Tech wedstrijd gekeken bij TGI Fridays).  Ze wil graag met ons gaan eten, zo leuk!

Bij de eerste keuze restaurants, Coastal Flats en Seasons 52, is het beredruk.  Katja stelt voor dan Thais te gaan eten bij Neisha Thai.  Daar zijn wij ook voor.  Dit restaurant is heel gezellig en heeft een uniek menu.  Ik bestel een gerecht met enorme garnalen en broccoli met een superlekkere saus.  We kletsen helemaal bij met Katja, ik kan het nog niet geloven dat zij opeens tegenover ons zit!

Thuis krijg ik een heel leuk verlaat verjaarscadeautje van Katja, een paar oorbellen, die precies mijn smaak zijn.  Dan gaan Rick en zij aan het werk met haar laptop, want de virusproblemen zijn nog lang niet opgelost.  Ik ga op tijd naar bed, want ik heb morgen een rondleiding.
Lekker botje voor Cosmo
Hij past in het decor


Zondag

Het is relatief vroeg opstaan geblazen voor mij en Rick, want ik heb zoals gewoonlijk om half tien afgesproken in de stad.  Het is prachtig weer, maar het weerbericht geeft 40% kans op een bui vanmiddag.  Ik neem dus voor de zekerheid toch maar een klein parapluutje mee.

Voor we naar de stad rijden halen we nog even ontbijt bij Starbucks.  Ik ben op het moment helemaal dol op hun veggie omelet artisan broodje.  Zo lekker!!  En voor het eerst in maanden bestel ik mijn Americano weer eens warm.  Een "tall", de kleinste maat, want veel koffie is niet bevorderlijk voor een lange wandeling zonder al te veel toiletten onderweg!

Gisteren vond ik het eigenlijk een beetje jammer om een rondleiding te hebben nu Katja thuis is.  Maar Katja heeft aangekondigd een gat in de dag te gaan slapen en ik vind het rondleiden toch altijd weer heel erg leuk, vooral op een mooie dag als vandaag.

Rick zet mij af bij het McPherson Square metrostation en ik zie T. en S. al aan komen lopen.  Het is weer een heel leuk stel en ik heb meteen nog meer zin in de dag.  T. en S. kunnen een goed tempo lopen en we hebben ruim de tijd om het Witte Huis en de monumenten te bekijken. 

Voor het Witte Huis zitten weer allerlei mensen te protesteren, waaronder een man, die er nu al een paar weken zit om te pleiten dat het huwelijk tussen een man en een vrouw moet zijn.  Weer anderen zijn anti-abortus en dan is er natuurlijk het oude vrouwtje tegen nucleaire wapens, die er al 31 jaar zit. 

Aan de achterkant werpen we een blik op de moestuin van Michelle, die er keurig bijligt, maar waarschijnlijk niet door haar hand.  Dan steken we over naar het monumenten gedeelte.  Het is vandaag heel rustig bij het World War II Memorial en ook bij Vietnam.  T. kan dus veel foto's zonder mensen erop maken.

Natuurlijk is het bij het Lincoln Memorial wel een stuk drukker.  Helaas staat er een stevige bries, waardoor de Reflecting Pool niet veel reflecteert.  Na de soldatenbeelden van het Koreaanse monument bewonderd te hebben, steken we over naar het Tidal Basin.

Daar lopen we door de Mountain of Despair het Martin Luther King Jr. Memorial binnen.  Ik blijf het een van de minste monumenten vinden, al snap ik het belang ervan wel en zou ik eigenlijk ook niet weten wat er nog meer zou moeten staan. 

Het Franklin D. Roosevelt Memorial daarentegen vind ik heel indrukwekkend met al zijn symboliek en beelden.  Een blik op mijn horloge vertelt me dat we goed opschieten.  Het scheelt erg als mensen er tussen de monumenten in goed de pas in zetten en natuurlijk is dat met een graad of 23 makkelijker, dan met 35+ graden.

Na het Jefferson Memorial banen we ons dus al een weg naar de Old Ebbitt Grill, waar we ruim een kwartier voor onze reservering aankomen.  We krijgen dit keer een tafeltje dichtbij de ingang.  Hier heb ik nog nooit gezeten, grappig genoeg. 

Zoals altijd raad ik de crabcakes aan hier en S. bestelt daar de sandwich van.  T. neemt de Norwegian sandwich, die ik ook een aantal keren heb gehad en erg lekker vond.  Maar ik kan het niet laten en kies weer voor de linzenburger.  Ik ben ontzettend dol op linzen en vind het altijd zo jammer dat Rick er niet van houdt.

Na de lunch lopen we verder langs Pennsylvania Avenue.  Hier is een groot Turks festival gaande en we blijven even kijken naar een groep kinderen, die Turkse dansen opvoeren.  Er is ook allerlei Turks eten, maar ja, we hebben net geluncht, dus absoluut geen trek.

Langs de FBI, het Newseum en meer lopen we naar het Capitool.  Ook hier is het natuurlijk heel erg rustig en zijn zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden niet aan het werk.  Op zondag is de Library of Congress ook dicht, dus ik vertel T. en S. er zoveel mogelijk over, zodat ze weten waar ze naar kijken als ze die gaan bezoeken.

Via de Mall, de musea en het vliegerende publiek lopen we terug naar Constitution Avenue.  Hier nemen we weer afscheid, nadat ik ze wat tips heb gegeven om de rest van de middag te doen.  Ik sms Rick, die op weg gaat om me op te halen.  Ik ben blij dat mijn voeten het goed volhielden vandaag.  Morgen gaat het hopelijk net zo.

Al wachtend ga ik op een muurtje bij het American History Museum zitten.  Naast mij probeert een excentriek uitziend oud vrouwtje religieuze pamfletten uit te delen.  Het is grappig om gade te slaan hoe mensen daar verschillend op reageren.  Sommige doen alsof ze een irritante vlieg is, anderen bedanken vriendelijk en weer anderen nemen het pamflet aan, lezen een paar letters en gooien het dan prompt weg.  Zij neemt haar taak in ieder geval heel serieus!

Het is zulk lekker weer dat we thuis met zijn allen op het deck gaan lezen of computeren.  Katja's laptop was hopeloos, dus Rick heeft hem opnieuw moeten formatteren en installeert er nu Windows 8 op.  Katja is, na Rick, dus de eerste van ons, die met de nieuwe Windows mag werken.

Katja mag natuurlijk kiezen waar we gaan eten.  Zij zou mijn dochter niet zijn, als dat niet Japans zou worden.  We proberen een tafeltje bij Sushi Yoshi te krijgen, maar daar is een uur wachttijd!  Dan maar naar Yama, waar we aan de sushi bar plaats kunnen nemen en zelfs een handrol gratis als voorafje krijgen.  Het is weer heerlijk en gezellig met onze oudste erbij!
 
 
Voor we gingen eten heb ik ook de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw gekeken.  Wat vinden diegenen van jullie, die de serie ook kijken, van dit seizoen?  Ik vind het tot nu toe een beetje saai. 

Foto's van vandaag staan hier

14 reacties:

Sally zei

wat een leuke verrassing dat Katja er was zeg. En fijn dat je voeten het 'goed hielden' tijdens de rondleiding. En tja die foto's van het Japanse eten doet me watertanden. Ik mis nog steeds echte goede sushi hier.

Anoniem zei

Hallo Petra,
Spijtig, nog geen foto's te zien van de wandeling.
Wat een verrassing om Katja onverwacht weer te zien.
Groetjes van Hilde uit B.

marianne zei

Fijn dat de rondleiding goed verlopen is, hopelijk gaat dat vandaag ook zo!
Bij BzV heb ik het gevoel dat ze alles steeds meer uitsmeren, zoals nu bv ook weer met het keuzemoment. Ik dacht eigenlijk dat ze dat eerder bij alle boeren in dezelfde aflevering lieten zien, maar nu valt dat in verschillende uitzendingen. Wel een paar leuke boeren, maar die Aad vind ik persoonlijk nogal vreselijk :-).

Anoniem zei

Wat een mooie verrassing dat Katja zo voor je stond.
Dat moet een flink virus zijn geweest dat zelfs Rick het alleen kon oplossen met formateren.
E.kels die dat bedenken!
Het eten ziet er weer overheerlijk uit.
Ik kijk geen boer zoekt vrouw dus kan er niets over zeggen.
Fijne rondleiding en een mooie week, Bea

Marion2 zei

Wat een leuke verrassing!

Ik vind Boer zoekt Vrouw weer erg leuk
om naar te kijken. Niet saaier dan andere jaren, dacht ik. Ik denk dat het pas echt spannend wordt bij het keuzemoment.

Sandrah zei

Wat een leuke verrassing van Katja om zo onverwachts te komen. Wel jammer van dat virus op haar laptop.

Sandra

Petr@ zei

Gezellig weer, je tuin met Halloween versieringen.

Wat een verrassing dat Katja naar huis is gekomen voor het weekend. En dat Saskia en Rick dat zo goed voor je verborgen hebben gehouden! Ik kan me je reactie in de mall heel goed voorstellen.

Fijn dat je de rondleiding goed hebt voor kunnen houden.

Els zei

Ik kan me voorstellen dat het een hele verrassing was om Katja daar te zien opdagen! Maar wel heel leuk natuurlijk.

De Nederlandse versie ken ik niet, maar hier in Vlaanderen loopt momenteel ook weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw. Ik volg dat al jaren met plezier, maar dit jaar valt het hier ook wat tegen, is nogal stroef en lijkt allemaal wat te "gemaakt".

Cardboard Fan zei

Hey wat leuk dat Katja er ineens ook was, leuke verrassing! Ik heb eergisteren ook weer mogen genieten van heerlijk japans eten en superverse sashimi MMM!
Boer zoekt vrouw vind ik dit jaar ook niet zo leuk, weet niet hoe het komt eigenlijk, en er zit zelfs een familielid bij deze keer maar het is volgens mij ook de minst populaire boer, en ik kan het publiek daarin geen ongelijk geven.

naomi zei

Wat een super verrassing dat Katja plotseling in de mall verscheen. Erg leuk en lief. Balen van de laptop met die virus erop.

Is Saskia eigenlijk aangenomen bij Micheals. Wat is je tuin toch weer super leuk. Ik vindt Halloween echt een leuke feestdag ook qua sfeer.

Fijn dat de rondleiding goed ging en je weer leuk gezelschap had. Fijn hoor dat het zo goed loopt.

En BZV wat moet ik ervan zeggen het is allemaal een beetje gemaakt en zo verlegen. En ik vindt dat ze maar van een soort kliff hanger naar kliff hanger gaat. Steeds die wisselingen vervelend. Maar ach als ik boer was zou ik er niet aan mee willen doen. Dus stoer van ze.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Oei, dat zou ik moeilijk vinden om geen goede sushi te kunnen eten. Vreemd dat je dat in een Aziatisch land niet goed kunt vinden.

@Hilde - Ik heb de link van de foto's nog eens geplaatst. Facebook heeft het formaat van de foto's plaatsen weer eens veranderd en dit is de enige link voor het album die ik kan vinden. Hopelijk werkt het nu.

@Marianne - Inderdaad, misschien is het dat uitsmeren dat het minder spannend maakt. Aad vind ik ook vreselijk en "zijn" vrouwen ook.

@Bea - Knap dat je de BZV hype kunt weerstaan ;).

@Marion - Ja, misschien vind ik het minder spannend omdat het wat uitgesmeerd wordt nu.

@Sandra - Het was super Katja weer te zien!

@Petra - Ik was zelf helemaal verbaasd over mijn emotionele reactie!

@Els - Misschien is de nieuwigheid er wel een beetje vanaf?

@Bibi - Wat grappig dat een familielid meedoet. Wie weet wordt het nog beter.

@Naomi - Michaels heeft nog steeds niet gebeld en Saskia heeft er al twee keer achteraan gebeld. Misschien wachten ze tot dichter bij de feestdagen.

Anoniem zei

Spijtig Petra, het lukt mij nog steeds niet om de foto's te bekijken.
Probeer jij nog eens om ze te plaatsen.
Al dank op voorhand en groetjes van Hilde uit B.

Marion zei

O heerlijk dat Katja er ineens was. Alleen al bij het lezen kreeg ik tranen in mijn ogen dus ik kan me er van alles bij voorstellen. Ook natuurlijk omdat Charlotte nu in Madrid zit heel herkenbaar. Vond je het niet zonde dat je net een paar uur in de bioscoop had "verspild"?

Boer zoekt vrouw, tja, ik vond het apart te zien dat ineens de beslissing maar bij één boer(in)genomen werd. Ik kijk dit programma nog niet zo lang maar ik dacht dat dat vorig jaar anders was, dat de boeren synchroom liepen.
Aadvind ik een ongelofelijke betweterige griezel maar daarom wel leuk om naar te kijken, ik vind ook twee van de drie vrouwen daar niet leuk.
Die homo-boer vind ik wel aardig en één van de drie mannen daar vind ik net Pim Fortuyn.
De vrouwelijke boerin moet maar meteen voor de dierenarts kiezen want bij de andere man kan ik alleen maar kijken naar het wondje boven zijn lip, zó vies vind ik dat. Die jonge boer ziet er leuk uit maar is booooooooooring. Een van de drie meisjes heeft een prachtig open gezichtje. En die weduwboer vind ik heel leuk, wat een aardige man en wat een leuke vrouwen.

Zo, in het kort mijn mening over het programma :-)

Anoniem zei

oEhh michael kors wallet
dYyi ghd lisseur
hUcr discount north face
0dCvo ugg store
6jQgt michael kors purses