Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 18, 2012

Bezorgd om Katja

Zaterdag

Er staat helemaal niets op het programma vandaag, dus ik blijf lekker lang nadoezelen.  Het is wel weer schitterend weer en daar moet van genoten worden.

Na het ontbijt gaat Rick een stukje hardlopen en ik gauw voor een half uurtje cardio naar de sportschool.  Dat gaat altijd lekker snel, zeker omdat er een kennis is, die ik allang niet heb gesproken.  We kletsen gezellig al sportend bij.

Daarna neemt Saskia de van mee naar haar werk.  Hopelijk kan ze de uren waarvoor ze volgend weekend is ingeroosterd wat terugbrengen.  Op het moment moet ze op "Black Friday" 9,5 uur werken en de zaterdag 9 uur.  Saskia heeft een groot AP scheikunde proefwerk op de maandag daarop waar ze flink wat uren aan zal moeten besteden. 

Cosmo heeft wel weer een kambeurt nodig getuige de plukken haar op het kleed.  Ik neem hem mee op het deck en inderdaad, er komt weer een tweede hond uit aan haar!  Gisteren zag ik bij Petco de Furminator, maar die kost $50, toch wel erg veel.  Gelukkig zie ik er later een op Amazon.com voor de helft van de prijs.  Eens kijken of alle enthousiaste verhalen erover waar zijn.

Cosmo laat het zich altijd gedwee welgevallen dat kammen.  Als hij er weer keurig uitziet vind ik dat hij wel een wandeling heeft verdiend.  De bomen worden langzaamaan steeds kaler, dus ik geniet nog van degenen, die nog wat felle kleuren laten zien.

 
Overgebleven herfstkleuren
 
 

Rick wil oranje verkeers pionnen kopen om Saskia beter te leren parkeren.  Na lang zoeken heeft hij een winkel in Falls Church gevonden, die ze verkoopt.  Hij vraagt of ik zin heb om mee te gaan en onderweg te lunchen bij de Silver Diner.  Rick hunkert opeens naar dit restaurant.

 Dat vind ik ook gelijk een goed onderwerp voor mijn "All American" dagelijkse foto, dus ik ga graag mee.  We hebben al lang niet meer bij deze diner gegeten.  Het menu is dan ook een heel stuk gezonder, dan ik me herinner.  Natuurlijk staan er nog de typische jaren 50 milkshakes, malts en typische dinergerechten, zoals meatloaf, op, maar er is ook ruime keuze aan vegetarische en niet al te vette dingen.

Mijn vegetarische chili is bijvoorbeeld ontzettend lekker en licht.  Rick neemt de bisonburger.  Helaas voor hem heeft die een beetje te lang op de grill gelegen. Verder is alles echter prima.  Ik heb dit restaurant lang gemeden, maar zie ons er met dit gezondere menu weer vaker heengaan.

Even verderop vindt Rick inderdaad de winkel met de pionnen.  Ik ben benieuwd hoeveel succes hij gaat hebben met Saskia om daarmee te oefenen.  Inderdaad worden ze door haar niet met groot enthousiasme begroet.  Parkeren gaat Saskia nog steeds niet zo goed af, dus ik begrijp Rick wel.  Hopelijk krijgt hij haar zover om toch met hem mee te gaan.

Het is weer zo lekker zonnig en niet zo koud dat ik voor het huis kan zitten lezen.  Ik neem Cosmo en zijn favoriete snack, Pupperoni, ook mee.  Zijn favoriete spelletje is als ik stukjes daarvan de tuin in gooi en hij ze op moet snuffelen.  Ik vind het bijzonder dat hij niet opgeeft tot hij het stukje heeft gevonden, zelfs als het in een heel ander gedeelte van het gras dan waar hij begon ligt.

Helaas verdwijnt de zon al te gauw achter de gebouwen.  Zonsondergang is op het moment tegen vijven.  Met dit weer zijn de zonsondergangen altijd erg mooi.  Saskia komt ook helemaal enthousiast daarover terug uit haar werk.  Haar uren zijn nog niet veranderd, maar ze vindt het misschien ook niet zo erg om dat extra geld te verdienen. 

Rick en ik hebben zin in een romantisch dinertje.  We zijn al een hele tijd niet bij Bazin's geweest.  Dit is Vienna's meest populaire restaurant en we konden met moeite een reservering voor zes uur krijgen vanavond.  Dit restaurant ligt recht onder mijn sportschool en ik zie de eigenaren, Patrick en Julie, dan ook regelmatig bij Anytime Fitness.  Zij kennen mij dus ook tenminste van gezicht.

Vanavond is Patrick er ook en zorgt ervoor dat wij een leuk tafeltje krijgen.  Rick en ik beginnen met een paar crostini's.  Een ervan is met kippenleverpate en de andere met witte bonen puree.  Beiden smaken heerlijk! 

De bediening is ook heel erg goed.  Zo goed zelfs dat we een tweede bordje met dezelfde crostini's krijgen.  Het is dat we niet zo'n enorme trek hebben, anders hadden we die ook nog wel gegeten.  Nu sturen we ze maar terug.

Mijn hoofdgerecht is schol gevuld met crab en een tomaten-mosterd saus (die ik aan de zijkant vraag, maar goed ook, want vrij machtig) geserveerd op jasmijnrijst (die daar ook echt naar ruikt) en groentes.  Het is werkelijk fantastisch.  Rick is ook helemaal blij met zijn zalmgerecht.  Niet voor niets is dit een populair restaurant.

Terwijl we op ons hoofdgerecht wachten, komt M. binnenlopen met een groepje andere Nederlanders van de Nederlandse school.  Hoe toevallig!  M. vraagt mij wat "flounder" in het Nederlands is en ik antwoord "schol".  Maar dan ben ik daar opeens niet zeker van en zoek het thuis op.  En jawel, flounder of plaice (waarschijnlijk Brits) is schol in het Nederlands. 

Saskia is intussen naar de voorsteling op haar school van "Lend Me A Tenor" met Laura.   Rick en ik blijven de rest van de avond lekker thuis relaxen.  Rick heeft een nieuw X-Box spel en ik kijk naar de Undercover Boss uitzending over Cinnabon.  Ik vind het leuk om te zien dat die keten een vrij jonge vrouw aan het roer heeft.  Het is alweer lang geleden dat ik zo'n lekkere Cinnabon op had. 

Zondag

Gisteravond kwam Katja opeens online en schreef dat ze zo'n vreemde buikpijn rechts onderaan in haar buik had. Rick en ik drukten haar op het hart om naar de Emergency Room te gaan, want wij dachten natuurlijk meteen aan blindedarmontsteking.

Om tien voor half drie vannacht gaat de telefoon en we schrikken wakker.  Beiden weten we meteen dat het Katja moet zijn.  Ze is inderdaad naar het ziekenhuis gegaan en nu, drie uur later, heeft ze de diagnose: nierontsteking.  Ze krijgt antibiotica mee en mag daarna naar huis.

Na dat telefoongesprek hebben Rick en ik moeite weer in slaap te komen.  Katja deed er wel lakoniek over, maar nierontsteking vinden we niet niks.  Zodra Katja vanochtend dan ook wakker is, bellen we haar op.  Ze voelt zich al een stuk beter, vindt het niet nodig dat ik naar Blacksburg kom en lijkt onze bezorgdheid maar overdreven te vinden.  Hopelijk houdt  ze zichzelf in acht en zorgt genoeg rust te krijgen om te genezen!

Rick en ik halen ons wekelijkse ontbijtje van Starbucks en dan komt Mary Ellen me ophalen voor een wandeling met de hondjes.  Ook zij heeft met een zieke en koppige college studente te maken.  Het zal fijn zijn ze met Thanksgiving even, hoe kort ook, in de watten te kunnen leggen, verzuchten we beiden.

Online heb ik gezien dat Shutterfly tot en met morgen 40% korting geeft op hun foto Kerstkaarten.  Ik weet al maanden welke foto ik daar dit jaar voor wil gebruiken, dus heb de kaart in een mum van tijd ontworpen.  Waarschijnlijk is dit wel het vroegste ooit dat ik onze Kerstkaarten al heb besteld!  Hieronder de link van Shutterfly:
Photo Card
View the entire collection of cards.

 

Intussen vraag ik Katja telkens hoe het ermee gaat.  Ze zegt dat het wel gaat en gaat haar antibiotica halen bij de apotheek.  Die ziet dat het een sulfa is waar Katja allergisch voor is.  Ik moet zeggen we zijn allerminst onder de indruk van de arts, die Katja vannacht zag. 

Hij heeft in het ziekenhuis niet eens antibiotica gegeven en nu een medicijn waar ze allergisch voor kan zijn voorgeschreven.  Gelukkig vond de apotheker het uit en kreeg toestemming voor een ander medicijn.  Zucht, wat zou ik graag willen dat Katja hier was!

Op het moment zijn er allerlei goede films uit.  Rick wil heel graag Flight zien met Denzel Washington.  We gaan hem bij het Angelike Film Center kijken.  Het is zo fijn om weer een bioscoop op vijf minuten afstand te hebben.

De film is erg goed.  Denzel Washington zal voor zijn rol vast voor een Oscar worden voorgedragen.  Toch is het niet helemaal mijn genre.  Geef mij maar een romantische komedie. 

Over romantische komedies gesproken, ik heb net ook de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw gekeken.  Jammer, dat het alweer voorbij is, maar ik verbaas me toch over het succes van die serie in het bij elkaar brengen van stellen.  Zeven van de elf is toch best bijzonder.  Geen verrassingen wat mij betreft over wie er nog bij elkaar waren, trouwens.

Voor degenen, die op het vorige blog de foto's niet konden zien, hier een slideshow:

11 reacties:

Karin zei

Leuk de kerstkaart! Ik heb vandaag ze ook besteld bij Shutterfly:-) Net als jij het vroegst ooit! Gaan ze tenminste voor de feestdagen aankomen overal ter wereld.

Wat naar als je dan zo ver weg bent van Katja maar hopelijk gaat het nu snel beter met de juiste medicijnen.

Sally zei

He wat kan ik me voorstellen dat je nu dicht bij Katja wilt zijn. Hopelijk slaan de nwe, nu juiste, medicijnen gauw aan en is de nierontsteking gauw over. Beterschap met je dochter.

petr@ zei

Parkeren met de auto kan best lastig zijn in het begin. Hopelijk wil Saskia oefenen.
Moet ze op black friday erg vroeg beginnen?

Wat slecht van de arts dat Katja medicijnen krijgt waar ze allergisch voor is. Hopelijk knap ze snel weer op.

Theo zei

Sterkte voor Katja, en voor jullie!

jolanda zei

Beterschap voor Katja. Maar goed dat de apotheker wel oplet!

En wat betreft parkeren... fileparkeren en achteruit inparkeren... ik doe het gewoon niet als er te veel auto's al staan. Maar zeg dat maar niet tegen Saskia. :-)

Anoniem zei

Hopelijk knapt Katja snel op!

Annemiek

Hester zei

Beterschap voor Katja. Ik hoop dat ze snel opknapt. Op zulke momenten is het vervelend dat ze niet naast de deur woont.

Hester

Anoniem zei

Bzv hebben we hier niet gekeken. Wel de persiflages ervan bij 'de wereld draait door'.
Heb jij als film- en vreemde talen liefhebber, 'intouchables' gezien. Een geweldig Franse film.
Marjon

Ineke zei

Beterschap voor Katja!

Petra zei

@Karin - Shutterfly heeft alleen niet zo'n mooie kalender, dus ik ben nog op zoek naar een vervanging voor Kodak Gallery.

@Sally - Dank je. Ik hoop gewoon dat ze niet eigenwijs is, want dit is niets om licht op te nemen :(.

@Petra - Nee, op Black Friday moet Sas van 12:30 t/m 22 uur werken, heel lang vinden wij.

@Theo - Dank je wel.

@Jolanda - Ha ha, hier net zo, hoor. Ik ben ook geen parkeerheld.

@Annemiek - Dank je.

@Hester - Zeker, ik krijg enorme moedergevoelens en wil soep en liefde brengen, maar ja, dat gaat moeilijk op zo'n afstand.

@Marjon - Nee, die film ken ik niet, ik ga eens kijken wat dat is.

@Ineke - Dank je :)

Floor zei

Hoi Petra,

Ik kan me herinneren dat je een tijdje geleden de link kwijt was in facebook om een album te delen met mensen die niet op fb zitten?
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar van de week kwam ik hem toevallig zelf tegen.
Als je op de titel van het album klikt kom je op een pagina met alle foto's zichtbaar. Rechtsboven staat dan 'add photos, edit en een afbeelding van een moertje (?). Als je daarop klikt zie je share album en krijg je volgens mij de link die je bedoelde.
Misschien heb je er wat aan.

Groetjes, Floor