Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 26, 2012

Cyber Monday en Church Street Stroll

Deze week heeft Saskia drie dagen het eerste uur vrij.  Dat betekent geen vogeltjes en getwiet van haar wekker om vijf uur, wat we alle drie erg fijn vinden. Kai vertrekt om half acht weer naar Richmond en sms-t ongeveer twee uur later dat hij er weer veilig is. Rick gaat ook weer op tijd naar zijn werk na dit heerlijke vierdaagse weekend.

Saskia en ik eten op ons gemak ontbijt.  Gelukkig voor haar heeft ze deze tijd nog even, want ze vond gisteren net voor ze naar haar werk moest uit dat ze nog twee projecten te doen had voor vandaag.  Oeps! Voor ik naar personal training vertrek, zet ik Saskia bij school af met afgemaakt huiswerk.

Sharon wacht me al op en heeft weer een heel verschillend, maar rigoureus uur voor me gepland.  Intussen moeten we lachen om de versieringen in de tuin van het huis waar ik gisteren foto's van nam.  Sharon loopt daar vaak langs met haar hondjes en zag gistermiddag de vrouw des huize met een heel serieus gezicht de zoveelste pinguin neerzetten.  Waar die mensen dat allemaal bewaren gedurende het jaar?

Na mijn gewoonlijke halve uur cardio haast ik me naar huis.  Ik heb een afspraak voor mijn van bij Fairfax Imports.  Er moet werk aan worden verricht dat waarschijnlijk vier dagen zal gaan duren.  Daarna zal mijn Sienna hopelijk weer helemaal als nieuw zijn. 

Natuurlijk kan ik niet vier dagen zonder auto, dus ik heb een reservering bij Enterprise voor een huurauto.  Een medewerker van hen zal me ophalen en naar hun kantoor brengen.  Alleen duurt dat maar en duurt dat maar, tot ik nog eens bel of ze me vergeten zijn.  Dat is niet het geval (ik geloof er niets van) en er is al iemand op weg.  Het kantoor ligt nog geen 500 meter verderop, dus ik had het achteraf gezien ook best kunnen lopen.

Eenmaal in het kantoor wordt me verteld dat ze geen auto's hebben op het moment.  Ik krijg de keuze te wachten tot dat wel het geval is of een minivan nemen voor dezelfde prijs als die auto.  Daar hoef ik niet lang over na te denken, de minivan wordt het.

In een grote zilveren Dodge Grand Caravan met Florida nummerborden rijd ik even later weg.  Het is altijd weer even wennen aan een andere auto.  Deze vind ik niet erg fijn rijden en hij draait veel minder goed dan mijn Toyota Sienna.  Maar ach, ik heb wielen om me te verplaatsen en daar gaat het om.

Het is inmiddels ver na lunchtijd en mijn maag rommelt vervaarlijk.  Ik besluit een dunne bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel te halen en die in de auto op te eten.  Ik wil namelijk meteen door naar Tysons Corner

Komende zaterdag is het Kerstfeest van Ricks bedrijf en daar wil ik graag iets nieuws voor vinden.  Gisteren heb ik bij Macy's een broek opzij laten leggen, die me wel leuk leek.  Daar vind ik ook een paar goudkleurige jurken van Lauren, die me leuke modellen, die mij wel zouden staan, lijken.  Op de broek vind ik een blauwgroen topje.

In de kleedkamer vind ik de broek en het topje wel leuk staan, maar ben er niet zeker van.  Ik plaats een foto op Facebook en krijg gelijk fijne reacties.  De blouse vindt men over het algemeen wel mooi, maar de broek niet.  Daar ben ik het ook mee.  Helaas zie ik dat er een flinke ophaal in de blouse zit en het is het enige exemplaar in de rekken.  Deze outfit wordt het dus niet.


Het eerste donkere goudkleurige jurkje zit me als gegoten en de kleur staat me ook goed.  Ik probeer het tweede veel lichtere jurkje nog aan, maar daarin lijkt ik wel in aluminiumfolie gewikkeld.  Het donkergouden jurkje wordt het dus en ik heb ook al helemaal de accessoires erbij in gedachten.

Bijna huppelend kom ik de paskamer uit, want zo vaak lukt het niet om in een keer te slagen als ik naar iets op zoek ben.  Beneden koop ik ook nog een paar panties en dan is mijn feesttenue compleet.

Vandaag is het Cyber Monday, de drukste online shopping dag van het jaar.  Maar ook hier in de mall zijn er nog veel koopjes te vinden.  Athleta, zo langzamerhand mijn favoriete kledingzaak, geeft bijvoorbeeld alleen vandaag 20% korting over alle aankopen.  Aangezien zij vrijwel nooit een uitverkoop hebben, kan ik dit niet voorbij laten gaan.

Mijn zus vertelde me over een broek, die zij van Athleta heeft, die zowel een leuke "gewone" broek is, als een skibroek.  Die zie ik hangen en besluit hem te passen.  Mijn huidige skibroek is al meer dan tien jaar oud en deze broek zou ik ook op winterse dagen kunnen dragen, terwijl ik Cosmo uitlaat.  Gewone broeken zijn me al gauw  te dun.  De broek zit prachtig, dus die gaat mee.

Daarnaast probeer ik een aantal jurken aan.  Grappig genoeg zit de jurk waar ik al een tijdje mijn oog op heb niet goed.  Twee anderen echter wel,  het zijn een donkerrode met een "bonten" kraag (die afknoopbaar is) en een paarse.  Zij hebben de leukste en meest lekker zittende winterjurken ooit!

Helemaal tevreden rijd ik terug naar huis. Daar vind ik een briefje van Saskia dat ze naar de de sportschool is gelopen.  Dat is kennelijk alweer even geleden, want niet veel later belt ze om te vragen of ik haar op kan halen.  Thuis begint Sas gauw aan haar huiswerk, want ze moet om zes uur alweer werken tot sluiting. 

Nu het Cyber Monday is besluit ik daar ook gebruik van te maken door wat online te shoppen.  Niet dat ik nu allerlei koopjes vind, maar ik vind wel leuke cadeaus voor mijn broer, zus, schoonzus, zwager en neefjes en nichtjes hier in Noord-Amerika. 

Saskia mag niet in de huurauto rijden, dus ik breng haar naar haar werk.  Gelukkig is het zo dichtbij, want in het donker rijden gaat me steeds slechter af.   Hopelijk krijgt ze snel vroegere uren, want Rick (die meer invloed op Saskia heeft dan ik) heeft als regel gesteld dat ze niet tot sluiting kan werken op schooldagen.  Eens zien of haar nieuwe manager, die niemand schijnt te mogen, daar ook naar gaat luisteren.

Als Rick uit zijn werk komt, gaan we naar de Church Street Stroll in Vienna.  Church Street is daarvoor door de politie afgezet.  Er zijn standjes met hete chocolade (of gewoon chocolade zoals bij de nieuwe chocolatier, die in januari zal openen), vuurtjes om marshmallows op te roosteren, Christmas carolers, een kinderboerderij en natuurlijk Santa, voor wie er een lange rij staat.
 
Vienna's Kerstboom

Wij komen o.a. Niall tegen en Marcella en haar man.  Het is altijd een heel gezellige traditie, vind ik. We zien dat Alegria open is en besluiten daar een hapje te gaan eten.  Het is er lekker warm binnen en mijn portobello taco en drie soorten ceviche gaan er heel goed in. 

Saskia heeft me ook nog een lijstje boodschappen meegegeven voor Whole Foods.   Bijna had ik haar met de huurauto erop uit gestuurd voor ze moest werken, want ik was vergeten dat ik mijn eigen auto niet had.  Saskia vroeg nog of ze niet toch mocht gaan, maar geen haar op mijn hoofd, die daaraan dacht!  Rick en ik halen de spullen op de lijst en het is nog best gezellig zo met zijn tweeen in de vrijwel lege supermarkt.

Nu weer lekker kijken naar een romantische Hallmark kerstfilm.  Ik vind dat toch wel heel erg leuk.  Deze heeft Henry Winkler als een van de hoofdrolspelers, de Fonz!

Foto's van de Stroll staan hier.

6 reacties:

Anoniem zei

Beste Petra,
Inderdaad de tweede foto waar je het donker goudkleurig jurkje past staat jou beeldig zelfs op blote voeten.
Ik veronderstel dat je een makkelijke maat hebt en makkelijk de juiste kleding vindt met jouw schitterend figuur.
Spijtig genoeg zijn de foto's niet te zien, ze verschijnen even en zijn na een paar seconden terug weg. Spijtig.
Het is nu wel makkelijker om een reactie te plaatsen omdat die vervelende letters van de robot weg zijn, waarvoor dank.
Groetjes van Hilde uit B.

Anoniem zei

Jammer van die blouse, hij stond je erg goed maar dat jurkje is ook heel mooi. Die winterjurken zijn ook geweldig, wat zal die jurk met die bontkraag lekker zitten.
Ik kan de foto's wel goed zien trouwens.
Groetjes Anja L.

naomi zei

Hallo

Wat heb jij lekker geshopt vandaag. Die broek zal heerlijk zijn in New York lekker tegen de kou enw at je zegt niet zo'n standaard ski broek.


Ik vondt het leuk om mee te beslissen over je kleding en die jurk is echt top je ziet er prachtig uit. Winter jurken zijn ook mooi en heerlijk om aan te hebben.

Lekkere auto heb je geregeld,

Liefs Naomu

Tineke zei

Hoi Petra,
Ik zie de foto's nu juist wel. Het gouden jurkje staat erg leuk. fijn een feestje met nieuwe kleding.
Ik heb ook zo'n fijne skibroek die ik veel draag als het erg koud is.
Vervelend dat Saskia steeds zo laat wordt ingedeeld op haar werk.

Petra zei

@Hilde - He, wat vervelend dat Photobucket niet goed werkt voor jou. Ik weet helaas niet hoe dat te verbeteren, want anderen zien die foto's wel goed. Tineke lijkt precies het omgekeerde probleem te hebben met Facebook foto's. Misschien heeft het iets met jullie browser te maken of zo?

@Anja - Ik heb vandaag de jurk met de bontkraag aan en hij zit werkelijk heerlijk en ik voel me goed gekleed.

@Naomi - Tja, die auto, ik kan niet wachten hem weer in te leveren! Het is zo'n bakbeest en rijdt moeilijk.

@Tineke - Vreemd, die foto perikelen, Hilde kan dus deze niet goed zien. Ik doe mijn best :). En ja, hopelijk gaan ze Saskia minder laat indelen nu.

Sally zei

nou prima geslaagd dus met je aankopen. Heerlijk om zo te shoppen. Ik vind de jurken inderdaad erg leuk.