Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 05, 2012

Een gezellig dagje met Saskia

Al vroeg vanochtend neemt Kai afscheid om terug naar school te gaan.  Hij moet om tien uur weer in Richmond zijn.  Gelukkig rijdt hij helemaal tegen het spitsverkeer in, dus dat moet lukken.

Rick verrast mij met een Starbucks ontbijt op bed.  De Kerstsmaken siroop zijn daar binnen en ik vind mijn peppermint mocha heerlijk!  Daarbij weer de veggie omelet artisan sandwich en het is een prima begin van de dag.  Rick is meer een gingerbread latte man en geniet daar ook van. 

Na het ontbijt vertrekt Rick naar het vliegveld.  Hij heeft morgen werk in Cambridge, Massachusetts, dichtbij Boston.  Hij gaat vanavond dan ook eten bij mijn zusje en nichtjes en neefje.  Mijn zwager is weer op reis.  Toch grappig hoe ik vorige week met mijn zwager at en Rick straks met mijn zusje!

Saskia heeft vandaag en morgen vrij van school en Kaylee logeert bij haar.  Ik laat de meiden in diepe slaap achter en rijd naar de sportschool.  Daar wacht Sharon me al op.  Al voel ik me vandaag iets beter, ik ben zeker nog niet de oude.  Toch wordt het een intensief uur gewichten en volbreng ik het allemaal prima.

Na nog een half uur op de crosstrainer ga ik weer huiswaarts.  Inmiddels is Saskia ook op.  Ik ben echt dankbaar dat zij nog thuis woont.  Het is over het algemeen een gezellig kind dat niet op haar kamer gaat zitten.  Vooral als Rick op reis is, vind ik dat natuurlijk heel fijn.

Saskia heeft een spray nodig voor haar neuspiercing, die alleen bij Marlowe Ink in Fairfax te krijgen is.  We eten een vroege lunch, want we zijn nog niet helemaal aan het uur tijdverschil gewend, en gaan dan op weg. 

Fairfax is het stadje naast Vienna en gewoonlijk heel makkelijk te bereiken.  Dat blijkt tijdens lunchtijd niet het geval.  Opeens staan we in de file en duurt het meer dan een half uur voor het korte ritje van zo'n vijf kilometer. Niet voor niets staan we op nummer twee van het slechtste verkeer in Amerika hier, je weet nooit hoe lang het kortste ritje zal duren.

Eindelijk komen we in Old Town Fairfax aan.  Bij Marlowe Ink is de H2Ocean snel gekocht, maar Saskia ziet natuurlijk ook meteen een aantal leuke dingen voor haar verscheidene piercings.  Daar kiest ze er een paar van uit en met een blije tiener loop ik weer naar buiten.


Onderweg vertelt Saskia dat ze zoveel leuke spulletjes bij Michaels heeft gezien, toen ze er dit weekend werkte.  We besluiten de winkel een bezoekje te brengen.  De meeste leuke dingen zijn Kerstspullen, dus we zullen later dit seizoen zeker vaker terugkomen.  Met een paar hebbedingetjes vertrekken we en krijgen een leuke korting, omdat Saskia werkneemster is. 

Daarna stoppen we nog even bij Safeway.  Daar maak ik ook mijn "All American" foto van vandaag, want waar anders vind je zoveel verschillende soorten cereals?  Zo ongeveer voor elke dag van het jaar is er wel een!

Saskia gaat nog naar de mall om haar verdiende centen aan warme kleding te besteden.  Ik klets met Katja, die van alles gaande heeft in haar leven.  Ze is begonnen met het "schaduwen" van een dokter in de Emergency Room (EHBO ziekenhuis).  Ze mag nu zelfs infusen aanbrengen en zag gisteren een intubatie waar ze helemaal door gefascineerd was.  Soms denk ik wel "wie is dit en wat heb je met mijn Katja, die bij medische films flauwviel, gedaan?"

Katja heeft het nu ook wel flink druk met alles wat er gaande is in haar leven.  Eigenlijk wilde ik deze of volgende week naar haar toe gaan, maar deze week heeft ze al geen tijd en voel ik me niet optimaal en volgende week is maar een week voor Thanksgiving.  We kijken wel.  In ieder geval zal ze met Thanksgiving thuis zijn, al moet ze de woensdag ervoor wel haar dienst bij de Rescue Squad doen.

Saskia komt blij thuis, want ze heeft een lekker warm vest gevonden.  Ik haal even Grieks eten voor mezelf bij Plaka Grill.  Lekkere avgolemono soep en dolmadakia (druivenbladeren gevuld met rijst, gehakt en kruiden).  Saskia maakt haar maaltje en we eten samen met onze borden op de schoot.  Lekker makkelijk.

7 reacties:

Petr@ zei

Jammer dat je Katja niet kunt bezoeken. Straks in de winter met het slechtere weer zal het er ook niet zo snel van komen. Gelukkig zie je haar met Thanksgiving weer.
Knap hoor hoe ze die medische handelingen doet en bekijkt. Niets voor mij.

Gezellig zo'n dagje met Saskia. En natuurlijk superhandig dat ze bij Michaels werkt. Altijd leuk zo'n korting.

Vandaag de verkiezingsuitslag bij jullie. Spannend hoor. Ik zal moeten wachten tot morgen, want ga er niet voor wakker blijven.

marianne zei

Leuk dat Kai z'n Nederlands zo goed gaat (ben net weer bijgelezen)! Hoe is 'm dat gelukt?

Henrieke met Bert zijn inderdaad tenenkrommend. Terwijl ik haar best leuk vind. Maar hij is zo in zichzelf gekeerd dat ik me niet kan voorstellen dat het ooit wat wordt. Henk en Martin, prima keuzes, en Willem eigenlijk toch ook wel. Hoewel ik Jurjen ook leuk vond. En Aad en Jeannet, tsja, beiden hebben z'n m'n sympathie niet geloof ik. Brrr.

Sterkte met de kou! En de verkiezingstelefoontjes :-)...

Sophie zei

Hmm Peppermint Mocha. Al jaren mijn grote favoriet! Ik maak ze ook wel eens thuis maar toch zijn ze niet zo lekker als in de Starbucks, en zelfs de Amerikaanse zijn lekkerder dan de Nederlandse (andere siroop denk ik).

Leuke foto van die cereals, leuk bedacht, want erg Amerikaans inderdaad.

Succes met de verkiezingsdag!

jolanda zei

Peppermint mocha... ik geloof dat ik ook weer Starbucks hoor roepen. Voor mij is de dichtsbijzijnde in Duitsland dus ik moet daar toch maar eens heen. Is ook heel goed in het kader van mijn cursus Duits.

Anoniem zei

Hi Petra,
Ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt. Ik gebruik ook altijd oscillococcinum bij beginnende verkoudheid / griep.... werkt wel (bij mij dan).
Wat een heerlijke foto van die cereals, zoals jij mosterdsoep in USA mist mis ik al die verschillende soorten cereals.

Vandaag D-day voor jullie vwb de nieuwe president.... may the best man (Obama) win...., jammer dat er niet een echt goeie kandidaat is ....helaas is de keuze niet reuze wat dat betreft, net als dat je hier nu zou moeten kiezen uit Samson PvdA (Partij
Van De Armoe) en Rutte VVD (Veel Voor Diederik), ook allebei niks (meer).
Groetjes, Evelyn

Anja zei

Leuk zo’n dagje met Saskia. Succes met deze verkiezingsdag.

Petra zei

@Petra - Hopelijk gaat het deze winter niet te erg sneeuwen en kan ik dan wel gaan .

@Marianne - Ik denk dat hij Rosetta Stone (een software programma) heeft gedaan en hij heeft allerlei dingen op zijn telefoon om talen te oefenen. Ik kan echt niet wachten tot de volgende BZV aflevering, LOL!

@Sophie - Ja, de holiday drinks van Starbucks zijn zo lekker!

@Jolanda - Een perfect excuus om te gaan, Duits oefenen ;)

@Evelyn - Het gaat me te langzaam, maar het lijkt de goede kant op te gaan. Tja, kiezen tussen twee "kwaden" is het wel vaker hier, hoewel ik dit keer meer overtuigd ben van mijn keuze dan bij andere verkiezingen.

@Anja - Ja, het is een leuke tiener