Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 10, 2012

En toen was het alweer vrijdag

Alweer schitterende blauwe lucht lacht me toe bij het opstaan.  Dit hele weekend belooft het mooi en vooral warmer weer te worden, heerlijk! 

In plaats van Sharons klas heb ik een uur personal training met haar afgesproken vanochtend.  Gelukkig voel ik me weer een stuk beter en denk ik nu eindelijk over die verkoudheid heen te zien.  Ik heb ook meer energie en het uur met gewichten gaat gauw voorbij.

Daarna ga ik nog een half uur op de crosstrainer doen.  Althans, dat was het oorspronkelijke plan, maar ik zit weer zo in het verhaal van mijn boek dat het een uur wordt.  Ieder boek van Barbara Freethy is heel anders, hoewel natuurlijk wel een romance en wat mysterie, maar zo verschillend dat ik nog geen enkele keer heb gedacht "nu maar weer eens een andere auteur lezen".  Heel knap vind ik het als je zo kunt schrijven.

Inmiddels is het lekker opgewarmd tot een graad of vijftien.  Ik neem Cosmo mee voor zijn wandeling en het valt me op dat de bladeren, die na Sandy nog aan de bomen zaten, lang blijven zitten.  Vooral de Japanse esdoorns zijn een mooi dieprood nu.

Mijn nagels zien er niet uit en blijven overal aan steken.  Tijd voor een afspraak met Thu, die gelukkig tijd heeft.  Eerst haal ik een tomaat en mozzarella sandwich en een ijs passion thee bij Starbucks en laat dan mijn handen weer keurig maken. 

Omdat ik niet weet of Saskia moet werken, haast ik me daarna naar huis.  Maar goed ook, want ze hoeft niet te werken, maar moet wel terug naar school om nog een laatste proefwerk voor het einde van het kwartaal te maken.

Het is in het zonnetje voor lekker genoeg om buiten te zitten, dus dat doe ik tot de zon achter de huizen wegzinkt.  Cosmo houdt me gezelschap en speelt ook leuk met Apollo van de buren.  Apollo is inmiddels twee keer zo groot en zwaar als Cosmo, maar dat deert geen van beiden.  Regelmatig heeft Apollo ook een hap van Cosmo's vacht in zijn bek.  Het is hard nodig dat ik Cosmo dit weekend een kambeurt geef!

Kai sms-t dat hij onderweg naar huis is, maar niet op tijd thuis zal zijn voor het avondeten.  Rick stelt voor vanavond eens Iers te gaan eten.  Daarvoor treffen we nog net een tafeltje vrij bij de Auld Shebeen in Fairfax.  Het is hier dolgezellig met een haardvuurtje en live muziek.  Zo leuk bij deze restaurants is altijd dat iedereen meezingt.

Het eten is ook erg lekker.  We delen een sausage roll, die op een saucijzebroodje lijkt, maar dan met meer vlees en minder bladerdeeg.  Ik neem de zalm als hoofdgerecht, die wordt geserveerd met bruine rijst, artisjokken, zongedroogde tomaatjes en champignons.  Heel erg lekker!  Ricks sandwich met biefstuk gaat er ook goed in.

Precies tegelijk met Kai komen we weer thuis.  Het wordt weer een gezellig weekend met hem thuis!



6 reacties:

Petr@ zei

Heerlijk hoor, om toch ineens zulke lekkere temperaturen te hebben, zeker als je het eigenlijk niet meer verwacht.

Gezellig om Kai weer thuis te hebben.

Anoniem zei

Heerlijk die temperaturen, geniet er maar goed van want ik zie ze volgende week weer flink naar beneden gaan.
Fijn weekend verder, Bea

Elke zei

Gelukkig voel je je toch al een stukje beter. Die verkoudheid had je stevig te pakken!

Heerlijk he, die 'kinderen' die nog altijd zo graag naar huis komen. Dan weet je dat je een goede job gedaan hebt als ouders. :-)

Sally zei

fijn weekend gewenst, geniet ervan dat je 2 van de 3 kids thuis hebt.

Anja zei

Gezellig dat Kai het weekend thuis is.

Petra zei

@Petra - Ja, die temperaturen zijn echt een cadeau voor mij.

@Bea - Helaas wel, ja, ik voel me zoveel beter met dit weer

@Elke - Inderdaad, ik ben blij dat de kinderen zo graag hier zijn, dat was bij mij niet zo ;).

@Sally - Hij is alweer weg, maar het was erg gezellig.

@Anja - Dat was het zeker.