Ons pleintje nu:

donderdag, november 29, 2012

Geen miljonairs, helaas

Helaas wij hebben geen honderden miljoenen dollars gewonnen in de Powerball.  Zodra ik beneden kom, ben ik toch wel nieuwsgierig welke nummers getrokken zijn gisteravond.  Nou, geen enkel nummer dat ook op mijn bonnetje staat!  Wel hebben twee mensen de jackpot gewonnen, een in Arizona en een in Missouri.  Hier vlakbij won wel iemand een miljoen dollar, ook leuk natuurlijk.

Rick vertrekt dus gewoon nog naar zijn werk en Saskia naar school, hoewel het late werken bij Michaels haar begint op te breken.  Het lukte haar niet op tijd op te staan en ze heeft het eerste uur gemist.  Dit weekend is ze ook weer op beide dagen laat ingedeeld. 

Saskia wil per se zelf met haar manager gaan praten, maar als dat niets uithaalt krijgt die dame toch van ons te horen.  We hebben het tenslotte over een 16-jarige scholier.  Je maakt mij niet wijs dat er geen volwassen medewerkers zijn, die die uren hard nodig hebben.

Net als gisteren sta ik in tweestrijd, sportschool of niet.  Het is alweer prachtig weer en ook nog eens minder koud.  De beslissing is eigenlijk snel gemaakt en ik lijn Cosmo weer aan, dit keer voor een wandeling van een kilometer of acht.  Ik wil vooral kijken hoe de verschillende tuinen in de buurt versierd zijn.  Mijn favoriete huis is ook weer prachtig.  Verder kan ik het niet laten meer foto's van de flamingos in de "kitsch" tuin te nemen.  Die zijn zo lelijk dat je er wel om moet lachen.  Is misschien ook hun intentie?


Opeens gaat de tijd wel heel snel en ik heb een lunchafspraak.  Ik haast me terug naar huis, want ben twee mijl weg en een mijl is toch best een stuk verder dan een kilometer.  Tel daar nog de heuvels in onze buurt bij op en zie een hijgende Petra en Cosmo eindelijk weer thuis aankomen.  Zo sportte ik toch echt ook wel!

Een snelle douche en nieuwe Athleta jurk aan en ik ben klaar om naar Tysons Corner te rijden.  Ik heb nog steeds die vreselijke Dodge Caravan huurauto, dus ik parkeer zo ver mogelijk van andere auto's af.  Ik vind het zo'n onding!  Hopelijk krijg ik morgen mijn eigen van terug. 

Lea Ann zit me bij Seasons 52 al op te wachten.  Zij woont bij ons in de buurt en we hebben elkaar eigenlijk via Facebook beter leren kennen.  We kletsten zoveel online en vonden allerlei dingen, die we gemeen hebben, uit, dus spraken eens af om te gaan lunchen.

Het wordt heel gezellig en inderdaad verloopt het gesprek heel vlot en makkelijk.  We hebben ook dezelfde smaak in eten, zoals zo vaak met vriendinnen.  We delen een flatbread met portobello mushroom.  Lea Ann kiest de kipsate met salade en ik kan het niet laten mijn favoriete kip chile relleno te nemen.  Dat is het enige gerecht dat eigenlijk altijd op het menu staat, duidelijk heel populair.

We hebben zoveel te kletsen dat het opeens twee uur is.  Ik heb om half drie een afspraak bij de nagelsalon en Lea Ann wil nog verder winkelen.  We nemen afscheid en besluiten dat dit zeker voor herhaling vatbaar is.   Erg leuk om iemand anders weer beter te leren kennen.

Na de van weer ver van andere auto's geparkeerd te hebben, loop ik naar de nagelsalon.  Thu wacht me al op en een uurtje later heb ik weer keurige handen.  Ik ben klaar voor het Kerstgala op zaterdagavond!  Wat hebben mannen het toch eigenlijk makkelijk.  Rick hoeft alleen zijn haar kortgewiekt te krijgen en hij is weer keurig.

Bij de Safeway zoek ik een leuke kaart om naar Nederland te sturen. Mijn neef en zijn vrouw hebben recentelijk hun derde kindje gekregen.  Helaas hebben we verder geen contact, maar ik vind het erg leuk dat ze ons een geboortekaartje stuurden.  De keuze aan kaarten vind ik maar heel matig, veel heel zoetsappig gedoe.  Dan maar een Disney kaartje, dat is altijd leuk en lief.

Thuis haal ik Saskia op.  Zij heeft een tandartsafspraak.  Saskia gaat nog steeds naar een andere tandarts, dan de rest van ons.  Als jonger kind had ze veel problemen met haar gebit (terwijl Katja en Kai vrijwel gave gebitten hebben) en werd verwezen naar deze tandarts.  Ik bedenk me dat dat niet heel lang meer gaat duren, want Saskia wordt in december alweer 17.  Slik!

Terwijl Saskia in de stoel ligt, gooi ik een paar gallons benzine in de huurvan.  Ik wil hem zodra het mogelijk is inleveren en hopelijk is dat morgen.  Saskia's gebit is gelukkig helemaal gezond.  We maken een volgende afspraak voor mei, wat nu nog zo heel ver weg lijkt!

Vanavond is een lekkere bankhang avond.  Tot Cosmo de garage in flipt en iets in aluminium folie uit de vuilnis gapt.  Hij laat het niet vallen, ondanks mijn geroep en op kousevoeten door het gras rennen.  Oh, ik ben zo boos!  Cosmo heeft wat het ook was op voor ik hem weer naar binnen krijg.  Hopelijk was het niets wat slecht voor hem is!

Binnen laat ik Cosmo toch wel goed merken erg boos te zijn.  Het is een intelligente hond en ik bonjour hem naar zijn "plaats".  Daar moet hij echt wel een tijdje blijven en op een gegeven moment berust hij daar ook zo heerlijk "honds" in.  Ik kan er ook niet boos op blijven, maar soms haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan!
 
Hier is goed te zien dat Cosmo geen staart heeft
 
Voor iemand gaat roepen dat ik gemeen was, er was geen fysieke pijn, dat zou ik nooit kunnen doen.  Hij moet echter wel weten wie baas is.  Cosmo wist dat hij stout was en "Cosmo, PLAATS!" was genoeg.  Hij heeft daar de rest van avond netjes gelegen.

 

Foto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Danielle zei

Wow, zo stijlvol als de ene tuin is, zo lelijk is de ander. Alsof er een bom met kerstversiering is afgegaan. Leuke foto's! Hier nog weinig kerst, behalve in de winkels, eerst sinterklaas nog. En honden, tja, het zijn net kinderen. Ze weten donders goed dat ze iets stouts doen.

Anoniem zei

Wat ziet Cosmo er schuldig uit! Schattig.
Helaas betrok de lucht gisteren bij ons dus het werd toch een uurtje sportschool.
Ik denk dat de baas van Saskia liever een goedkope jonge kracht in zet 's avonds dan een duurder betaalde oudere kracht. Jammer dat er tegenwoordig zo over gedacht wordt.
Fijn weekend Anja L.

Riëlle zei

Wat een drukke maar leuke dag had je op het programma. Naar aanleiding van je post 2 dagen geleden heb ik besloten toch maar vaker reacties achter te laten. Ik vind het leuk om je blog te lezen, en voor jou is het net zo leuk om reacties te ontvangen.

Die flamingo's zijn echt heel lelijk inderdaad haha. Die zouden er bij mij niet in komen.

Hopelijk heeft cosmo inderdaad niets slechts gegeten. Het is een pracht van een beest!
Fijn weekend!

Anoniem zei

Leuk dat je weer iemand uit je buurt hebt gevonden om lekker mee te kletsen en te lunchen.
Dat hoofd van Cosmo spreekt boekdelen, hahaha. Ze weten het donders goed.
Heel fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Yes! Geen codes meer! :)
Hier eigenlijk nog geen kerstversieringen, behalve in winkels en tuincentra dan..... (De kerstkransjes liggen naast de pepernootjes in de Albert Heijn.
Ik zit vaak op 'pinterest' en daar zie ik nu weer vaak 'elf on the shelf' voorbij komen. Wat is het verhaal daar achter?
Misschien een leuk programma om terug te kijken:
Pavlov, Nederland 3 met Victoria koblenko. (Wat gebeurt er in je brein als je veel talen spreekt)
Marjon

Tineke zei

geen foto's te zien vandaag; jullie krijgen weer lekker weer tot 19 graden voorspellen ze. Hier schijnt de zon , maar vanmorgen moest er gekrapt worden bij de auto's . Veel inspiratie toegewenst voor je sint gedichten , ik ga er vanavond eens lekker voor zitten; inpakken en dichten. zojuist nog even gewinkeld voor de laatste cadeautjes, zo gezellig in de winkels in deze tijd

Petr@ zei

Leuk om weer iemand ontmoet te hebben met wie het zo goed klikt.

Hi hi, honden zijn net kleine kinderen. En die moeten ook wel eens apart gezet worden. Al denk ik dat kinderen hier minder snel in berusten.

Heel veel plezier op het Kerstfeest zaterdag.

naomi zei

Jammer om te lezen dat Saskia van die rare uren moet maken, maar zij is lekker goedkoop dus vast makkelijk. Maar bij het begin gaven ze toch aan goed rekening met school en zo te willen houden. Dus hoop dat het gesprek succes heeft.

Als Stitch het hier echt te gek maakt wordt hij wel eens op de gang zet. Als zijn plaats niet werkt. Ze weten het dondersgoed volgens mij gewoon een spelletje. En zeker geen slechte hondenmoeder ze hebben het juist nodig.

Gezellige dag heb je gehad lekker geluncht . Wat is de kerst versiering toch verschillend en bij de flamingo's denk ik aan Bonaire. Ik heb een fout kerstornament van een kerstman op de rug van een flamingo.

Dadelijk na de sint vindt ik het ook weer erg leuk om rond te wandelen in de buurt en te verbazen over de meest foute versieringen en lichtjes. Stitch is dan echt wel de klos en zeker in het donker.

Petra zei

@Danielle - Inderdaad, dat is de juiste beschrijving, een bom met kerstversiering!

@Anja - Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.

@Rielle - Ja, ik vind het zeker leuk als je reageert. Ik vraag me af waar die mensen al die spullen vinden, ik heb ze altijd nooit ergens gezien.

@Bea - Inderdaad weten ze heel goed als ze stout zijn.

@Marjon - Die elf is van na de kindertijd van onze kinderen, maar het schijnt een kinderboek te zijn dat met een elf erbij wordt verkocht. Die elf moet dan op een plankje zitten en slaat de kinderen gade en dus ook die kinderen van kamer tot kamer volgen. Ik las laatst een hilarische blog van een moeder, die helemaal gek werd van het bijhouden van die elf, ha ha.
Bedankt voor de tv tip.

@Tineke - Helaas is er niets dat ik aan de foto's kan doen, want anderen, die geen Facebook lid zijn, zien ze wel. Heb je misschien je computer op een bepaalde manier ingesteld? Ik vind het maar vreemd. Veel plezier met het Sinterklaas vieren!

@Petra - Nou, een groot verschil tussen honden en kinderen is dat de dieren niet gaan gillen ;)>

@Naomi - De manager, die Saskia aannam, is naar een ander filiaal verhuist. Degene, die ze nu heeft, schijnt een kreng te zijn. Inderdaad, flamingos doen mij ook aan Bonaire denken, hoewel we ze ook een keer op Aruba hebben gezien. Een versiering met een flamingo is wel leuk, toch? Het wordt minder als je er tien hebt staan, zoals deze mensen ;).

Ineke zei

Haha, ik roep niet dat je gemeen tegen Cosmo was :-), denk dat honden best mogen weten als ze iets gedaan hebben wat niet mag en gezien de schuldige blik vond hij dat zelf ook, lol.
Vervelend die late werktijden voor Saskia.