Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 21, 2012

Het hele gezin weer compleet

Kai, Saskia en ik kunnen vanochtend lekker blijven liggen, maar Rick moet nog een halve dag werken.  Saskia had eigenlijk ook school, maar haar leerkrachten gingen er zelf voor Thanksgiving vandoor en er zouden invallers zijn.  Dan kan ze net zo goed een lekker dagje extra ontspannen gebruiken, vooral omdat ze nogal wat moet werken dit weekend.

Pas om negen uur staan Saskia en ik op.  Kai blijft nog lekker lang liggen.  Die was gisteravond doodmoe.  Het is trouwens maar goed dat hij gisteren thuis is gekomen.  Later hoor ik van een andere moeder, wiens zoon bij VCU studeert, dat haar zoon nog niet thuis was en al vijf uur vaststond in het verkeer.  Gewoonlijk duurt die rit een uur of twee!

Na mijn ontbijt staat een uur cardio op mijn programma.  Bij de sportschool  zie ik Sharon, die net klaar is met sporten met haar oudste zoon.  Het is vrij druk, iedereen wil zoveel mogelijk sporten, zodat ze ook lekker kunnen eten.  Ik zit zo in mijn boek dat ik weer eens langer blijf "lopen" op de crosstrainer om het uit te lezen.

Op mijn weg terug naar huis bel ik Katja.  Het is al na twaalven en ik verwacht dat ze wel op weg zal zijn. Niets is minder waar. Ze had migraine bij het wakker worden en voelt zich nu pas weer een beetje mans.  Katja is ook echt wel iemand, die pech heeft!  Ze staat er op dat ze zich goed genoeg voelt om te rijden en zal sms-en als ze op weg gaat.

Thuis tref ik een drummende Kai aan en Saskia is erop uit met een vriendin.  Kai heeft we zin in lunch van Manhattan Bagel, dus daar rijden we in zijn auto heen.  Kai vindt hun dunne bagel met tonijnsalade lekker en ik kies eens de dunne bagel met asperges, champignons en ei.  We eten samen lunch en dan verdwijnt Kai weer de basement in om meer te drummen.

 
Ook wel erg Amerikaans, bagels

Rick komt thuis uit zijn werk en Saskia is intussen ook terug.  Met zijn drieen gaan we naar Whole Foods. Daar zijn we allerminst de enigen.  Sterker nog, er staat een korte file om de parkeerplaats op te komen.  Zo druk heb ik het nog nooit gezien!  Wij parkeren maar snel in de parkeerplaats aan de overkant. 

In de winkel is het ook file parkeren met winkelwagentjes.  Maar iedereen is in een goede bui, dus geen probleem.  Saskia en ik kiezen een aantal lekkere veganistische bijgerechten voor morgen.  Ook koopt zij ingredienten voor een veganistische pumpkin pie.  Ik vind het bijzonder hoeveel produkten ook een "vegan" versie hebben, zelfs cream cheese!

Vanavond kan ik eindelijk weer meedoen aan de yoga klas.  Saskia moet werken en neemt de van mee, maar Sharon gaat ook naar de klas en bood aan mij op te halen.  Dat vind ik sowieso fijn, want ik rijd liever niet in het donker.  Het is zo ook wel gezellig. 

Marybeth, de yoga instructrice, is echt een ontzettend leuk iemand.  Ze neemt yoga heel serieus, maar kan ook eens gezellig lachen als een positie niet zo goed gaat.  Heel anders dan de andere yoga lerares bij deze sportschool, die ik echt heel vervelend vind en daarin ben ik niet de enige.  Het feit dat Sharon en een van de andere instructrices ook aan deze klas meedoen zegt al veel.

Het uur vliegt voorbij met veel rekken en strekken, maar ook proberen om een handstand te doen.  Dat lukt me wel met behulp van de muur, maar niet zelf.  Ik ben gewoon te lang en het neerkomen op mijn voeten doet pijn. Marybeth is wat dat betreft ook erg goed.  Je doet wat je kan en niemand wordt aangemoedigd over haar grens te gaan.

Sharon brengt me ook weer thuis.  Daar zijn Kai en Rick gezellig samen X-Box aan het spelen en Katja is intussen een uur of twee van huis verwijderd.  Zij heeft nog eens een uur vertraging opgelopen, omdat Zorro, haar kat, opeens in de auto plaste (doordat zijn kattenbak weg was gehaald).  We wachten toch maar op Katja voor het avondeten.

Tegen kwart voor acht komt zij eindelijk aan en het is weer heerlijk om haar in onze armen te sluiten.  Als eerste wordt Zorro door Katja en Rick mee naar beneden genomen en in het al klaar staande bad gestopt.  Het is wel duidelijk hoe belangrijk katten hun hygiene vinden als Zorro nauwelijks protesteert om gewassen te worden.  Het arme dier!

Intussen wordt de bestelling van Friends Kabob bezorgd.  Katja mist dat eten altijd erg en met alle ziektes en tegenslagen van de laatste tijd heeft ze wel iets lekkers verdiend.  Zij en ik hebben de zalm kabob, die altijd prima is.  De mannen hebben iets vlezigs.  Saskia is aan het werk tot tien uur.

Na het eten begint de eerste traditie van dit seizoen.  Rick gaat zijn pumpkin pies maken. Onderwijl staat Charlie Brown's Thanksgiving aan.  De geschiedenis van de pelgrims in Massachusetts.  Grappig is dat er altijd een soort wedijver is tussen Virginia en Massachusetts over wie de eerste Thanksgiving had.  Morgen gaan we het feest weer beleven, mijn 30ste hier in de VS, waar blijft de tijd!
 
De pies zijn alvast klaar

12 reacties:

Sally zei

Gezellig om je gezin weer compleet te hebben. Fijne thanksgiving.

Kristel Holsbeek zei

Happy Thanksgiving!!

Agnes zei

Happy thanksgiving!

Anoniem zei

Gezellige thanksgiving met je complete gezinnetje.
En al voor de 30ste maal dat je dat in de USA mag vieren en toch jouw thuisland blijft koesteren ook dank zij jouw blog en vele reacties van Nederlanders en ook Belgen.
Groetjes van Hilde uit B.

Anja zei

Happy Thanksgiving, geniet er van !!

Anoniem zei

Maak er een topdag van!!! Groetjes, Evelyn

marianne zei

30e keer al, wow, dat klinkt ineens wel heeel lang... Fijne dagen met z'n allen, en veel gezondheid voor Katja!

Nel zei

ziet er wel erg lekker uit !! Heb je het recept wel eens in één van de blogjes gezet ?

Ik wens jullie een heel fijne dag vandaag, heerlijk met iedereen thuis.
Geniet ervan en : have fun !!

Anoniem zei

Hoi Petra,

Zit er een soort dikke pompoensoep in de pumpkin pie? Ik weet niet goed wat ik me bij de smaak en substantie voor moet stellen.

Groetjes van een trouwe blogleester (en Amerikafan) die niet zo vaak reageert, maar wel van jouw verhalen geniet!

Monique VvL

Anoniem zei

De pie ziet er lekker uit. Ik ken de smaak niet zo goed, maar als wij in de USA zijn wil ik altijd wel Carrotcake eten, heeeerlijk vind ik die, en de cheesecake, ook verschrikkelijk lekker.
Fijn dat iedereen weer thuis is met zo'n feestdag, is toch veel gezelliger.
Arme Zorro en Katja natuurlijk. Katten vinden het echt verschrikkelijk als ze niet op de bak kunnen en het ergens anders moeten doen. Goed dat jullie hem kunnen wassen. Moet ik hier niet proberen, want dan weet ik zeker dat ik er niet ongeschonden uit kom. Haha, hier zijn de katten niet zo tam dat we dat kunnen.
Nog een fijne thanksgiving.

Groetjes Tine.

Jeanny zei

Bijna te laat, maar ook van mij een Happy Thanksgiving. Enjoy!!!

Petra zei

@Sally - Inderdaad, helaas is het maar voor een volle dag, maar genieten desalniettemin.

@Kristel - Dank je.

@Agnes - Dank je.

@Hilde - Ik vind het leuk om beide culturen te mogen beleven.

@Anja - Zeker genieten.

@Marie - Dank je.

@Evelyn - Het was zeker een memorabele dag, hi hi.

@Marianne - Ja, he, heel lang!

@Nel - Rick maakt de simpelste: http://www.cooks.com/rec/view/0,1737,148191-245201,00.html

@Monique - Het is meer net iets steviger dan pudding. De smaak is een beetje kruidig en zoet, moeilijk te beschrijven. Leuk dat je reageerde, trouwens!

@Tine - Wij denken dat Zorro zichzelf heel vies vond, anders had hij ook veel erger geprotesteerd.

@Jeanny - Voor ons reageerde je nog midden op de dag, hoor :).